środa, 17 stycznia 2018

Marketing dla małego sklepu internetowego - poradnik

Marketing dla małego sklepu internetowego - poradnik


Autor: Roberto Daws


Żyjemy w czasach gdy bez odpowiedniego marketingu przebicie się do świadomości klientów jest praktycznie niemożliwe. Podpowiemy w niniejszym artykule jakich metod użyć aby rozreklamować mały sklep internetowy.


Każda, nawet mała firma zajmująca się sprzedażą w Internecie musi opierać choćby w pewnym stopniu swoje działania na marketingu. W dzisiejszym artykule podpowiemy jakie działania nawet przy niskim budżecie należy podjąć aby skutecznie rozreklamować swój internetowy biznes.


Zacznijmy zatem od treści jakie konieczne są do umieszczenia na stronie sklepu internetowego. Można je podzielić na te które wymagana są przepisami polskiego prawa - czyli regulamin i dane kontaktowe oraz te o których decydujemy my sami.
Zadaniem tych drugich jest wywołanie zaufania klienta do naszego sklepu i zachęcenie go do dokonania zakupów właśnie u nas poprzez rzetelne i interesujące przedstawienie informacji o naszych produktach.
Często pomijanym elementem jest tak zwany "claim marki" czyli kilka słów które mają reprezentować oferowany przez nas towar danej marki. Musimy mieć na uwadze, że nie wszyscy użytkownicy mogą znać daną markę zbyt dobrze warto więc postarać się o przygotowanie claimu który rozjaśni nieco tą sytuację.

Kolejnym bardzo ważny elementem marketingu jest budowanie reputacji poprzez certyfikaty i opinie.
Według badań opinie klientów to jeden z głównych czynników które mają znacznie jeżeli chodzi o wiarygodność sklepu w oczach innych.


Ponad połowa potencjalnych klientów czyta opinie na temat danego sklepu internetowego i na ich podstawie podejmuje decyzję czy dokonać zakupu czy też z niego zrezygnować. Warto więc postarać się aby zadowoleni klienci mieli możliwość wyrażenia swojej opinii na temat twojego sklepu. Można tutaj postawić na pozostawienie opinii bezpośrednio na stronie sklepu lub też wspomóc się modułem do serwisu z opiniami jak na przykład Opineo.


Bardzo istotne jest też szybkie reagowanie na ewentualne negatywne opinie klientów i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Innym niezbędnym do osiągnięcia sukcesu działaniem jest postawienie na pozycjonowanie sklepu www.

Chodzi tutaj o optymalizację strony pod kątem internetowych wyszukiwarek jak i zapewnienie, że sklep będzie znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące nas słowa kluczowe.

Nie oznacza to, że od razu należy skorzystać z usług firmy zajmującej się SEO, można wykonać samemu pewne kroki które pomogą w pozycjonowaniu strony.

Zadbaj więc aby każdy z twoich produktów był odpowiednio opisany. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu strony ale również zachęci klientów do zakupu. Upewnij się również, że dla każdej strony sklepu przygotowany jest odpowiedni meta description oraz title tag. Pomoże to wyszukiwarce lepiej określić zawartość treści znajdujących się w twoim sklepie.


Roberto Daws - E-prom projektowanie sklepów www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

18 komentarzy:

  1. Podstawa to odpowiednia i przemyślana promocja, bez tego zgniemy w gąszczu różnego rodzaju sklepów internetowych. Najbardziej moim zdaniem powinniśmy postawić zarówno na pozycjonowanie jak również profile społecznościowe i częste ich aktualizacje i zachęcenie ludzi ciekawymi promocjami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrym narzędziem marketingowym są Social Media. Sklepy internetowe które mają profile na Facebooku czy Instagramie zdobywają wielu nowych klientów. Szczególnie dobre wyniki daje organizowanie konkursów, gdzie warunkiem udziału jest zaproszenie znajomych do polubienia profilu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele osób uważa, że posiadając sklep online tradycyjna forma reklamy w ogóle się nie przyda ;) Otóż w tym przypadku nie zawsze można się zgodzić, gdyż rozreklamowanie oferty takiego sklepu możliwe jest przez wizytówki i inne formy reklamy - oczywiście na mniejszą skalę, ale możliwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marketing dla takiego sklepu opisałbym w kilku krokach. Po pierwsze marketing strategiczny, czyli opracowanie działań jakie możemy zrealizować i jakie przyczynią do polepszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Po drugie wzięcie pod uwagę nowych rozwiązań jakie proponuje nowoczesny digital marketing - zautomatyzowany marketing pozwala na zaoszczędzenie czasu. Wówczas realizować wszystko, co wynikło z wcześniejszej analizy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym się was zapytać, co myślicie o gadżetach reklamowych dodawanych do zamówienia. W ramach podziękowań za wybranie danej firmy. Prowadzę niewielki sklep odzieżowy i zastanawiam się nad dodawaniem do zamówienia długopisów reklamowych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sklepy internetowe wcale nie muszą się reklamować tylko w sieci. Gadżety reklamowe sprawdzają się w każdym wypadku i jest to zawsze miły gest w stronę klienta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Marketing w sklepie internetowym jest jak najbardziej ważnym aspektem. jednak bardzo istotne są moduły płatności. Ja u siebie mam wdrożone systemy płatności online https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/dostepnosc-sklepow-internetowych-w-technologii-saas-na-rynku-polskim które moim zdaniem sprawdzają się idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. W promocji sklepu pomoże również Facebook oraz newsletter.

    OdpowiedzUsuń
  10. Do promocji sklepu internetowego najlepszym narzędziem jest pozycjonowanie. Daje najlepsze i najtrwalsze efekty w skali długofalowej. Poprzez poprawę błedów na sklepie oraz wzbogacenie warstwy tekstowej i linki, pozycjonowanie sklepów daje wartość dodaną, która procentuje w przyszłości - https://seo-cymes.pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie zastanawiam sie nad otworzeniem własnego sklepu internetowego i szukam jakiejś firmy, która mogłaby się zająć jego stworzeniem. Czy ktoś z was zna jakaś dobra agencję zajmującą się tworzeniem stron www, która może mi polecić?

    OdpowiedzUsuń
  12. A może nieco inne rozwiązanie niż jakaś konkretna reklama? Moim ciekawym pomysłem jest to, aby skorzystać sobie z narzędzia https://push-ad.com/pl/funkcjonalnosci/ które pozwala na wysyłanie powiadomień do klientów. Wtedy też my, jako sklep internetowy jesteśmy bardziej zauważalni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Marketing ważna sprawa, zwłaszcza na początku biznesu. A potem jak już klienci się przekonają do towaru, cen, oczywiście jakości usług kurierskich https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ , to jeden drugiemu sam chętnie poleci. Sklepy internetowe to fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Reklama jest ważna ale przede wszystkim trzeba postawić na płynne działanie strony, szybkie płatności https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online i dobre ceny asortymentu. To podstawy które w znacznym stopniu mają wpływ na to czy sklep będzie miał klientów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń
  16. Bez względu na wielkość i rodzaj działalności marketing a zwłaszcza internetowy jest idealnym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń