środa, 14 marca 2012

Jak skutecznie prowadzić kampanię reklamową Adwords

Jak skutecznie prowadzić kampanię reklamową Adwords

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki



Reklama w internecie z wykorzystaniem Google Adwords. Jak skutecznie prowadzić kampanię reklamową. Co wpływa na koszty i zwrot z inwestycji ROI. Przeczytaj jak dobrze wykorzystać to narzędzie.

Internet to najszybciej rozwijające się medium pod względem reklamowym. Prognozy (w stanach zjednoczonych) do roku 2013 planują co najmniej 20% wzrost wydatków na marketing internetowy każdego roku. Wyszukiwarka Google to 14 milionów potencjalnych klientów w Polsce. W świetle tych danych zrozumiałe jest rosnące zainteresowania narzędziem Adwords przez reklamodawców. Kampania adwords to doskonały sposób na reklamę w wyszukiwarce Google oraz na stronach partnerskich.

Nadrzędnym celem kampanii reklamowej jest pozyskiwanie nowych klientów przy jak najwyższym ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Koszt pozyskania klienta powinnien być jak najniższy. Elementy, które warto śledzić w kampanii Adwords i mające wpływ na wysokość generowanych kosztów to:

- Wynik jakości słowa kluczowego
- Wskaźnik CTR
- Średnia pozycja
- Koszty kampanii

Wynik jakości słowa kluczowego

Pierwszą rzeczą, którą warto sprawdzić jest wynik jakości słów kluczowych użytych w kampanii reklamowej. Wynik jakości jest podawany w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza ocenę najgorszą. W przypadku uzyskania wyniku pomiędzy 1 a 4, google poinformuje nas, że wybraliśmy złe słowo kluczowe, między 5 - 7 ok, a 8 - 10 świetnie.

Wynik jakości wpływa na to czy nasz link sponsorowany (reklama) jest wyświetlany oraz ile rzeczywiście zapłacimy za dane słowo. Im niższy wynik tym bardziej prawdopodobne, że link nie będzie wyświetlony a im wyższy tym mniej zapłacimy za jego wyświetlenie.

Wskaźnik CTR (Click Trought Rate)

Jest to stosunek liczby kliknięć reklamy do ilości jej wyświetleń, jest wyrażony w %. Zazwyczaj dla reklamy w wyszukiwarce waha się pomiędzy 0,5% do 5%.
Wpływa on na postrzeganie jakości naszej kampanii przez Google. Im wyższy CTR tym lepiej oceniana kampania tym niższe stawki za słowa płacimy i tym wyższą pozycję otrzymuje nasza reklama w wynikach wyszukiwania.

Średnia pozycja
To współczynnik, który informuje gdzie w wynikach wyszukiwania pojawi się reklama. Pozycje 1 -3 znajdują się nad organicznymi wynikami wyszukiwania natomiast pozycje 4 - 10 po prawej stronie. Biorąc pod uwagę badania przeprowadzone nad tym gdzie klikają internauci, to 95% znajduje się w pierwszych trzech wynikach wyszukań.

Koszty kampanii
Elementem, który warto obejrzeć jest koszt kampanii oraz średni CPC (Cost per Click). Pierwszy z nich informuje o tym ile pieniędzy wydaliśmy w danym dniu (zależy od włączonego widoku, można podglądać dowolny okres) co ma znaczenie przy określaniu budżetu dziennego. W przypadku przekroczenia budżetu dziennego reklamy przestaną być wyświetlane.

Drugi natomiast informuje o tym ile średnio płacimy za jedno kliknięcię we wszystkie reklamy. W przypadku kiedy jest niższy niż stawka, którą gotowi jesteśmy płacić, warto zastanowić się nad jej obniżeniem.

Analiza z Analytics
Intersującym narzędziem do badania skuteczności kampanii reklamowych jest Google Analytics. Możemy w nim obserwować ilość wejść na stronę zarówno z kampanii jak i wszelkich innych miejsc. Znajdziemy tam statystyki dotyczące najpopularniejszych stron serwisu, miejsc z których odwiedzają stronę internauci, wskaźnika odrzuceń i wielu innych. Mamy możliwość generowania raportów i zestawień w oparciu o te elementy oraz interesujący nasz czas.

Podsumowanie
Skuteczność kampanii Adwords zależy od kilku podstawowych elementów. Ich analiza pozwala reklamować się efektywniej i co istotne taniej. Wynik jakości słów kluczowych oraz ich CTR ma bezpośredni wpływ na stawki CPC jakie płacimy. Warto analizować koszty kampanii zarówno całościowe jak i dla poszczególnych słów. Dodatkowym narzędziem, którego możemy użyć do badania skuteczności jest Google Analytics.

