piątek, 1 lipca 2011

Kim jest klient?

Kim jest klient?

Autorem artykułu jest Karolina



Prawa do artykułu
posiada Centrum Internetowe

Okreslenie grupy docelowej to połowa sukcesu każdego właściciela sklepu internetowego. Duża wiedza na temat osoby po drugiej stronie ekranu dostarczy niezbędnych informacji na temat popytu

Określenie grupy docelowej to połowa sukcesu każdego właściciela sklepu internetowego. Duża wiedza na temat osoby po drugiej stronie ekranu dostarczy niezbędnych informacji na temat popytu, zapewni także zbyt artykułów, które trafią we właściwe ręce, a nie będą zalegały w magazynach. Przyjrzyjmy się więc profilom klientów, którzy najczęściej dokonują zakupów w sieci.

Z badań przeprowadzonych na 2008 rok wynika, że statystyczny klient sklepu internetowego jest w wieku od 25 – 34 lat, i takich klientów jest 44%. Do grupy tej należą studenci ostatniego roku studiów, absolwenci i osoby które są obecne na runku pracy już kilka lat.

Pierwsza grupa, czyli studenci często uważana jest za najbiedniejszą. Oczywiście jest w tym wiele prawdy, ponieważ budżet przeciętnego żaka pozwala na zaspokojenie tylko podstawowych potrzeb, i nie są to najczęściej zakupy dokonywane przez Internet. Z drugiej jednak strony, nie należy zapominać, że studenci często utrzymują się ze środków, które regularnie otrzymują od rodziców, co więcej często sami już pracują i stanowią ważną grupę konsumentów. Co kupują studenci? Najczęściej książki, ubrania i sprzęt elektroniczny.

Absolwenci to także ważna grupa z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego, wydawać by się mogło, że posiadają większe środki niż studenci, jednak i w tym przypadku może to być błędne myślenie, owszem są to najczęściej już osoby pracujące, jednak koszty utrzymania i codzienne wydatki często zmuszają świeżych absolwentów do przemyślanych zakupów. Co nie znaczy, że nie kupują w ogóle. Należy pamiętać, że często są oni w trakcie, na przykład meblowania pierwszego mieszkania, a to wcale nie jest mały wydatek. Na co więc wydają absolwenci? Najczęściej jest to: sprzęt , meble, wakacje.

Ostatnia grupa w tym przedziale wiekowym to osoby, około 34 roku życia. Zarabiają stosunkowo najwięcej spośród wyżej wymienionych, co więcej nie kupują oni tylko dla siebie, lecz także dla dzieci, które wbrew pozorom mogą mieć duży wpływ na decyzje konsumenckie rodziców. Potrzeby mają podobne do absolwentów wybierają jednak dobra bardziej luksusowe jak perfumy, biżuteria, specjalne wydania płyt, książek, lecz także bardziej prozaiczne rzeczy takie jak części do samochodów, telefony komórkowe, czy ubrania dla dzieci i zabawki.

25-34 lata- jest to grupa wiekowa, która ma największe zapotrzebowania konsumenckie i jest najbardziej otwarta na nowe technologie. Co nie oznacza, że są to osoby gotowe wydać bardzo duże sumy w Internecie, owszem kupią, ale konkretne produkty, które uznają za niezbędne, co w tym przedziale wiekowym oznacza dosyć szeroki zakres. Najważniejsze jest to aby wsłuchać się w potrzeby klienta, który przecież na wyciągnięcie ręki ma setki innych produktów. Czy wybierze nasz produkt zależy, tylko od tego jak poczuje się na naszej stronie internetowej czy jak ważny gość czy jak każdy użytkownik Internetu, który ma podziwiać naszego nowego flesza. Ale funkcjonalność strony internetowej to już temat na kolejną notkę. A jakie są wasze spostrzeżenia na temat klienta w Internecie?

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Skuteczny copywriting - Jak wykorzystać nudne informacje na temat produktu?

Skuteczny copywriting - Jak wykorzystać nudne informacje na temat produktu?

Autorem artykułu jest Rafał Lipnicki



Czy wiesz jak copywriter wykorzystuje nawet najnudniejsze informacje o firmie, by stworzyć ciekawą i przekonującą ofertę reklamową? Przeczytaj poniższy artykuł, by się tego dowiedzieć.

W copywritingu ważne jest, by copywriter piszący tekst ofertowy bardzo dokładnie zaznajomił się z prezentowanym produktem. Dość często nawet najnudniejsze informacje i szczegóły dotyczące produktu mogą się przydać podczas pisania przekonującego tekstu.

Informacje dotyczące tworzenia produktu i materiałów wykorzystywanych w procesie produkcji mogą być bardzo ważne w copywritingu. Dane związane z jakością wykorzystywanych materiałów lub składników produktu mogą pomóc w pisaniu skutecznej oferty reklamowej szczególnie w sytuacji, w której copywriter nie ma możliwości obejrzenia reklamowanego produktu.

Jakie informacje powinien mieć copywriter?

Informacje na temat reputacji i pozycji firmy na rynku

Od ilu lat firma działa na rynku? Jaka jest jej wielkość i co się na nią składa? Jakie ma doświadczenie? Gdzie się znajduje - w przypadku, gdyby miało to jakiś wpływ na postrzeganą wartość produktu.

Pracownicy

Czy pracownicy i właściciel mają jakieś nadzwyczajne umiejętności lub doświadczenie? Czy pracownicy firmy: kadra badawczo-rozwojowa, projektanci, inżynierowie czymś się wyróżniają?

Materiały i ich jakość

Czy przedsiębiorstwo posiada dane, które potwierdzałyby wysoką jakość używanych materiałów? Testy przeprowadzone w laboratoriach? Certyfikaty jakości, atesty? Czy firma może pochwalić się: wysoką użytecznością produktów, łatwością użytkowania, wysoką dbałością o szczegóły?

Produkcja

Czy przedsiębiorstwo wykorzystuje specjalne maszyny? Czy jest w posiadaniu patentów? Jeśli tak jest, to czy klient w związku z tym będzie miał jakieś wymierne korzyści?

Prędkość dostawy


W jakim terminie zamówienie zostanie zrealizowane? Być może szybka dostawa ma dodatkową wartość dla klienta i świadczy np. o świeżości produktu?

Opakowanie

Jak wygląda opakowanie, z jakich materiałów zostało wykonane? Czy umożliwia łatwy transport, gwarantuje świeżość produktu, czystość?

---

Potrzebujesz skutecznej oferty, która sprzeda twój produkt lub usługę? Zobacz teraz: http://www.marketing21.pl/copywriting-skuteczna-ofert-na-strone-www/

Rafał Lipnicki -- Marketing21.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego każdego klienta należy traktować poważnie?

Dlaczego każdego klienta należy traktować poważnie?

Autorem artykułu jest Tomasz Jaczewski



Jeśli chcesz aby inni traktowali Ciebie poważnie to traktuj ich z szacunkiem. Cztery warunki do przemyślenia i właściwego działania. Wskazówki dla firm.

Po pierwsze: zadowolony klient jest najlepszą reklamą produktu. A dobry produkt, niezależnie od branży , to:

- umowy nie zawierające klauzul niedozwolonych,

- przyjazna obsługa zarówno przed jak i po zakupie towaru,

- terminowość w wykonywaniu przedmiotu umowy.

Po drugie: jeśli firma planuje dłuższą działalność to powinna zadbać o dobry wizerunek. A dobry wizerunek to znajomość marki, choćby na lokalnym rynku.

Firmy powinny stawiać na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Dla większości klientów bezpieczeństwo transakcji i wiarygodność firmy są równie ważne jak atrakcyjna oferta. Tylko czy kupujący nowe mieszkanie wie ile jeszcze ma spraw do załatwienia zanim otrzyma klucze do nowego mieszkania.

Po trzecie: w dzisiejszych czasach nie tylko ,,opakowanie” towaru (reklama, sprawny marketing i sprawny PR) powinno być ważne dla firm, niezależnie czy mają w swojej ofercie artykuły do masowego użytku czy też samochody lub mieszkania. Powinna liczyć się przede wszystkim jakość która gwarantuje sprzedaż następnych nowych mieszkań a tym samym wzrost zaiteresowania rynkiem nieruchomości. Zadowolony klient to następne nowe mieszkanie sprzedane kupującemu

Po czwarte: klienci zaczynają odróżniać firmy działające od kilku lat i kojarzyć je z dobrą lub złą opinią na ich temat. Obecnie sprzedaż mieszkań drastycznie spadła nie za sprawą kryzysu ale również poprzez wzrost niezadowolonych klientów który staje sie z czasem bardziej wymagający. Czy rynek nieruchomości temu sprosta? To pytanie można pozostawić na długie lata ponieważ rynek nieruchomości nie przewidywał tego że sprzedaż mieszkań tak drastycznie spadnie.

Tomasz Jaczewski

---

Tomasz Jaczewski ETJ Nieruchomości

www.villabianca-bialoleka.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Strategia klienta

Strategia klienta

Autorem artykułu jest Karolina



Prawo do artykułu
posiada Centrum Internetowe

Klienci, którzy kupują przez Internet to coraz większa grupa, co więcej nie są to osoby, które działają chaotycznie.

Zakupy w galerii handlowej często wiążą się z nieprzewidzianymi wydatkami, wystawy sklepowe kuszą nową kolekcją czy promocyjną ceną, klient nie pozostaje obojętny na te zabiegi. Do domu wraca często z faktycznie udanymi zakupami, których jednak nie zaplanował.

W Internecie takie sytuacje są bardzo rzadkie, owszem spędzamy w sieci często długie godziny w poszukiwaniu potrzebnej rzeczy, jednak zanim dokonamy zakupu, przyjrzymy się jej dokładnie z każdej strony, porównamy ceny i przeczytamy opinie. Co więcej przed zakupem produktu przez Internet częstą praktyką jest przesłanie linka znajomym z prośbą o opinie, decyzję podejmuje więc nie tylko zainteresowana osoba, lecz cały sztab ludzi. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyną może być proste założenie: jeśli mam czekać na zamówiony produkt kilka dni, musi on być w najlepszej cenie i najwyższej jakości.

Jednak na tym nie kończy się pomysłowość internautów, którzy do zakupu różnych produktów i usług wybierają różne miejsca w sieci. I tak według badań przeprowadzonych przez Money.pl, wirtualni klienci kupują inne przedmioty w sklepach internetowych niż na aukcjach, czy za pośrednictwem serwisów ogłoszeniowych. Otóż okazuje się, że na przykład:

W sklepach internetowych kupujemy najczęściej: książki, sprzęt RTV, komputery, akcesoria i bilety lotnicze

Wytłumaczyć to może, fakt iż są to przedmioty ekskluzywne, przez co ich cena często jest wysoka. Główną zaletą sklepu internetowego jest brak anonimowości. Wiemy, że po drugiej stronie ekranu jest ktoś, kto jest w stanie odpowiedzieć nam na ewentualne pytania, na wstępie jesteśmy informowani o możliwości zwrotu zakupionego produktu i długości gwarancji. Co więcej marka daje nam gwarancję wysokiej jakości usług. Wolimy powierzyć nasze pieniądze zaufanej grupie profesjonalistów niż anonimowej osobie z aukcji, która często sprzedaje różne rzeczy okazjonalnie i nie zależy jej na dobrej opinii w takim samym stopniu, co firmie z długoletnią tradycją. Nie oznacza to jednak, że na aukcjach czekają na nas sami oszuści, którzy liczą na łatwy zarobek.

Na aukcjach internetowych chętnie kupujemy ubrania, buty, zabawki, sprzęt fotograficzny czy telefony komórkowe

Są to przedmioty, za które nie zapłacimy kwoty równej naszej miesięcznej pensji więc ryzyko utraty znaczącej sumy się zmniejsza. Wymienione wyżej przedmioty to także dobra, które najczęściej podążają za modą i nowymi trendami. I tutaj pojedynczy sprzedawca może mieć znaczną przewagę nad nawet największym sklepem internetowym , gdzie asortyment jest dosyć stały i ujednolicony. Na aukcjach sprzedają często osoby, które zawodowo zajmują się wyszukiwaniem ciekawych przedmiotów, dla osób którym brakuje na to czasu. To właśnie na aukcji znajdziemy końcówki kolekcji, unikatowe egzemplarze czy nowe rozwiązania elektroniczne, niedostępne w sklepach ze względu na małe zainteresowanie. A co robi internauta, jeśli produktem ma być usługa?

Na serwisach ogłoszeniowych najczęściej poszukujemy części samochodowych i właśnie usług za które zapłacimy po wykonaniu zadnia.

Takie zachowania konsumenckie mogą być związane z faktem iż nabywany produkt, jest częścią dłuższego procesu. Jeśli szukamy na przykład części samochodowych to dobrze, żeby sprzedawca był z naszej okolicy wtedy możemy obejrzeć produkt, sprawdzić na miejscu i ewentualnie dokupić coś jeszcze lub poprosić o indywidualną konsultację. To samo może dotyczyć tak abstrakcyjnego produktu jakim jest randka. Serwis ogłoszeniowy pośredniczy wtedy jedynie na początku procesu poznawania nowych ludzi, z biegiem czasu możemy zmieniać kryteria czy poprosić o pomoc specjalnych doradców.

Osoby, które planują sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu muszą poznać potrzeby klienta do którego skierują swoją propozycję. Następnie wybrać najlepszą formę do prezentacji swojej oferty i pamiętać, że internetowy klient to nie łatwy cel, lecz wymagający partner w biznesie.

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sklep internetowy - miejsce przyjazne dla klienta?

Sklep internetowy- miejsce przyjazne dla klienta?

Autorem artykułu jest Karolina



Prawa do artykułu
posiada Centrum Internetowe

Pewnie nie raz zdarzyło Wam się wejść na stronę sklepu internetowego w poszukiwaniu na przykład konkretnej kolekcji ubrań z danego sezonu, a waszym oczom ukazało się wszystko oprócz żądanej informacji.

I tak wchodząc na stronę niejednego sklepu, zwłaszcza firm z wyższej półki ukazuje nam się na przykład morze flesza. Jest on dosłownie wszędzie, od wstępnej aplikacji, która ma zachęcić do przejrzenia katalogu konkretnych towarów, po sam katalog. Ubrania wirują po całej stronie, skutecznie uciekają przed myszą, ta pogoń często kończy się porażką, sklepu oczywiście. Zmęczony klient, który właśnie dlatego robi zakupy przez Internet, aby uniknąć niepotrzebnych pytań i zaoszczędzić trochę czasu nie ma zwyczajnie siły, ani ochoty na zabawy z grafiką. Nawet jeśli będziemy mogli dorysować na stronie coś swojego, lub do woli zmieniać kolor i długość włosów modela, a nie zobaczy najważniejszej informacji, czyli na przykład ceny czy dostępnych rozmiarów, zwyczajnie na stronę już nie wrócimy. Być może w akcie desperacji klient da ostatnią szansę takiej witrynie, jednak jeśli po raz drugi poczuje się jak bohater Zagubionych, a nie jak adresat, to na stronę już na pewno nie wróci. Co nie znaczy, że nie będzie sprawdzał nowych propozycji swojej ulubionej marki w realnym świecie, jednak tu powstaje pytanie po co utrzymywać niefunkcjonalny sklep internetowy?

Kolejna rzecz to filmiki -intro, owszem często są one prawdziwymi dziełami sztuki, do których chętnie wracamy w chwili wolnego czasu, jeśli jednak klient potrzebuje szybkiej informacji, wdzięczny będzie nawet za przycisk: pomiń intro. Być może lepszym momentem na puszczenie takiego promocyjnego filmiku, jest koniec kolekcji. Kiedy mamy już wstępne rozeznanie, lub opcja do wyboru z filmikiem lub bez, przycisk pomiń intro jest niewystarczający, klientom z góry narzuca się obejrzenie spotu. Następna kwestia to zgodność, to co możemy znaleźć na stronie sklepu często nie pokrywa się z aktualnym stanem. Często w sklepie jest już na przykład nowa kolekcja wiosenna, a strona nadal zachęca nas do zapoznania się z propozycją sylwestrową, to także oddala klienta od produktu, dlaczego my klienci mielibyśmy odwiedzać nieaktualne strony.

Zakładki, które burzą porządek strony i jest ich często stanowczo za dużo to inspiracje, informacje o imprezach i konkursach. Inspiracje często według administratora mogą zastąpić produkt właściwy czyli na przykład kolekcję, my klienci inspirację wolimy zostawić projektantom, my chcemy prawdziwych rzeczy i jasnego przekazu. Natomiast konkursy i informacje o imprezach, są często mało przydatne, główną funkcją sklepu powinna być przede wszystkim prezentacja produktów, a nie organizowanie wolnego czasu klientom.

Podsumowując, pamiętajmy, że sklep internetowy, czy strona sklepu, wcale nie musi stanowić centrum rozrywki dla potencjalnego klienta, nie takie są oczekiwania. Jasna i przejrzysta informacja- tego przede wszystkim szukamy na stronach internetowych, niestety często jest to towar deficytowy.

---

Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl
www.studiofotovideo.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl