wtorek, 19 maja 2015

Wystartujemy?

Wystartujemy?


Autor: Mariusz Wodel


Wszelkiego rodzaju nowości są traktowane w naszej kulturze jak coś wyjątkowego i godnego uwagi. Dlatego warto zwrócić uwagę innych na wszelkie nowości obecne na naszej stronie internetowej.


Wszelkiego rodzaju nowości są traktowane w naszej kulturze jak coś wyjątkowego i godnego uwagi. Dlatego warto zwrócić uwagę innych na wszelkie nowości obecne na naszej stronie internetowej.

Każdego rodzaju nowość jest zauważalna i rejestrowalna o tyle o ile sami się postaramy o zauważenie jej. Dlatego może być to dla nas świetny sposób na promocję i zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Jak zwykle jednak wszystko polega na naszych umiejętnościach do zaistnienia w świadomości większej liczby ludzi. I w tym wypadku liczyć możemy nie tylko na siebie, ale też na pewne instrumenty sieciowe które istnieją, są darmowe i mogą być pomocne. W ten właśnie sposób wszelka promocja startapów staje się elementem budującym naszą sieciową obecność oraz wspomagającą procesy rejestracji i wzrostu popularności.

Nie jest tajemnicą, że budowanie swojej sieciowej marki to proces długotrwały i żmudny, a jego nadmierne przyspieszanie w niektórych wypadkach może się dla nas okazać wręcz szkodliwe. Dlatego wszelkie nieczyste zagrywki należy odłożyć na bok starając się jak najlepiej wykorzystać istniejące narzędzia, dostępne dla wszystkich internautów zupełnie legalnie i darmowo. Po to zostały one stworzone, by móc zostać wykorzystanymi przez każdego zainteresowanego. Współczesny marketing sieciowy domaga się poważnego traktowania i z pewnością lekceważenie wszystkich wspomnianych już narzędzi może doprowadzić jedynie do spadku naszej popularności w sieci, a co za tym idzie - do spadku dochodów czerpanych przez nas z konkretnej strony internetowej.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Do czego mi opisy stron?

Do czego mi opisy stron?


Autor: Mariusz Wodel


Opisy stron to pozornie rzecz bez znaczenia. Czy jednak na pewno? Z marketingowego punktu widzenia dobry opis może zdziałać dużo dobrego, a już na pewno nie zaszkodzi.


Opisy stron to pozornie rzecz bez znaczenia. Czy jednak na pewno? Z marketingowego punktu widzenia dobry opis może zdziałać dużo dobrego, a już na pewno nie zaszkodzi.

Internet to największa baza danych jaką można sobie wyobrazić. Ogólnodostępna sieć docierająca praktycznie wszędzie, gdzie istnieje chociaż jakaś podstawowa infrastruktura teleinformatyczna, bez punktu centralnego, idealnie rozparcelowana po świecie a przez to praktycznie niezniszczalna. I jej podstawowa komórka budująca ogromne ciało - strona internetowa. Chociaż nie jest ona niezbędna do funkcjonowania sieci, to jednak sama sieć w tej postaci najczęściej się objawia. W tej chwili adresy stron gwarantują miliardy adresów, w ciągu kilku lat jednak limit zostanie wyczerpany i będzie trzeba wprowadzić nowe adresowanie. Stąd prosty wniosek: ilość stron internetowych może w ciągu kilkunastu lat przewyższyć liczbę ludzi żyjących na Ziemi. Science-fiction? Nic z tych rzeczy. Już w tej chwili na świecie istnieje ponad dwa miliardy zarejestrowanych domen, czyli ponad dwa razy więcej niż żyje ludzi w Europie i Stanach Zjednoczonych razem wziętych. Te liczby mówią same za siebie i z całą pewnością robią wrażenie. W takim natłoku stron internetowych należy szukać wszelkich sposobów na wypromowanie własnych witryn. I tutaj wchodzi do gry zjawisko znane jako opisy stron. Może ono zwiększyć ruch na naszej stronie, sprawić, że będzie ona bardzie rozpoznawalna oraz będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania na popularnych wyszukiwarkach internetowych.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Video marketing - w jakiej postaci?

Video marketing - w jakiej postaci?


Autor: Monika Świetlińska


Prawa do artykułu posiada
Agencja Interaktywna
Centrum Internetowe


Niewiele jeszcze wiemy na temat video marketingu. To, czego jesteśmy JUŻ pewni, to fakt, że jak szybko się pojawił, tak szybko zdobył popularność. Na pierwszym miejscu bezsprzecznie stoi krótki film reklamowy.


Powinieneś w artystyczny sposób połączyć ze sobą obraz, ruch, dźwięk i treść. Żadne z tych elementów nie jest zbędne, każde pełni ogromną rolę w budowaniu całości przekazu.

Taki film może znaleźć się zarówno na Twojej stronie internetowej, jak i na serwisach typu YouTube czy Dailymotion w postaci:
- prezentacji,
- filmiku fabularyzowanego,
- impresji,
- teledysku,
- filmu dokumentalnego,
- filmu animowanego,
- form muzycznych,
- form parateatralnych,
- form publicystycznych,
- teleturnieju,
- filmu instruktażowego.

(Za Dominikiem Lewińskim)

Warto, byś pamiętał, że formą reklamy video są również filmy, które nie są stricte spotem reklamowym. Video marketing możesz wykorzystać do uchylenia rąbka tajemnicy Twojej pracy. Możesz nagrać krótki film z imprezy integracyjnej Twojej firmy, czy jubileuszu. Możesz pokazać swoją działalność z czysto ludzkiej strony. Twój klient nabierze do Ciebie zaufania, kiedy pokażesz mu siebie w różnych sytuacjach, np. jak spędzasz wolny czas, jak rozwiązujesz swoje kłopoty.

Takie formy video marketingu mają zasadniczą przewagę nad spotami reklamowymi w telewizji. W końcu te drugie zejdą z anteny, internet zachowuje filmy nawet na zawsze. Sam internet daje masę możliwości, film reklamowy niewiele mniej. Łącząc je ze sobą tworzymy „idealny kanał przekazu treści reklamowych i informacyjnych. Idealny, bo interaktywny. User może zaangażować się i bawić tą formą przekazu" (Maciej Krasnodębski).
Dlaczego?

Treści filmów nastawione są na to, aby widz mógł utożsamić się z reklamowaną sytuacją i zobaczyć, jak proste potrzebne jest posiadanie tego, co reklamujesz.

Dlatego dobrym pomysłem, abyś w reklamie video, jak twierdzi Jacek Kall ("Reklama"):

- demonstrował działania produktu, często na zasadzie porównań, ale częściej przez pokazanie, jak łatwe jest jego użytkowanie,

- pokazał kawałek życia, a życie, wiadomo, pełne jest kłopotów, zmartwień. W reklamie powinieneś wskazać rozwiązanie, czyli zapoznać widza ze swoim produktem, który rozwiąże jego problemy i zaspokoi jego potrzeby. A zaspokojenie potrzeby to satysfakcja i zadowolenie.

-pozwolił wypowiedzieć się na temat Twojego produktu znanej i szanowanej osobie: aktorowi, autorytetowi w dziedzinie, która jest Ci najbliższa. Nie zapominaj jednak o zwykłych ludziach, których problem dotyka każdego dnia: gospodyni domowa, ojciec, uczeń, babcia. Rekomendacja wzbudza zaufanie.

-zastosował humor, bo nic tak nie poprawia nastroju, jak zabawna sytuacja, oczywiście związana np. z wykorzystaniem Twojego produktu,

- wykorzystał możliwości, jakie daje Ci animacja. To sposób na przedstawienie tych produktów, które w opinii Twojego klienta uważane są za kłopotliwe czy skomplikowane.

Video marketing ma ogromny potencjał, jego formy dają większe możliwości rozwoju niż tradycyjne techniki reklamy. Już nawet reklamy telewizyjne odchodzą powoli do lamusa. Coraz więcej osób już nie reaguje na nie. Skuteczność reklam telewizyjnych to jedyne 21%. To ponad połowa mniej niż skuteczność reklam video w internecie. Warto łączyć różne formy marketingu, w tym, a raczej - przede wszystkim video marketingu. Szybkie łącza internetowe, technologie i nowe funkcjonalności Internetu nie stanową już przeszkody, aby video marketing mógł rozwijać się swobodnie. Warto to wykorzystać.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Segmentaca Klientów

Segmentaca Klientów


Autor: Rafał Tkocz


Modele statystyczne i marketing analityczny Zaledwie kilka firm w Polsce specjalizuje się w modelach statystycznych, a w szczególności w modelach data mining. Metoda opiera się na technikach automatycznej analizy danych, których zadaniem jest rozpoznanie zależności występujących pomiędzy zmiennymi w bazach danych.


W zastosowaniach biznesowych pojawia się najczęściej tam, gdzie występują dane (np. transakcyjne) oraz jest dużo klientów.
Informacje dotyczące preferencji konsumentów zgromadzone jako badania online w działach marketingu i sprzedaży umiejętnie użyte mogą być przydatne w wielu rodzajach działań, takich jak planowanie nowych kampanii, pozyskiwanie nowych klientów czy projektowanie układu produktów w punkcie sprzedaży, planowanie koszyków produktów. Stosując metody data mining jesteśmy w stanie zamienić dotychczas niewykorzystane informacje ukryte w bazach na wartościową informację.
Powszechne zastosowania modelowania to:
• Określenia profilu klientów, segmentacja i klasyfikacja klientów
• Segmentacja produktów
• Szacowania skuteczności akcji cross-sellingowych, up-sellingowych
• Planowania efektywnych kampanii
• Modele ryzyka odejścia klienta (churn).
Najczęstszym zastosowaniem technik Data Mining są przypadki, w których potrzeba poprawnie określić prawdopodobieństwo jakiegoś zjawiska, np. odejścia klienta (churn) czy szansy na sprzedaż (cross-, up-selling). Powszechnie metody data mining stosuje się również do segmentacji klientów. W przypadku sprzedaży w dużych koncernach nie zawsze istnieją możliwości traktowania klienta indywidualnie. Istnieje jednak możliwość stworzenia pewnej iluzji „indywidualnego traktowania" bazującej na poprawnej segmentacji klientów. Bazując na gromadzonych przez firmę szczegółowych danych (takich jak zakupy konkretnych produktów, ) jesteśmy w stanie dokonać sklasyfikować klientów na grupy, różniące się między sobą. W praktyce dysponując stosownymi danymi jesteśmy w stanie wyznaczyć np. grupy:
• Klientów gotowych odpowiedzieć na nową ofertę
• Klientów kupujących produkty łącznie z innymi, ściśle określonymi produktami
• Klientów skłonnych skorzystać z promocji
• Klientów kupujących jedynie produkty ściśle określonych kategorii
• Najbardziej lojalnych klientów oraz najbardziej zagrożonych odejściem klientów.
Poza segmentacją klientów bazując na tych samych bazach istnieje możliwość przygotowania również segmentacji produktowej, czyli odkrycia produktów kupowanych łącznie.
Statystyka dostarcza szeregu metod do wykonania odpowiednich podziałów, zakładając, że udało nam się wcześniej zintegrować odpowiednie dane. Segmentacja w biznesie to jednak nie tylko statystyka. W zastosowaniach praktycznych, segmenty powoływane są do życia wtedy, gdy:
• poznaliśmy specyfikę każdego segmentu
• posiadamy strategię działań wobec jego członków
• określiliśmy wsparty budżetem plan działań wobec poszczególnych grup.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Klasyfikacja wielocechowa

KLasyfikacja wielocechowa


Autor: Rafał Tkocz


Metody alternatywne w klasyfikacji wielocechowej. Zasadność stosowania zaawansowanych metod statystycznych w procesie podejmowania decyzji jest w dzisiejszych czasach niepodważalna. Metody klasyczne statystyki jednowymiarowej są metodami powszechnie stosowanymi w wielu dziedzinach i branżach.


Metody alternatywne w klasyfikacji wielocechowej.
Do alternatywnych metod wyznaczania optymalnych decyzji na podstawie wielocechowego zbioru można zaliczyć wspomniane już w pracy metody klasyfikacji oraz aglomeracji (najczęściej stosowana metoda Warda). Metody te są jednak dosyć problematyczne, ponieważ dzielą obiekty na względnie jednorodne grupy, nie wskazując jednak decydentowi, która grupa jest lepsza. Z punktu optymalizacji oraz pewnej automatyzacji podejmowania decyzji znacznie większe zastosowanie ma metoda porządkowania liniowego, nie jest ona jednak ujęta w żadnym popularnym pakiecie statystycznym.
Jedną z możliwości wyznaczenia „rankingu" obiektów jest analiza danych i pewna modyfikacja metody skalowania wielowymiarowego. Celem skalowania wielowymiarowego jest przedstawienie w przestrzeni dwu lub więcej wymiarowej relacji zachodzących pomiędzy badanymi obiektami. Metoda skalowania jest powszechnie stosowana w badaniach marketingowych. Modyfikacja metody polega na wprowadzeniu jednego wymiaru skalowania oraz wykonania skalowania pomiędzy obiektami. W rezultacie metoda daje pewien ranking obiektów zbliżony do wyników porządkowania liniowego i pozwala decydentowi na jednoznaczne wskazanie „najlepszego" obiektu. Jednym z ważniejszych modeli skalowania jest model ALSCAL (Alternating Least Square Scaling) stosowany między innymi w pakiecie SPSS. Podstawowe zalety tego algorytmu to możliwość analizy danych mierzonych na skali porządkowej, przedziałowej oraz ilorazowej. Algorytm daje również możliwość analizy na danych dyskretnych oraz ciągłych, symetrycznych i niesymetrycznych. W związku ze złożonością procedur skalowania wielowymiarowego praktyczne zastosowanie wymaga odpowiedniego pakietu statystycznego.
Praktyczne zastosowanie metod wielowymiarowych w podejmowaniu decyzji.
Dążąc do optymalnego wyboru miejsca nowej siedziby jednej z warszawskich firm zajmujących się częściowo usługami konsultingowymi zebrano dane dotyczące 23 potencjalnych lokali biurowych w Warszawie spełniających wstępne wymogi narzucone przez firmę(oznaczono poszczególne obiekty/lokale „case1",...,"case23").


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.