poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Internet jako nowe medium komunikacji społecznej

Internet jako nowe medium komunikacji społecznej

Autorem artykułu jest RatujPC



Internet jako zjawisko liczy sobie niewiele lat, lecz jako pojęcie jest w rzeczywistości starszy, niż większość jego użytkowników - narodził się w latach 60-tych, to znacznie wcześniej, zanim ukuto żargonowe określenie "infostrada". Bez wątpienia ogólnoświatowa Sieć w pełni zasługuje na uwagę, jaką obecnie się jej poświęca.

Internet jako medium komunikacji społecznej w zasadniczy sposób zrewolucjonizowało sposób przepływu informacji, stało się narzędziem pracy oraz miejscem dobrej zabawy wielu milionów ludzi. Internet obecnie rozwinął się do tego stopnia, że jest rzeczywistym oknem na świat, w którym odległość liczona w kilometrach czy tysiącach kilometrów nie ma żadnego znaczenia. Problematyka związana z Internetem obejmuje szeroki wachlarz zagadnień.


W swoim artykule skoncentruję się głównie na zagadnieniach związanych z rolą jaką pełni Internet w życiu społeczności skupionej wokół Wędkarskiego Centrum Wymiany Informacji.
W pierwszym rozdziale zdefiniuję proces komunikowania oraz opiszę jego cechy i formy, a także przedstawię sposoby w jakie można się komunikować.

W drugim rozdziale scharakteryzuję pojęcia takie jak: Internet, strony www, Cyberprzestrzeń, Cybersocjologia, opiszę formy i specyfikę komunikacji za pośrednictwem sieci komputerowych, przedstawię zjawiska społeczne jakie zachodzą w Cyberprzestrzeni, a także podejmę problem uzależnienia od Internetu.


W pewnym rozdziale zająłem się problematyką i metodologią badań - wyjaśniłam jaki jest cel badania, jaką i dlaczego wybrałam technikę badania oraz jak została wybrana zbiorowość do badania.
Na końcu analizuję, prezentuję i podsumuję wyniki badania.

Komunikowanie jest jednym z najstarszych procesów społecznych. Towarzyszy ono człowiekowi od momentu, kiedy istoty ludzkie zaczęły żyć w grupach i organizować pierwsze struktury. Dziś nie można: wyobrazić sobie nowoczesnych społeczeństw, których członkowie nie porozumiewają się ze sobą. Wielu badaczy zgodnie przyznaje, że społeczeństwa nie tylko istnieją dzięki przekazywaniu informacji i komunikowaniu, ale że ich istnienie polega na procesach przekazu i komunikacji. Oznacza to, iż procesy te stanowią fundament społeczeństwa, bez których nie mogłoby ono funkcjonować, trwać i dokonywać transmisji dziedzictwa kulturowego z pokolenia na pokolenie.

Wszystkie procesy przebiegające z udziałem ludzi mają charakter społeczny, zatem i komunikowanie jest społeczne, gdyż jego uczestnikami są zawsze członkowie społeczeństwa. Stąd mówimy o komunikowaniu społecznym, jako o najszerszym zbiorze procesów porozumiewania się jednostek i grup. Procesy te przebiegają na kilku poziomach, uzależnionych od społecznego kontekstu. Najniższy poziom tworzy interpersonalne komunikowanie dwóch jednostek, następnie komunikowanie grupowe i międzygrupowe, wyżej komunikowanie instytucjonalne, a jeszcze wyżej komunikowanie publiczne, w tym także polityczne i ulokowane najwyżej - komunikowanie masowe. Wszystkie one są procesami społecznymi, bo przebiegają w systemie społecznym.
Pojęcie "komunikowanie" pochodzi od łacińskiego czasownika communico, communicare (uczynić wspólnym, połączyć; udzielić komuś wiadomości, naradzać się) i rzeczownika communio (wspólność, poczucie łączności).
Definicja: Komunikowanie jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki.

Cechy komunikowania
Komunikowanie - można mu przypisać kilka fundamentalnych cech:
• Komunikowanie jest specyficznym procesem społecznym, ponieważ odnosi się przynajmniej do dwóch jednostek i przebiega zawsze w środowisku społecznym.
• Komunikowanie zachodzi w określonym kontekście społecznym, determinowanym przez liczbę i charakter uczestników procesu. Może to być kontekst interpersonalny, grupowy, instytucjonalny, publiczny, masowy lub międzykulturowy.
Jest to proces kreatywny, polegający na budowaniu nowych pojęć i przyswajaniu wiedzy o otaczającym świecie.
• Komunikowanie ma charakter dynamiczny, bo polega na przyjmowaniu, rozumieniu i interpretowaniu informacji.
Jest to proces ciągły, bowiem trwa od chwili narodzenia człowieka aż do jego śmierci.
• Komunikowanie jest procesem symbolicznym, bo posługuje się symbolami i znakami. Aby mogło dojść do porozumienia się uczestników niezbędna jest wspólnota semiotyczna, czyli operowanie tymi samymi znakami i symbolami.
Jest to proces interakcyjny, tzn. że między jego uczestnikami wytwarzają się określone stosunki, które mogą mieć charakter partnerski (komunikowanie symetryczne) lub opierać się na stosunku dominacji i podporządkowania (komunikowanie niesymetryczne lub komplementarne).
• Komunikowanie jest zasadniczo celowe i świadome, ponieważ działaniem każdego uczestnika procesu kierują określone motywy.
• Komunikowanie jest nieuchronne - "nikt nie może się nie komunikować", oznacza to, że ludzie zawsze i wszędzie będą się ze sobą porozumiewać bez względu na ich uświadamiane bądź nie uświadamiane zamiary.
• Komunikowanie jest procesem złożonym, czyli wieloelementowym i wielofazowym, może mieć charakter dwustronny lub jednostronny, werbalny lub niewerbalny, bezpośredni, medialny lub pośredni.
• W przeciwieństwie do pewnych procesów fizycznych czy chemicznych komunikowanie jest nieodwracalne, nie da się go cofnąć, powtórzyć czy zmienić przebiegu.
Każdy proces komunikowania składa się z kilku niezbędnych elementów. Są one ze sobą ściśle powiązane i decydują o dynamicznym i transakcyjnym charakterze komunikatu. Do stałych elementów procesu zalicza się:
• Kontekst - to warunki, w jakich odbywa się proces komunikowania (ma różne aspekty: fizyczny, historyczny, psychologiczny, kulturowy).
• Uczestnicy - w transakcyjnym procesie komunikowania odgrywają role nadawców i odbiorców. W procesach sformalizowanych role te z reguły są jednoznacznie określone i niewymienialne, w przypadku zaś nieformalnego komunikowania jednoczesne i wymienne. Każda jednostka, jako uczestnik procesu komunikowania, jest produktem swojego indywidualnego doświadczenia, uczuć, idei, nastrojów, wykonywanych zajęć (zawodu), religii etc.
• Komunikat - zajmuje miejsce centralne w procesie komunikowania pomiędzy nadawcą i odbiorcą. Komunikat, nazywany także przekazem komunikacyjnym, jest kompleksową strukturą, na którą składają się znaczenia, symbole, kodowanie i dekodowanie, forma i organizacja.
• Kanał - rozumiany jest jako droga przekazu i środki transportu, za pomoc ą których przekaz pokonuje drogę od nadawcy do odbiorcy. Ludzie w komunikowaniu bezpośrednim mogą używać wszystkich pięciu kanałów sensorycznych jak: słuch (symbole werbalne), wzrok (sygnały niewerbalne), a także dotyk, zapach i smak. W komunikowaniu pośrednim kanały te są zredukowane do wzroku i słuchu.
• Szumy - to źródło zakłóceń. Mogą mieć charakter zewnętrzny, wewnętrzny i sematyczny. Każdy z nich może blokować proces komunikowania na etapie dekodowania.
• Sprzężenie zwrotne - to reakcja odbiorcy na komunikat po jego odkodowaniu. Mówi nam, czy przekaz został usłyszany, zobaczony i zrozumiany. Powoduje, że proces komunikowania ma charakter transakcyjny. Występują różne typy sprzężenia zwrotnego. W przypadku komunikowania bezpośredniego jest to sprzężenie bezpośrednie - natychmiastowe, natomiast w komunikowaniu pośrednim występuje sprzężenie pośrednie- opóźnione .

Niewerbalne komunikowanie może wzmacniać, osłabiać lub zaprzeczać przekazom werbalnym. O ile komunikaty słowne zawierają zazwyczaj odniesienia do konkretnego problemu lub tematu, o tyle przekazy niewerbalne prze de wszystkim odnoszą się do stosunku między nadawcą i odbiorcą. Z. Nęcki wyróżnia dziesięć rodzajów niewerbalnych aktów komunikowania. Są to:
• gestykulacja,
• mimika,
• dotyk i kontakt fizyczny odgrywa ogromną rolę w budowaniu wrażenia bliskości lub dystansu psychicznego.
• spojrzenia wzajemne i spoglądanie jednostronne, których psychologiczna funkcja jest mniej więcej podobna do funkcji dotyku na odległość
• dystans fizyczny
• pozycja ciała
• wygląd zewnętrzny,
• dźwięki paralingwistyczne (parajęzykowe)
• jakość wypowiedzi związana z intonacją i natężeniem głosu
• elementy środowiska fizycznego, w którym zachodzą procesy komunikowania
Ustne komunikowanie jest spersonalizowane i zapewnia większą kontrolę na tym, czy komunikat dociera do odbiorcy, umożliwiając jednocześnie natychmiastowe sprzężenie zwrotne. Jest najbardziej efektywną formą przekazywania wiadomości względnie prostych i nieskomplikowanych, gdy nadawca bezpośrednio kontaktuje się z odbiorcą i jest zarazem zainteresowany emocjonalnym odbiorem informacji. Mimo zalet ten typ komunikowania ma charakter raczej ulotny.
Pisemne komunikowanie ma bardziej sformalizowany charakter. Ograniczona jest tutaj kontrola nad tym, czy, kiedy i w jaki sposób wiadomość będzie odebrana. Sprzężenie zwrotne może być utrudnione lub w ogóle nie występować. Natomiast jego zaletą jest to, że wiadomości są utrwalone fizycznie (np. na papierze, karcie magnetycznej).
Bezpośrednie komunikowanie polega na osobistej styczności nadawcy i odbiorcy, w postaci np. rozmowy, dyskusji, narady, wywiadu itd.
Pośrednie komunikowanie polega na wymianie informacji za pośrednictwem różnorakich nośników informacji, np. telefonu, komputera, telewizji, taśmy magnetofonowej, papieru.
Stosując drugie kryterium charakteru relacji łączącej nadawcę i odbiorcę, wyróżniono wcześniej cztery pary form komunikowania:
W jednokierunkowym komunikowaniu nadawca, przekazując komunikat, nie oczekuje sprzężenia zwrotnego lub nie dąży do jego podtrzymania.
Komunikowanie dwukierunkowe występuje wtedy, gdy nadawcy zależy na wytworzeniu i utrzymywaniu sprzężenia zwrotnego.
Symetryczne komunikowanie występuje wówczas, gdy zarówno nadawca, jak i odbiorca mają zbliżony czy wręcz identyczny status.
Niesymetryczne komunikowanie ma miejsce, gdy w rolach nadawców i odbiorców kontaktują się między sobą osoby o nierównoważnym statusie. Komunikowanie niesymetryczne ma przeważnie charakter bardziej sformalizowany, wymuszony, oficjalny, regularny, często pośredni; zwraca się tutaj większą uwagę na formę i precyzję przekazywanych informacji. Obsługa informatyczna firm pomaga w komunikacji.
Formalne komunikowanie odbywa się na podstawie różnego rodzaju uregulowań normatywno-prawnych. Uregulowania te określają, kto, gdzie, kiedy, w jakiej sprawie, w jaki sposób i z kim powinien się kontaktować, w celu wymiany informacji, a także w jakim charakterze bierze udział w procesie komunikowania (nadawca, odbiorca, pośrednik).
W ramach struktur formalnych zachowania członków są dokładnie sprecyzowane i rygorystycznie egzekwowane.
Nieformalne komunikowanie obejmuje wszelkie spontaniczne akty porozumiewania się ludzi.
Niektóre typy zachowań nadawców wywołują wśród odbiorców reakcje obronne, utrudniające, a czasem nawet uniemożliwiające skuteczne porozumiewanie się. Mamy wówczas do czynienia z tzw. komunikowaniem obronnym.