---

Autor prowadzi firmę Cognitive it oraz blog SEO - pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Badanie i analiza konkurencji

badanie i analiza konkurencji

Autorem artykułu jest Dawid Kowalski



Dwa moim zdaniem najbardziej istotne czynniki przy sporządzaniu biznesplanu to po pierwsze: analiza potrzeb potencjalnych klientów oraz dostosowanie oferty i po drugie analiza konkurencji. Artykuł dotyczący analizy konkurencji
Dwa moim zdaniem najbardziej istotne czynniki przy sporządzaniu biznesplanu to po pierwsze: analiza potrzeb potencjalnych klientów oraz dostosowanie oferty i po drugie analiza konkurencji. Oczywiście inne elementy również są ważne i przynoszą bardzo wiele informacji, jednak ja osobiście rozważając pomysły na działalność najbardziej skupiam się na tych wyżej wymienionych. Postaram się rozwinąć drugi punkt czyli analize konkurencji.

To co musisz sobie uzmysłowić już na samym początku, to to, że najbardziej wartościowe dane będą poza Twoim zasięgiem - zwłaszcza informacje o rozmiarach i poziomie dochodów firm konkurencyjnych. Jest jednak kilka metod, które pozwolą Ci oszacować te dane.

Zacznij od odnalezienia firm, które mogą stanowić Twoją konkurencje weź pod uwagę, że jedyne kryterium, które decyduje o tym czy firma jest Twoją konkurencją czy nie to zaspokajanie potrzeb. Jeżeli posiadasz mały sklep z artykułami szkolnymi i papierniczymi nie jest Twoją konkurencją nawet duży sklep oferujący ekskluzywne i drogie pióra - ty zaspokajasz potrzebę posiadania czegoś do pisania sklep z drogimi piórami natomiast potrzebę prestiżu lub ofiarowania komuś prezentu. Natomiast, gdy posiadasz taksówkę Twoją konkurencją są nie tylko inne taksówki, ale również komunikacja miejska czy fakt posiadania przez potencjalnego klienta własnego samochodu - wszyscy zaspokajacie potrzebę transportu, przemieszczenia się z jednego miejsca do drugiego.

Gdy odnajdziesz już firmy stanowiące Twoją konkurencje może się okazać, że jest ich albo mało - co nie stanowi problemu - jesteś wtedy w stanie dogłębnie zanalizować każdą lub bardzo dużo w tej sytuacji podziel firmy konkurencyjne na grupy np ze względu na rozmiary i analizuj je jako grupy lub wyznacz firmy stanowiące największą konkurencje i je opisz dokładniej natomiast pozostałe mniej szczegółowo. Pamiętaj, że nie dysponujesz nieograniczoną ilością czasu a masz jeszcze wiele innych zadań związanych z przygotowaniem firmy do wejścia na rynek.

Skąd czerpać informacje?

1) w przypadku dużych firm możesz przeczytać raporty dostarczane do KRSu
2) czytaj prasę i odwiedzaj serwisy branżowe
3) zadzwoń do firmy konkurencyjnej, być może podczas rozmowy uda Ci się wyciągnąć użyteczne informacje
4) spróbuj znaleźć kontakt do byłych lub obecnych pracowników firmy - są kopalnią wiedzy
5) skontaktuj się z dostawcą lub hurtownikiem twojej konkurencji
6) jeżeli jest to możliwe skorzystaj z usług firmy konkurencyjnej
7) poszukaj informacji w Internecie zaczynając od strony www konkurencji
8) jeżeli sam pracowałeś u konkurencji masz bardzo ułatwione zadanie

Ilość informacji, którą możesz się dowiedzieć w ten sposób z całą pewnością Cie przytłoczy - weź pod uwagę tylko te kryteria, które są kluczowe dla prowadzenia biznesu plus kryteria specyficzne dla Twojej branży oraz czynniki na podstawie których potencjalni klienci podejmują decyzje o zakupie.

---

Dawid Kowalski
anansi.pl, programy partnerskie


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czynniki wpłaywające na zachowania nabywców

czynniki wpłaywające na zachowania nabywców

Autorem artykułu jest Dawid Kowalski



Rozważania na temat czynników wpływających na zachowania klientów czyli dlaczego określony człowiek kupi dany produkt a inny uzna go za całkowicie nieprzydatny
Już od bardzo dawna wiadomo, że każdy człowiek jest inny, ma inne wartości i inne kryteria są dla niego ważne przy podejmowaniu decyzji. Obserwując niektóre reklamy mam wrażenie, że ta dość oczywista prawda jest wogóle nie brana pod uwagę - co krok spotykam reklamy produktów "dla każdego" lub skierowane do szerokiej grupy odbiorców z nadzieją "może ktoś kupi". Więc zastanówmy się - czym różnią się nabywcy?

