środa, 26 lutego 2014

Reklama internetowa SEM przyszłością

Reklama internetowa SEM przyszłością


Autor: Tomasz Nowak8


Obserwując trendy w reklamie można stwierdzić, że rynek reklamy tradycyjnej będzie się kurczył, a wydatki na reklamę w internecie będą rosły w szybkim stopniu. Prawdziwa rewolucja ma jednak dopiero nastąpić za sprawą łączenia mediów.


Rynek prasy kurczy się. Spadają nakłady dzienników codziennych. Jest to ogólnoświatowa tendencja. W związku z tym zjawiskiem, spadek wydatków na reklamę w prasie jest nieunikniony. Badania wykazały jednak, że odbiorców wiadomości nie ubywa. Znajdują je oni jednak nie w papierowych gazetach, a w sieci.

Rynek reklamy w internecie rośnie cały czas, i jak twierdzą eksperci w tej dziedzinie, nadal będzie rósł co najmniej w skali 25 proc. rocznie. Coraz większą popularnością cieszą się programy typu AdWords(Program reklamowy Google). Reklamy tego typu należą do działań typuSEM(Search Engine Marketing). Optymalizacja pozycji na frazy w wyszukiwarkach nazywana jest natomiast w branży jako SEO(Search Engine Optimization). O zapotrzebowaniu na działania obu typów świadczy ilość pojawiających się ofert pracy i o trudności znalezieniu odpowiednich specjalistów.

Ciężko znaleźć specjalistów reklamy internetowej
Na stronie http://www.jobexpert.pl można znaleźć np. ogłoszenia o poszukiwaniu specjalistów ds. SEO/SEM. Pomimo bardzo dobrych warunków płacowych trudno jest znaleźć chętnych na te stanowiska.

- Zaskoczyło nas to, że mimo tego, że nasz klient zaoferował doskonałe warunki zatrudnienia, to zainteresowanie pracą na stanowisku specjalisty SEO/SEM jest bardzo małe - mówi pracownik JobExpert. Coraz ciężej jest znaleźć kogoś na wyspecjalizowane stanowiska pracy, pomimo rosnących wynagrodzeń.

Wynika to, prawdopodobnie z tego, że na polskim rynku brakuje wyspecjalizowanych osób z dziedziny reklamy internetowej. Google największa wyszukiwarka nadaje tytuł GAP (Google Advertising Professional - Wykwalifikowany specjalista od spraw reklamy Google) osobom, które zdały odpowiedni egzamin i mają praktykę w zarządzaniu reklamami w Internecie.

Osób w Polsce z tytułem GAP jest jednak niecałe 200. Zapotrzebowanie rynku aktualnie co najmniej trzykrotnie większe. O dynamicznym rozwoju branży reklamy internetowej świadczy również fakt, że firmy, które powstały zaledwie kilka lata temu aktualnie wchodzą na GPW tak jest właśnie Coyote, K2 i innymi.
Podobnie sprawa ma się z działaniami typu SEO. Coraz więcej koncernów wynajmuje odpowiednie firmy w jednym celu: sprawić, aby dane słowo kluczowe na daną witrynę było
w pierwszej dziesiątce wyników w Google. Choć firmy te biorą wysokie opłaty, nie narzekają na brak klientów.
Niestety choć rynek woła o specjalistów polskie uczelnie niechętnie reagują na te wołanie. Póki co powstało zaledwie kilka specjalności z tej dziedziny. W USA e-marketing już mocno wtargnął na uczelnie. Może zmieni się ta sytuacja, tym bardziej ze rewolucje w e-marketingu dopiero mają nadejść.

Czekamy na rewolucję
Prawdziwą rewolucją może być wprowadzenie reklamy łączącej media: tradycyjny outdoor i Internet. Już trwają badania nad taką reklamą. W technologii tej zostanie wykorzystany papier elektroniczny. W Polsce są już firmy, które o tym myślą.
—Planujemy w najbliższym czasie około 2 lat wprowadzić bardzo zaawansowany system reklamowy i udostępnić go media plenerom.
—Jaki ma to być system? Co w nim ma być innowacyjnego?
—Tego wolałbym nie zdradzać, bo trwają rozmowy z bankami w sprawie udzielenia kredytów. Mogę tylko powiedzieć, że system będzie łączył reklamę tradycyjną z zarządzaniem w Internecie. Zdradza osoba związana
z branżą IT, która woli pozostać anonimowa.
Jako przykład na udane działania łączące media można podać program Google Print Ads(program, za pomocą którego w panelu administracyjnym Google Adwords można dodawać ogłoszenia w prasie tradycyjnej) prowadzony
w USA. Dzięki programowi można zamawiać reklamę do wydrukowania w prasie przez konta Google AdWords w Internecie.


Tomasz Nowak Google Advertising Professional GAP Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Marketing w wyszukiwarkach internetowych


Autor: lukasz foreight


Pozycjonowanie stron internetowych jest elementem marketingu internetowego czyli używanie Internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama "pay per click", reklama banerowa, email marketing, affi...


Pozycjonowanie stron internetowych jest elementem marketingu internetowego czyli używanie Internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama "pay per click", reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie. Tak też się stało, że marketing internetowy jest częścią tzw. e-commerce czyli handlu elektronicznego. E-commerce i marketing internetowy stał się popularny głównie za sprawą coraz powszechniejszego dostępu do Internetu. Badania dowiodły, że ponad jedna trzecia użytkowników Internetu dokonuje zakupów w sieci. Pozycjonowanie stron składa się na proces marketingu internetowego. Częścią pozycjonowania stał się także proces optymalizacji stron internetowych, czyli dostosowanie i zoptymalizowanie treści i kodu strony internetowej lub całego serwisu zwanego witryną, pod określonym kątem. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu strony i optymalizację treści, zawartości.

Samo pozycjonowanie stron z języka angielskiego Search engine optimization - SEO lub Web Positioning to działania zmierzające do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych. Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce pod kątem których pozycjonerzy i właściciele serwisów optymalizują strony jest oczywiście Google. Zajmują się tym także firmy oferujące projektowanie stron. Marzeniem każdego posiadacza strony jest pierwsza pozycja w tej właśnie wyszukiwarce.

W przypadku większości popularnych programów do zarządzania treścią (CMS - czyli tak zwanego Content Managment System) optymalizację treści może przeprowadzić z ich poziomu. Optymalizacja kodu wymaga najczęściej ingerencji w kod skryptów, edycje źródła strony. Optymalizację możemy podzielić na optymalizacje pod kątem prędkości wyświetlania się strony (objętości kodu), optymalizację pod kątem zgodności ze standardami (prawidłowej walidacji) oraz pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe (metatagi, hierarchia nagłówków). A także optymalizację treści - tak zwanego contentu strony, czyli: Optymalizacja pod kątem używania przez osoby niepełnosprawne na przykład odpowiednie ułożenie kolejności w treści, pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe czyli odpowiednie zaznaczenie słów kluczowych, ustalenie hierarchii nagłówków, ustalenie gęstości występowania słów kluczowych - jest to bardzo ważny proces, oraz pod kątem przystępności dla użytkownika czyli uwypuklenie elementów istotnych, rozróżnienie elementów odrębnych logicznie.

marketing internetowy Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Twarze reklamowe a poprawny marketing marki

Twarze reklamowe a poprawny marketing marki.


Autor: Piotr Marcisz


Modelki, modele czy twarze reklamowe. W dzisiejszych czasach reklama jest dźwignią handlu. Wykorzystanie twarzy reklamowych w kampaniach marketingowych to podstawa. Skąd je pozyskać? Oczywiście z Agencji Modelek Każda dobra Agencja posiada w swojej ofercie...


Modelki, modele czy twarze reklamowe. W dzisiejszych czasach reklama jest dźwignią handlu. Wykorzystanie twarzy reklamowych w kampaniach marketingowych to podstawa. Skąd je pozyskać? Oczywiście z Agencji Modelek.

Każda dobra Agencja posiada w swojej ofercie dużą ilość ciekawych twarzy na ogół w dziale advertisement. Modelki, twarze dojrzałe +30, dzieci. W zależności od scenariusza Agencja dobiera odpowiednie osoby pod dany projekt. Agencja posiada portfolio proponowanej osoby, polaroids czyli aktualne zdjęcia twarzy i sylwetki bez stylizacji oraz w przypadku talentów aktorskich materiał video z krótkim wywiadem co ułatwia weryfikacje danej kandydatury.

Ważne jest doświadczenie modelek czy modeli. Im więcej dana osoba miała za sobą sesji czy reklam tv tym łatwiej układa się później współpraca teamu producenckiego z osobą zaangażowaną do danej produkcji.

Gdzie są najlepsze Agencje Modelek? Oczywiście Warszawa. W miarę dobre agencje są także w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Katowicach oraz Gdańsku (Trójmiasto).

Wiadomo jest że łatwiej jest zaangażować do danej produkcji, która odbywa się pod Wrocławiem modelkę/modela z Wrocławia niż np. z Warszawy. Oczywiście jeśli budżet produkcji na to pozwala i nie jest skromny, osoba może być nawet z drugiego końca Polski. Wszystko kwestia finansów. Inne ceny za wynajęcie do sesji twarzy reklamowej proponują agencje warszawskie, inne - niższe - lokalne.

Trzeba się liczyć, że angażując twarze spoza stolicy będą one mieć na pewno mniejsze doświadczenie. Pamiętajmy że twarz wybrana przez nas do reklamy będzie wizytówką naszego produktu czy marki.
Agencja Modelek i Modeli MKU http://www.mkumodels.com Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarobić 5 razy więcej niż to, czego się spodziewasz?

Jak zarobić 5 razy więcej niż to, czego się spodziewasz?


Autor: Joanna Wiejak


W jaki sposób rozwijać biznes? Kiedy biznes rośnie i jest coraz więcej klientów, coraz trudniej zapewnić wysoką jakość obsługi. Jak wyróżnić swoje usługi na rynku i zapewnić firmie wielokrotnie większe zyski?


W jaki sposób rozwijać biznes?

Tylko firma, która się wyróżni odniesie sukces. Tygodnik internetowy CashFlow&You zamieścił w najnowszym wydaniu artykuł z poradami, jak wyróżnić swoje usługi na rynku i zapewnić firmie wielokrotnie większe zyski.

Artykuł powstał na podstawie osobistych rozważań, ale też starannej analizy biznesowej Mirosława Koszewskiego, Agenta Roku 2007 Commercial Union, od 5 lat w klubie MDRT (Million Dollar Round Table), 1 kwalifikacja COT (Court of the Table).

Mirosław Koszewski jest wspaniałym menedżerem – tak mówi o nim dr Andrzej Fesnak, który niejedną godzinę spędził na szkoleniach z nim i z jego ludźmi.

Tworząc swoją firmę zadawał sobie wiele pytań, jak wyróżnić swoje usługi na rynku. Razem ze swoimi wspólnikami myślał, jak doskonalić firmę, obsługę klienta, budować efektywny zespół agentów i współpracowników.

Czy warto samemu angażować się mocno w obsługę klienta, czy angażować innych?

Zastanawiając się, czym może wyróżnić się jego firma doszedł do wniosku, że nasz rynek bardzo rzadko jest w stanie zapewnić obsługę na bardzo wysokim poziomie.

Kiedy biznes rośnie i jest coraz więcej klientów, coraz trudniej zapewnić wysoką jakość obsługi. Może więc wyróżnić się na rynku jakością, czy sposobem obsługi?

Sami zapewne zrobilibyśmy to we własnej firmie najlepiej, ale czy czas nam na to pozwala? Rozwijając firmę postanowił stosować usłyszaną kiedyś radę:

Rób dla swoich klientów to, za co ci zapłacą,
a zapłacą ci 5 razy więcej niż to, czego się spodziewasz.


Jak w tym kontekście traktować obsługę klienta? Czy nakłady poniesione na zapewnienie lepszej jakości obsługi, podniesienie standardów świadczonych usług oraz zatrudnienie dodatkowych pracowników to dla rozwijającej się firmy koszt, czy inwestycja?

Pełna treść artykułu „Jak zarobić 5 razy więcej niż to, czego się spodziewasz?” dostępna jest w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 46 (16/2008). Autor artykułu: Joanna Wiejak. Artykuł powstał w oparciu o wykład, pod tytułem „Obsługa klienta to koszt, czy inwestycja?”, wygłoszony na konferencji MDRT (Million Dollar Round Table) w Warszawie dnia 20.03.2008 przez Mirosława Koszewskiego, Agenta Roku 2007 Commercial Union. http://newsletter.cashflowandyou.pl.


Joanna Wiejak

- Akademia Przedsiębiorcy - Sposób na rozwój i zyski z biznesu >>
- Sukces Partner - Osiągnij sukces i spełnij swoje marzenia >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Event - organizacja imprez

Event - organizacja imprez


Autor: Grzegorz Malinowski


Event – kiedyś słowo używane w języku potocznym w odniesieniu do wydarzenia związanego z muzyką elektroniczną (np. festiwalem) lub z grami zespołowymi. Obecnie odnosi się do organizacji imprez integracyjnych, promocyjnych dla firm.


Event – kiedyś słowo używane w języku potocznym w odniesieniu do wydarzenia związanego z muzyką elektroniczną (np. festiwalem) lub z grami zespołowymi. Obecnie odnosi się do organizacji imprez integracyjnych, promocyjnych dla firm. Przyczyną tego stał się z pewnością fakt, że firmy szukają wciąż coraz to nowszych narzędzi i form dotarcia do potencjalnych klientów, które pozwolą zbudować lojalność wobec stałych klientów czy pracowników oraz metod, które zmotywują w jednym czasie całą kadrę. Event to ogromne narzędzie w rękach firm, z którego Polska uczy się właśnie korzystać.

W Polsce z roku na rok można zaobserwować coraz większe zapotrzebowanie na organizacje imprez, przeprowadzanie eventów, a co za tym oczywiście idzie, na powstawanie nowych firm specjalizujących się w organizacji zarówno konferencji, kongresów, eventów promocyjnych, jak i wyjazdów motywacyjno-integracyjnych. Czy taki stan rzeczy wyróżnia nas na tle innych krajów? Raczej nie. Dzieje się tak dlatego, że w Polsce nadal trudno jest mówić o konkretnym rynku eventowym. Organizacją takich imprez zajmują się często firmy mało wyspecjalizowane w tej dziedzinie, a te, które mają jakieś pojęcie na ten temat, czyli agencje eventowe, biura podróży, czy agencje PR nie mogą w bezpośredni sposób dotrzeć do potencjalnych klientów właśnie ze względu na oferty szeregu samozwańczych firm eventowych. Wszystko to powoduje, że branża jest rozproszona i bardzo trudno o jakiekolwiek pewne badania czy raporty.

A jak przedstawiają się najbardziej chwytliwe scenariusze eventowe? Wszystkie zazwyczaj oparte są na standardowym założeniu, a mianowicie: wyjazd integracyjny rozumiany jest jako znakomita nagroda za dobre efekty w pracy. Ponadto ma pomagać w odpowiednim motywowaniu pracowników oraz pokazać, że zespół, który na co dzień pracuje nad różnymi projektami potrafi także podejmować wspólne wyzwania w nietypowych okolicznościach. Impreza eventowa ma ukazać potencjał zespołu i uświadomić mu w jaki sposób wspólne działania mogą pomnażać potencjał pojedynczych pracowników. Odbywa się to na bazie organizowanych gier tworzonych najczęściej(mowa o profesjonalnych firmach eventowych) indywidualnie do potrzeb danej firmy czy organizacji. Gry i zabawy mają za zadanie integrować członków zespołu pozwalając im jednocześnie odpocząć od trudów codziennej pracy.

Wspinaczka, rejsy, rajdy terenowe, pikniki, quady, paintball, team building, a ponadto rejsy zagraniczne w Chorwacji, Grecji, Włoszech, na Balearach, na wyspach Kanaryjskich, na Karaibach, Seszelach, czy Tajlandii wszystko przygotowane specjalnie dla pracowników firm. Wszystko na najwyższym poziomie i pobyty w najlepszych Hotelach Spa & Wellness. Pełne wrażeń, ekscytujące atrakcje mające wywrzeć niezatarte wrażenia na długi długi czas. Coraz więcej firm stara się uwzględniać eventy w budżetach marketingowych, a to jest doskonały sygnał dla firm organizujących takie imprezy. Zatem prognozy, co do rozwoju tej branży w kraju wydają się być pomyślne.

M-S-M
organizatorzy imprez - http://www.organizatorzyimprez.pl organizacja imprez Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.