---

Serwis Laptopów Katowice RatujPC


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-wizerunek czyli markering internetowy - nowoczesny PR - cz.2 Wizerunek firmy

e-wizerunek czyli markering internetowy- nowoczesny PR- cz.2 wizerunek firmy

Autorem artykułu jest RatujPC



Strona WWW może mieć największy wpływ na wizerunek firmy,
ponieważ nie narzucając się klientowi (tak jak robi to np. natarczywy
sprzedawca), informuje go o każdej rzeczy, o jaką ten chce się dowiedzieć,
oczywiście pod warunkiem że jest na niej dużo, często

Kolejną możliwością, jaką daje strona WWW, jest kreacja wizerunku
innego od rzeczywistego. Jeśli np. siedziba firmy mieści się w baraku
na obrzeżach miasta, z wysypiska obok czuć straszliwy smród, a patologia
z bloku obok krzyczy tak, że nie można własnych myśli usłyszeć,
wtedy z pomocą przychodzi e-wizerunek. Wirtualny wizerunek
jest ważny, zwłaszcza gdy możemy sfinalizować transakcję bez kontaktu
face to face. Klient postrzega wówczas firmę przez stronę WWW,
bo na niej widział piękny design i odpowiednio dobrane kolory.
Działa to oczywiście w obie strony. Nawet wynajęcie lokalu w biurowcu
klasy A może nie zostać docenione przez klientów, gdy strona
internetowa jest brzydka i niefunkcjonalna.
E-wizerunek może zostać użyty do działań nieetycznych. Korzystają
z tego na potęgę chińscy oszuści: tworzą oni atrakcyjne witryny
i nabijają w butelkę dziesiątki tysięcy ludzi świata Zachodu, którzy
wysyłają w ciemno pieniądze za produkty ładnie wyeksponowane
na stronie WWW. E-wizerunek jednak daje też szansę, jakiej biedna
firma czy osoba nigdy by nie otrzymała. O ile tworzenie atrakcyjnych stron w celu oszukania kogoś jest etycznie jednoznaczne, o tyle nie jest już takie w sytuacji, gdy ktoś chce i może oferować dobrą usługę, ale nie stać go np. na biurowiec klasy A.
Allegro zaczynało działać w piwnicy. Gdyby trąbiono o tym wszem
i wobec, nikt nie zawierałby poprzez ten serwis transakcji. Dziś korzystają
z niego miliony Polaków, a dla pewnej części handlowanie na
aukcjach jest jedynym źródłem utrzymania. Allegro miało pomysł i odpowiednio
go zrealizowało. Świat realny nie pozwoliłby zrealizować
tak poważnego pomysłu w piwnicy. Świat wirtualny okazał się za to
bardzo uprzejmy.
Poniżej przedstawiam działania, jakie należy podjąć w obszarze strony
WWW, by skutecznie budować dobry wizerunek.

Trafiamy pod dobry adres


Zacząć należy od wymyślenia adresu, pod jakim odbiorcy będą mogli
znaleźć stronę, czyli od wymyślenia i wykupienia odpowiedniej domeny
internetowej - im jest ona krótsza i lepiej oddaje charakter
podmiotu strony, tym łatwiej będzie rozpoznawalna i tym większą
liczbę odwiedzin strona zanotuje. Ważnym zabiegiem jest określenie
końcówki domeny. Można posłużyć się specjalizacją i np. strony poświęcone serwisowi komputerowemu końcówkę pc, aczkolwiek wciąż najlepiej postrzeganą końcówką w Polsce, co wykazało moje badanie, jest .pl jak w przypadku serwis komputerowy katowice www.ratujpc.pl
Mało wiarygodnie natomiast wyglądają domeny w innych domenach,
czyli tzw. subdomeny, gdyż większość internautów wie, że te zazwyczaj
nic nie kosztują, a ciężko zaufać komuś, komu nie chciało się nawet
zainwestować w posiadanie przyzwoitego adresu WWW (przykład:
pedzeniebimbru.bimbrownicy.biz.pl). Nazwa domeny powinna być:
krótka, prosta w pisowni i wymowie, łatwa do zapamiętania, unikatowa,
ale jednocześnie powinna kojarzyć się z działalnością podmiotu strony
WWW.

Co słychać u konkurencji


Przed zleceniem stworzenia strony WWW (lub zrobieniem jej samemu,
jeśli robi się to od dawna ) dobrze jest spędzić kilka godzin, odwiedzając
strony konkurencji, i wynotować złe i dobre ich cechy, tak by
uniknąć powielania błędów, zwłaszcza w sferze nawigacji. Ważne też,
by nieopatrznie nie skopiować innej strony. Ma to fatalne skutki dla
wizerunku.
Gdzie jestem
Najważniejsze dla odbiorcy strony jest łatwe poruszanie się po niej
oraz korzystanie z wygody, jaką daje Internet - system nawigowania
po stronie musi być skuteczny i przyjazny, a odbiorca powinien
zawsze wiedzieć, gdzie znajduje się aktualnie i jak ma się przenieść
w inne pożądane miejsce. Więcej w tym temacie przeczytasz w następnym
podrozdziale.
Nowoczesność
Internet to medium nowoczesne. Ludzie korzystają z niego, ponieważ
zapewnia wiele wygód. Ważne, by o nich nie zapominać przy tworzeniu
strony. Jeśli klient chce skorzystać np. ze sklepu internetowego,
należy zagwarantować wszelkie wygody, jakie niosą za sobą zakupy
przez Internet, czyli dostęp do opinii innych klientów, a przede wszystkim
możliwość zapłacenia przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą.
Jeśli prowadzimy np. szkołę językową, warto w specjalnej strefie
na stronie (dostępnej po zalogowaniu się) zamieszczać dotychczasowe
lekcje, daty czatu z lektorem, kiedy można się go zapytać o różne zagadnienia.
Nowoczesność jest standardem. Niekorzystanie z najnowszych
rozwiązań i wygód, jakie daje Internet, może zostać źle odebrane
przez użytkowników.

Więcej informacji w kolejnej części artykułu.

Zapraszam

---

Pomoc Drogowa Katowice


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-wizerunek czyli markering internetowy - nowoczesny PR - cz.3 Budowa strony www

e-wizerunek czyli markering internetowy- nowoczesny PR- cz.3 Budowa strony www

Autorem artykułu jest RatujPC



Najważniejsze dla odbiorcy strony jest łatwe poruszanie się po niej
oraz korzystanie z wygody, jaką daje Internet - system nawigowania
po stronie musi być skuteczny i przyjazny, a odbiorca powinien
zawsze wiedzieć, gdzie znajduje się aktualnie i jak ma się przenieść
w inne pożądane miejsce.

Nowoczesność


Internet to medium nowoczesne. Ludzie korzystają z niego, ponieważ
zapewnia wiele wygód. Ważne, by o nich nie zapominać przy tworzeniu
strony. Jeśli klient chce skorzystać np. ze sklepu internetowego,
należy zagwarantować wszelkie wygody, jakie niosą za sobą zakupy
przez Internet, czyli dostęp do opinii innych klientów, a przede wszystkim
możliwość zapłacenia przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą.
Jeśli prowadzimy np. szkołę językową, warto w specjalnej strefie
na stronie (dostępnej po zalogowaniu się) zamieszczać dotychczasowe
lekcje, daty czatu z lektorem, kiedy można się go zapytać o różne zagadnienia.
Nowoczesność jest standardem. Niekorzystanie z najnowszych
rozwiązań i wygód, jakie daje Internet, może zostać źle odebrane
przez użytkowników.

Styl


Ważne, by przestrzegać spójności stylu, zarówno w sferze tekstu, jak
i grafiki. Działanie takie z języka łacińskiego to zasada decorum. Pamiętaj
o niej, gdyż stronę WWW odbiera się wzrokiem i musi to być
odbiór przyjemny - odbiorca nie może mieć wrażenia, że przechodząc
na kolejną podstronę, znalazł się w innej rzeczywistości. Grafika
musi korespondować z logo, a teksty powinny być pisane tym samym
stylem (ważne, by nie mieszać np. stylu potocznego z naukowym).
Musi on też odpowiadać stylowi preferowanemu przez pożądanego
użytkownika strony www. Do młodzieży trzeba pisać językiem potocznym.
Na stronie firmowej zaś - oficjalnym, biznesowym.

Czytelność i czytelnictwo


Strona powinna być też czytelna pod względem zamieszczonej na
niej treści - jak wskazuje Matt Haig2, informacje na stronie muszą
być ściśle związane z tym, co strona przedstawia, by nie dekoncentrować
odbiorcy zbędnymi treściami. Tekst powinien też być podzielony
na dużą ilość akapitów, by łatwiej się go czytało. Haig wskazuje,
że najprzyjaźniejszymi w odbiorze czcionkami są Arial i Verdana.
Oczywiście wśród tysięcy czcionek, jakie zostały wymyślone, znajdzie
się pewnie tysiąc, które bardziej Ci się spodobają. Sęk w tym, że
przeglądarki internetowe, wyświetlając tekst, korzystają z ograniczonego
zasobu czcionek i te, które chciałbyś, by były widoczne, na
większości komputerów po prostu nie będą się wyświetlać. Problem
ten w skrajnej postaci może nawet przyczynić się do deformacji
tekstu.

Strona żyje


Strona musi być zbudowana w taki sposób, by nie było problemu
z aktualizowaniem jej, dlatego powinna mieć system CMS do zarządzania
treścią - jest to ważne nie tylko dlatego, by odbiorca
strony widział, że firma/instytucja/osoba działa i żyje, ale też dlatego,
że liczy się przy pozycjonowaniu4 strony w wyszukiwarkach (np.
Google wyżej ceni strony stale aktualizowane). Pamiętaj, że CMS
jest tylko narzędziem pomocnym w aktualizacji. Jeśli nie znajdziesz
czasu na to, by zamieszczać na stronie nowe treści, nie tylko CMS
będzie zbędny, ale też i koncepcja strony musi zostać gruntownie
przemyślana.
Nieszablonowo
Należy unikać stosowania szablonów bądź bezpośredniego kopiowania
designu innych stron - istnieje już tyle podobnych do siebie
witryn, że gdy internauta zobaczy kolejną, nie tylko jej nie doceni,
ale będzie postrzegał podmiot takiej strony jako odtwórczy i niepotrafiący
zaoferować nic ciekawego. Może pojawić się również odczucie,
że podmiot strony jest oszustem. Nieszablonowości nie można
traktować jako absolutnego wyznacznika. Na stronach biznesowych
przyjęło się prezentowanie treści zgodnie z określonym kanonem
(przedstawiłem go, wymieniając kilka stron wcześniej, z jakich elementów
składa się witryna firmowa) i odstępstwa od niego nie zawsze
są pozytywnie odbierane.

Poprawny kod


Strona powinna być zbudowana tak, by równie dobrze działała we
wszystkich najpopularniejszych przeglądarkach - Internet Explorer,
Firefox, Opera. Należy również zwracać uwagę na wygodę obsługi dla
osób niepełnosprawnych oraz w urządzeniach mobilnych, takich
jak np. palmtopy czy smartfony - wszystkie te działania w obrębie
kodu strony są regulowane przez światowe standardy W3C5, Pozytywny
wynik w walidatorze6 W3C stanowi potwierdzenie, że strona
jest przyjazna odbiorcom i wyszukiwarkom - logo W3C, które można
wówczas zamieścić na stronie, dodaje również prestiżu, gdyż wciąż
większość witryn nie przechodzi walidacji poprawności kodu. Poprawnie
zaprojektowany serwis będzie miał logiczną postać w każdych
możliwych warunkach. Obrazki, linki, formularze powinny zawierać
elementy opisowe, które zostaną wyświetlone w przypadku, kiedy
stronę przegląda osoba niepełnosprawna lub serwis jest wyświetlany
za pomocą samego tekstu (np. w telefonach komórkowych).

Zbliżenie


Strona powinna zawierać w widocznym miejscu dane teleadresowe
(brak takich danych pozbawia jakiegokolwiek zaufania ze strony
odbiorcy) wraz z adresem e-mail lub formularzem zapytań, by odbiorca
bez problemu mógł wysłać wiadomość do podmiotu, nawet w środku
nocy, bez konieczności korzystania z telefonu. Warto też podać na
stronie podlinkowane numery firmowych komunikatorów np. Gadu-
Gadu czy Skype. Dzięki temu tworzymy wizerunek firmy dostępnej np. serwis laptopów katowice www.ratujpc.pl
Polecam również maksymalnie przybliżyć swoją osobę lub firmę ciekawym
opisem - nie od dziś wiadomo, że ufamy innym tym bardziej,
im więcej informacji o nich mamy. Ufamy również ludziom takim jak
my, dlatego warto, pisząc o sobie, eksponować cechy, które najbardziej
docenią odbiorcy strony.

Kolejna część artykułu już wkrótce, zapraszam

---

Serwis Laptopów Katowice


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pogoda dla reklamy

Pogoda dla reklamy

Autorem artykułu jest papaj



Coraz więcej firm szuka niestandardowych sposobów, na zareklamowanie swoich produktów. Coraz częściej okazuje się, że różne wydarzenia lub osoby, które zwróciły naszą uwagę były częścią kampanii reklamowych. Firmy coraz częściej decydują się na sponsorowanie różnych imprez. Co jeszcze można wykorzystać?

Okazuje się, że doskonałym sprzymierzeńcem działań reklamowych może być pogoda. Do reklamy można wykorzystać jej nieprzewidywalność i fakt, że ludzie zwykle nie są przygotowani na każdą zmianę pogody. Jeżeli wstając rano z łóżka widzimy, że pięknie świeci słońce i jest ładnie, to nie będziemy na wszelki wypadek brać ze sobą parasola. Jeżeli na zewnątrz jest ponuro i kropi, to nie będziemy brać okularów przeciwsłonecznych. Pogoda potrafi być bardzo zmienna i właśnie to postanowili wykorzystać spece od reklamy.

Sposób na wykorzystanie pogody w celach marketingowych jest prosty. Zamawia się na przykład okulary, lub parasole z nadrukiem i kiedy nadarza się okazja w postaci nagłej zmiany pogody wysyłane są osoby, które rozdają te gadżety przechodniom, którzy nie byli przygotowani na taki obrót sytuacji. Dzięki temu nasza firma bardzo dobrze będzie się tym ludziom kojarzyć, a w dodatku taki parasol lub okulary będą dla nas ruchomą reklamą, za którą nie będziemy musieli płacić.

Oczywiście nadruki na parasolach i okularach to tylko przykład, bo ograniczeni jesteśmy właściwie tylko naszą wyobraźnią i zasobnością portfela. Przy dzisiejszych technologiach, nadruki można wykonać dosłownie na wszystkim. Jeżeli szukamy niestandardowego sposobu na reklamę i lubimy zaskakiwać, to warto się zastanowić nad tego typu gadżetami i pomyśleć, o ciekawym sposobie na ich rozdawanie. Ostatnio na jednym z festiwali muzycznych, firma kierująca swoje produkty do młodzieży postanowiła rozdawać jednorazowe szczoteczki do mycia zębów. Na szczoteczkach było logo firmy, a Ci którzy przyjechali na festiwal na kilka dni z namiotem, na pewno bardzo się ucieszyli z takiego prezentu.

Jak widać, nie trzeba wydać bardzo dużo pieniędzy, żeby wywołać zainteresowanie i pozytywne zaskoczenie, wśród naszych potencjalnych klientów. Wystarczy dobry pomysł i czasami odrobina cierpliwości.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1.000.000 odwiedzin na Twojej stronie www w 30 dni

1.000.000 odwiedzin na Twojej stronie www w 30 dni

Autorem artykułu jest Andrzej Zajko



INWAZJA INTERNATÓW
Nagła EKSPLOZJA odwiedzin na Twojej www.

Najskuteczniejszy system Free - poteżnej ilości
odwiedzin, jaki kiedykolwiek został stworzony!

CZYLI, JAK UZYSKAĆ 1.000.000
ODWIEDZIN SWOJEJ www - w 30 DNI?

Witam serdecznie właścicieli stron i blogów.
System jest całkowicie darmowy (Free) i zwolniony od jakichkolwiek opłat, który może spowodować ponad 1.000.000 (jeden milion) wejść na Twoją witrynę. Nie ma on nic wspólnego z pozycjonowaniem. Nawet jeśli dopiero dzisiaj uruchomiłeś/aś swoją stronę lub bloga, a licznik odwiedzin pokazuje 0, to za miesiąc będzie milion lub więcej.

Jak sądzisz, jak bardzo wzrośnie sprzedaż produktów, które oferujesz na swojej stronie? Uważaj na konto bankowe, lepiej załóż konto w takim banku, żeby nie przeciążyć ich serwera od nadmiaru wpłat, a tym samym Twoich dochodów.

Za chwilkę wejdziesz na stronę (link na samym dole), na której dokonasz szybkiej rejestracji swojej witryny lub bloga i to całkowicie za darmo!

Jednak zanim klikniesz w link, lepiej przeczytaj cały poniższy tekst.
Strona jest w języku angielskim, ponieważ jest to angielski system, ale nie odnosi się on tylko do angielskich stron.

System został wdrożony na cały świat dla każdego, kto posiada własną stronę www, w jakiejkolwiek postaci, czy to jest sklep internetowy, czy blog, czy strona hobbystyczna czy jakakolwiek inna. I nie musisz przy rejestracji podawać strony głównej swojej witryny, może to być adres podstrony, która zawiera kluczowe elementy dla Twojego biznesu, dla Twojej działalności w sieci.

Chodzi o to, żeby skierować odwiedzającego na jedną, wybraną stronę czy podstronę. Nie opisuję tu dokładnie tego, co jest przedstawione na stronie, na którą za chwilkę wejdziesz, owszem, opisuję część istotnych elementów, ale z racji tego, że w sieci jestem już dość długo, to bardzo szybko załapałem o co chodzi w tym systemie.

Najlepiej po wejściu na stronę włączyć w swojej przeglądarce tłumaczenie, jeśli nie znasz angielskiego, nie jest ono dokładne, ale można zrozumieć, jednak gdy przeczytasz wszystko, co ja tu napisałem, nie będziesz musiał/a zagłębiać się w tekst na stronie i rozszyfrowywać o co tam chodzi.

Jak to możliwe aby uzysakć 1 milion wejść - i to nie przez jakiś automat - tylko przez realnych internautów?

Czyli 1 wejście - to 1 osoba, a za miesiąc 1 milion osób może zobaczyć Twoją witrynę.

System został opracowany w taki sposób aby umożliwić potężny wskaźnik natężenia ruchu bez wydania grosza na jakąkolwiek reklamę, gdzie taki wskaźnik uzyskują tylko wielkie korporacje wydające tysiące a nie rzadko miliony dolarów na marketing.

System można używać do prawie każdej witryny (piszę prawie, ponieważ nie uda Ci się wprowadzić tu stron erotycznych, porno, z pirackim oprogramowaniem itd)

Twój licznik może zacząć wariować, a serwer, na którym masz swoją stronę może nie dać sobie rady z takim obciążeniem, widzisz - ten 1 milion wejść w ciągu 30 dni to jest tylko początek, od Ciebie będzie zależało, czy to będzie milion czy dużo więcej.

Fakty są bardzo proste:
Nie ma znaczenia, jaki jest twój produkt lub jak wygląda witryna, nie ma to żadnego znaczenia. Wiadomym jest, że możesz mieć najlepszą i najpiękniejszą stronę, ale bez sporej odwiedzalności, lub jakiejkolwiek odwiedzalności, Twoje wysiłki pójdą na marne, a Twój dochód będzie wynosił zero!

Każdy, kto stara się zarabiać pienišdze w sieci, każdy kto posiada swoją witrynę - wszyscy mają jedną wspólną cechę:
- uzyskać jak największy ruch na swojej witrynie
- uzyskać jak największą ilość adresów e-mail na swojej liście mailingowej
- itd.

"Jak mogę uzyskać więcej odwiedzin na mojej stronie?"

Ten fenomenalny system zostawia daleko w tyle wszelkie wysiłki tysięcy webmasterów, sprzedawców, firm internetowych i daje realną gwarancję tysięcy odwiedzin co tydzień lub nawet codziennie.

System działa na najprostszych i najbardziej podstawowych zasadach marketingu internetowego.

System jest całkowicie bezpłatny - Nie ma ryzyka i nic do stracenia.

System jest wirusowy - Codzienne zwiększanie ruchu w postępie geometrycznym.

System jest zautomatyzowany - Nieważne co w danym momencie będziesz robić, od chwili rejestracji i wprowadzenia go w życie, już tego nie zatrzymasz.

No dobra, dosyć ględzenia, przejdźmy do szczegułów.
Oto jak to działa:

To, co znajduje się poniżej czytaj bardzo powoli i bardzo uważnie.

System wprowadza na raz - promocję 6 witryn jedna po drugiej.

1 osoba posiadająca swoją witrynę, aby wejść do systemu, musi odwiedzić 6 innych stron, aby wygenerować kod na każdej z nich. Kod generowany jest w ciągu 15 sek, a więc tyle czasu masz, aby odwiedzający, który czeka na kod zainteresował się tym, co oferuje Twoja witryna.

Do kodów wrócimy.
Po rejestracji Twoja witryna z tekstem powitalnym znajdzie się na górze listy czyli na pozycji nr 1
Tak więc każda następna osoba musi odwiedzić Twoją witrynę + 5 innych aby zarejestrować się w sytemie.

Np. Abyś Ty się mógł/mogła zarejestrować w tym systemie, to musisz wejść w 1 kolejności na moją witrynę, a potem na 5 kolejnych, na każdej z nich poczekasz 15 sek do wygenerowania i zapisania kolejnego kodu.

Po odwiedzeniu wszystkich 6 stron i spisaniu kodów, oraz po wprowadzeniu swoich danych w rubryce, poniżej listy z adresami stron, Twoja witryna znajdzie się na 1 miejscu, moja na 2 itd. a ostatnia zniknie, ale to oznacza, że ta ostatnia uzyskała już milion wejść.

Zaczynasz rozumieć?
To jest właśnie zasada działania marketingu wirusowego.
Wyjaśnię to na prostym przykładzie.

(Mój brat zobaczył przezabawny filmik na YouTube, co więc zrobił? Dał mi linka abym go sobie zobaczył, jak również dał linka dla swojego syna, a co ja zrobiłem jak mi się spodobał i śmiałem się do rozpuku? Wiedziałem, że moim znajomym też się spodoba, więc wysłałem im linka na gg. ponad 10 moich znajomych dostało ode mnie linka do tego filmiku, jak myślisz, co oni zrobią po obejrzeniu tego filmiku? Wyślą linka dalej, do swoich znajomych?)

To jest właśnie zasada działania marketingu wirusowego.

Jeden śmieszny, zabawny filmik, lub prezentacja w PowerPoint zupełnie nie związana z Twoim biznesem, ale posiadająca link na samym końcu do strony autora takiego filmiku lub prezentacji, może dać Ci tak ogromny ruch na Twojej witrynie, że po miesiącu spadniesz z krzesła, gdy zobaczysz z jaką szybkością bije licznik na Twojej stronie i ile dziennie wpływa kasy na Twoje konto, jeśli sprzedajesz lub oferujesz np. w Programie partnerskim jakiekolwiek produkty.

Masz do dyspozycji całkowicie darmowe narzędzie.
Na stronie zobaczysz 6 tabelek jedna pod drugą z przykładowymi danymi.

Wygląda to tak:

Po rejestracji i wprowadzeniu swojej witryny do systemu Ty jesteś na 1 pozycji, na maila podanego przy rejestracji otrzymasz nowy adres do strony reklamującej, na którą za chwilkę wejdziesz oraz swoje ID i wymyślone przez Ciebie hasło dostępu, aby zalogować się do swojego panelu.

W swoim panelu, jak i w liście będzie znajdował się ten link, który Ty wyślesz do 10 swoich znajomych. Teraz uwaga - tych 10 znajomych musi posiadać swoje strony, lub blogi, czyli tym samym Ty reklamujesz ten system wśród 10 swoich znajomych, tak?

Rozumiesz, co do tej pory napisałem?

Następnie te 10 osób chcąc uzyskać to co Ja, to co Ty, również zarejestruje się w sytemie i swój uzyskany link, każde z nich wyśle do 10 swoich znajomych. I zobacz co się zaczyna dziać.

1 - Twoja pozycja - 10 Twoich znajomych otrzymuje od Ciebie link i wchodzi na Twoją stronę, oraz na 5 pozostałych.
2 - Twoja pozycja - 100 osób odwiedza Twoją witrynę.
3 - Twoja pozycja - 1000 osób odwiedza Twoją witrynę.
4 - Twoja pozycja - 10.000 osób odwiedza Twoją witrynę.
5 - Twoja pozycja - 100.000 osób odwiedza Twoją witrynę.
6 - Twoja pozycja - 1.000.000 osób odwiedza Twoją witrynę.

To tylko przykład.

A teraz wyobraź sobie, co się stanie jak wyślesz swój link do 100 osób, albo skopiujesz cały ten tekst reklamowy (nie tylko zezwalam ale wręcz polecam to zrobić) i umieścisz go na swojej którejś podstronie?

Co się stanie jak poprzez Twoje własne działanie Twój link dostanie 1000 osób i realnie z niego skorzysta? My mówimy tylko o 10 Twoich znajomych.

10 Twóich znajomych to może być 1.000.000 - Jeden milion ludzi odwiedzi po miesiącu Twoją witrynę. To może być miesiąc, może 2, a może to nastąpić po paru tygodniach, wszystko zależy od tego jak szybko Ty wyślesz swój link do 10 znajomych i jak szybko oni to zrobią, a z własnego doświadczenia wiem, że chcąc uzyskać tak dużą odwiedzalność, sam wysłałem swój link do - (uwierz mi) - bardzo wielu znajomych.

Uwaga!
Na pewno zastanawiasz się jak będziesz musiał/a wprowadzić jakiś skrypt generujący kod na Twojej witrynie.
Nic z Tych rzeczy.

Wygląda to tak, że po wprowadzeniu swojego adresu strony, czy też podstrony w formularzu rejestracyjnym, system wprowadza Twoją stronę na swój serwer i tam jest element na samej górze do wygenerowania kodu.

Uściślając.
To jest link, który ja wprowadziłem w formularzu rejestracyjnym, wejdź teraz, a zobaczysz, że nie ma tam żadnego elementu generującego kod, czyli szerokiego niebieskiego paska na samej górze:
http://www.perelki-wiedzy.ugu.pl/wazneinfo/kody-rabatowe.html

Natomiast na poniższej stronie (na dole opisu), w momencie gdy będziesz wchodzic na każdą kolejną stronę, również na moją, zobaczysz ten element generujący kod.

Czyli nie ma żadnego skryptu, który Ty musisz wprowadzić na swoją stronę, to Twoja strona podana w formularzu rejestracyjnym jest wprowadzana na specjalnym serwerze do tego przeznaczonym, do tego by był generowany kod ale nie cała Twoja witryna, tylko jedna strona, czy też jedna podstrona, czyli 1 adres www.

Zresztą zobaczysz jak to działa w praktyce na własnym przykładzie.

Po rejestracji, otrzymasz 2 listy na podany adres e-mail w formularzu.
1 list powinien zawierać link potwierdzający
2 list powinien zawierać Twoje ID do logowania w systemie, hasło ustalasz sam/a.

UWAGA!
W moim przypadku nie przyszło ID do logowania w żadnym z tych 2 listów, dlatego w rubryce do logowania kliknąłem poniżej "Zapomniałem hasła", wtedy otworzy się okienko, gdzie wprowadzisz adres e-mail podany przy rejestracji i otrzymasz od razu ID i swoje hasło na skrzynkę.

Na ten drugi list możesz chwilkę poczekać, ponieważ System musi sprawdzić Twoją witrynę pod względem poprawności i wprowadzić do tego całego globalnego systemu.

U mnie to trwało około godziny zanim otrzymałem 2 list.
Jednak 1 list otwórz od razu aby kliknąć w link potwierdzający.

To chyba tyle z mojej strony.
Jeśli chodzi o statystyki.
Wiele osób zadawało mi pytania ze zdziwieniem typu:
- eee co to jest tylko 15 sek ktoś będzie na mojej stronie?

Jeżeli jesteś w sieci już jakiś czas to nie musisz czytać odpowiedzi, ale jeżeli dopiero raczkujesz to musisz wiedzieć, że przeciętny internauta szukający czegokolwiek na różnych stronach, czy to trafi pod określony adres przypadkowo, czy poprzez zapytanie w Google, spędzi na niej maksymalnie 5 sekund, a według ostatnich badań 3-5 sek, niektórzy nawet podajš 3 sek.

Jeśli w ciągu tych max 5 sek nie zobaczą tego, po co tu weszli, to wyjdą z tej strony. A w tym systemie generowanie kodu trwa od 10 do 15 sek - czyli tyle czasu dana osoba chcąc czy nie chcąc musi pozostać na Twojej witrynie.

Tak więc wejdź najpierw na swoją witrynę przed resjestracją, nie przesuwaj paskiem bocznym w dół, tylko odlicz 15 sek i zastanów się czy odwiedzający zostanie tu lekko dłużej czy po wygenerowaniu kodu od razu z niej wyjdzie.

Naprawdę dobrze się zastanów nad tym, co umieścić, lub też jak poprzestawiać pewne elemnty tej strony, którą wprowadzisz do systemu. To ważne, ponieważ ten milion, może mniej, a może dużo więcej ludzi w ciągu tych 15 sekund musi zostać czymś mocno zainteresowanych, aby tu powrócić, aby zapisać adres Twojej strony do ulubionych, czy w jakikolwiek inny sposób ją zapamiętać.

Jednak jakby nie było, myślę, że opłaca się uzyskać milion odwiedzin w ciągu 30 najbliższych dni.
Decyzję pozostawiam Tobie.

Z mojej strony to już wszystko, mam nadzieję, że wszystko było jasne.

A teraz zapraszam do rejestracji:
1.000.000 odwiedzin na Twojej stronie www w 30 dni - Formularz rejestracyjny

Serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia
Andrzej Zajko

---------------------
p.s.
Jak wspomniałem wcześniej, możesz skopiować cały ten opis, zmienić moje dane na swoje, mój link na swój, gdy go już otrzymasz i wysyłać znajomym, umieścić na swojej witrynie czy blogu. Po prosto dotrzyj do jak największej liczby osób, posiadających swoje adresy www.

p.s.
------------------------------
Chcesz otrzymać dostęp już na zawsze do kilkudziesięciu darmowych publikacji ebook?
Wejdź tytaj http://www.jak-prowadzic-tani-i-skuteczny-marketing.ugu.pl i zapisz się.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl