środa, 14 marca 2012

Co właściwie oferujesz?

Co właściwie oferujesz?

Autorem artykułu jest Rafał Kochanowicz



Prowadzisz przedsiębiorstwo, chcesz zarabiać pieniądze, ale co własciwie oferujesz?
Co oferujesz klientom? To krytyczne pytanie, na które rzadko sobie odpowiadamy.
Pomyśl o tym czego chce klient.
Prowadzisz przedsiębiorstwo, chcesz zarabiać pieniądze, ale co własciwie oferujesz?
Co oferujesz klientom? To krytyczne pytanie, na które rzadko sobie odpowiadamy. Najczęściej jesteśmy zaślepieni tym, czego my chcemy, a czego my przedsiębiorcy chcemy. Chcemy zarabiać pieniążki. To bardzo dobry motyw prowadzenia firmy, ale … nie wystarczajacy do tego by odnieść sukces.

Co właściwie oferujesz?
Pewnie nie masz trudności z odpowiedzią no to pytanie. Twoja odpowiedź będzie brzmieć mniej więcej tak: sprzedaje bla, bla, bla. STOP
Nie pytam co sprzedajesz, ale co oferujesz?

Co właściwie oferujesz? Jaki problem rozwiązuje twój produkt, czy twoja usługa? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na to pytanie jesteś w połowie drogi do osiągnięcia sukcesu, jeśli nie to masz kłopoty.
Dlaczego? Bo potencjalnych klientów absolutnie nie interesuje co ty sprzedajesz. Oni maja swoje problemy. Ty chcesz zarobić pieniążki, a oni chcą … No właśnie, czego właściwie chcą potencjalni klienci?

Słyszałeś być może tę anegdotę o tym jak to klient kupujący wiertarkę wcale nie kupuje wiertarki, ale kupuje dziurę w ścianie. WOW! Tak, klient płaci za rozwiązanie konkretnego problemu. W tym wypadku może to być potrzeba zawieszenia obrazu na ścianie, może to być też coś innego. Lepiej się upewnij, ze klient rzeczywiście potrzebuje tej wiertarki. Być może istnieją inne, lepsze rozwiązania jego problemu. Jeśli dobrze mu doradzisz zyskasz jego lojalność – rzecz bezcenną w biznesie. Lojalny, powracający klient.

Aby jednakże dobrze doradzić klientowi musisz przestać myśleć o tym, czego ty chcesz i zacząć myśleć o tym, czego chce klient. Jeśli otworzysz się na jego potrzeby, jeśli wysłuchasz jego historii twój biznes będzie świetnie prosperował.

Wiec, co właściwie oferujesz?
Zacznij oferować klientom konkretne korzyści wynikające z nabycia twojego produktu, czy usługi. Nie koncentruj się na właściwościach produktu, ale na tym co one oznaczaj dla klienta. Wtedy zaczniesz odpowiadać na pytanie, jakie zadaje sobie potencjalny klient: dlaczego mam kupić właśnie od ciebie?

---

Chcesz dowiedzieć sie więcej jak złożyć ofertę nie do odrzucenia? Zapraszam: http://rafalkochanowicz.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz