niedziela, 27 stycznia 2019

Facebook i Google – bitwa tytanów internetowych o reklamodawców.

Facebook i Google – bitwa tytanów internetowych o reklamodawców.


Autor: Wojciech Wiśniewski


Google i Facebook to dwaj najwięksi internetowi gracze, których model biznesowy oparty jest na pozyskiwaniu przychodów z reklam. Obie platformy pozwalają nam obecnie dotrzeć do bilionów ludzi z całego świata. Pytanie zatem jak wykorzystać ten potencjał i na której platformie lepiej jest reklamować swoją działalność?


W styczniu 2018 Facebook ogłosił duże zmiany na platformie, co wywołało wrzawę marketingowców z całego świata. Właściwie wielu z nich, patrząc na to, co działo się w ciągu wcześniejszych kilku miesięcy – domyślało się nadchodzących zmian, które podsumować można jednym zdaniem: koniec darmowej reklamy. Jak ogłosił twórca portalu Mark Zuckerberg, Facebook powinien pozostać medium społecznościowym, co znaczy, że użytkownicy powinni widzieć jak najwięcej postów rodziny, bliskich znajomych, a jak najmniej postów profili firmowych, marek i serwisów. Jest to zatem jasny komunikat wysłany do firm – chcecie, aby ludzie widzieli więcej waszych postów i treści? Jeśli tak, to od teraz musicie wydawać więcej na reklamę, gdyż nie będziemy wyświetlać Waszych treści organicznych tak często, jak to było do tej pory.

I ta decyzja nie ma co dziwić. Ilość miejsca na wyświetlane posty jest ograniczona. Użytkownicy nie chcą patrzeć wyłącznie na informacje z fanpage’y firmowych, stąd będą one musiały teraz zwiększyć wydatki na reklamę tak, aby ich treści przedarły się przez inne posty umieszczane na Facebooku.

Jest to zatem doskonały moment na zastanowienie się, w jaką reklamę warto inwestować. W internecie mamy obecnie dwóch gigantów reklamowych: Facebooka, który posiada 2 biliony aktywnych użytkowników oraz Google, które co minutę otrzymuje 2,3 miliona różnych zapytań. Obie platformy dają nam możliwość dotarcia z reklamą do bilionów użytkowników z całego świata. Każda z nich posiada też unikatowe narzędzia reklamowe. Która platforma jest lepsza? Aby odpowiedzieć na pytanie trzeba przede wszystkim zapytać, jaka jest główna różnica.

Google, Facebook i nasze intencje

Podstawowa różnica obu narzędzi reklamowych polega na targetowaniu, czyli formie dotarcia do odbiorców. To natomiast wynika z intencyjności i braku intencyjności działań użytkowników. Przekładając to na bardziej ludzki język: reklama w Google skupia się na osobach, które szukają czegoś w danym momencie, gdy Facebook skupia się na tym kim są te osoby. Ta różnica wynika z tego, że Google jest portalem intencyjnym. Najczęściej korzystamy z wyszukiwarki w jakimś celu – gdy szukamy odpowiedzi na jakieś pytanie, czy problem, gdy chcemy coś kupić, itd. Reklama w Google Adwords bazuje zatem na słowach kluczowych. Jeśli ktoś - dla przykładu – szuka butów, wpisując w wyszukiwarkę frazę „buty sportowe” – Google wyświetla mu wyniki reklam, które zostały ustawione na właśnie to słowo kluczowe. Google nie zna zbyt dobrze swoich użytkowników, ale wie czego szukają.

Dla odmiany Facebook zna swoich użytkowników dużo lepiej, ale nie jest przy tym portalem intencyjnym. Na Facebooka nie wchodzimy w jakimś konkretnym celu. Jest to medium społecznościowe więc nawiązujemy relacje z innymi, chcemy przeglądnąć, co dzieje się u naszych znajomych itd. Dzięki temu Facebook zna swoich użytkowników lepiej niż Google, przez co pozwala nam dotrzeć z reklamą do dużych i bardziej sprecyzowanych grup odbiorców. Tworząc reklamy na Facebooku bardziej dokładnie możemy określić parametry naszych odbiorców, czyli np. wiek, płeć, lokalizację, czy np. zainteresowania.

Z której platformy warto korzystać?

Jeśli posiadasz działalność, w której oferujesz konkretne produkty i usługi, których ludzie szukają – warto skorzystać z reklamy w Google Adwords. Dzięki temu dotrzesz do osób z danej lokalizacji, które poszukują tego typu produktów.

Jeśli jednak chcesz dotrzeć z przekazem, informacją do szerokiego grona sprecyzowanych odbiorców, to warto skorzystać z Facebooka. Jeśli posiadasz np. jakiś zupełnie nowy produkt, i wiesz, że będą nim zainteresowane głównie kobiety zainteresowane urodą, to właśnie Facebook, poprzez swoje narzędzie dotarcia do konkretnych odbiorców, powinien okazać się skuteczniejszym narzędziem.

Nie oznacza to jednak, że któraś z platform jest lepsza czy też gorsza. Nie oznacza to również, że musisz korzystać z jednej, gdyż warto na różny sposób wykorzystać obie. Możesz choćby stworzyć reklamę na Facebooku, a następnie wyświetlić w Google reklamę graficzną, która wyświetli się osobom, które kliknęły w Twoją reklamę na Facebooku i przeszły na Twoją stronę internetową. Najważniejsze to zatem znać swój cel oraz odbiorców, do których chcemy dotrzeć.


Szkolenia Marketing | influentiq.pl - zapisz się na darmowe szkolenia marketingu online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Trendy w pozycjonowaniu na 2018 rok

Trendy w pozycjonowaniu na 2018 rok


Autor: Roberto Daws


Branża pozycjonowania stron to ciągłe zmiany i szukanie nowych metod które pozwolą wybić się w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przedstawimy jakie trendy SEO będą najpopularniejsze w 2018 roku


Pozycjonowanie to jedna z tych branż która rozwija się bardzo dynamicznie i to co jeszcze jakiś czas temu było obowiązującym standardem dzisiaj może należeć już do mało przydatnych metod. Dzisiaj postaramy się przedstawić jakie trendy będą najprawdopodobniej obowiązywać w branży pozycjonerskiej w 2018 roku.

Po pierwsze można być niemal pewnym, że na coraz to większy znaczeniu zyskiwać będzie wyszukiwanie głosowe. Według dostępnych danych już teraz blisko jedna trzecia wyszukiwań odbywa się właśnie w taki sposób. Z tego też względu podczas pozycjonowania na coraz to większym znaczeniu zyskiwać będą frazy długiego ogona.

Kolejnym trendem który jedynie się umocni w obecnym roku będzie link builidng i jego znaczenie w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Warto przy tym zaznaczyć iż najlepiej podczas tego rodzaju działań skupić się wyłącznie na linkach o bardzo wysokiej jakości. Trzeba też pamiętać aby tego rodzaju linkowanie było przeprowadzone ze stron o zbliżonej tematyce do strony którą linkują. Warto zatem będzie rozważyć szerszą współpracę z tematycznymi blogami o dobrej jakości.

Kolejny trend to przykładanie większej uwagi do UX stron www. To czy strona jest przyjazna dla użytkownika będzie coraz ważniejszym czynnikiem podczas ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania.

Następny trend warty omówienia to rosnące znaczenie featured snippets, czyli fragmentów z odpowiedzią wyświetlanych w wyszukiwarce.

Na sam koniec nie sposób wspomnieć o wyszukiwaniu mobilnych. Już ubiegły rok pokazał, że ponad połowa ruchu pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. W 2018 można spodziewać się wyłącznie utrwalenia i umocnienia tego trendu. Trzeba zatem pamiętać o mobilnej wersji danej strony www aby zapewnić użytkownikom jak najprzyjemniejsze obcowanie z publikowanymi treściami za pośrednictwem smartfona lub tabletu.

Pozycjonowanie stron www w 2018 roku będzie więc nieco trudniejsze niż miało to miejsce wcześniej, ale agencje SEO które cały czas śledzą rozwój tej branży na pewno pomogą Państwu uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.


Roberto Daws - Pozycjonowanie stron www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy warto kupować zegarki online? Na co należy uważać?

Czy warto kupować zegarki online? Na co należy uważać?


Autor: Szymon Rachut


Sklepy internetowe w obecnych czasach przeżywają ogromny skok popularności. Korzystają z nich osoby w różnym wieku, zarówno za pomocą przeglądarek komputerowych, jak i urządzeń mobilnych, czyli telefonów oraz tabletów.


Cena i jakość zegarków

Największą aktywność obserwuje się na rynku sklepów specjalistycznych, czyli sprzedających konkretne kategorie produktów, jak na przykład zegarki online. Sklepy z takimi akcesoriami powoli wypierają tradycyjną sprzedaż bezpośrednią. Ma na to wpływ wiele czynników. Co powoduje, że sklepy oferujące zegarki online cieszą się tak dużą popularnością? Zegarki online to wybór przede wszystkim niższej ceny produktów. Często są to kwoty bezkonkurencyjne. Sklepy stacjonarne oferują te same zegarki, jednak na kwotę, jaka potrzebna jest do ich zakupienia składa się nie tylko sama cena produktu, ale też koszty jakie dodatkowo ponosi sprzedawca, są to: wynajem lokalu, zatrudnianie pracowników, opłaty za sprzątanie oraz oświetlenie sklepu. Dodatkowo kosztowne zegarki wystawione na witrynach sklepowych muszą być ubezpieczone co ponownie mnoży koszty. Dlatego też w sklepach internetowych można z łatwością zamówić zegarki online popularnych marek w o wiele niższych cenach. Przy tym jakość zegarków nie jest gorsza. Wielu klientów docenia to, iż zegarki online dostępne są w wersjach, które należą do starszych kolekcji i nie sprzedaje się ich już w sklepach stacjonarnych. Większość stacjonarnych sklepów z zegarkami oferuje wyłącznie najnowsze modele. Ponadto w sklepach internetowych można zapoznać się z ogromną ilością produktów w wielu odmianach stylistycznych. Zegarki online to o wiele większy wybór i możliwość porównywania mnóstwa modeli w różnych - najczęściej atrakcyjnych cenach.

W jaki sposób bezpiecznie kupować zegarki online?

Wiele osób, które planują zakup oryginalnego zegarka przez internet obawia się tego, iż produkt okaże się podróbką niewartą swojej ceny. Zegarki online powinno więc kupować się wyłącznie w zaufanych sklepach. Opinie o poszczególnych sklepach można znaleźć w wielu serwisach opiniotwórczych. Należy tu zwracać uwagę na doświadczenie, czyli długość istnienia sklepu na rynku, jego popularność opinie oraz wizerunek marki. Podczas przeglądania produktów najwięcej uwagi należy poświęcić opisom. Profesjonalne sklepy zawsze podają informacje na temat danej linii produktów. Warto zapoznać się również z opisami dotyczącymi rodzajów materiałów użytych do produkcji. Sklep powinien także gwarantować oryginalność i jakość zegarków. Poza tym przed zakupem droższego zegarka warto skontaktować się z obsługą sklepu. Wiele witryn oferuje czat online z klientami. Można wtedy dopytać o szczegóły dotyczące interesującego nas produktu. To dodatkowo może wskazać nam, czy dany sklep internetowy jest godny zaufania. Warto wiedzieć, że przy zakupach online konsument ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni, to odpowiedni czas na sprawdzenie autentyczności zegarka.


Sklep z zegarkami - ZegarkiOnline24.pl - zegarki online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 17 stycznia 2018

Związek między SEO, a sezonowością sprzedaży

Związek między SEO, a sezonowością sprzedaży


Autor: Roberto Daws


Nikogo nie trzeba przekonywać, że niektóre produkty sprzedają się lepiej w jednym okresie czasu a inne w zupełnie innym. Jaki jednak wpływ na sezonowość sprzedaży powinno mieć pozycjonowanie strony www?


W przypadku wielu branż zdarza się iż część produktów jak i usług znakomicie sprzedaje się w przeciągu całego roku, w przypadku innych występują produkty lub usługi które zainteresowaniem klientów cieszą jedynie w określonych porach roku. Nie ma w tym przecież nic dziwnego. Nikt nie kupuje prezentów mikołajkowych w maju a opon zimowych wraz z nadejściem lata. Taka sezonowość sprzedaży sprawia, że wielu przedsiębiorców musi przyjąć odpowiednią strategię pozycjonowania aby najlepsze efekty przyszły w momencie gdy sprzedaż jest potencjalnie największa. Jak zatem planować działania w zakresie SEO w odniesieniu do sezonowości sprzedaży?

Po pierwsze należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jak pokazują statystyki ogromna większość klientów szuka informacji na temat danego towaru właśnie w internecie. Musisz zatem upewnić się, że twoja oferta dotrze do klientów. Zarówno tych aktualnych jak i potencjalnych. Inwestycja w pozycjonowanie jest w stanie znacząco poprawić widoczność twojej oferty na rynku.

Nie obejdzie się również bez analizy dostępnych danych. Podstawą skutecznego marketingu jest zawsze analizowanie prowadzonych działań. Budowanie strategii pozycjonowania powinno być zatem oparte o najbardziej dochodowe dla danego biznesu okresy w roku. Warto na bieżąco analizować w jakich okresach czasowych klienci zainteresowani są najbardziej poszczególnymi produktami z naszej oferty i według tegu ustalić zakres słów kluczowych na których najbardziej będziemy chcieli się skupić w danym okresie.

Ważne jest również działanie z wyprzedzeniem. Jak wiadomo pozycjonowanie to proces długotrwały i jego efekty widoczne są zazwyczaj dopiero po jakimś czasie. Warto to uwzględnić w działaniach SEO. Muszą być one umiejętnie i długofalowo zaplanowane. W przypadku towarów wybitnie sezonowych liczy się odpowiednie wyprzedzenie działań przed konkurencją. Pozycjonowanie frazy opony zimowe w grudniu nie przyniesie takiego efektu jak zamierzamy. Należy odpowiednio wcześnie przygotować wszelkie działania mające na celu uzyskanie wysokiej pozycji na dane słowo kluczowe. Z tego też względu o SEO na sezonowe produkty należy myśleć już przed okresem wzmożonej sprzedaży.


Roberto Daws - E-prom pozycjonowanie stron www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing dla małego sklepu internetowego - poradnik

Marketing dla małego sklepu internetowego - poradnik


Autor: Roberto Daws


Żyjemy w czasach gdy bez odpowiedniego marketingu przebicie się do świadomości klientów jest praktycznie niemożliwe. Podpowiemy w niniejszym artykule jakich metod użyć aby rozreklamować mały sklep internetowy.


Każda, nawet mała firma zajmująca się sprzedażą w Internecie musi opierać choćby w pewnym stopniu swoje działania na marketingu. W dzisiejszym artykule podpowiemy jakie działania nawet przy niskim budżecie należy podjąć aby skutecznie rozreklamować swój internetowy biznes.


Zacznijmy zatem od treści jakie konieczne są do umieszczenia na stronie sklepu internetowego. Można je podzielić na te które wymagana są przepisami polskiego prawa - czyli regulamin i dane kontaktowe oraz te o których decydujemy my sami.
Zadaniem tych drugich jest wywołanie zaufania klienta do naszego sklepu i zachęcenie go do dokonania zakupów właśnie u nas poprzez rzetelne i interesujące przedstawienie informacji o naszych produktach.
Często pomijanym elementem jest tak zwany "claim marki" czyli kilka słów które mają reprezentować oferowany przez nas towar danej marki. Musimy mieć na uwadze, że nie wszyscy użytkownicy mogą znać daną markę zbyt dobrze warto więc postarać się o przygotowanie claimu który rozjaśni nieco tą sytuację.

Kolejnym bardzo ważny elementem marketingu jest budowanie reputacji poprzez certyfikaty i opinie.
Według badań opinie klientów to jeden z głównych czynników które mają znacznie jeżeli chodzi o wiarygodność sklepu w oczach innych.


Ponad połowa potencjalnych klientów czyta opinie na temat danego sklepu internetowego i na ich podstawie podejmuje decyzję czy dokonać zakupu czy też z niego zrezygnować. Warto więc postarać się aby zadowoleni klienci mieli możliwość wyrażenia swojej opinii na temat twojego sklepu. Można tutaj postawić na pozostawienie opinii bezpośrednio na stronie sklepu lub też wspomóc się modułem do serwisu z opiniami jak na przykład Opineo.


Bardzo istotne jest też szybkie reagowanie na ewentualne negatywne opinie klientów i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Innym niezbędnym do osiągnięcia sukcesu działaniem jest postawienie na pozycjonowanie sklepu www.

Chodzi tutaj o optymalizację strony pod kątem internetowych wyszukiwarek jak i zapewnienie, że sklep będzie znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące nas słowa kluczowe.

Nie oznacza to, że od razu należy skorzystać z usług firmy zajmującej się SEO, można wykonać samemu pewne kroki które pomogą w pozycjonowaniu strony.

Zadbaj więc aby każdy z twoich produktów był odpowiednio opisany. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu strony ale również zachęci klientów do zakupu. Upewnij się również, że dla każdej strony sklepu przygotowany jest odpowiedni meta description oraz title tag. Pomoże to wyszukiwarce lepiej określić zawartość treści znajdujących się w twoim sklepie.


Roberto Daws - E-prom projektowanie sklepów www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.