czwartek, 9 kwietnia 2015

Kobiety wolą plazmę od biżuterii

Kobiety wolą plazmę od biżuterii


Autor: Ewelina Kitlińska


Kobiety stają się coraz bardziej świadomymi klientkami sklepów elektronicznych. W Polsce panie nie żałują pieniędzy na nowinki techniczne. Badania światowe wskazują, że płeć piękna wolałaby telewizor plazmowy od diamentowego naszyjnika.


Kobiety stają się coraz bardziej świadomymi klientkami sklepów elektronicznych. W Polsce panie nie żałują pieniędzy na nowinki techniczne, bo je po prostu uwielbiają. Według raportu „Znajomość technologii obrazu wśród Polaków" opracowanego na zlecenie Centrum Dobrego Obrazu, prawie 30% Polek planuje zakup nowego telewizora w ciągu najbliższych 12 miesięcy, z tego aż 40% jest skłonna wydać na to ponad 2000 zł. Nie jest zaskakujące, bo to światowym trendem jest takie zainteresowanie płci pięknej sprzętem elektronicznym. Raport Girls Gone Wired amerykańskiej stacji telewizyjnej Oxygen wskazuje, że 77% kobiet wolałoby dostać telewizor plazmowy, niż naszyjnik z diamentów, a 56% zrezygnowałoby dla plazmy z wakacji na Florydzie.

Ten sam raport CDO dowodzi, że prawie jedna trzecia Polaków aktywnie szuka informacji o nowinkach technologicznych. Mimo, że wiedzę o elektronice uważa się za domenę męską, to jednak i u kobiet i u mężczyzn jest ona porównywalna, ale kobiety jako skromniejsze nie przyznają się do faktycznej znajomości nowych technologii. Panie poszukują informacji w wielu źródłach, w szczególności przy planowaniu zakupu sprzętu elektronicznego. Aż 43% kobiet nie zadowala się wyłącznie pomocą sklepowego sprzedawcy i samodzielnie wyszukuje danych o danej kategorii produktu. Jednak dobra obsługa sprzedawcy sprawi, że kobieta doceni fachową pomoc i przyjdzie z powrotem by dokonać zakupu. W szczególności, gdy w sklepie będzie panowała kameralna atmosfera, wnętrze będzie dobrze i miło zaaranżowane, a asortyment szeroki.

Panie cenią funkcjonalność, efektywność, trwałość i łatwość użytkowania sprzętów elektronicznych. Podejmując decyzję zakupową, zwracają zatem uwagę na wymierne korzyści z różnych funkcji sprzętu: jak telewizor będzie się sprawdzał w codziennym użytkowaniu, w czasie spotkań z przyjaciółmi, czy będzie bezpieczny dla dzieci. Jednocześnie Polki zwracają uwagę na estetykę i ciekawy design. Plazmy i telewizory LCD spełniają wymogi nowoczesnego wnętrza i mogą być ozdobą każdego salonu. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, nie dziwi fakt, że kobiety dają impuls do zakupu aż 60% płaskich odbiorników telewizyjnych.


Ewelina Kitlińska, www.MarketingKobiet.pl, Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz