piątek, 1 października 2021

Digital marketing - jakie narzędzia będą najlepsze dla najmniejszych biznesów

Reklama przenosi się dzisiaj głównie do przestrzeni wirtualnej, a bardzo wiele firm wyłącznie w Internecie promuje swoje produkty i usługi. Istnieją jednak przedsiębiorstwa, które nadal opierają się takim działaniom z powodu braku wiedzy i błędnego przekonania, że reklama musi być droga.

Tymczasem nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą znacząco poprawić swoją sytuację przy użyciu niedrogich i przyjaznych narzędzi, jakie daje digital marketing.

Widoczność w wyszukiwarce - SEO a Google Ads

Dla wielu biznesów najważniejsza jest przede wszystkim dobra widoczność w wyszukiwarce internetowej, w tym przede wszystkim w tej rozwijanej przez Google. Liczne badania pokazują, że mało który internauta zadaje sobie trud przejrzenia więcej niż trzech pierwszych stron wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest dziś pozycjonowanie stron, do którego wykorzystać można SEO, a także reklamę płatną.

SEO, czyli optymalizacja wyników wyszukiwania, to zestaw procedur, które prawidłowo przeprowadzone ściągają na stronę wysokiej jakości ruch organiczny, czyli taki, którego reprezentantami są głównie osoby należące do pożądanej przez dany biznes grupy docelowej.

Chociaż działania SEO są złożone i składa się na nie wiele czynników, w podstawowym zakresie można przeprowadzić je samemu, zwłaszcza w części dotyczącej odpowiedniej konstrukcji treści. Wystarczy używać odpowiednich słów kluczowych i poprawnie rozmieszczać je w tekście, a także zadbać o linkowanie i wymianę linków z innymi stronami. Równie ważne są nazwy i opisy zdjęć, a także tak zwane meta tagi, które można tworzyć i edytować samemu. Wiele działań wymaga jednak pomocy agencji interaktywnej i programistów, gdyż wiążą się one już z konstrukcją samej strony i wymagają one dokonania zmian w jej kodzie lub zastosowania specjalnych narzędzi i technologii.

Doskonałym uzupełnieniem działań SEO jest narzędzie Google Ads, czyli płatna reklama w wyszukiwarce Google. W przypadku SEO, efekty działań widoczne są często dopiero po kilku miesiącach, za to są one trwałe, jeżeli ściśle trzyma się przyjętej strategii, dodatkowo ulepszając ją wraz z ewolucją algorytmów indeksujących.

Google Ads działa natychmiastowo, gdyż po stworzeniu reklamy, opłaceniu jej i jej akceptacji przez Google od razu zaczyna ona generować pokaźny ruch. Dodatkowo wcale nie trzeba na to dużych sum, gdyż reklamy takie wykorzystują sporą liczbę informacji, jakie pozostawiają po sobie w sieci internauci, dlatego też tworzone są z pomocą tego narzędzia reklamy, które działają jak inteligentnie sterowane pociski, będąc wysoce precyzyjnymi i wyświetlając się pożądanej grupie docelowej, jeżeli są one dobrze skonfigurowane.

Marketing w mediach społecznościowych

Najmniejsze biznesy z chęcią wykorzystują do promowania swoich produktów i usług media społecznościowe, które potrafią ściągać olbrzymi ruch na firmowe strony i blogi, a także pozwalają na budowanie bliższych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Tak samo, jak w przypadku marketingu w wyszukiwarce, w mediach społecznościowych można wykorzystać zarówno darmowe działania, budując profil w sposób organiczny dzięki wysokiej jakości dobrze zoptymalizowanej treści, lecz można też skorzystać z płatnych narzędzi reklamowych.

Zaleca się łączenie obu form promocji biznesu w social mediach, aby taki digital marketing był maksymalnie skuteczny. Na szczęście płatna reklama przy użyciu narzędzi takich jak Facebook Ads, Instagram Ads i Twitter Ads potrafi doprowadzić do sporej liczby konwersji przy bardzo niewielkich kosztach, co docenią właśnie najmniejsze biznesy, które na digital marketing nie mają dużego budżetu. Wystarczy bowiem zainwestować kilkadziesiąt złotych, by pozyskać nawet do tysiąca nowych klientów, pod warunkiem, że potrafi się dobrze skonfigurować reklamy w mediach społecznościowych. Jeśli media społecznościowe to nie bajka Twojej firmy, warto zainwestować np. w marketing email. Warto jednak zwrócić się do specjalistów, ponieważ zawiłości email marketingu potrafią przyprawić o zawrót głowy. Skuteczna wysyłka wiadomości email to podstawa dobrze działającego biznesu e-commerce. Należy zwrócić jednak uwagę na np. smtp port for ssl: https://emaillabs.io/serwer-smtp-dla-magento-integracja-z-smtp-emaillabs/

Marketing internetowy to jeden z tych obszarów, w zakresie którego wiele firm musi nadrobić zaległości, a żeby się do niego przekonać, wystarczy dać mu jakąkolwiek szansę i skorzystać z jednego z bardzo wielu jego narzędzi, by przekonać się o wysokiej jego skuteczności.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

46 komentarzy:

  1. ja stawiam na media społecznościowe i marketing szeptany, jak się pracuje jako dj w pomorskim to jest to najkorzystniejsza opcja. niedroga, a bardzo skuteczna, bo większość osób szuka kogoś z polecenia i przegląda różne portale weselne

    OdpowiedzUsuń
  2. Super napisane. Wszystko dokładnie wyjasnione

    OdpowiedzUsuń
  3. jako osoba grająca w kapeli na wesele mogę stwierdzić, że media społecznościowe to najlepsza droga dotarcia do klienta. filmy, zdjęcia przemawiają lepiej niż teksty i pozwalają się lepiej zaprezentować klientowi

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że trafiłam na ten wpis, ponieważ uzyskałam wiele przydatnych informacji. Od dłuższego czasu zastanawiałam się nad zainwestowaniem w google ads, ponieważ słyszałam, że jest to świetne rozwiązanie. Dzięki temu artykułowi w końcu podjęłam decyzję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz absolutną rację, każda firma musi zapoznać się z SEO, jeśli chce przetrwać na rynku. Ja akurat prowadzę swój biznes w Kielcach, dlatego zatrudniłam profesjonalistów, którzy świadczą dla mnie usługi e-commerce. Ale jestem w szoku, jak niewielu przedsiębiorców się na to decyduje. Jak ktoś jest zainteresowany pozycjonowaniem Kielce, to zapraszam, chętnie poopowiadam.

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli ktoś oferuje noclegi w domkach albo ma mały hotelik to powinien postawić na reklamę w sieci,bo większość osób właśnie w internecie szuka ciekawych ofert, a zwykle klikają na te które zobaczą na samej górze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. moim zdaniem trzeba celować w rozwiązania uniwersalne, nie tylko te dla małych biznesów, bo przecież każdy liczy na to, że jego firma się rozrośnie :) np. kilty do sauny wydają się branżą niszową, ale z czasem popularność sauny może wzrosnąć i firma będzie szukała nowych sposobów na reklamę

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny artykuł - wiele można się dzięki niemu dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  9. która opcja w zakresie reklamy internetowej będzie najkorzystniejsza dla malarki tworzącej obrazy olejne do salonu gotowe i na zamówienie? głównie obrazy przyrody i abstrakcyjne

    OdpowiedzUsuń
  10. dla mnie jako dla fotografa najważniejsze są media społecznościowe. tam mogę pokazać sesje brzuszkowe, dziecięce i rodzinne. w końcu u fotografa najważniejszy jest obraz, a tekst ma drugorzędne znaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wiadomo że mały, niszowy biznes trzeba reklamować inaczej niż ten większy, bardziej uniwersalny. w końcu inna kampania będzie jak chcemy wypromować poduszki medytacyjne dla osób zainteresowanych jogą, a inna dla ciuchów z sieciówki

    OdpowiedzUsuń
  12. coraz więcej osób stawia na mniejszy, bardziej lokalny biznes, nie zawsze trzeba iść w stronę ogólnokrajowej ekspansji by odnieść sukces. dobra kosmetyczka, fryzjerka, czy masażystka mogą być bardzo popularne w swojej miejscowości i dobrze zarabiać

    OdpowiedzUsuń
  13. Dowiedziałem się czegoś nowego, ekstra

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie redagujesz swoje wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  15. trzeba tak się reklamować by przekaz dotarł do grupy docelowej. jak chciałem sprzedawać swoje amulety ochronne, bransoletki czy surowe magiczne kamienie to szukałem pokrewnych blogów, for, profili w social media, by zobaczyć jak się inny reklamują i by móc się zainspirować oraz wyciągnąć wnioski z ich działań (co się sprawdziło, a co nie)

    OdpowiedzUsuń
  16. są takie branże w których trudno o dobrze zaplanowaną kampanię, czy nawet o adekwatną stronę internetową dobraną do branży. łatwiej jest zareklamować butik z ubraniami, niż poradnię leczenia uzależnień. tu nie da się zastosować wszystkich opcji amrketingowych bo byloby to po prostu nie na miejscu. często lepiej jest skorzystać z pomocy eksperta

    OdpowiedzUsuń
  17. Super napisane! Wszystko dokładnie wytłumaczone. Pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń
  18. każda polska marka odzieży trekkingowej musi się reklamować w internecie, w końcu większość klientów woli właśnie zakupy w sieci niż chodzenie po galeriach w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego. grunt to znaleźć dobre opcje marketingowe

    OdpowiedzUsuń
  19. warto zaznaczyć, że do sprawnego korzystania z wielu narzędzi marketingowych online jest niezbędna przynajmniej podstawowa znajomość angielskiego. wiele terminów nie ma polskich odpowiedników, więc zrozumienie tekstu może stanowić problem. znam się na kwestiach reklamowych, ale z językami zawsze byłem na bakier i zainwestowałem w przyspieszone korepetycje z angielskiego online, by nie sprawdzać wszystkiego w słownikach

    OdpowiedzUsuń
  20. czy opisywane metody byłyby dobre by wypromować sklep jubilerski stacjonarny? biznes jest lokalny, ale jednak konkurencją są również sklepy internetowe. co sądzicie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  21. mniejsze biznesy powinny reklamować się tak samo, tylko że lokalnie np. na konkretną miejscowość. na przykład salon car detailingu, wulkanizator, czy komis samochodowy nie będzie się promował na całą Polskę, bo to bez sensu i do tego drogie

    OdpowiedzUsuń
  22. obecnie każda firma musi się reklamować w sieci, bez tego nic się nie zdziała. można produkować szafki łazienkowe, biżuterię, czy ubrania - konkurencja jest ogromna, nigdy nie śpi, więc trzeba wiedzieć co zrobić by ją wyprzedzić i zdobyć zaufanie klientów

    OdpowiedzUsuń
  23. digital marketing to rozwiązanie dla każdego biznesu :D nie ważne czy chodzi o firmy budujące baseny ogrodowe, czy o firmy sprzedające kosmetyki, o te działające w jednym mieście i w całej Polsce - internet to potęga i tam się trzeba reklamować!

    OdpowiedzUsuń
  24. Great blog ! everything thoroughly explained.thank you for sharing valuable information.webdesign company in bangalore

    OdpowiedzUsuń
  25. jakie narzędzia będą najlepsze dla firmy sprzedającej żaluzje, rolety, markizy i tym podobne? w końcu w sieci trzeba się reklamować, choć trudno jest znaleźć taką opcję co by pasowała do lokalnego biznesu, ale była przy tym skuteczna...

    OdpowiedzUsuń
  26. warto też reklamy dopasowywać do konkretnego miesiąca. np. w listopadzie i grudni reklamować przede wszystkim ozdoby na Boże Narodzenie, w marcu te na Wielkanoc, latem jakieś leżaki, ręczniki plażowe, czy piłki

    OdpowiedzUsuń
  27. w jaki sposób skutecznie można reklamować polecaną hodowlę kotów brytyjskich? to jednak specyficzny rynek, a jest coraz więcej osób hodujących kotki, choć nie zawsze legalnie. co poza podkreślaniem że koty są rasowe, badane i z pewnej hodowli warto uwzględnić?

    OdpowiedzUsuń
  28. Warto pamiętać także o reklamie tradycyjnej. Każda firma powinna posiadać między innymi właśnie swoje wizytówki.

    OdpowiedzUsuń
  29. chętnie bym przeczytała wpis o reklamowaniu działalności artystycznej. w końcu konkurencja wśród malarzy czy grafików także jest spora i warto się wyróżnić na tle innych :D sama zajmuję się wydrukami artystycznymi i jestem otwarta na sugestie dotyczące reklamy w internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. w jaki sposób skutecznie zareklamować prawo jazdy na automat? wszyscy wybierają opcję ,,klasyczną" a na to klientów brakuje. chcę jakoś stworzyć ofertę która przekona ludzi że automaty są bardziej wygodne, praktyczne i po prostu lepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  31. co określamy tu mianem małego biznesu? czy liczy się liczba zatrudnianych osób, liczba zleceń, obroty? moja firma jest w sumie niewielka, skupiamy się na produkcji stolików ze spieków kwarcowych, czyli trochę niszowo, ale na zamowienia nie narzekamy. jakie narzędzia byłyby dla nas dobre?

    OdpowiedzUsuń
  32. a jakie narzędzia będą najlepsze dla małych biznesów, które chcą stać się wielkie? :D na razie sprzedaję olejki CBD 10 i susze, ale chcę rozwijać ofertę o inne produkty i zwiększyć liczbę klientów. na co powinnam zwrócić uwagę?

    OdpowiedzUsuń
  33. jak ten cały digital marketing wygląda w branży sprzątającej? jak można wypromować np. pranie dywanów czy czyszczenie tapicerki meblowej tak by trafić do grupy docelowej i wyróżnić się na tle konkurencji?

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdecydowanie trzeba i warto postawić na pozycjonowanie i to z kilku powodów. Przede wszystkim wpływa to oczywiście na zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Ale to nie wszystko. Dbając o SEO, dbamy tak naprawdę o własną stronę, jej aktualizację, a tym samym na odbiór strony i wizerunek firmy. Przydatne treści kierują na stronę odbiorcę, który znajdując odpowiedzi na swoje pytania zaczyna ufać twórcom tych treści - czyli np. firmie, która ma wartościowego bloga. Na temat SEO można zresztą przeczytać na: https://www.exacto.pl/tworzenie-tresci-informacyjnych-pod-katem-ich-widocznosci-w-wyszukiwarkach/ gdzie temat ten został ujęty nieco szerzej.

    OdpowiedzUsuń
  35. Fascynujący wpis i rozwinięty temat.

    OdpowiedzUsuń
  36. jakie narzędzia będą najlepsze dla osoby tworzącej karykatury i portrety na zamówienie? zarówno stacjonarnie np. na weselach czy eventach firmowych, jak i online ze zdjęcia dla klientów indywidualnych. co polecacie?

    OdpowiedzUsuń
  37. nie da się ukryć, że hotele w Bydgoszczy nie są tak często odwiedzane jak te w Trójmieście czy w górach. w związku z tym trzeba nie tylko przyciągnąć klientów do naszej placówki ale przede wszystkim do miasta :D czy np. stworzenie przewodnika po atrakcjach może być dobrym pomysłem na promocję hotelu?

    OdpowiedzUsuń
  38. Warto dywersyfikować formy pozyskania klientów, reklama, pozycjonowanie, google ads, meta ads - o wszystko trzeba zadbać.
    https://gmcpolska.pl/

    OdpowiedzUsuń