wtorek, 25 stycznia 2011

Strona docelowa – klucz do sukcesu kampanii linków sponsorowanych

Strona docelowa – klucz do sukcesu kampanii linków sponsorowanych

Autorem artykułu jest Krzysztof Fratczak



Struktura i konstrukcja strony docelowej jest jednym z kluczowym elementów, które zwiększają efektywność prowadzonej kampanii linków sponsorowanych.

Zmieniając wielkość i miejsce wybranych sekcji strony, wpływamy na poszczególne elementy, podkreślamy ich znaczenie. Tym samym umożliwiamy potencjalnym Klientom znalezienie dokładnie tych informacji, których poszukują. Wpływamy bezpośrednio na ilość miękkich konwersji, czyli zapytań ofertowych, kontaktów telefonicznych i mailowych z naszą firmą oraz twardych konwersji, czyli zamówienia i sprzedaż naszych produktów i usług.


Prowadzona kampania linków sponsorowanych umożliwia przetestowanie efektywności strony docelowej i sprawdzenia, w jaki sposób dane elementy przekładają się na satysfakcję i zadowolenie użytkowników. Skutkuje to wyborem oferty naszej firmy. Szczególną uwagę należy zwrócić na:

1. Wielkość i zawartość tytułu strony docelowej.

2. Rozmieszczenie i układ treści.

3. Wyróżnienie elementów nawigacyjnych od treści.

4. Wielkość i umieszczenie formularzy oraz pozostałych elementów zachęcający do skorzystania z oferty, tzw. Call To Action.

5. Wielkość i lokalizacja elementów nawigacyjnych.

Kiedy prowadzimy kampanię linków sponsorowanych posiadamy zazwyczaj wiele stron docelowych podporządkowanych wybranym tematom. Wtedy przy ograniczonym budżecie możemy nie wygenerować wystarczającej ilości ruchu, aby przeprowadzić wartościowy test strony docelowej. W takie sytuacji najrozsądniejszym rozwiązaniem jest tymczasowe zgrupowane ruchu na jednej stronie docelowej i odniesienie wyników do stron pokrewnych. Decydując na takie działania od razu po rozpoczęciu kampanii reklamowej w Internecie, na badania możemy dodatkowo przeznaczyć darmowy kupon na linki sponsorowane. Możemy go uzyskać korzystając z usług agencji reklamowej, która specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

czwartek, 20 stycznia 2011

Jak cię widzą tak cię piszą – jak kreować wizerunek firmy

Jak cię widzą tak cię piszą – jak kreować wizerunek firmy

Autorem artykułu jest agata



Dbanie o wizerunek powinno być sprawą priorytetową każdej – dużej bądź małej firmy – która chce odnieść sukces na rynku.
Wizerunek decyduje bowiem o naszej reputacji – od niego zależy to jak nasza firma będzie postrzegana przez firmy konkurencyjne, dostawców oraz klientów.

Jednak kreowanie profesjonalnego wizerunku to długotrwały i wcale nie łatwy proces. Często zanim klienci zaczną kojarzyć daną markę z danym produktem musi minąć kilka nawet kilkanaście lat. Ważne jest jednak by skojarzenia były jak najlepsze.

Czasem jeden fałszywy ruch, jedna mała wpadka, zaniedbanie czy niedopatrzenie może kosztować firmę stratę zaufania ze strony klientów.

A ponownego przekonanie ich do siebie nie będzie łatwą sprawą.

Aby zaistnieć w umysłach potencjalnych klientów i podbić rynek należy wyznaczyć sobie kilka zadań, których realizacja pozwoli nam na osiągniecie sukcesu.

zastanów się jak możesz wyróżnić się spośród konkurencji, czym twoja oferta wyróżnia się na rynku, co masz do zaoferowania czego nie mają inni, i jak ciekawie to pokazać,

określ pozycję jaką chciałbyś aby Twoja firma osiągnęła na rynku,

zintegruj pracowników i cały personel przy realizacji wspólnych celów.

Oto kilka dróg za pomocą których możesz kreować wizerunek swojej firmy:

LOGO: czyli symbol, z którym utożsamia się nasza firma, to jakby jej wizualne wyobrażenie, bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, bo do niego zależy czy zostaniemy zauważeni i zapamiętani, dobre logo powinno być proste, ale rzucające się w oczy, powinno zawierać nazwę firmy, a kolorystyką być zbliżone do jej profilu, logo umieszczone na wizytówkach bądź innych firmowych gazetach dodatkowo buduje świadomość firmy w oczach klientów

MEDIA:to bardzo istotny element kształtowania naszego wizerunku, dzięki mediom mamy możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców, i wcale nie sprawdza się zasada, że nieważne co piszą byleby pisali, profesjonalne firma, której zależy na poważnych klientach nie będzie dbała a sensacje a o to by media przedstawiały ją w jak najlepszym świetle, dobrze mieć w firmie wyszkolonego rzecznika prasowego, który będzie odpowiadał za kontakty z mediami i dbał o to by nasz wizerunek nie został naruszony

REKLAMA: kolejny bardzo ważny element kreowanie naszego wizerunku, jeśli potencjalny klient często słyszy o nas w radio, w telewizji może oglądać reklamy naszych produktów, łatwo może nas znaleźć w sieci - to łatwiej będzie o nas pamiętał, wykupowanie powierzchni banerowych jest więc jak najbardziej opłacalne,

SPRZEDAŻ: bardzo dużym stopniu wpływa ona na opinię klientów naszej firmie. Przede wszystkim dlatego, że w procesie sprzedaży klient ma bezpośredni kontakt z pracownikami firmy, i od ich umiejętności i nastawienia zależy jak odbiorca go zapamięta, tutaj kreowanie wizerunku firmy odbywa się poprzez mowę ciała i umiejętności interpersonalne naszych pracowników.

Pamiętaj, że od tego jak wykreujesz swój wizerunek będzie zależało to czy odniesiesz sukces na rynku czy nie. Warto więc zainwestować czas, wiedzę i środki by zostać zauważonym.

---

agata b.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Statystyki stron WWW uzupełnione o mapę kliknięć

Statystyki stron WWW uzupełnione o mapę kliknięć

Autorem artykułu jest Marta Migalska



W niedługiej perspektywie, gdy zwolni tempo powstawania nowych sklepów internetowych, wartość zakupów przestanie wzrastać. Wówczas między sklepami internetowymi rozpocznie się jeszcze silniejsza walka o klienta. Jak zatem przygotować sklep internetowy do tej sytuacji rynkowej?

Spora – jeśli nie największa – część stron funkcjonujących w Internecie to strony dedykowane sprzedaży – sklepy internetowe, portale aukcyjne czy też strony firm oferujących usługi. Ostatnie analizy mówią, że w Polsce funkcjonuje ponad 7 tysięcy samych sklepów internetowych, przy czym pojawiają się sugestie, że ich liczba może sięgać nawet 20 tysięcy. Naturalnym zjawiskiem występującym przy tak dużej i ciągle rosnącej ilości sklepów jest silna konkurencja.

Według osób związanych z branżą e-commerce, obecnie liczba sklepów internetowych jeszcze wzrasta, ale w niedługiej perspektywie ta gałąź sprzedaży wejdzie w fazę stabilizacji. Wartość zakupów przestanie wzrastać, a wtedy między sklepami internetowymi rozpocznie się jeszcze silniejsza walka o klienta.

Jak zatem przygotować się do tej sytuacji rynkowej?

Poniżej prezentujemy czynniki, które zdaniem sprzedawców mają największy wpływ na wielkość sprzedaży w sklepach internetowych. Wyniki badania pokrywają się w większości przypadków z opiniami klientów sklepów internetowych.

Badanie

My chcielibyśmy przyjrzeć się dokładniej jakości strony internetowej. Jest to jeden z czynników, na który właściciel sklepu bez większego wysiłku i angażowania dużych nakładów finansowych może mieć bezpośredni wpływ oraz stale kontrolować.

Narzędzia do usability

Przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi – darmowych, czy płatnych – możliwa jest optymalizacja takiego serwisu internetowego pod kątem sprzedaży. Podstawowym narzędziem w procesie optymalizacji strony są statystyki stron internetowych. Warto jednak na bieżąco śledzić co dzieje się w tematyce narzędzi webusabilty i nie poprzestawać jedynie na standardowych rozwiązaniach. Tym bardziej, że nowo oferowane rozwiązania mogą nas mile zaskoczyć.

Mapa Kliknięć

Jednym z ciekawszych rozwiązań jakie pojawiły się na rynku już jakiś czas temu jest mapa kliknięć. To rozwiązanie stanowiące idealne dopełnienie statystyk internetowych. (Wśród niektórych użytkowników i znawców tematu istnieje pogląd, że mapa kliknięć jest wręcz tańszą wersją badania typu eye-tracking). Rozwiązanie pozwala na śledzenie aktywności użytkowników na stronie www w ujęciu ilościowym, ale także, albo przede wszystkim, ukazuje ruch w ujęciu jakościowym – można zobaczyć jak na badanej stronie rozkładają się kliknięcia użytkowników. Obraz uzyskany dzięki badaniu przedstawia mapa termiczna – im większe natężenie kolorów na mapie, tym większa „klikalność” w dany obszar strony.

mapa kliknięć

Korzyści

Narzędzie takie jest niezmiernie przydatne w pracach nad użytecznością strony. Za pomocą informacji dostarczonych przez mapę kliknięć możemy optymalizować np. użyteczność formularzy na stronie, rozmieszczenie linków czy oferty produktowej. To także bardzo pomocne narzędzie w optymalizacji strony pod kątem reklamy.

Najważniejsze korzyści, które można osiągnąć dzięki mapie kliknięć to rzetelna i bardzo precyzyjna informacją o słabych punktach serwisu. Można bardzo łatwo zauważyć obszary słabo zagospodarowane w serwisie lub takie, które wymagają zmian: czasem layout jest mało intuicyjny, teksty niezrozumiałe, a nawigacja mało czytelna lub w ogóle niewidoczna. Pamiętajmy, że takie informacje możemy przełożyć na wymierny zysk. Dobra strona internetowa to zadowolony klient, który chętniej dokona zakupu w naszym sklepie i zapomni o konkurencji.

Minusy

Osoby dobrze zaznajomione z tematem dostrzegają pewne niedociągnięcia techniczne obecne w dostępnych na rynku rozwiązaniach. Chodzi tu głównie o złą kalibrację mapy – obraz kliknięć jest nieco przesunięty w stosunku do obrazu strony.

Innym problemem w niektórych systemach, zarówno polskich jak i zagranicznych jest fakt, że na mapę nanoszone są kliknięcia wykonane w nieaktywne obszary strony, np. tło lub tekst, zupełnie nieistotne z punktu widzenia właściciela strony.

Są jednak rozwiązania – dostępne także w Polsce, które radzą sobie z tymi problemami. W serwisie jednego z dostawców takiego rozwiązania czytamy:

„Usługę CLICKpoint wyróżnia unikalny sposób gromadzenia informacji o kliknięciach, który zapobiega zawyżaniu i zafałszowywaniu obrazu kliknięć wykonywanych przez użytkowników. Zbierane są jedynie dane z elementów klikanych. Jest to uzasadnione tym, że niejednokrotnie użytkownicy podczas przeglądania strony klikają w różne jej statyczne elementy, co nie powoduje żadnej akcji, a mimo to odnotowywane jest przez inne systemy jako kliknięcie w element strony”.

Cena

Z tego co widać na stronie usługodawcy cena rozwiązania jest dość przystępna. Jeśli chodzi o koszt usługi u innych dostawców, to waha się on od niespełna 4$ do ponad 400$ za miesiąc użytkowania. Cena uzależniona jest od ilości kliknięć i liczby badanych stron. Dostępne są również rozwiązania darmowe, aczkolwiek nie zawsze dorównują standardem wersjom płatnym.

rozkłąd kliknięć

Poza samym obrazem mapy ciepłej w systemach można zobaczyć również:

- listę elementów, które zostały kliknięte na stronie,

- informacje o czasie kliknięć,

- procentowy udział kliknięć we wszystkich kliknięciach na danej stronie,

- ilość kliknięć wykonanych na danym obszarze,

- listę referencyjną, skąd użytkownicy przyszli na stronę.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy roznoszenie ulotek odnosi efekt marketingowy?

Czy roznoszenie ulotek odnosi efekt marketingowy?

Autorem artykułu jest Mateusz Makles



Wbrew opinii wielu przechodniów, którzy często wrzucają je od razu do kosza, ulotki to sprawdzona od dawna metoda reklamy. Dzięki ładnej grafice i chwytliwej treści mamy okazję zaistnieć w społeczności miejskiej, która może zainteresować się naszymi produktami.

Na tak postawione pytanie z czystym sumieniem i pełnym przekonaniem można odpowiedzieć zdecydowanie twierdząco. Można powiedzieć, że nie ma to jak stare i sprawdzone metody, ulotki towarzyszą nam już od dawien dawna, i są jednym z najlepszych środków przekazu i reklamy stosowanych przez rożnego rodzaju firmy i instytucje. Nic tak nie zareklamuje naszej działalności jak ulotka.

Wiele firm zawdzięcza swoja popularność właśnie ulotkom. Reklamy w Internecie czy innego rodzaju próby wypromowania naszej działalności nie przynoszą takiego efektu jak roznoszenie ulotek. Trzeba przyznać, że zajęcie to nie należy do najłatwiejszych, ale mamy o wiele większą pewność, że ktoś się zainteresuje naszym produktem, jeżeli dostanie od nas ulotkę. Wielu ludzi nawet ich nie czyta, wyrzucając je od razu do śmieci, ale im ulotka jest atrakcyjniejsza i ciekawiej zaprojektowana szanse na to, że ktoś ją przeczyta i zainteresuje się jej zawartością stają się o wiele większe.

Dlatego zakładając jakieś przedsiębiorstwo pamiętajmy o ulotkach, które mają ogromny wpływ na marketing i z pewnością ściągną wielu chętnych klientów zainteresowanych nasza ofertą. Pamiętajmy także o tym by zatroszczyć się o wygląd naszych ulotek, gdyż jest to bardzo ważne i istotne by nasze przedsięwzięcie reklamowe się powiodło, przecież nikogo nie zainteresują czarno-białe ulotki o nijakiej treści.

---

Drukarnia online


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dobry wizerunek w Internecie to podstawa!

Dobry wizerunek w Internecie to podstawa!

Autorem artykułu jest Piotr Zabrocki



Jak często korzystasz z internetu? Jestem przekonany, że codziennie. Udzielasz się na portalach społecznościowych, na forach, zamieszczasz zdjęcia, może nawet prowadzisz własne strony internetowe i bloga. Ale czy zdajesz sobie sprawę, że KAŻDA Twoja aktywność w sieci pozostawia za sobą trwały ślad?

W tytule zawarłem frazę „kreuj swój wizerunek”. Prawdę mówiąc, swój wizerunek kreujesz już od długiego czasu. Pytanie tylko, czy robisz to w sposób przemyślany i odpowiedzialny. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak mogą postrzegać Cię osoby nieznajome, np. poszukujące informacji na Twój temat? Czy zdajesz sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach większość firm sprawdza swoich kandydatów przed podjęciem współpracy, właśnie za pośrednictwem internetu? Ja jeszcze niedawno takiej świadomości nie miałem.

Jeżeli czytałeś wciągającą trylogię Stiega Larssona pt. „Millenium”, wiesz jakie „brudy” dotyczące różnych osób potrafiła wyciągać z sieci genialna Lisbeth Salander. Oczywiście, nie każdy jest takim specjalistą, ale czy wiesz jak łatwo, w przeciągu zaledwie kilkunastu, kilkudziesięciu minut, można wyrobić sobie opinię na temat Twojej osoby?

Logując się po raz pierwszy do internetu dostajesz ramę i nawet płótno do niej, gratis. Do ciebie należy zamalowanie płótna i stworzenie wspaniałego obrazu Twojej osoby.

Czy będzie to obraz bogaty w negatywne emocje, najeżony Twoimi wulgarnymi komentarzami? A może będzie to obraz zupełnie pozbawiony wyrazu, obraz osoby, która nie ma nic ciekawego do powiedzenia? Może być też zupełnie inaczej – może być to obraz przepiękny w swojej formie, tryskający energią i optymizmem, a na obrazie Ty – pewny siebie i przyciągający do siebie innych ludzi niczym magnes.

Tylko od Ciebie zależy jaki obraz Twojej osoby wyłoni się z sieci. Tylko od Ciebie zależy czy ludzie będą chcieli z Tobą współpracować i wreszcie – tylko od Ciebie zależy, czy Ci ludzie w ogóle Cię znajdą, zanim podejmą jakąkolwiek decyzję o współpracy.

W kolejnych artykułach omówię konkretne sposoby kreowania wizerunku, a Ty sam zdecydujesz, która forma najbardziej Ci odpowiada - nie wolno robić nic na siłę. Efekty będą długofalowe tylko wtedy, gdy proces budowy będzie w pełni naturalny i niewymuszony.

Piotr Zabrocki

---

Jak zarobic przez internet? Poznasz tajniki e-biznesu, kreowania wizerunku, marketingu sieciowego, webmasteringu, i psychologii sukcesu. Zapraszam!


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl