Zacznij od reklamy tekstowej w wyszukiwarce
Reklama w wyszukiwarce to najpopularniejsza forma reklamy w Google. Polega ona na zdefiniowaniu kampanii złożonej ze słów kluczowych oraz dodaniu reklam tekstowych, które wyświetlą się po wpisaniu danego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google. Użytkownik widzi reklamę i otrzymuje w jej treści to czym jest zainteresowany. Dla każdego słowa kluczowego można ustawić maksymalną stawkę kosztu kliknięcia w reklamę, dzięki czemu mamy kontrolę nad tym jak dużo będziemy płacić za kliknięcia. Dodatkowo w ramach kampanii, która zawiera wiele różnych słów kluczowych i reklam – zdefiniować można budżet, który pozwoli zapanować nad wydatkami w ciągu dnia czy też innego okresu czasu, w jakim kampania będzie emitowana.
Remarketing w wyszukiwarce
Reklama w wyszukiwarce Google pozwala na pozyskanie wielu wejść na stronę internetową. Bardzo duża część z tych wejść nie doprowadzi do realizacji celu, np. transakcji, wysłanego formularza, zapisu do newsletteru czy też pobrania pliku pdf. Sposobem na ponowny kontakt z użytkownikami jest remarketing (retargeting). Ten typ kampanii pozwala na ponowne wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce Google osobom, które wcześniej były na naszej stronie internetowej. Kampanie tego typu określone zostały nazwą Remarketing List for Search Ads, w skrócie RLSA.
Aby móc skorzystać z remarketingu w Google należy zaimplementować w kodzie strony tag remarketingowy. To kod, który powinien zostać umieszczony sekcji <body>. Wywołanie tego kodu powinno nastąpić na każdej stronie Twojej witryny internetowej, aby móc zapisywać cookies użytkowników na listach remarketingowych. Pominięcie, którejś z podstron spowoduje pominięcie części użytkowników na listach remarketingowych.
W kolejnym etapie potrzebujesz stworzyć listy remarketingowe. W zakładce „Odbiorcy” możesz stworzyć dowolną listę remarketingową. Dla przykładu podam poniżej kilka pomysłów, które mogą zainspirować Ciebie do tworzenia list remarketingowych na potrzeby Twojej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google:
- Wszyscy użytkownicy
- Użytkownicy, którzy odwiedzili zakładkę kontakt
- Użytkownicy, którzy wypełnili formularz kontaktowy
- Użytkownicy, którzy zrobili zakupy online
- Użytkownicy, którzy nie dokonali transakcji
- Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę główną
Na co warto uważać w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce?
- Remarketing w wyszukiwarce potrzebuje minimum 1000 użytkowników na liście remarketingowej. Tworząc listy uwzględnij fakt, iż kampania nie rozpocznie emisji reklam dopóki nie zapełni się minimalną wymaganą liczbą osób.
- Tworząc kampanię w ustawieniach kampanii lub grupy reklam pamiętaj, aby ustawić „Kierowanie” zamiast „Obserwacja”. Pierwsza opcja powoduje wyświetlenie reklam do użytkowników z list remarketingowych. Druga opcja skutkuje wyświetleniem reklam zarówno użytkownikom z list oraz wszystkim innym.
Znasz już podstawy kampanii remarketingowych w Google. Wdróż remarketing w wyszukiwarce na swoim koncie reklamowym i zacznij monetyzować ruch wygenerowany przez „odzyskanych” użytkowników. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie lukaszwisniak.pl
Bardzo ciekawy wpis, można zapoznać się z ciekawymi informacjami. Przede wszystkim trzeba być na bieżąco, tym bardziej że co rusz pojawiają się jakieś nowe rozwiązania.
OdpowiedzUsuńTen wpis świadczy tylko o tym, że jeśli chodzi o szeroko pojętą reklamę, marketing, działania reklamowe to cały czas trzeba być na bieżąco. Oczywiście zawsze najlepiej polegać na profesjonalnych agencjach takich jak http://blog.sklep.pl/ . Wówczas będziemy mieć pewność, że podjęte działania będą skuteczne i przyniosą oczekiwane efekty.
OdpowiedzUsuńW dzisiejszych czasach to bez reklamy ani rusz. Oprócz działań w internecie to też dobrą opcją są różnego rodzaju gadżety reklamowe. Warto wybierać różne formy reklamy.
OdpowiedzUsuńwybrana przeze mnie agencja digital świetnie poradziła sobie z tym problemem i dzięki temu mam większy ruch na stronie
OdpowiedzUsuńMyślę, że remarketing jest bardzo skuteczny w przypadku niektórych sklepów internetowych. Sama mam sklep internetowy i zlecam pozycjonowanie sklepów na Shoper i zauważyłam, że remarketing sprawdza się na przykład w przypadku sklepów z ubraniami i kosmetykami. Sklepy, które mają w ofercie meble i dodatki do domu również zyskują na remarketingu.
OdpowiedzUsuńCiekawie opisany temat
OdpowiedzUsuńTemat wart uwagi
OdpowiedzUsuńdużo ciekawych pomysłów tutaj!
OdpowiedzUsuńSuper wpis!
OdpowiedzUsuńBardzo dobry art.
OdpowiedzUsuńCiekawie opisany ten temat
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńCenne i bardzo pomocne informacje
OdpowiedzUsuńkażde działanie promocyjne powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane. jak oferujemy np. farby do wnętrz to najpierw trzeba je dobrze opisać, zrobić zestawienie dla porównania dla klientów, pokazać ich kolory na zdjęciu, ładnie zaprezentować produkt na stronie i dopiero potem można myśleć o reklamie
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńWarto zgłębić temat
OdpowiedzUsuńczy takie narzędzia sprawdzą się dla sklepów z produktami zapachowymi? zapachy do szafy, wnętrz, świece i tym podobne... jak zacząć korzystać z remarketingu by zrobić to właściwie i osiągnąć spodziewane korzyści?
OdpowiedzUsuńfajnie byłoby mieć takie statystyki :D wtedy jako producent wiedziałbym jakie lampy kryształowe są najczęściej oglądane a niekoniecznie kupowane i może lepiej poznałbym potencjalnych klientów, bo to nie tylko hotele czy właściciele sal weselnych ale też osoby prywatne :)
OdpowiedzUsuńWpis zapisuję w moich zakładkach, dobry tekst
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis, pozdrawiam
OdpowiedzUsuńZgadzam się z autorem, sama prawda
OdpowiedzUsuńczy wrocławska stacja przeglądów pojazdów też może korzystać z takiego remarketingu, a jeśli tak to w jaki sposób, jakie narzędzia wybrać? możliwość wyróżnienia się ofertą na tle innych jest znikoma, więc chcę postawić na reklamę w sieci
OdpowiedzUsuńNadal najlepszą reklamą w internecie pozostaną ciekawe, krótki i przyciągające wzrok filmy reklamowe. Animacje 2D oraz 3D również genialnie spełniają swoją rolę w formie reklamy. Warto w tych sprawach udać się do odpowiednich agencji, które przygotują dla nas takie filmy.
OdpowiedzUsuńbrzmi całkiem fajnie, bo wiadomo że często klienci wchodzą na różne strony żeby porównywać produkty a potem nie o wszystkich pamiętają - reklama przywróci wspomnienia ;) myślę że jako kamieniarz mógłbym z tego skorzytać :D
OdpowiedzUsuńChętnie wykorzystam zdobyte tu informacje w praktyce.
OdpowiedzUsuńTo interesujące
OdpowiedzUsuńInformacje zawarte w tym wpisie bardzo mnie zaciekawiły.
OdpowiedzUsuń