wtorek, 9 lutego 2021

Remarketing w wyszukiwarce Google

Podejmowanie działań reklamowych w wyszukiwarce Google to coraz częstsza praktyka stosowana przez wiele firm. Świadomość firm, że z wyszukiwarki korzystają ich potencjalni klienci jest na tyle duża, że chęć skorzystania z promocji biznesu w Google Ads to jeden z pierwszy kroków jakie wykonują firmy.

Zacznij od reklamy tekstowej w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce to najpopularniejsza forma reklamy w Google. Polega ona na zdefiniowaniu kampanii złożonej ze słów kluczowych oraz dodaniu reklam tekstowych, które wyświetlą się po wpisaniu danego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google. Użytkownik widzi reklamę i otrzymuje w jej treści to czym jest zainteresowany. Dla każdego słowa kluczowego można ustawić maksymalną stawkę kosztu kliknięcia w reklamę, dzięki czemu mamy kontrolę nad tym jak dużo będziemy płacić za kliknięcia. Dodatkowo w ramach kampanii, która zawiera wiele różnych słów kluczowych i reklam – zdefiniować można budżet, który pozwoli zapanować nad wydatkami w ciągu dnia czy też innego okresu czasu, w jakim kampania będzie emitowana.

Remarketing w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce Google pozwala na pozyskanie wielu wejść na stronę internetową. Bardzo duża część z tych wejść nie doprowadzi do realizacji celu, np. transakcji, wysłanego formularza, zapisu do newsletteru czy też pobrania pliku pdf.  Sposobem na ponowny kontakt z użytkownikami jest remarketing (retargeting). Ten typ kampanii pozwala na ponowne wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce Google osobom, które wcześniej były na naszej stronie internetowej. Kampanie tego typu określone zostały nazwą Remarketing List for Search Ads, w skrócie RLSA.

Aby móc skorzystać z remarketingu w Google należy zaimplementować w kodzie strony tag remarketingowy. To kod, który powinien zostać umieszczony sekcji <body>. Wywołanie tego kodu powinno nastąpić na każdej stronie Twojej witryny internetowej, aby móc zapisywać cookies użytkowników na listach remarketingowych. Pominięcie, którejś z podstron spowoduje pominięcie części użytkowników na listach remarketingowych.

W kolejnym etapie potrzebujesz stworzyć listy remarketingowe. W zakładce „Odbiorcy” możesz stworzyć dowolną listę remarketingową. Dla przykładu podam poniżej kilka pomysłów, które mogą zainspirować Ciebie do tworzenia list remarketingowych na potrzeby Twojej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google:

  • Wszyscy użytkownicy
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili zakładkę kontakt
  • Użytkownicy, którzy wypełnili formularz kontaktowy
  • Użytkownicy, którzy zrobili zakupy online
  • Użytkownicy, którzy nie dokonali transakcji
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę główną

Na co warto uważać w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce?

  • Remarketing w wyszukiwarce potrzebuje minimum 1000 użytkowników na liście remarketingowej. Tworząc listy uwzględnij fakt, iż kampania nie rozpocznie emisji reklam dopóki nie zapełni się minimalną wymaganą liczbą osób.
  • Tworząc kampanię w ustawieniach kampanii lub grupy reklam pamiętaj, aby ustawić „Kierowanie” zamiast „Obserwacja”. Pierwsza opcja powoduje wyświetlenie reklam do użytkowników z list remarketingowych. Druga opcja skutkuje wyświetleniem reklam zarówno użytkownikom z list oraz wszystkim innym.

Znasz już podstawy kampanii remarketingowych w Google. Wdróż remarketing w wyszukiwarce na swoim koncie reklamowym i zacznij monetyzować ruch wygenerowany przez „odzyskanych” użytkowników. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie lukaszwisniak.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

25 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis, można zapoznać się z ciekawymi informacjami. Przede wszystkim trzeba być na bieżąco, tym bardziej że co rusz pojawiają się jakieś nowe rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wpis świadczy tylko o tym, że jeśli chodzi o szeroko pojętą reklamę, marketing, działania reklamowe to cały czas trzeba być na bieżąco. Oczywiście zawsze najlepiej polegać na profesjonalnych agencjach takich jak http://blog.sklep.pl/ . Wówczas będziemy mieć pewność, że podjęte działania będą skuteczne i przyniosą oczekiwane efekty.

    OdpowiedzUsuń
  3. W dzisiejszych czasach to bez reklamy ani rusz. Oprócz działań w internecie to też dobrą opcją są różnego rodzaju gadżety reklamowe. Warto wybierać różne formy reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. wybrana przeze mnie agencja digital świetnie poradziła sobie z tym problemem i dzięki temu mam większy ruch na stronie

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że remarketing jest bardzo skuteczny w przypadku niektórych sklepów internetowych. Sama mam sklep internetowy i zlecam pozycjonowanie sklepów na Shoper i zauważyłam, że remarketing sprawdza się na przykład w przypadku sklepów z ubraniami i kosmetykami. Sklepy, które mają w ofercie meble i dodatki do domu również zyskują na remarketingu.

    OdpowiedzUsuń
  6. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cenne i bardzo pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń
  8. każde działanie promocyjne powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane. jak oferujemy np. farby do wnętrz to najpierw trzeba je dobrze opisać, zrobić zestawienie dla porównania dla klientów, pokazać ich kolory na zdjęciu, ładnie zaprezentować produkt na stronie i dopiero potem można myśleć o reklamie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  10. czy takie narzędzia sprawdzą się dla sklepów z produktami zapachowymi? zapachy do szafy, wnętrz, świece i tym podobne... jak zacząć korzystać z remarketingu by zrobić to właściwie i osiągnąć spodziewane korzyści?

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie byłoby mieć takie statystyki :D wtedy jako producent wiedziałbym jakie lampy kryształowe są najczęściej oglądane a niekoniecznie kupowane i może lepiej poznałbym potencjalnych klientów, bo to nie tylko hotele czy właściciele sal weselnych ale też osoby prywatne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpis zapisuję w moich zakładkach, dobry tekst

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z autorem, sama prawda

    OdpowiedzUsuń
  14. czy wrocławska stacja przeglądów pojazdów też może korzystać z takiego remarketingu, a jeśli tak to w jaki sposób, jakie narzędzia wybrać? możliwość wyróżnienia się ofertą na tle innych jest znikoma, więc chcę postawić na reklamę w sieci

    OdpowiedzUsuń
  15. Nadal najlepszą reklamą w internecie pozostaną ciekawe, krótki i przyciągające wzrok filmy reklamowe. Animacje 2D oraz 3D również genialnie spełniają swoją rolę w formie reklamy. Warto w tych sprawach udać się do odpowiednich agencji, które przygotują dla nas takie filmy.

    OdpowiedzUsuń
  16. brzmi całkiem fajnie, bo wiadomo że często klienci wchodzą na różne strony żeby porównywać produkty a potem nie o wszystkich pamiętają - reklama przywróci wspomnienia ;) myślę że jako kamieniarz mógłbym z tego skorzytać :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie wykorzystam zdobyte tu informacje w praktyce.

    OdpowiedzUsuń