Czynniki kulturowe:
kultura - podstawowe źródło ludzkich zachowań, człowiek który urodził się i dorastał w kulturze zachodniej będzie inaczej oceniał komfort materialny, indywidualizm czy wartość młodości niż np. osoba wychowana w kulturze afrykańskiej - tzn. łatwiej będziesz mu mógł sprzedać np. sportowy zegarek z wygrawerowanym na zlecenie napisem.

subkultura - każdy należy również do conajmniej jednej subkultury czyli grupy ludzi o podobnych doświadczeniach.

grupy społeczne lub inaczej status społeczny - zależny od dochodu, wykształcenia i zamożności, nic dziwnego że w prawie każdej ankiecie są pytania o dochody gospodarstwa domowego, wykształcenie oraz posiadany sprzęt AGD/RTV i samochód, dzięki temu osoby opracowujące wyniki otrzymują cenne z punktu widzenia marketingu informacje.

Czynniki społeczne:
grupy - zarówno nieformalne takie jak rodzina, sąsiedzi, przyjaciele jak i formalne: stowarzyszenia, związki zawodowe, grupy religijne - przynależność do określonych grup wiąże się również z określonymi decyzjami o zakupach, środowisko wpływa na kupującego.

Role społeczne i status - role np. córki, męża, managera wypływają na nabywcę ponieważ określona rola wiąże się z określonymi oczekiwaniami otoczenia (szef dużego przedsiębiorstwa nie będzie jeździł fiatem 126p, po prostu otoczenie stwierdzi, że "to do niego nie pasuje"). Status: kupowane produkty mają również wpływ na szacunek otoczenia - inaczej będziesz postrzegany gdy kupisz markową wodę mineralną niż markę własną hipermarketu za 50gr 1,5 litra

Czynniki osobowe:
- wiek i faza życia - to ile klient ma lat oraz czy jesteś wolny, w małżeństwie, czy posiada dzieci wiąże się z tym, ze mam określone oczekiwania od produktu czy usługi mając 5 osobową rodzinę raczej nie kupisz 2 osobowego sportowego cabrio, prawdopodobnie postawisz na bezpieczeństwo i wygodę kupując duży samochód rodzinny.

- zawód - np pracujący fizycznie kupi więcej ubrań roboczych natomiast umysłowo więcej garniturów i krawatów. Pracujący jako geodeta kupi sprzęt o którym większość osób nigdy nie słyszało.

- sytuacja ekonomiczna - najprościej mówiąc to czy w danym momencie klient na pieniądze i ile.

- styl życia - model życia przejawiający się w działaniach, zainteresowaniach i opiniach.

Nie są to wszystkie czynniki, według których można podzielić nabywców, ale mam nadzieje, że pomogą Ci chociaż trochę dopasować Twój produkt do klienta a wtedy będziesz mógł się zacząć zastanawiać: "gdzie go znajdę?" minimalizując wydatki na reklamę i zwiększając jej efektywność

---

Dawid Kowalski
anansi.pl, programy partnerskie


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

PR Solutions o performance marketingu dla Novem

PR Solutions o performance marketingu dla Novem

Autorem artykułu jest Jan Sowiński



Novem – jedna z największych firm działających na rynku performance marketingu w Polsce - podpisała umowę o współpracy z agencją PR Solutions.

W ramach współpracy PR Solutions zapewni Novem kompleksową obsługę public relations. Do głównych zadań konsultantów agencji będzie należeć edukacja rynku na temat możliwości, jakie daje performance marketing. Pod tym pojęciem kryją się działania reklamowe prowadzone w Internecie, które rozliczane są wyłącznie za konkretny, z góry ustalony efekt. Zadaniem agencji będzie także umacnianie wizerunku Novem, jako wiodącej firmy w branży performance marketingu. PR Solutions została wybrana w wyniku przetargu, a umowę podpisano na czas nieokreślony.

Novem to jeden z liderów polskiego rynku performance marketingu. Firma realizuje dla swoich klientów programy afiliacyjne we współpracy z wydawcami, którzy są zrzeszeni w sieci partnerskiej. Liczy ona ok. 150 tys. witryn internetowych. W każdym z prowadzonych przez Novem programów, wynagrodzenie jest wypłacane jedynie za wcześniej określony efekt. Wyróżnikiem Novem jest też kompleksowa obsługa, jaką firma zapewnia swoim klientom. Obejmuje ona: profesjonalne oprogramowania trackingowe, przygotowanie kreacji oraz dedykowanych stron docelowych, strategiczne doradztwo w rozwoju efektywnego kanału promocji i sprzedaży internetowej.

PR Solutions to agencja public relations, która specjalizuje się w zdobywaniu zaufania dla nowych produktów i idei. Cel ten realizuje korzystając z bogatego zestawu technik i narzędzi public relations, dbając o zachowanie najwyższych standardów i etycznych norm postępowania. PR Solutions dysponuje bogatym doświadczeniem w obszarze PR korporacyjnego i produktowego dla firm z wielu różnych branż, m.in. z branży nowych technologii, reklamowej, medialnej, FMCG i finansowej.


---

Więcej informacji o Novem można znaleźć pod adresem: http://www.novem.pl. Więcej informacji o PR Solutions można znaleźć pod adresem: http://www.prsolutions.pl.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sprzedaż marketing w internecie

Sprzedaż marketing w internecie

Autorem artykułu jest Marcin Dondelewski



Czym jest sprzedaż i marketing w internecie ?
Co jest efektem ubocznym w sprzedaży ?
Co musisz zrobić żeby zwiększyć sprzedaż w swojej firmie ?
Na czym polega sprzedaż marketing w internecie ?

Czym jest sprzedaż i marketing w internecie ?

Jeżeli masz serwis w internecie, czy sklep i masz tam swoje produkty to trzeba poświęcić trochę czasu na cały marketing w internecie.

W cały marketing wchodzi min. pozycjonowanie swojego sklepu, serwisu, optymalizacja pod wyszukiwarki, reklama w internecie (np. na forach i grupach dyskusyjnych związanych z twoją branżą). Musisz pozycjonować siebie na eksperta w swojej branży.

Musisz zdobyć sympatię i zaufanie swoich potencjalnych klientów, żeby zaczęli od Ciebie kupować.

W skład Marketingu w internecie wchodzi także a może przede wszystkim sprzedaż. Im lepszy masz marketing a raczej im bardziej budujesz swoje zaufanie i relacje z nimi czyli masz coraz lepszy kontakt z nimi tym lepiej sprzedajesz swoje produkty.

Jednak czym jest sama sprzedaż i to, że ludzie dają Ci swoje pieniądze ?

Sprzedaż przez internet to efekt uboczny

Sprzedaż a może bardziej to, że ludzie dają Ci swoje pieniądze w zamian za to co chcą od Ciebie czego pragną to jest efekt uboczny całego marketingu w internecie jaki robisz.

Prowadząc swój sklep internetowy i sprzedając w nim jakieś produkty głównym celem jest żebyś dowiedział się czego twój klient pragnie, z czym ma problemy i zaproponowanie mu tego czego on chce, co rozwiąże jego problemy.

Wielu początkujących e-biznesmenów zaczyna wprost przeciwnie. Najpierw budują strony, sklepy. Wydają swoje pieniądze wstawiają jakiś towar i okazuje się, że ludzie nie bardzo chcą to kupować.

Najpierw zbuduj serwis tematyczny np. załóż bloga biznesowego i pisz na nim często. Z czasem będziesz mieć coraz więcej odwiedzających. Idealnie by było jakbyś założył swojego autorespondera za pomocą którego będziesz utrzymywać kontakt ze swoimi klientami za darmo :)
Jak podtrzymywać kontakt ze swoimi klientami dowiesz się na szkoleniu blog biznesowy

Jak już masz swój serwis to najlepiej robić marketing w celu poznania potrzeb swoich klientów. Najlepiej pytać swoich klientów o ich opinię jaki ma być produkt który sami później kupią.

Gdy namówisz go skutecznie do tego produktu to płaci Ci, żeby mieć to co chce, co mu jest potrzebne. Jest to efekt uboczny zaspokojenia swojego klienta.

Klient czegoś potrzebuje lub czegoś pragnie a Ty dajesz mu to i jest bardzo zadowolony. W zamian daje Ci swoje pieniądze.
Fajny układ ?
Bardzo fajny ten efekt uboczny.

Zwłaszcza Ci co zaczynają sprzedaż marketing w internecie często skupiają się na samych pieniądzach. Nie tędy droga.

Najpierw musisz dać coś z siebie. Musisz mieć do tego pasję, dać ludziom coś czego pragną, zaspokoić ich pragnienia a pieniądze same przyjdą.
---

Tutaj dowiesz się jak skutecznie robić marketing internetowy, rozwijać sprzedaż w Internecie oraz przyciągać więcej klientów http://www.praktycznyebiznes.pl ---------


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl