niedziela, 27 stycznia 2019

Trendy w pozycjonowaniu na 2018 rok

Trendy w pozycjonowaniu na 2018 rok


Autor: Roberto Daws


Branża pozycjonowania stron to ciągłe zmiany i szukanie nowych metod które pozwolą wybić się w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przedstawimy jakie trendy SEO będą najpopularniejsze w 2018 roku


Pozycjonowanie to jedna z tych branż która rozwija się bardzo dynamicznie i to co jeszcze jakiś czas temu było obowiązującym standardem dzisiaj może należeć już do mało przydatnych metod. Dzisiaj postaramy się przedstawić jakie trendy będą najprawdopodobniej obowiązywać w branży pozycjonerskiej w 2018 roku.

Po pierwsze można być niemal pewnym, że na coraz to większy znaczeniu zyskiwać będzie wyszukiwanie głosowe. Według dostępnych danych już teraz blisko jedna trzecia wyszukiwań odbywa się właśnie w taki sposób. Z tego też względu podczas pozycjonowania na coraz to większym znaczeniu zyskiwać będą frazy długiego ogona.

Kolejnym trendem który jedynie się umocni w obecnym roku będzie link builidng i jego znaczenie w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Warto przy tym zaznaczyć iż najlepiej podczas tego rodzaju działań skupić się wyłącznie na linkach o bardzo wysokiej jakości. Trzeba też pamiętać aby tego rodzaju linkowanie było przeprowadzone ze stron o zbliżonej tematyce do strony którą linkują. Warto zatem będzie rozważyć szerszą współpracę z tematycznymi blogami o dobrej jakości.

Kolejny trend to przykładanie większej uwagi do UX stron www. To czy strona jest przyjazna dla użytkownika będzie coraz ważniejszym czynnikiem podczas ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania.

Następny trend warty omówienia to rosnące znaczenie featured snippets, czyli fragmentów z odpowiedzią wyświetlanych w wyszukiwarce.

Na sam koniec nie sposób wspomnieć o wyszukiwaniu mobilnych. Już ubiegły rok pokazał, że ponad połowa ruchu pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. W 2018 można spodziewać się wyłącznie utrwalenia i umocnienia tego trendu. Trzeba zatem pamiętać o mobilnej wersji danej strony www aby zapewnić użytkownikom jak najprzyjemniejsze obcowanie z publikowanymi treściami za pośrednictwem smartfona lub tabletu.

Pozycjonowanie stron www w 2018 roku będzie więc nieco trudniejsze niż miało to miejsce wcześniej, ale agencje SEO które cały czas śledzą rozwój tej branży na pewno pomogą Państwu uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.


Roberto Daws - Pozycjonowanie stron www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy warto kupować zegarki online? Na co należy uważać?

Czy warto kupować zegarki online? Na co należy uważać?


Autor: Szymon Rachut


Sklepy internetowe w obecnych czasach przeżywają ogromny skok popularności. Korzystają z nich osoby w różnym wieku, zarówno za pomocą przeglądarek komputerowych, jak i urządzeń mobilnych, czyli telefonów oraz tabletów.


Cena i jakość zegarków

Największą aktywność obserwuje się na rynku sklepów specjalistycznych, czyli sprzedających konkretne kategorie produktów, jak na przykład zegarki online. Sklepy z takimi akcesoriami powoli wypierają tradycyjną sprzedaż bezpośrednią. Ma na to wpływ wiele czynników. Co powoduje, że sklepy oferujące zegarki online cieszą się tak dużą popularnością? Zegarki online to wybór przede wszystkim niższej ceny produktów. Często są to kwoty bezkonkurencyjne. Sklepy stacjonarne oferują te same zegarki, jednak na kwotę, jaka potrzebna jest do ich zakupienia składa się nie tylko sama cena produktu, ale też koszty jakie dodatkowo ponosi sprzedawca, są to: wynajem lokalu, zatrudnianie pracowników, opłaty za sprzątanie oraz oświetlenie sklepu. Dodatkowo kosztowne zegarki wystawione na witrynach sklepowych muszą być ubezpieczone co ponownie mnoży koszty. Dlatego też w sklepach internetowych można z łatwością zamówić zegarki online popularnych marek w o wiele niższych cenach. Przy tym jakość zegarków nie jest gorsza. Wielu klientów docenia to, iż zegarki online dostępne są w wersjach, które należą do starszych kolekcji i nie sprzedaje się ich już w sklepach stacjonarnych. Większość stacjonarnych sklepów z zegarkami oferuje wyłącznie najnowsze modele. Ponadto w sklepach internetowych można zapoznać się z ogromną ilością produktów w wielu odmianach stylistycznych. Zegarki online to o wiele większy wybór i możliwość porównywania mnóstwa modeli w różnych - najczęściej atrakcyjnych cenach.

W jaki sposób bezpiecznie kupować zegarki online?

Wiele osób, które planują zakup oryginalnego zegarka przez internet obawia się tego, iż produkt okaże się podróbką niewartą swojej ceny. Zegarki online powinno więc kupować się wyłącznie w zaufanych sklepach. Opinie o poszczególnych sklepach można znaleźć w wielu serwisach opiniotwórczych. Należy tu zwracać uwagę na doświadczenie, czyli długość istnienia sklepu na rynku, jego popularność opinie oraz wizerunek marki. Podczas przeglądania produktów najwięcej uwagi należy poświęcić opisom. Profesjonalne sklepy zawsze podają informacje na temat danej linii produktów. Warto zapoznać się również z opisami dotyczącymi rodzajów materiałów użytych do produkcji. Sklep powinien także gwarantować oryginalność i jakość zegarków. Poza tym przed zakupem droższego zegarka warto skontaktować się z obsługą sklepu. Wiele witryn oferuje czat online z klientami. Można wtedy dopytać o szczegóły dotyczące interesującego nas produktu. To dodatkowo może wskazać nam, czy dany sklep internetowy jest godny zaufania. Warto wiedzieć, że przy zakupach online konsument ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni, to odpowiedni czas na sprawdzenie autentyczności zegarka.


Sklep z zegarkami - ZegarkiOnline24.pl - zegarki online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 17 stycznia 2018

Związek między SEO, a sezonowością sprzedaży

Związek między SEO, a sezonowością sprzedaży


Autor: Roberto Daws


Nikogo nie trzeba przekonywać, że niektóre produkty sprzedają się lepiej w jednym okresie czasu a inne w zupełnie innym. Jaki jednak wpływ na sezonowość sprzedaży powinno mieć pozycjonowanie strony www?


W przypadku wielu branż zdarza się iż część produktów jak i usług znakomicie sprzedaje się w przeciągu całego roku, w przypadku innych występują produkty lub usługi które zainteresowaniem klientów cieszą jedynie w określonych porach roku. Nie ma w tym przecież nic dziwnego. Nikt nie kupuje prezentów mikołajkowych w maju a opon zimowych wraz z nadejściem lata. Taka sezonowość sprzedaży sprawia, że wielu przedsiębiorców musi przyjąć odpowiednią strategię pozycjonowania aby najlepsze efekty przyszły w momencie gdy sprzedaż jest potencjalnie największa. Jak zatem planować działania w zakresie SEO w odniesieniu do sezonowości sprzedaży?

Po pierwsze należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jak pokazują statystyki ogromna większość klientów szuka informacji na temat danego towaru właśnie w internecie. Musisz zatem upewnić się, że twoja oferta dotrze do klientów. Zarówno tych aktualnych jak i potencjalnych. Inwestycja w pozycjonowanie jest w stanie znacząco poprawić widoczność twojej oferty na rynku.

Nie obejdzie się również bez analizy dostępnych danych. Podstawą skutecznego marketingu jest zawsze analizowanie prowadzonych działań. Budowanie strategii pozycjonowania powinno być zatem oparte o najbardziej dochodowe dla danego biznesu okresy w roku. Warto na bieżąco analizować w jakich okresach czasowych klienci zainteresowani są najbardziej poszczególnymi produktami z naszej oferty i według tegu ustalić zakres słów kluczowych na których najbardziej będziemy chcieli się skupić w danym okresie.

Ważne jest również działanie z wyprzedzeniem. Jak wiadomo pozycjonowanie to proces długotrwały i jego efekty widoczne są zazwyczaj dopiero po jakimś czasie. Warto to uwzględnić w działaniach SEO. Muszą być one umiejętnie i długofalowo zaplanowane. W przypadku towarów wybitnie sezonowych liczy się odpowiednie wyprzedzenie działań przed konkurencją. Pozycjonowanie frazy opony zimowe w grudniu nie przyniesie takiego efektu jak zamierzamy. Należy odpowiednio wcześnie przygotować wszelkie działania mające na celu uzyskanie wysokiej pozycji na dane słowo kluczowe. Z tego też względu o SEO na sezonowe produkty należy myśleć już przed okresem wzmożonej sprzedaży.


Roberto Daws - E-prom pozycjonowanie stron www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing dla małego sklepu internetowego - poradnik

Marketing dla małego sklepu internetowego - poradnik


Autor: Roberto Daws


Żyjemy w czasach gdy bez odpowiedniego marketingu przebicie się do świadomości klientów jest praktycznie niemożliwe. Podpowiemy w niniejszym artykule jakich metod użyć aby rozreklamować mały sklep internetowy.


Każda, nawet mała firma zajmująca się sprzedażą w Internecie musi opierać choćby w pewnym stopniu swoje działania na marketingu. W dzisiejszym artykule podpowiemy jakie działania nawet przy niskim budżecie należy podjąć aby skutecznie rozreklamować swój internetowy biznes.


Zacznijmy zatem od treści jakie konieczne są do umieszczenia na stronie sklepu internetowego. Można je podzielić na te które wymagana są przepisami polskiego prawa - czyli regulamin i dane kontaktowe oraz te o których decydujemy my sami.
Zadaniem tych drugich jest wywołanie zaufania klienta do naszego sklepu i zachęcenie go do dokonania zakupów właśnie u nas poprzez rzetelne i interesujące przedstawienie informacji o naszych produktach.
Często pomijanym elementem jest tak zwany "claim marki" czyli kilka słów które mają reprezentować oferowany przez nas towar danej marki. Musimy mieć na uwadze, że nie wszyscy użytkownicy mogą znać daną markę zbyt dobrze warto więc postarać się o przygotowanie claimu który rozjaśni nieco tą sytuację.

Kolejnym bardzo ważny elementem marketingu jest budowanie reputacji poprzez certyfikaty i opinie.
Według badań opinie klientów to jeden z głównych czynników które mają znacznie jeżeli chodzi o wiarygodność sklepu w oczach innych.


Ponad połowa potencjalnych klientów czyta opinie na temat danego sklepu internetowego i na ich podstawie podejmuje decyzję czy dokonać zakupu czy też z niego zrezygnować. Warto więc postarać się aby zadowoleni klienci mieli możliwość wyrażenia swojej opinii na temat twojego sklepu. Można tutaj postawić na pozostawienie opinii bezpośrednio na stronie sklepu lub też wspomóc się modułem do serwisu z opiniami jak na przykład Opineo.


Bardzo istotne jest też szybkie reagowanie na ewentualne negatywne opinie klientów i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Innym niezbędnym do osiągnięcia sukcesu działaniem jest postawienie na pozycjonowanie sklepu www.

Chodzi tutaj o optymalizację strony pod kątem internetowych wyszukiwarek jak i zapewnienie, że sklep będzie znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące nas słowa kluczowe.

Nie oznacza to, że od razu należy skorzystać z usług firmy zajmującej się SEO, można wykonać samemu pewne kroki które pomogą w pozycjonowaniu strony.

Zadbaj więc aby każdy z twoich produktów był odpowiednio opisany. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu strony ale również zachęci klientów do zakupu. Upewnij się również, że dla każdej strony sklepu przygotowany jest odpowiedni meta description oraz title tag. Pomoże to wyszukiwarce lepiej określić zawartość treści znajdujących się w twoim sklepie.


Roberto Daws - E-prom projektowanie sklepów www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 29 września 2017

Czas na storytelling

Czas na storytelling


Autor: Klaudia Kaszuba


Czym jest storytelling? Na pewno nie jest narzędziem stricte marketingowym. Nie możemy bowiem konkretnie określić jakie przełożenie na zyski ma jego stosowanie. I wyjątkowo nie o sprzedaż i zyski tutaj chodzi, przynajmniej nie mówiąc wprost. Storytelling marek służy do budowania silnej relacji oraz… doskonałego zasięgu.


Podobno każdy umie snuć opowieści. Każdy również lubi ich słuchać, dlatego tak dobrze sprawdza się ta metoda w biznesie. W biznesie właśnie, storytelling jest sztuką korzystania z opowieści do budowania pozytywnych więzi między ludźmi, a właściwie najczęściej pomiędzy marką a jej potencjalnymi klientami.

Dlaczego tak bardzo kochamy historie?

Opowiadanie historii towarzyszy ludzkości od setek lat. Oddziałują one na emocję i na wyobraźnię. Samo słowo „storytelling” pobudza skojarzenia, prawda? Brzmi tajemniczo i dość intrygująco. Opowiadanie „bajek” łączy nas z naszymi odbiorcami niezwykłą więzią i nadaje tej relacji charakter prywatny. Każdy tęskni za opowieściami, które wieczorami snuła mu przed snem babcia, mimo pędu w życiu nie lubimy krótkich wpisów pod zdjęciami na Facebooku. Czekamy na długie, wciągające historie, które nas zabiorą w podróż do czasów przeszłości, rozbudzą wspomnienia i emocje, no i oczywiście zainspirują.

Prezentacje nie muszą być już nudne

Z czym kojarzy się samo słowo „prezentacja”? Większości na pewno z pokazem slajdów sklejonym w Power Point i… z ogromną nudą przeplataną nikomu niepotrzebnymi definicjami, tabelkami i wykresami. A przecież można zrobić to inaczej. Zawsze można zrobić coś lepiej.

Jeśli przygotowujesz prezentację, pamiętaj o istnieniu storytellingu. Zamiast po prostu przedstawić swój temat możesz wejść w rolę narratora. Ustal przedmiot swojej historii, głównego bohatera, przebieg i zakończenie opowieści, wytłumaczenie zakończenia oraz morał jaki odbiorca ma wynieść. Jakie będziesz mieć z tego korzyści? Przede wszystkim zyskasz na autentyczności. Klienci wyczują prawdziwość.

Storytelling w modzie

Za przykład opowieści wplecionej w wizerunek marki modowej może posłużyć Louis Vuitton. Podróże, odkrywanie, niezwykłe przeżycie – to hasła kojarzone z brandem. Warto przypomnieć historię samego założyciela LV. Mając zaledwie kilkanaście lat wyruszył od w podróż do Paryża. Nic nadzwyczajnego? A jednak! Wyruszył w tę podróż pieszo. Nie osiadał na dłużej nigdzie przez dwa lata, utrzymując się z dorywczych prac, nocując i jedząc… gdziekolwiek. Aż pewnego dnia, już po dotarciu do Paryża i rozpoczęciu nauki u Monsieur Marechal wpadł na pomysł, aby tworzyć podróżne kufry. Szło mu świetnie, zauważony przez żonę Napoleona III, został jej osobistym rzemieślnikiem robiącym kufry i pakowaczem ubrań. Ta posada otworzyła młodemu Louisowi bramy do wielkiego świata elit. Świadczył usługi coraz szczerszemu gronu osób, aż wreszcie 25 lat o przybyciu piechotą do Paryża otworzył swój własny sklep z kuframi i… nadal pakował, nawet hasło sklepu brzmiało: „Specjalizujemy się w pakowaniu mody”. Do dziś marka LV słynie z produkowania najlepszych skórzanych produktów z półki luksusowej i wciąż jest owiana tajemnicą i motywem ekscytującej podróży w stronę swoich marzeń.

Podobnych historii świat mody zna wiele, to dzięki nim rozróżniamy marki i przyświecające im idee.

Storytelling to moda czy zdecydowana konieczność?

Zdaje się, że w XXI wieku bez odpowiedniej historii nic nie istnieje. Żaden produkt, marka ani nawet idea nie są w stanie przebić się spośród konkurencji, jeśli oprócz dobrej jakości swoich towarów lub usług, nie zaproponuje opowieści, która będzie w stanie porwać tłumy i rozpalić emocje. Możliwości jest nieskończenie wiele, nie bójmy się opowiadać!


Poznaj bliżej marketing modowy oraz fashion PR na blogu WWW.PHAMA.CO

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.