piątek, 29 września 2017

Technologia Wi-Fi w służbie marketingu

Technologia Wi-Fi w służbie marketingu


Autor: Barbara Lisowska


Dzięki nieustannemu rozwojowi technologii, powszechny dostęp do sieci Wi-Fi stał się standardem w większości punktów usługowych.


Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez JiWire, aż 79% konsumentów przyznaje, że na ich decyzje zakupowe wpływa właśnie możliwość bezpłatnego podłączenia się do sieci. Odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów staje się strategia omnichannel, czyli wielokanałowość sprzedaży, która już w najbliższej przyszłości stanie się kluczowym elementem marketingu w branży retail. W jaki sposób firmy mogą wykorzystywać technologię Wi-Fi w realizacji swoich celów biznesowych i zwiększania konkurencyjności?

Źródło wiedzy o klientach

Technologia Wi-Fi stanowi nie tylko konieczne udogodnienie dla konsumentów, ale umiejętnie wykorzystana, może otwierać zupełnie nowe możliwości biznesowe dla firm. W szczególności w sklepach, centrach handlowych, hotelach czy restauracjach, umożliwia ona oparcie strategii analityczno-marketingowej na dostępie do sieci internetowej. W praktyce, wszystkie te miejsca mogą informować znajdującego się w pobliżu klienta o dostępie do Wi-Fi. Po zalogowaniu do sieci klientowi wyświetlana jest strona powitalna, wykorzystywana do wysyłania komunikatów w trakcie i po zakończeniu wizyty w lokalu. Zebrane dzięki technologii Wi-Fi dane, w tym dane o płci, wieku czy długości wizyty, stanowią cenną wiedzę, którą można i warto przekuć w trwałe relacje, przynoszące firmom wymierne zyski finansowe.

Nowy kanał komunikacji

Wiedza zebrana za pomocą technologii Wi-Fi ułatwia kierowanie do odbiorców targetowanych komunikatów. Przykładowo, sklepy mogą wysyłać do swoich klientów komunikaty ze zniżkami, hotele przekazywać informacje o pobycie w obiekcie, a restauracje powiadamiać konkretne grupy docelowe o nowościach w menu. Zaletą marketingu opartego na technologii Wi-Fi są obopólne korzyści – z jednej strony pozwala on firmom gromadzić wiedzę o swoich klientach, a z drugiej dostarczać klientom wartościowe dla nich treści. To z kolei przekłada się na lojalność konsumentów i zwiększenie koszyków zakupowych. Komunikacja z klientem, która wykorzystuje technologię Wi-Fi, pozwala także firmom na badanie satysfakcji klientów, a w razie potrzeby – szybką poprawę oferowanych produktów lub usług.

Sposób na większy footfall

Właściciele firm z branży retail mogą także wykorzystywać technologię Wi-Fi dostępną na przystankach komunikacji w celu zwiększenia footfallu, czyli ruchu w swoich lokalach. W praktyce, mają oni możliwość kierowania do klientów – posiadających włączony czujnik sieci Wi-Fi - informacji o kuponach zniżkowych, które mogą następnie wymienić w lokalu. Takie niestandardowe połączenie działań offline i online zdaje się mieć szczególną wartość w dobie ogromnej konkurencji.

Skuteczna przestrzeń reklamowa

Strona startowa, pojawiająca się klientowi przy pierwszej próbie połączenia z Wi-Fi to idealne miejsce na promocję galerii handlowej lub konkretnych sklepów znajdujących się na jej terenie. Opcja spersonalizowania wyglądu ekranu głównego daje ogromne możliwości w zakresie informowania klientów o nowościach w ofercie. To także doskonały sposób na ograniczenie wydatków związanych z reklamą zewnętrzną.


Sprawdź również: technologia wi-fi

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Zgadzam się, Wi-Fi to doskonałe narzędzie marketingowe. Wiele osób pewnie nawet nie jest tego świadomych jak mocno można je wykorzystać w procesie reklamowania swojego biznesu :)

    OdpowiedzUsuń