wtorek, 31 stycznia 2017

Skuteczne docieranie do docelowej grupy odbiorców

Skuteczne docieranie do docelowej grupy odbiorców


Autor: Joanna Krysznia


Pozyskiwanie nowych klientów jest niezwykle ważne, jednakże ważniejsze okazuje się być pozyskanie klientów stałych i lojalnych, do czego niezbędne jest zbudowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.


Jak więc skutecznie budować wizerunek wśród klientów i utrwalać relacje z nimi?

Kampanie mailingowe –czy warto w nie zainwestować?

Każdego dnia nasze skrzynki mailowe zapełniają się sporą ilością najróżniejszych wiadomości, spośród których wiele trafia do folderu SPAM.Część wiadomości ląduje tam automatycznie, jednak pozostałe e-maile odbiorcy sami oznaczają jako treść nieinteresującą.
Jeśli zatem chcemy, aby nasza wiadomość nie podzieliła losu innych e-maili w folderze SPAM, warto dokładnie przemyśleć, jak ma wygląda jej treść, jaki cel ma realizować oraz do kogo chcemy kierować nasz przekaz.
Podstawą kampanii mailingowej jest dobranie właściwych adresatów korespondencji, uwzględniając ich indywidualne preferencje oraz potrzeby. Dopiero wysłanie maila do docelowej grupy, która wcześniej wyraziła na to zgodę, ma jakikolwiek sens i szanse na powodzenie.

Aby jednak mail przykuł uwagę odbiorcy, jego treść musi być zachęcająca oraz prezentować informacje, które będą stanowiły odpowiedź na jego potrzeby.


Profesjonalne kampanie mailingowe wymagają nie tylko wiedzy, ale również doświadczenia oraz umiejętności analizy potrzeb rynku. Warto zlecić to zadanie specjalistom, którzy na co dzień zajmują sie przygotowywaniem kampanii mailingowych od początku do końca.

E-mail marketing, czyli co?

E-mail marketing jest formą marketingu realizowaną za pomocą poczty elektronicznej i opiera się na masowej wysyłce korespondencji, która skierowana jest do dużej grupy określonych odbiorców. Zadaniem e-mail marketingu jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz relacji z klientami, a także promowanie i sprzedaż swoich produktów bądź usług.

Do najpopularniejszych narzędzi e-mail marketingu należą biuletyny oraz newslettery, które są rozsyłane drogą elektroniczną za pomocą oprogramowania do mass mailingu do wybranej grupy docelowej. Jest to możliwe, jeśli odbiorcy ci wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie tego typu informacji na swoją elektroniczną skrzynkę pocztową. Dzięki tego typu rozwiązaniom możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i przekazanie im różnego rodzaju informacji, budowanie programów lojalnościowych, prowadzenie kampanii promocyjnych oraz wykonywanie badań marketingowych.


Zobacz również: profesjonalne kampanie mailingowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 komentarzy:

  1. Kampanie mailingowe dają radę, ale jeśli są niezbyt skrupulatnie przeprowadzone to raczej odstraszają niż pomagają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklama jest skuteczna tylko wtedy, kiedy uda nam się dotrzeć do klientów zainteresowanych naszą ofertą lub produktami podobnymi do tych, które my oferujemy. W takim wypadku można osiągnąć dobre wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Reklama jest skuteczna tylko wtedy, kiedy jest odpowiednio skierowana. Odpowiednia grupa docelowa to połowa sukcesu i sposób na oszczędności. Ja bardzo cenię też rozwiązania, które można zastosować niskim kosztem, czyli np. tanie długopisy reklamowe lub inne gadżety.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń