niedziela, 1 lutego 2015

Dobra strategia firmy warunkiem przetrwania w kryzysie

Dobra strategia firmy warunkiem przetrwania w kryzysie


Autor: Paweł


W jaki sposób zarządzanie strategiczne uchroni Cię przed negatywnymi skutkami kryzysu finansowego? Proste zasady ustalania strategii, pozwolą Ci na rozwój własnej firmy poprzez poprawę konkurencyjności.


Jakie szanse na trafienie ma łucznik, który nie widzi celu?
Czy biegacz, który nie wie w którym miejscu jest meta, wygra wyścig?
Czy przedsiębiorca działający bez strategii, odniesie sukces?

Te trzy pytania pokazują jak ważne w drodze do sukcesu jest wyznaczenie sobie właściwego celu. W biznesie bardzo trudno osiągnąć sukces, bez odpowiedniego przygotowania. Takie przygotowanie prowadzi do ustalenia właściwej strategii działania.

Słowo strategia ma pochodzenie wojskowe. Z greckiego "strategos" oznacza "prowadzenie wojny". W prowadzeniu działalności gospodarczej, słowo to ma szersze znaczenie. Jest to zbiór koncepcji działania systemowego, które polegają na określeniu długoterminowych celów przedsiębiorstwa. Cele te, muszą być określone jasno i adekwatnie do posiadanych zasobów majątkowych, finansowych i ludzkich organizacji.

Strategia to plan działania, który prowadzi do osiągnięcia długoterminowego celu przedsiębiorstwa. Każdy przedsiębiorca powinien najpierw skupić się na ustaleniu strategii działania swojej firmy. Nie jest to łatwe zadanie, jednak dobrze sformułowana strategia firmy, pozwala na pokonanie konkurencji w kluczowych sferach działalności.

Własna strategia działania, szczególnie w dobie kryzysu finansowego, pozwala przetrwać trudne momenty życiu jednostki gospodarczej. Kiedy sprzedaż spada, a koszty rosną już sama świadomość istnienia strategii działania firmy przez pracowników, motywuje do bardziej wytężonej i efektywnej pracy.

Stworzenie dobrej strategii dla przedsiębiorstwa powinno być poprzedzone ustaleniem misji firmy. Misja firmy to zbiór wartości, którymi całe przedsiębiorstwo się kieruje. Misję firmy znają też wszyscy pracownicy. Z misją firmy związane jest też pojęcie wizji firmy. Wizja firmy to nic innego jak ustalony obraz przedsiębiorstwa w przyszłości.

Następnym krokiem stworzenia udanej strategii działania jest określenie celów długoterminowych, a następnie krótkoterminowych. Droga do osiągnięcia tych celów nie może być sprzeczna z misją firmy i wizją firmy, ponieważ takie działanie skazane jest na porażkę. Każdy przedsiębiorca powinien ze szczegółami przygotować plan działania, który pomoże mu osiągnąć wyznaczone cele.

Określenie dobrej strategii działania nie jest łatwe. Warto jednak wysilić się i poświęcić trochę czasu na określenie wizji swojego przedsiębiorstwa. Dzięki temu można uniknąć ryzyka bankructwa w pierwszych latach istnienia przedsiębiorstwa.

Każda licząca się firma na rynku stosuje zarządzanie strategiczne.Warto znaleźć się wśród najlepszych.
Jak zarządzać strategicznie? Strategia konkurencyjnej firmy. (alt+w) Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Błędy w reklamie i ich paskudne skutki

Błędy w reklamie i ich paskudne skutki.


Autor: Łukasz Olszanowski


Błędy w reklamie i ich paskudne skutki. Dlaczego wciąż popełniamy te same błędy, w końcu wszyscy chcemy wypromować swój biznes? Cały proces generujący błędy jest bardzo prosty.


Błędy w reklamie i ich paskudne skutki.

Dlaczego wciąż popełniamy te same błędy, w końcu wszyscy chcemy wypromować swój biznes?

Cały proces generujący błędy jest bardzo prosty.

Wyobraźmy sobie sytuację, że prowadzimy średnią firmę, postanowiliśmy zwiększyć obroty poprzez wprowadzenie nowych produktów na rynek, jednak każdy nowy produkt potrzebuje reklamy, i to jest właśnie ten zły początek całej lawiny błędów. Podążając tym tokiem myśli, pójdziemy trochę dalej. Poszukujemy agencji reklamowej która, będzie w stanie przygotować wielką piękną kampanie reklamową, co więcej płacimy i ma za to by te poczynania przyniosły wymierny zysk.
Często zgłaszają się do mnie klienci, którzy potrzebują skutecznej reklamy jakiegoś produktu lub usługi, zaczyna się na pozór niewinnie, prawie jak w bajce. Jednak szybko okazuje się że klient któremu zależ na tym by reklama była jak najbardziej skuteczna i jest specjalistą w swojej dziedzinie np. w produkcji klamek, staje się alfa i omegą reklamy i marketingu, twierdzi iż wie lepiej jak wypromować dany produkt, oczywiście jego sugestie są ważne jednak, sprawy techniczne i szczegóły powinien pozostawić w gestii agencji reklamowej w końcu płaci za wiedze i umiejętności ludzi tam pracujących.
Pięknie zapowiadająca się kampania zaczyna przypominać te z lat 80-tych, niesamowity projekt graficzny otrzymuje oprawę rodem z średniowiecza. Pojawiają się hasła reklamowe z PRL-u.

Rynek nie jest przygotowany jeszcze na kampanie których nie da się zaszufladkować, czegoś nie szablonowego nie przełknie prezes firmy którą zbudował własną ciężką pracą i oparł na tradycjach. Z drugiej jednak strony, konsumenci mają dość montowania jednego typu klamki z jednej strony drzwi a drugiego z drugiej, dla porównania, nie przemawia już do nas stwierdzenie, specjalisty w średnim wieku, wadze około 100 kg. Z czerwonym nosem, od montowania klamek, że odkąd zainstalował wewnątrz swojego mieszkania nową klamkę to, aż z przyjemnością wychodzi z domu i nie chce mu się wracać.
Oczywiście jest jeszcze jeden typ klienta który zawiera to co najgorsze z wcześniej opisanego a jeszcze jest dusigroszem. Nie zarzucam tutaj że ktoś kto zna wartość pieniądza i za zainwestowane pieniądze wymaga odpowiedniej jakości produktu, jednak są tacy którzy za bezcen chcą kupić roleta. Tu się pojawia problem ponieważ żadna szanująca się firma reklamowa nie zejdzie z ceny poniżej pewnej granicy bądź nie wyprodukuje wysokiej jakości reklamy za grosze.
Często zdarza się, że klient marnuje swoje pieniądze na reklamę a nie dość na tym, że nic nie zyskuje to jeszcze traci. Najwrażliwszym chyba rynkiem na złą reklamę jest Internet, wystarczy zlecić komuś kto się nie zna, usługę pozycjonowania strony. Pozycja w wyszukiwarkach zależy nie tylko od tego ile linków do naszej strony znajdzie się w Internecie, innym czynnikiem wpływającym na nasz Page Rank jest z jakich stron wychodzą linki. Powiedzmy, że zamieścimy 1000 linków na dowolnych stronach, wystarczy że kilka z nich znajdzie się na tak zwanych stronach SPAMERSKICH, które zostały zablokowane przez wyszukiwarkę Google, jak tylko roboty które przeszukują Internet trafia na tę stronę i zobaczą linka do naszej strony automatycznie wysyłają taką informację do bazy stron obniżając ranking naszej strony, w najgorszym wypadku nasza strona zostanie zablokowana.

Kiedy indziej klient trafił na stronę internetową firmy oferującej wysyłanie maili marketingowych do adresów ze swojej bazy? Niczego nie świadomy klient, wykupuje w tej firmie usługę wysłania 20 000 maili. Przygotowuję po nocach porywającą treść maila i przekazuje ją firmie. Jego maila rzeczywiście zostają wysłane do 20 000 odbiorców. Taka wspaniała kampania powinna przynieść wymierne zyski bardzo szybko. Następnego dnia klient zauważa wzrost ruchu na swojej stronie internetowej i oczekuje tylko na maile z zamówieniami zamiast tego dostaje same obelgi i jednego maila z informacją o popełnieniu przestępstwa, zdezorientowany nie wie co ma zrobić i o co chodzi.
Odpowiedź jest bardzo prosta, klient Tafił na stronę internetowa prowadzoną przez spamerów którzy w nielegalny sposób pozyskują adresy e-mail i rozsyłają nieproszone wiadomości, ten denerwujący SPAM.

Dla wyjaśnienia, w Polsce wysyłanie tzw. SPAMU jest nielegalne więcej informacji o tym znajdą Państwo na mojej stronie internetowej w dziale wiedza/ pozycjonowanie.
Tylko tych kilka przykładów pokazuję jak wiele z naszych poczynań może sczeznąć na niczym jeśli, dobierzemy nieodpowiednie sposoby reklamy.

Jeśli zastanawiając się Państwa nad rozpoczęciem kampanii reklamowej, zapraszam na moją stronę internetową gdzie będą mogli się Państwo dowiedzieć więcej o skutecznych sposobach reklamy.

Dodatkowo wystarczy, że wyślą Państwo do mnie maila z pytaniem o skuteczność działań jakiejś firmy sposobu reklamowania się, a ja całkowicie za darmo postaram się pomóc.

Z Uszanowaniem Łukasz Olszanowski Właściciel Agencji Reklamowo Marketingowej QUBED


Dekoracje naścienne

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-mail marketing: strata czasu czy dobra inwestycja

E-mail marketing: strata czasu czy dobra inwestycja


Autor: Joanna Nowak


Czy pisanie wartościowych tekstów do e-mail marketingu się opłaca?


Przy ogromnej ilości spamu, która każdego dnia trafia do skrzynek, wiele osób wątpi w skuteczność e-mail marketingu.

Tak jak dyrektor prężnie rozwijającej się firmy zatrudniającej kilkadziesiąt osób, który zlecił mi napisanie tekstu do mailingu tradycyjnego. Powiedział, że w ogóle nie wykorzystuje w firmie e-mail marketingu, bo jest nieskuteczny. "Sam mam w skrzynce jakieś 2000 nieprzeczytanych wiadomości" - stwierdził.

Dlaczego jest przekonany o niskiej skuteczności e-mail marketingu? Przecież, jak pokazują statystyki amerykańskiego stowarzyszenia Direct Marketing Association, zwrot z pieniędzy zainwestowanych w e-mail marketing jest wyższy niż z inwestycji w jakąkolwiek inną formę marketingu bezpośredniego...

Być może dlatego, że z e-mail marketingiem często mylona jest sprzedaż za pośrednictwem e-maila.

Kiedy e-mailing "sprzedażowy" sprzedaje?

Co dzieje się, kiedy firma traktuje e-mail jako narzędzie służące do wysyłania stricte promocyjnych wiadomości? Jeżeli jedynymi wiadomościami, jakie grupa docelowa otrzymuje są e-maile typu "ostatnie dni promocji" czy "kup 2 za cenę 1" nie można mówić o e-mail marketingu - raczej o sprzedaży za pośrednictwem e-maila.

E-maile, które zachęcają do kupna produktu lub usługi interesują tylko grupę osób już zdecydowanych na zakup. Dla całej reszty, która może będzie gotowa do zakupów w przyszłości - są bezwartościowe. Jest mała szansa, że ta grupa kupi coś od takiego nadawcy teraz lub w przyszłości. A mogłaby, gdyby e-maile, jakie otrzymuje były odpowiedzią na jej potrzeby.

Pisanie wartościowych tekstów e-maili daje dużo korzyści.

O e-mail marketingu można mówić, kiedy firma robi coś poza wysyłaniem czysto promocyjnych wiadomości. Na przykład dostarcza grupie docelowej interesujące, wartościowe informacje, związane z produktami lub usługami, które oferuje.

E-maile o tym, jak na wdrożeniu usług lub wykorzystaniu produktów oferowanych przez firmę skorzystały inne organizacje mogą uświadomić Twojej grupie docelowej, że rozwiązanie problemów, które dotychczas ignorowała może stać się źródłem istotnych oszczędności. A ta wiedza może ją skłonić do skorzystania z dodatkowej usługi lub zakupu dodatkowego produktu oraz znacząco podnieść przychody Twojej firmy.
Wyjaśnienie różnych zagadnień związanych z zakupem produktów lub usług sprawi, że grupa docelowa przekona się, że ma do czynienia z profesjonalną firmą, a przy okazji pozbędzie się wątpliwości, jakie do tej pory miała w kwestii zakupu oferowanych rozwiązań.

Napisanie ciekawych, angażujących czytelników e-maili wymaga czasu i zasobów. Nagrodą jest zaistnienie w świadomości odbiorców jako firma, która zamiast tylko sprzedawać oferuje rzeczywistą pomoc w rozwiązywaniu ich problemów. A to często przekłada się na sprzedaż - kiedy potencjalny będzie zdecydowany na zakup, wybierze firmę, która zaoferuje mu najkorzystniejszą relację jakości do ceny.

Pisanie wartościowych tekstów e-maili to również sposób na zwiększenie wartości pojedynczego zamówienia. Wyjaśniając klientom w e-mailach, jak wiele trudu sobie zadajesz, żeby każdy z nich był zadowolony ze współpracy z Tobą, wytłumaczysz również, jaka jest rzeczywista wartość Twojej usługi. Dzięki temu, masz szansę przekonać ich, że u Ciebie warto zapłacić nieco więcej niż u konkurencji.

Im bardziej interesujące, użyteczne i wartościowe Twoje e-maile, tym częściej będą czytane i tym większy odsetek grupy docelowej zdecyduje się na zakupy właśnie w Twojej firmie.

Joanna Nowak oferuje pisanie tekstów na strony internetowe i tekstów e-mail marketingu oraz tekstów służących pozycjonowaniu. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Konferencja w kryzysie

Konferencja w kryzysie


Autor: Rafał Łabędzki


Czy w czasach kryzysu firmy mają środki na organizację konferencji? Jeżeli tak, to czy właśnie konferencja jest dobrym celem na ich spożytkowanie? W niniejszym artykule spróbujemy odpowiedzieć właśnie na te pytania.


Zacznijmy jednak od samego początku. W jakim celu w ogóle organizować konferencję? W przypadku przedsiębiorstw motywacją może być reklama nowych usług, czy produktów. Tego typu spotkanie jest również dobrą metodą na budowanie wizerunku. Zapraszając na swoją konferencję znane osobistości, ma się duże szanse na darmowe miejsce w gazetach, w szczególnych przypadkach, wydarzeniem mogą się zająć nawet stacje telewizyjne. Stosunkowo małą uwagę w działaniach PR przywiązuje się jeszcze do Internetu, jednakże niebawem się to zmieni i właśnie to medium będzie jednym z głównych celów PR. Innymi przesłankami mogą kierować się stowarzyszenia, fundacje, ośrodki badawcze. Tutaj konferencja rzadziej będzie służyć promocji, a częściej wymianie doświadczeń, obchodom jubileuszy, czy inauguracji projektów.




Wiemy już po co organizuje się konferencje. Teraz powinniśmy zadać pytanie czy w czasach kryzysu firmy stać na taką formę promocji? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeżeli przedsiębiorstwo do tej pory często korzystało z tej formy przekazu, utrzymując pracowników dedykowanych do tego rodzaju marketingu, to niewątpliwie będzie musiało przemyśleć swoją strategię. Koszt wynagrodzeń dla pięciu osób organizujących konferencję, może wahać się w przedziale 30 – 50 tys. zł, co oznacza stanowi znaczny koszt. Biorąc pod uwagę, że przeciętna firma nie organizuje więcej niż czterech, a najczęściej jedną lub dwie konferencje rocznie, daje to od 360 do 600 tys. zł na rok, czyli 180 – 300 tys. zł na konferencję. Przypomnijmy, że są to same wynagrodzenia. Pozostałe koszty organizacji konferencji, to hotele, sale konferencyjne, materiały reklamowe, transport i inne. Dla trzydniowej konferencji na około 200 osób, daje to dodatkowych 150 tys zł.
Podsumowując koszt organizacji całego przedsięwzięcia to minimalnie 330 tys zł. Czy jest to opłacalne? Pozostaje to kwestią dyskusyjną.




Można jednak skutecznie zredukować koszty. Organizacja konferencji to obecnie domena wyspecjalizowanych firm usługowych, które posiadają duże doświadczenie. Dzięki korzyściom skali mogą one zaoferować swoim klientom korzystne ceny. Dla omawianego wcześniej przykładu, koszt wynagrodzenia profesjonalnej firmy może wynieść od 15 do 30 tys. zł, czyli o ponad 300 tys. zł mniej.

Wnioskiem z powyższych rozważań jest wskazówka dla firm. Nieopłacalne jest obecnie organizowanie konferencji własnymi siłami. Dużo korzystniejszym rozwiązaniem okazuje się korzystanie z firm zajmujących się organizacja konferencji.


Coreproject sp. z o.o. zajmuje się organizacją konferencji na terenie całej Polski. Nasze usługi obejmują planowanie, przygotowanie i zarządzanie konferencją.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak poradzić sobie w dobie kryzysu i zacząć na nim zarabiać?

Jak poradzić sobie w dobie kryzysu i zacząć na nim zarabiać?


Autor: Paweł Taracha


"Niektóre firmy, będące dziś potężnymi koncernami, zaczynały działalność w czasach recesji – mówi Vinnie Aggarwal, główny ekonomista Frost & Sullivan. – 16 z 30 spółek Indeksu Dow Jones Industrial Average ma właśnie taką historię. "


"Niektóre firmy, będące dziś potężnymi koncernami, zaczynały działalność w czasach recesji – mówi Vinnie Aggarwal, główny ekonomista Frost & Sullivan. – 16 z 30 spółek Indeksu Dow Jones Industrial Average ma właśnie taką historię. "

Pracowałem w firmie reklamowej ponad 10 lat i poświęciłem jej większość swojego wolnego czasu. Pracując za 1800zł brutto nie zdawałem sobie sprawy z tego ile tak naprawdę warta była moja praca. W pracy projektowałem, w domu spędzałem czas na rozwijaniu swoich umiejętności, w weekendy szkolenia, co zaważyło na czasie spędzanym z rodziną.
Kryzys dotarł także do naszej firmy i mimo mojego wielkiego zaangażowania i poświęcenia zostałem zwolniony z pracy.

Jednak, wpłynęło to pozytywnie na moje spojrzenie na możliwości zarobku bez zarywania nocy i pracy po godzinach. Zawsze myślałem, że założenie własnej działalności wiąże się z wielkimi kosztami, sztabem ludzi i dużym zapleczem finansowym na rozwój. Jednak mimo wszystko postanowiłem spróbować swoich sił. Jak się okazało kryzys jest świetnym momentem na założenie własnej firmy - w moim przypadku meblowej. Mała firma skoncentrowana na kilku produktach, która uzupełnia lukę ofertową dużych korporacji potrafi przynieść spory dochód. Dzięki tak zwanemu kryzysowi, mogłem wynająć lokal za naprawdę małe pieniądze.
Trzeba było go tylko odpowiednio wyposażyć (ceny niektórych urządzeń dużo spadły).
Pozostało mi jeszcze zatrudnienie dobrego przedstawiciela handlowego. Jak się okazało wiele ludzi z doskonałymi referencjami było zainteresowanych tą posadą. Sami pukali do moich drzwi.
4 krzesła, biurko i zaplecze w którym odnawialiśmy meble wystarczyły by po 4 miesiącach było mnie stać na większy warsztat i dodatkowych pracowników.

Dzięki godzinom poświęconym nad reklamą wiedziałem jak skutecznie i w miarę tanio zareklamować swoją firmę. Zrobiłem to tak jak większość instytucji: ulotki, banner, wizytówki.
Jednak największe efekty osiągnąłem współpracując z firmą z Puław. Mała agencja reklamowa, która sama zaproponowała (jak się okazało genialny) sposób rozreklamowania moich produktów. Nie spodziewałbym się tego, że naklejki wypukłe (które naklejałem na meble) mogą przynieść tak dobre efekty. Dodatkowo kontakt z agencją był bardzo łatwy i szybki, poprzez maila i stronę internetową http://www.naklejkiwypukle.pl. Ulotki, bannery i wizytówki trafiają do każdej przypadkowej osoby, w większości byli to ludzie nie zainteresowani produktem (ulotki lądują od razu w koszu).
Naklejki okazały się strzałem w dziesiątkę, ponieważ trafiały do osób, które współpracowały ze mną lub były zainteresowane danym produktem. Firma Partner z Puław doskonale rozumiała moje potrzeby, oferując bardzo dobrą jakość za naprawdę przystępną cenę. Jedna mała rzecz, a zrobiła dużo!

Okazało się, że by zarabiać naprawdę duże pieniądze wystarczy mieć pomysł i trzymać się jego realizacji, a szanse na rozwój będą przychodziły same. W czasie kryzysu jest to o wiele łatwiejsze i bardziej opłacalne!
Strona producenta naklejek wypukłych Bardzo serdecznie im dziękuję Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.