czwartek, 9 kwietnia 2015

Tworzenie ulotek - Co zrobić, aby twoje ulotki nie lądowały w koszu?

Tworzenie ulotek - Co zrobić, aby twoje ulotki nie lądowały w koszu?


Autor: Paweł Krzych


Czy pamiętasz jakąkolwiek ulotkę jaką dostałeś w ostatnim tygodniu?
Jeśli nawet potrafisz powiedzieć czego dotyczyła (fryzjer, szkoła nauki jazdy, pizzeria), to ze wskazaniem konkretnej firmy będzie już większy problem. Po prostu takie ulotki są zbyt podobne do siebie, niczym się nie wyróżniają.


Dość śmiesznie to wygląda, jak ponad 10 pizzerii w tym samym mieście promuje się identycznym sloganem “Najlepsza pizza w mieście”. Albo praktycznie każda szkoła nauki jazdy ma “niskie, atrakcyjne ceny”. “Niskie” w porównaniu do czego? “Atrakcyjne” dla kogo?

Większość ulotek, jakie dostaję w centrum miasta jest przepełniona tego typu nic nieznaczącymi hasłami. Często zabieram ulotki do domu i dopiero tam je czytam. Ale ile jest takich osób, które kolekcjonują materiały otrzymane na mieście? Pewnie niezbyt wiele.

Ostatnio przeczytałem ciekawe stwierdzenie o żywotności typowych ulotek:

“Żywotność ulotki zależy od odległości do najbliższego kosza lub innego przedmiotu mogącego pełnić podobną funkcję”

Jeśli nie przykujesz uwagi potencjalnego klienta w ciągu kilka sekund to z pewnością ulotka znajdzie się w śmietniku. A przecież nie chcesz, aby pieniądze, które wydałeś na promocję poszły w błoto.

Co możesz zrobić, aby twoja ulotka reklamowa miała większą skuteczność i przyciągnęła do ciebie nowych klientów?

* Jeśli masz już jakiś projekt, lub nawet wydrukowane ulotki pokaż je ludziom. Znajomi, rodzina, twoi obecni klienci – bylebyś mógł liczyć na szczerą opinie. Dobrze też, aby kwalifikowali się oni do twojej docelowej grupy klientów, lub byli z nią w jakiś sposób związani.

Jeśli reklamujesz wycieczki dla młodzieży ulotka musi też spodobać się jego rodzicom. Raczej sam nastolatek za nią nie zapłaci, ale to właśnie do rodziców będzie należeć ostateczna decyzja.

* Zastanów się kto będzie czytał twoją ulotkę. Właściciele firm z góry zakładają, że wiedzą czego chcą ich klienci (a nie zawsze tak niestety jest) i od razu zlecają zaprojektowanie i druk ulotki. Nie próbują nawet poznać wymagań i potrzeb osoby, która mogłaby zostawić u nich swoje pieniądze.

* W jaki sposób dostarczasz swoje ulotki do klientów? Wynajmujesz kogoś, aby rozdawał je w centrum miasta? Wrzucasz do skrzynek pocztowych? Czy też może zostawiasz w wybranych miejsca w mieście (puby, siłownie, fryzjerzy). Przeanalizuj dokładnie jaki sposób jest dla ciebie najlepszy, w jaki sposób trafisz do najwiekszej liczby potencjalnych klientów.

* Użyj kilku różnych projektów, aby sprawdzić co jest najbardziej skuteczne w twoim przypadku. Użyj różnych haseł, projektów graficznych, aby wybrać te najskuteczniejsze.


Czy ty też chcesz mieć ulotki, które przyciągną nowych klientów do twojej firmy?
http://www.tworzenieulotek.pl/

Paweł Krzych - tworzenieulotek.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

6 komentarzy:

  1. Najważniejsze jest zainteresować potencjalnego klienta - hasłem reklamowym, designem nawet dodatkowym małym gadżetem albo kodem rabatowym. To wszystko przyciąga. I przede wszystkim, potencjalny klient musi mieć coś z tego, że przeczyta tą ulotkę, czyli wszystkie zachęcające teksty powinny być widoczne dla jego oczu - od razu :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne informacje. :) Korzystam z nich tworząc samemu ulotki dla imprez organizowanych przez uczelnie. Drukujemy projekty w druk ulotek wrocław. Przyznam, że warto poświęcić trochę czasu by ulotki mogły osiągnąć skuteczność.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście kilka z tych porad można zastosować przy reklamowaniu firmy. Ulotki mają moc i niektóre firmy niestety obecnie o tym zapominają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę fajnie opisane. :) Ja ogólnie nie jestem fanem ulotek, bardziej kalendarzy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie opisane. Według mnie również branża ma wpływ na skuteczność ulotek. Nie w każdej branży dają jakiś efekt. :) Według mnie w gastronomii ulotki bardzo dobrze się sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej nasza reklama również i na ulotce musi być przede wszystkich chwytliwa. Dlatego właśnie ja polecam każdemu zapoznanie się z wpisem https://www.nbsmedia.pl/promocja-wydarzenia-dlaczego-ulotka-jest-wazna/ aby dokładnie wiedzieć dlaczego ulotka to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń