wtorek, 3 stycznia 2012

Gazetki promocyjne on-line

Gazetki promocyjne on-line

Autorem artykułu jest Piotr Retor



Sklepy internetowe kontra tradycyjne sieci sklepów. Ekspansja sklepów internetowych jest widoczna gołym okiem. Kuszą klientów niską ceną i specjalistyczną ofertą. Jak zachowają się w tej sytuacji tradycyjne sklepy? Czy internet może stać się także ich domeną?

Sklepy internetowe kontra tradycyjne sieci sklepów.

Ekspansja sklepów internetowych jest widoczna już gołym okiem. Kuszą klientów niską ceną i specjalistyczną ofertą. Jak zachowają się w tej sytuacji tradycyjne sklepy? Czy internet może stać się także ich domeną?

Rynek e-commerce czyli sklepów internetowych rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie od kilku lat. Sklepy internetowe w ostatnim czasie osiągają większą dynamikę sprzedaży niż tradycyjne sklepy. Szacuje się, że wartość rynku e-commerce w 2008 roku przekroczyła 11 mld zł. Wszystko wskazuje, że to jeszcze nie koniec bumu na zakupy w sieci. Czynniki zachęcające do zakupów online to głównie wygoda, niska cena i szeroka specjalistyczna, często nietypowa oferta. Wydaje się, że atutem tradycyjnych sklepów nadal pozostaje bezpieczeństwo transakcji, odbioru oraz serwis np. gwarancyjny.

Rozwój handlu internetowego i coraz większa liczba podmiotów na rynku sprawia, że zaostrza się konkurencja, także cenowa. Formą walki o klienta stało się organizowanie promocji, głównie poprzez obniżanie cen niektórych produktów z oferty. Promocje i wyprzedaże stały się normalną praktyką marketów i sieci handlowych, ale akcje promocyjne coraz częściej organizują także sklepy internetowe.

Istotnym aspektem w handlu jest też marka i wizerunek sklepu. Rosnąca liczba serwisów i sklepów internetowych sprawia, że coraz trudniej serwisom znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników popularnej wyszukiwarki czy serwisu aukcyjnego - a to stało się wyznacznikiem pozycji w sieci. Pozycja ta przekłada się niemal bezpośrednio na wyniki sprzedaży podmiotów handlujących w wirtualnej rzeczywistości.

Hipermarkety i tradycyjne sieci handlowe mają w większości przypadków wypracowaną silną markę. Duża, rozbudowana sieć placówek i wielkopowierzchnniowych sklepów, wieloletnie wysokie nakłady na reklamę, także telewizyjną, przyniosły efekty - każdy Polak z łatwością wymieni co najmniej kilka marketów, nawet jeśli nie jest ich zwolennikiem.

Internet stał się naturalnym miejscem do budowania marki i pozycji sklepów internetowych. Ale paradoksalnie do podobnych celów służy on też tradycyjnym sieciom handlowym. Wbrew pozorom tradycyjne sklepy nie pozostają w tyle i od dawna doceniają i korzystają z dobrodziejstw internetu. Nie jest on co prawda (kwestia czasu) kanałem sprzedaży (jak w przypadku sklepów internetowych), ale istotnym elementem komunikacji marketingowej.

Internet staje się ważnym, uniwersalnym kanałem komunikacji służącym do informowania i kontaktowania się z klientami z całego kraju. Każda sieć handlowa sklepów, hipermarketów czy supermarketów specjalistycznych posiada własną stronę internetową, na której prezentuje nie tylko dane adresowe sklepów, godziny ich otwarcia, ale także informacje o asortymencie, usługach i cenach.

Szczególne miejsce na witrynach zajmują informacje o promocjach, akcjach promocyjnych i obniżkach. Znana od lat i powszechnie stosowana przez markety forma informacji o promocjach - papierowa gazetka promocyjna dostarczana pod drzwi wielu potencjalnych klientów - trafiła również do sieci.

Dziś gazetki promocyjne i promocje online znaleźć można w wersji elektronicznej na stronach internetowych samych sklepów oraz serwisów poświęconych promocjom. Stały się one istotnym narzędziem wspierającym decyzję klienta o zakupach... tych poza siecią. Gazetki promocyjne pozwalają na lepsze rozeznanie wśród ofert promocyjnych wielu sklepów, bardziej świadomy wybór i przede wszystkim znalezienie produktów w najlepszej cenie. Ponadto gazetki promocyjne zawierają coraz więcej informacji przydatnych klientom, m.in. aktualności, informacje o nowych usługach sklepów, wypzredażach, sposobach płatności, konkursach, loteriach czy nowych programach lojalnościowych.

---

Piotr Retor
promocyjnegazetki.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz