piątek, 29 września 2017

Technologia Wi-Fi w służbie marketingu

Technologia Wi-Fi w służbie marketingu


Autor: Barbara Lisowska


Dzięki nieustannemu rozwojowi technologii, powszechny dostęp do sieci Wi-Fi stał się standardem w większości punktów usługowych.


Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez JiWire, aż 79% konsumentów przyznaje, że na ich decyzje zakupowe wpływa właśnie możliwość bezpłatnego podłączenia się do sieci. Odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów staje się strategia omnichannel, czyli wielokanałowość sprzedaży, która już w najbliższej przyszłości stanie się kluczowym elementem marketingu w branży retail. W jaki sposób firmy mogą wykorzystywać technologię Wi-Fi w realizacji swoich celów biznesowych i zwiększania konkurencyjności?

Źródło wiedzy o klientach

Technologia Wi-Fi stanowi nie tylko konieczne udogodnienie dla konsumentów, ale umiejętnie wykorzystana, może otwierać zupełnie nowe możliwości biznesowe dla firm. W szczególności w sklepach, centrach handlowych, hotelach czy restauracjach, umożliwia ona oparcie strategii analityczno-marketingowej na dostępie do sieci internetowej. W praktyce, wszystkie te miejsca mogą informować znajdującego się w pobliżu klienta o dostępie do Wi-Fi. Po zalogowaniu do sieci klientowi wyświetlana jest strona powitalna, wykorzystywana do wysyłania komunikatów w trakcie i po zakończeniu wizyty w lokalu. Zebrane dzięki technologii Wi-Fi dane, w tym dane o płci, wieku czy długości wizyty, stanowią cenną wiedzę, którą można i warto przekuć w trwałe relacje, przynoszące firmom wymierne zyski finansowe.

Nowy kanał komunikacji

Wiedza zebrana za pomocą technologii Wi-Fi ułatwia kierowanie do odbiorców targetowanych komunikatów. Przykładowo, sklepy mogą wysyłać do swoich klientów komunikaty ze zniżkami, hotele przekazywać informacje o pobycie w obiekcie, a restauracje powiadamiać konkretne grupy docelowe o nowościach w menu. Zaletą marketingu opartego na technologii Wi-Fi są obopólne korzyści – z jednej strony pozwala on firmom gromadzić wiedzę o swoich klientach, a z drugiej dostarczać klientom wartościowe dla nich treści. To z kolei przekłada się na lojalność konsumentów i zwiększenie koszyków zakupowych. Komunikacja z klientem, która wykorzystuje technologię Wi-Fi, pozwala także firmom na badanie satysfakcji klientów, a w razie potrzeby – szybką poprawę oferowanych produktów lub usług.

Sposób na większy footfall

Właściciele firm z branży retail mogą także wykorzystywać technologię Wi-Fi dostępną na przystankach komunikacji w celu zwiększenia footfallu, czyli ruchu w swoich lokalach. W praktyce, mają oni możliwość kierowania do klientów – posiadających włączony czujnik sieci Wi-Fi - informacji o kuponach zniżkowych, które mogą następnie wymienić w lokalu. Takie niestandardowe połączenie działań offline i online zdaje się mieć szczególną wartość w dobie ogromnej konkurencji.

Skuteczna przestrzeń reklamowa

Strona startowa, pojawiająca się klientowi przy pierwszej próbie połączenia z Wi-Fi to idealne miejsce na promocję galerii handlowej lub konkretnych sklepów znajdujących się na jej terenie. Opcja spersonalizowania wyglądu ekranu głównego daje ogromne możliwości w zakresie informowania klientów o nowościach w ofercie. To także doskonały sposób na ograniczenie wydatków związanych z reklamą zewnętrzną.


Sprawdź również: technologia wi-fi

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wirtualny doradca w służbie sprzedaży

Wirtualny doradca w służbie sprzedaży


Autor: Ania Wilczak


Gdy Mark Zuckerberg podczas kwietniowej konferencji F8 ogłosił wielkie wejście chatbotów na platformę Messenger towarzyszyły mu prezentacje pierwszych firm i ich wirtualnych doradców.


Jednym z pierwszych był bot zaproponowany przez największego dostawcę kwiatów z USA, 1-800-Fowers. Był to prosty chatbot, który w kilka minut pozwalał wybrać idealny bukiet i złożyć na niego zamówienie, wszystko to jednak w dobrze nam znanym oknie czatu, prowadząc zwyczajną rozmowę.

Cała czynność jest banalnie prosta. Wystarczy wysłać wiadomość do facebookowego profilu marki i rozpocząć w ten sposób proces składania idealnego zamówienia. Użytkownik musi podać lokalizację dostarczenia, następnie dokonać wyboru bukietu przez przejrzenie kategorii wyświetlanych na przesuwalnych kartach. Nawigacja odbywa się przez klikalne przyciski, pomagające nam szybko i bez zbędnych nieporozumień wybrać interesującą nas opcję. W każdym momencie możemy również wrócić do głównego menu rozmowy, cofnąć się o kilka poprzednich kroków, lub anulować zamówienie.

Dalszy proces to podanie nazwiska adresata oraz preferowanej daty dostarczenia oraz dokonanie płatności Ta też nie przysporzy nam wielu problemów.. Użytkownik wpisuje dane swojej karty płatniczej i pozostaje mu tylko potwierdzić wszystkie powyższe informacje. Tym sposobem w ciągu kilku minut zamówienie jest złożone i oczekuje na realizację. Chatbot 1-800-Flower to idealny przykład bota z kategorii zakupowych. Perfekcyjne wykonanie i niezawodne działanie przyczyniły się do wzrostu sprzedaży kwiatów oferowanych przez markę oraz do potwierdzenia idei, że klienci będą chcieli kupować przez wirtualnych asystentów.

KIlka miesięcy funkcjonowania bota pokazało, że dla firmy był to doskonały krok rozwojowy. Chris McCann, prezes 1-800-Flowers potwierdza sukces inwestycji. W rozmowie z Digiday przyznał, że ponad 70 procent zamówień kwiatów przez chatbota to przyszło od nowych klientów. Są to głównie osoby młodsze dobrze znające platformę i czujące komfort korzystając z chatbota. Klienci chętnie idą w kierunku takiej obsługi, bo są przyzwyczajeni do znanego interfejsu i działania messengera. Zamówienie zajmuje im minutę, wszystko odbywa się sprawnie, a oni nie muszę posługiwać się stroną marki, aplikacją czy oczekiwać na połączenie telefoniczne.

Sceptycy tego nowego wymiaru sprzedaży i marketingu nadal wyrażają swoje obawy co do chatbotów. Zwolennicy jednak zauważają wiele poważnych działań największych koncernów wskazuje na rosnące zapotrzebowanie rozwoju tej technologii. Pozytywnie odebrany chatobot 1-800-Flowers skłonił firmę do budowania chatbotów dedykowanych ich pozostałym brandom, takim jak Harry&David czy Fanny May. Właściciele są pewni, że obecność na platformach komunikacyjnych jest strzałem w dziesiątkę. W końcu to tam są ich klienci.


Boty internetowe - dowiedz się więcej

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kudi - nowość na rynku chatbotów w Nigerii

Kudi - nowość na rynku chatbotów w Nigerii


Autor: Ania Wilczak


Przelewanie pieniędzy oraz dokonywanie płatności jest dosyć problematyczne dla mieszkańców Nigerii. Kudi, nowość na rynku chatbotów, ma za zadanie ułatwić Nigeryjczykom ten proces.


Ten nowy wirtualny asystent działa na platformie Messenger i ma pomagać w transferze pieniędzy, kupowaniu abonamentu telewizyjnego i płaceniu rachunków.

Chociaż te wszystkie czynności można w Nigerii wykonać on-line, to tylko 39 procent populacji tego kraju mam dostęp do internetu, jak dowiadujemy się z badań przeprowadzonych przez Pew Research Center. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych liczba ta przekracza 80%, a w Korei Południowej 94%. W rezultacie przeciętny mieszkaniec Nigerii musi po prostu pójść w wyznaczone miejsce, aby opłacić rachunki.

Kudi, wspomniany wirtualny asystent, jest częścią programu Free Basic, dzięki czemu nie wymaga transferu żadnych danych, aby z niego skorzystać. Do wysłania pieniędzy naszym bliskim przy użyciu tego chatbota wystarczy posiadać tylko numer telefonu odbiorcy.

Użytkownik tego programu nie musi również pokrywać żadnych dodatkowych kosztów podczas transferu pieniędzy. Jedyną opłatą serwisową jest 30 centów, które dopłacić należy podczas rozliczania rachunków. Do tej pory szacuje się, że przez Kudi przelano już około 15 tysięcy dolarów. Nie jest to jedyny startup próbujący rozwiązać problem transferu środków w Nigerii. Paga, jedna z popularniejszych firm, pomaga użytkownikom w płaceniu dzięki połączeniu płatności online z komponentami offline. Udało jej się nawet zebrać 13 milionów dolarów dofinansowania, jednak Kudi jest bardzo świadomy swojej konkurencji i rozważnie planuje swoje kolejne kroki.

Kudi zawdzięcza swój sukces przede wszystkim dzięki temu, że nie wymaga od użytkownika pobrania żadnej nowej aplikacji. Jest to wirtualny asystent działający na Messengerze, zrozumienie jego funkcjonowania jest bardzo proste i dlatego odpowiada osobom w każdym wieku. Startup nie ma więc problemu w dalszej ekspansji i już zapowiada plan wejścia do krajów takich jak Ghana i Kenia.


Wirtualny asystent

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promowanie sklepu online

Promowanie sklepu online


Autor: Joanna Krysznia


Jeśli posiadamy sklep internetowy, to musimy zrobić wszystko, by go wypromować, ponieważ jeśli pozostanie on nieznany, to zwyczajnie nikt nie będzie w nim kupować.


W sklepach chodzi przecież przede wszystkim o sprzedaż, trzeba więc przyciągnąć do sklepu klientów.

Jak reklamować sklep w sieci?

Sklep online przede wszystkim trzeba reklamować w Internecie, ponieważ to z tego miejsca będą trafiać do sklepu potencjalni klienci. Można promować sklep na co najmniej kilka sposobów. Na początek warto zadbać o pozycjonowanie naszego sklepu. Im łatwiej będzie go odnaleźć w zasobach wyszukiwarek, tym lepiej.

Najpopularniejszą w naszym kraju wyszukiwarką jest Google, dlatego warto zadbać o to, aby sklep był widoczny właśnie w tej wyszukiwarce.
Kolejnym krokiem powinna być reklama na innych stronach internetowych, w wyszukiwarkach, na forach. Warto założyć fanpage na portalu społecznościowym takim jak na przykład Facebook.Publikując tam treści interesujące dla potencjalnych użytkowników, możemy regularnie poszerzać grono odbiorców, którzy w portalach społecznościowych uwielbiają dzielić się informacjami.

Większy budżet - większy potencjał

Im większym budżetem dysponujemy, tym więcej możliwości promocji jest w naszym zasięgu.Reklama Adwords, kampanie na Facebooku to jedne z najskuteczniejszych form płatnej reklamy, które pozwalają na szybkie dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców.

Kolejnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę jest tworzenie newsletterów dla obecnych oraz potencjalnych klientów. W ten sposób możemy zarówno budować świadomość marki, jak i wzmacniać zaufanie klientów. Sukces newsletterów tkwi przede wszystkim w komunikatach odpowiednio wyselekcjonowanych do określonej grupy odbiorców w naszej bazie. Im lepiej dopasujemy przekaz do ich potrzeb, tym większa szansa na pozytywny odbiór naszej marki, a w dalszej perspektywie, na zwiększenie sprzedaży.

Promocja sklepu internetowego powinna być dokładnie przemyślana i zaplanowana już na samym starcie naszego biznesu. Dzięki temu szybko zyskamy zaufanie oraz sympatię potencjalnych odbiorców, co z pewnością przełoży się na nasze zyski.


Sprawdź, jak promować sklep internetowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie?


Autor: Sirius PRO


Pozycjonowanie, SEO, content marketing - to tylko kilka z nielicznych wyrazów, z którymi może spotkać się osoba zaznajamiająca się z tematem, o którym mowa. Dzisiaj opiszemy to szczegółowo i uprościmy do maksimum czym jest pozycjonowanie.


Współcześnie brak pozycjonowania w internecie skaże Twoją firmę na zagładę. Jak wiadomo liczba internautów rośnie, a wraz nią liczba osób korzystających z wyszukiwarek.

Z tego powodu prowadząc własny biznes warto zadbać o to, aby każdy internauta natrafił na wskazaną firmę w wyszukiwarce. W tym momencie przydatne będzie pozycjonowanie. Czym ono jest?

Pozycjonowanie ma zwiększyć widoczność wybranej strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Często pozycjonowanie jest łączone z działaniami SEO. Z kolei ten termin oznacza search engine optimization, czyli procesy zmierzające do umieszczenia danej strony firmowej w jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek dla wskazanych słów i fraz kluczowych. SEO wpływa na zdecydowaną poprawę widoczności strony firmowej w wynikach wyszukiwania. W efekcie firma otrzymuje zwiększone zyski i rozpoznawalność marki. Z tego względu powstały liczne agencje zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych, co przynosi wymierne zyski firmom korzystającym z ich usług.

Pozycjonowanie to jednak znacznie szerszy temat niż może się wydawać. Obecnie działania SEO obejmują właśnie między innymi content marketing. Czym jest zatem marketing treści (z angielskiego content marketing)?

Content marketing to działania, których celem jest publikowanie regularnych wpisów, artykułów, newsów zawierających przydatne i ciekawe dla użytkowników sieci treści. Uzyskuje się to m.in. poprzez prowadzenie bloga, newsroomu, podstrony z aktualnościami lub innych metod dostępnych na witrynach www, sklepach internetowych oraz wizytówkach online.

Marketing treści ma jednak zasadniczą przewagę nad zwykłym pozycjonowaniem - umożliwia klientom dostęp do większej ilości informacji, obszerniejszych tekstów, które, w przypadku gdy są eksperckie, zapewniają dopływ nowych klientów.

Pozycjonowanie to często także całościowa obsługa stron lub sklepu w postaci analizy linków przychodzących, pozyskiwania nowych linków dla strony, czy chociażby utrzymania strony internetowej w dobrej kondycji z aktualnymi treściami.

W naszej firmie Sirius PRO oferujemy kompleksową ofertę, która zapewnia od lat naszym klientom najwyższe pozycje w Google.

Zachęcamy wszystkich do sprawdzenia naszej oferty zwłaszcza dotyczącej usługi pozycjonowanie i kontaktu z nami. Chętnie udzielimy odpowiedzi na wszystkie niezbędne pytania.


W Sirius PRO zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów w szczególności tych opartych na WordPress. Tworzymy oraz wdrażamy projekty informatyczne takie jak witryny www, e-sklepy, systemy B2B oraz ERP. Od lat przeprowadzamy szkolenia biznesowe z IT dla firm.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.