piątek, 18 września 2015

Konsumenci on-line polecają marki

Konsumenci on-line polecają marki


Autor: Radosław Zarzeczny2


Aż 2/3 użytkowników Facebooka uważa, że serwis daje im wyjątkowe możliwości korzystania z oferty ulubionej marki, wskazują najnowsze wyniki badań. Okazuje się, że internauci stają się doskonałymi rzecznikami marek.


Aż 2/3 użytkowników Facebooka uważa, że serwis daje im wyjątkowe możliwości korzystania z oferty ulubionej marki, wskazują najnowsze wyniki badań (Morpace Marketing & Consulting, kwiecień 2010). Oprócz decyzji zakupowych podejmowanych za pośrednictwem serwisu czy wykorzystywania profili jako źródła informacji o produkcie, internauci stają się również rzecznikami marek. Okazuje się, że 68% internautów chętniej odwiedza profil marki, gdy jest ona polecana przez innych użytkowników. Praktyka potwierdza ten trend również na serwisie Fotka.pl, gdzie prawie 1 milion użytkowników identyfikuje się z minimum jedną marką.Według najnowszych badań 41 % użytkowników popularnego serwisu Facebook wykorzystuje profile marek oraz strony fanów w celu informowania swoich znajomych o produktach i usługach, które wspierają. Takie działania stanowią istotny element w procesie samookreślenia się użytkowników. Dodawanie zdjęć do własnego profilu czy komentowanie działań innych użytkowników, okazują się być na tyle powszechnymi działaniami, że użytkownicy wciąż poszukują nowych możliwości autoekspresji.Takie działania okazują się być wyjątkowo korzystne dla samych marek. Użytkownicy w procesie autopromocji, która jest podstawą istnienia i zainteresowania na portalach społecznościowych, stają się jednocześnie nośnikiem pozytywnych odniesień do marki. Występuje tu prosty mechanizm polecania marki.Interesującym przykładem takich interakcji między użytkownikiem a marką są grupy reklamowe na Fotka.pl. Na serwisie istnieje ogółem ponad 150 tysięcy grup, założonych przez użytkowników. Często są to grupy zakładane dla marek, z którymi się identyfikują, np. grupa ?Coca Cola?, skupiająca niemal 43 000 osób. Coraz liczniej, na serwisie, zakładane są także grupy oficjalne dla dużych marek jak Wedel, Heyah, Sizeer czy Vans. Łącznie skupiają one ponad ćwierć miliona użytkowników.Według przeprowadzonych badań, dla 37 % użytkowników istotnym czynnikiem motywującym do przystępowania do profil ulubionej marki, oprócz polecania przez znajomych, są oferowane kupony czy rabaty.Na Fotka.pl, użytkownik zapisany jest średnio do 3 klanów. Dane te doskonale ilustrują potencjał rozwoju jaki drzemie w tym serwisie społecznościowym.


Radosław Zarzeczny Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz