Jak wybrać nazwę dla firmy?
Autor: Dawid Kowalski
Artykuł zawierający porady dotyczące wyboru nazwy dla firmy działającej w świecie realnym oraz w internecie.
Nazwa jest wizytówką firmy - czas poświęcony na jej wybór z całą pewnością wielokrotnie się zwróci. Dobra i wpadająca w ucho nazwa pomaga w przeprowadzaniu kampanii promocyjnych natomiast zła może niestety przynieść katastrofalne skutki. Poniżej kilka porad, które pomogą Ci wybrać właściwą nazwę. Wbrew pozorom nie wystarczy spotkać się "na piwie" z kilkoma znajomymi i przeprowadzić burzę mózgów lub "przepytać" rodzinę chociaż takie działania z pewnością pomogą.
1. Unikaj nazw kończących się na -ix, -ex ( szczególnie jeżeli oferujesz produkt/usługe dla młodych ludzi) kojarzy się z początkiem lat '90 kiedy powstawało wiele firm nieudolnie próbujących zwrócić uwagę, że są "amerykańskie" i "zachodnie".
2. Nazwa powinna być stosunkowo krótka i łatwa do zapamiętania.
3. W przypadku serwisów internetowych rejestruj domenę *.pl (gdy posiadasz domenę np. twojanazwa.com ok 30% internautów wejdzie na stronę twojanazwa.pl)
4. Nie stosuj skrótów - są bardzo trudne do zapamiętania.
5. Uważaj z nazwami humorystycznymi - jest bardzo niewiele branż w których możesz sobie na taką pozwolić w znacznej większości zostaniesz potraktowany jako niepoważny partner.
6. Unikaj nazw pospolitych - łatwo je pomylić z konkurencją.
7. Unikaj nazw składających się z liter łatwych do pomylenia w przypadku podawania nazwy przez telefon lub używania reklamy dźwiękowej takich jak M-N , B-P, C-S, W-F
8. Jeżeli zamierzasz oferować produkt za granicą sprawdź tłumaczenie szczególnie w slangu.
Więcej porad na temat marketingu i reklamy znajdziesz na moim forum
Dawid Kowalski Forum o biznesie, marketingu oraz dotacjach Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz