piątek, 29 września 2017

Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie?


Autor: Sirius PRO


Pozycjonowanie, SEO, content marketing - to tylko kilka z nielicznych wyrazów, z którymi może spotkać się osoba zaznajamiająca się z tematem, o którym mowa. Dzisiaj opiszemy to szczegółowo i uprościmy do maksimum czym jest pozycjonowanie.


Współcześnie brak pozycjonowania w internecie skaże Twoją firmę na zagładę. Jak wiadomo liczba internautów rośnie, a wraz nią liczba osób korzystających z wyszukiwarek.

Z tego powodu prowadząc własny biznes warto zadbać o to, aby każdy internauta natrafił na wskazaną firmę w wyszukiwarce. W tym momencie przydatne będzie pozycjonowanie. Czym ono jest?

Pozycjonowanie ma zwiększyć widoczność wybranej strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Często pozycjonowanie jest łączone z działaniami SEO. Z kolei ten termin oznacza search engine optimization, czyli procesy zmierzające do umieszczenia danej strony firmowej w jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek dla wskazanych słów i fraz kluczowych. SEO wpływa na zdecydowaną poprawę widoczności strony firmowej w wynikach wyszukiwania. W efekcie firma otrzymuje zwiększone zyski i rozpoznawalność marki. Z tego względu powstały liczne agencje zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych, co przynosi wymierne zyski firmom korzystającym z ich usług.

Pozycjonowanie to jednak znacznie szerszy temat niż może się wydawać. Obecnie działania SEO obejmują właśnie między innymi content marketing. Czym jest zatem marketing treści (z angielskiego content marketing)?

Content marketing to działania, których celem jest publikowanie regularnych wpisów, artykułów, newsów zawierających przydatne i ciekawe dla użytkowników sieci treści. Uzyskuje się to m.in. poprzez prowadzenie bloga, newsroomu, podstrony z aktualnościami lub innych metod dostępnych na witrynach www, sklepach internetowych oraz wizytówkach online.

Marketing treści ma jednak zasadniczą przewagę nad zwykłym pozycjonowaniem - umożliwia klientom dostęp do większej ilości informacji, obszerniejszych tekstów, które, w przypadku gdy są eksperckie, zapewniają dopływ nowych klientów.

Pozycjonowanie to często także całościowa obsługa stron lub sklepu w postaci analizy linków przychodzących, pozyskiwania nowych linków dla strony, czy chociażby utrzymania strony internetowej w dobrej kondycji z aktualnymi treściami.

W naszej firmie Sirius PRO oferujemy kompleksową ofertę, która zapewnia od lat naszym klientom najwyższe pozycje w Google.

Zachęcamy wszystkich do sprawdzenia naszej oferty zwłaszcza dotyczącej usługi pozycjonowanie i kontaktu z nami. Chętnie udzielimy odpowiedzi na wszystkie niezbędne pytania.


W Sirius PRO zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów w szczególności tych opartych na WordPress. Tworzymy oraz wdrażamy projekty informatyczne takie jak witryny www, e-sklepy, systemy B2B oraz ERP. Od lat przeprowadzamy szkolenia biznesowe z IT dla firm.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Post-pozycjonowanie stron internetowych

Post-pozycjonowanie stron internetowych


Autor: Sirius PRO


Pozycjonowanie na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniło. Zmieniły się także zasady Google przez co wiele firm było zmuszonych do modyfikacji swojej strategii biznesowej oraz oferty pozycjonowania dla klientów.


W dawniejszych czasach, gdy słowo pozycjonowanie nie miało jeszcze większego rozgłosu istniały firmy, które trudniły się w branży SEO. Oferowały swoim klientom pozycjonowanie, które nie miało nic wspólnego ze znaczeniem tego słowa, które dzisiaj przyjmujemy za prawdziwe.

Pozycjonowanie polegało na dosłownym zawaleniu strony internetowej linkami różnej, a najczęściej słabej jakości. Służyły do tego m.in. generatory linków oraz inne metody, które po dłuższym czasie zaskutkowały jednym: filtrem od Google'a.

Dawniej pozycjonowanie nie było tak jak dzisiaj kompleksową usługą - połączeniem optymalizacji strony lub sklepu internetowego z profesjonalnym link buildingiem. Dawniej pozycjonowanie było tylko masowym zdobywaniem linków, które na tamten moment działało. Jednak czasy się zmieniły - zmieniły się zasady Google.

W dzisiejszych czasach, aby strona osiągała wysokie pozycje w Google potrzeba dużo więcej pracy i to nie dlatego, że jest większa konkurencja. Konkurencja, która działa w sposób zbliżony do dawnych metod jest bardzo łatwa do przeskoczenia. Większa ilość pracy spowodowana jest tym, iż branża SEO dzisiaj to w obecnym kształcie inna branża niż 5-10 lat temu. Znajduje się w niej wiele znakomitych specjalistów oraz wyspecjalizowanych firm, które trudnią się tylko tym zagadnieniem tak jak nasza - Sirius PRO.

To właśnie my musimy zajmować się tymi wszystkimi stronami, które zostały zanieczyszczone przez działania ludzi, dla których jakiekolwiek standardy nie miały znaczenia. W naszej pracy wielokrotnie spotykamy się z podobnymi błędami.

Obecnie Google to około 250 czynników, które wpływają na pozycjonowanie.

To właśnie zdanie, które w naszej firmie powtarzamy nowym oraz obecnym klientom. 250 czynników, z których najlepszy specjalista będzie w stanie znać co najwyżej połowę. Reszta pozostaje tajemnicą. Co się jednak staje, gdy pozycjonowaniem zajmuje się osoba nie mająca wiedzy i świadomości o choćby kilkudziesięciu z nich?

Wybór firmy, który pozycjonuje strony lub e-sklep dzisiaj to znacznie trudniejsze zadanie niż dawniej. Wejdź na naszą firmową witrynę, przejdź do zakładki pozycjonowanie strony i dowiedz się, dlaczego warto wybrać właśnie nas.

Dowiedz się więcej o biznesie i branży IT w serwisie e-Sklep.biz.


W Sirius PRO zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów w szczególności tych opartych na WordPress. Tworzymy oraz wdrażamy projekty informatyczne takie jak witryny www, e-sklepy, systemy B2B oraz ERP. Od lat przeprowadzamy szkolenia biznesowe z IT dla firm.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Newsletter pełen przydatnych informacji

Newsletter pełen przydatnych informacji


Autor: Joanna Krysznia


Z newslettera korzystają zarówno handlowcy, jak również redakcje prasowe. Tradycyjnie przygotowywany był na papierze, obecnie rozsyła się go głównie w formie elektronicznej.


Wykorzystuje się przy tym adresy mailowe osób prenumerujących wydawnictwa tematyczne lub konsumentów, zarejestrowanych w bazie danego sklepu czy firmy.

Źródło informacji
Za pośrednictwem newslettera można poinformować klientów o aktualnych promocjach bądź planowanych akcjach marketingowych. Często służy również do dzielenia się informacjami branżowymi z wybraną grupą odbiorców. Aby jednak mógł spełniać swoje zadanie, wymaga rzetelnego przygotowania.

Jak opracować dobry newsletter
Dobry newsletter to przede wszystkim wiadomość, która dotrze do przedstawicieli danej grupy społecznej. O ile bazę klientów tworzy się obecnie dosyć łatwo, to jednak trzeba umieć ich również zainteresować. Po pierwsze liczy się umiar. Niektórych nadawców kusi, aby wypełnić wiadomość bogatym opisem oferty czy rozbudowaną informacją. Opłaca się jednak ograniczyć do najważniejszych kwestii, a tekst uzupełnić odnośnikiem "sprawdź" lub "zobacz więcej". W ten sposób wiadomość pozostaje czytelna, a zainteresowani mogą w prosty sposób dotrzeć do szczegółów.

Minimalizm wskazany jest również w podejściu do grafiki. Zdjęć i obrazów nie może być zbyt dużo. Poszczególne z nich powinny być również niewielkich rozmiarów, ale odbiorca mógł szybko się z nimi zapoznać. Współcześni internauci lubią prostotę i łatwe rozwiązania. Warto zaprojektować newsletter tak, aby odpowiadał barwom kojarzonym z konkretną firmą. Jest to ważny element wizerunku. Nie należy o nim zapominać, jeżeli liczy się na zbudowanie spójnego i rozpoznawalnego obrazu firmy czy instytucji.

Czas na newsletter
Poza projektem ważna jest również częstotliwość, z jaką wysyła się materiały do odbiorców. Wiele zależy tutaj od możliwości nadawcy. Powinien komunikować się z adresatami tylko wówczas, kiedy ma coś interesującego do przekazania. Nadmiar wiadomości może zniechęcić odbiorców.


Zobacz również: Newsletter jako narzędzie sprzedażowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 31 stycznia 2017

Skuteczne docieranie do docelowej grupy odbiorców

Skuteczne docieranie do docelowej grupy odbiorców


Autor: Joanna Krysznia


Pozyskiwanie nowych klientów jest niezwykle ważne, jednakże ważniejsze okazuje się być pozyskanie klientów stałych i lojalnych, do czego niezbędne jest zbudowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.


Jak więc skutecznie budować wizerunek wśród klientów i utrwalać relacje z nimi?

Kampanie mailingowe –czy warto w nie zainwestować?

Każdego dnia nasze skrzynki mailowe zapełniają się sporą ilością najróżniejszych wiadomości, spośród których wiele trafia do folderu SPAM.Część wiadomości ląduje tam automatycznie, jednak pozostałe e-maile odbiorcy sami oznaczają jako treść nieinteresującą.
Jeśli zatem chcemy, aby nasza wiadomość nie podzieliła losu innych e-maili w folderze SPAM, warto dokładnie przemyśleć, jak ma wygląda jej treść, jaki cel ma realizować oraz do kogo chcemy kierować nasz przekaz.
Podstawą kampanii mailingowej jest dobranie właściwych adresatów korespondencji, uwzględniając ich indywidualne preferencje oraz potrzeby. Dopiero wysłanie maila do docelowej grupy, która wcześniej wyraziła na to zgodę, ma jakikolwiek sens i szanse na powodzenie.

Aby jednak mail przykuł uwagę odbiorcy, jego treść musi być zachęcająca oraz prezentować informacje, które będą stanowiły odpowiedź na jego potrzeby.


Profesjonalne kampanie mailingowe wymagają nie tylko wiedzy, ale również doświadczenia oraz umiejętności analizy potrzeb rynku. Warto zlecić to zadanie specjalistom, którzy na co dzień zajmują sie przygotowywaniem kampanii mailingowych od początku do końca.

E-mail marketing, czyli co?

E-mail marketing jest formą marketingu realizowaną za pomocą poczty elektronicznej i opiera się na masowej wysyłce korespondencji, która skierowana jest do dużej grupy określonych odbiorców. Zadaniem e-mail marketingu jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz relacji z klientami, a także promowanie i sprzedaż swoich produktów bądź usług.

Do najpopularniejszych narzędzi e-mail marketingu należą biuletyny oraz newslettery, które są rozsyłane drogą elektroniczną za pomocą oprogramowania do mass mailingu do wybranej grupy docelowej. Jest to możliwe, jeśli odbiorcy ci wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie tego typu informacji na swoją elektroniczną skrzynkę pocztową. Dzięki tego typu rozwiązaniom możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i przekazanie im różnego rodzaju informacji, budowanie programów lojalnościowych, prowadzenie kampanii promocyjnych oraz wykonywanie badań marketingowych.


Zobacz również: profesjonalne kampanie mailingowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing w sieci

Marketing w sieci


Autor: Dominik Gala


Nowe technologie pozwalają na nowe metody reklamy. W jaki sposób dziś należy prowadzić tego rodzaju działania, które mogą wypromować produkt lub usługę jaką oferujesz w swojej firmie? Sposobów jest wiele, większość z nich możesz spróbować wdrażać samodzielnie. Jak to zrobić?


Strona internetowa

To obecnie standardowa już forma obecności w internecie. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoje działanie, może być to poważny wydatek, niemniej jednak warto zdecydować się na stworzenie odpowiedniej jakości strony www, bo ta inwestycja z pewnością zwróci się w niedługim czasie. Strona internetowa jest dziś koniecznością, bez której bardzo trudno wzbudzić zainteresowanie klientów a tym samym odnieść sukces w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.

Blog firmowy na stronie www

Jeśli już posiadasz własną stronę w internecie możesz rozważyć prowadzenie własnego bloga, który pozwoli na zbudowanie ciekawych treści dla użytkowników odwiedzających stronę i zarazem pozwoli na stworzenie rozbudowanej strony, która zwróci uwagę robotów wyszukiwarek, dzięki czemu strona osiągnie w nich wyższe pozycje. Jest to szczególnie ważne, gdyż większość internautów korzysta z wyników podawanych na pierwszej stronie. Najlepsze rezultaty osiągają zatem te witryny, które znajdują się w pierwszej dziesiątce. Prowadzenie dobrej jakości bloga firmowego na własnej stronie internetowej może pomagać w osiągnięciu tego celu.

Social media

Wiele osób uważa, że dziś firmie wystarczy jedynie standardowy fan page na Facebooku. Oczywiście, dzieje się tak dlatego, że jego założenie jest darmowe, a prowadzenie wydaje się być czymś mało skomplikowanym. Jak pokazuje praktyka, sam dziś już na pewno Facebook nie wystarczy, a wręcz może być ograniczający.

Dostępnych dziś kanałów social media jest wiele, więc musisz dopasować swój przekaz do docelowej grupy odbiorców, co pozwoli na osiągnięcie odpowiednich efektów sprzedażowych. Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania w tym kierunku musisz przede wszystkim zbadać swoją grupę docelową. Określenie potrzeb i przyzwyczajeń potencjalnych klientów podpowie, czy chcą oni czytać artykuły, oglądać zdjęcia czy też preferują tutoriale w formie video. Jeśli już zdobędziesz wiedzę na ten temat, przygotuj odpowiedni plan działań i rozpocznij je.

Reklamy AdWords

Na pewno zauważyłeś wyniki pokazujące się przy każdym korzystaniu w wyszukiwarki Google. Reklama kontekstowa, związana z prowadzeniem kampanii marketingowych przy pomocy płatnych linków wyświetlanych przez Google pozwala na osiągnięcie dobrych wyników. Do wyboru jest kilka opcji, przy ich wyborze najlepiej skorzystać z usług firm lub osób profesjonalnie zajmujących się tego rodzaju działalnością.


Artykuł przygotowany we współpracy z firmą hauerpower.com tworzącą profesjonalne strony internetowe.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.