niedziela, 6 stycznia 2013

Od reklamodawcy do nadawcy

Od reklamodawcy do nadawcy

Autorem artykułu jest Monika Czaplicka


Co tydzień Marta Gaik pojawia się w studiu, żeby nakręcić kolejne filmiki do serwisu 10 am

Przy masowym zniechęceniu odbiorców tradycyjną reklamą przeznaczanie okrągłych sum na kampanie w telewizji i Internecie to niewesoła perspektywa dla marketera, który bez dobrego pomysłu chce wypromować swój produkt. Zamiast dobijać się do mediów z reklamą, której tak naprawdę nikt nie chce oglądać, warto zastanowić się nad stworzeniem własnego medium, gdzie promowany produkt będzie główną osią przekazu.

Linearna, statyczna telewizja jest bez sensu. Wolność wyboru tego, co chce się oglądać i swobodny, ciągły dostęp to wielka wartość Internetu, bez znaczenia, czy dotyczy telewizji internetowej, podcastów, serwisów WWW. 32% użytkowników You Tube przyznaje, że coraz mniej czasu poświęca na oglądanie telewizji. Firmy aktywne w branży porno, dzięki której rozwinął się przecież Internet przyznają, że Sieć niszczy rynek pornografii w telewizji i na kasetach video. Nic dziwnego. Wygrywa wolność wyboru, tym wyraźniej, im silniej dotyczy tematów, które nie miałyby szans na obecność w tradycyjnych mediach. Sprawa jest oczywista nawet dla największych sceptyków Internetu: nawet przy ogromnej mnogości kanałów TV wielce prawdopodobne jest, że zamiast wyczekiwanych kształtów Scarlett Johansson telewizor każe nam oglądać posłów koalicji. W takiej sytuacji wybór między Internetem a telewizją jest bardzo prosty.

Lawina ruszyła

Fakty są takie: jest coraz więcej potencjalnych źródeł treści dla przeciętnego odbiorcy. Przy takim zasobie wybierać on będzie takie, w których łatwiej i szybciej znajdzie to, czego szuka. Dlatego tradycyjna telewizja nie ma szans wygrać z Internetem. I to właśnie środowisko jest najlepszym miejscem dla rozwijania brandowych mediów. Sieć kocha nisze i zmieści w sobie wszelkie perwersje – stąd pewnie znajdzie się tam miejsce też na promocję twojego produktu.

10amtv

Wielkie firmy dostrzegają możliwości, jakie niesie z sobą posiadanie własnego medium. Przykłady można mnożyć i dotyczą one nie tylko Internetu: Audi stworzyło w Wielkiej Brytanii własny kanał tradycyjnej telewizji, a Unilever już dwa lata temu prowadził własny cykl programów pod tytułem „The Gamekillers”, które były pokazywane na MTV. Jak informuje The New York Times, w 2006 roku już 25 najbardziej innowacyjnych marek stało się nadawcami. Firmy tworzą już nie tylko programy telewizyjne, filmy dokumentalne i fabularne, ale również własne kanały telewizyjne w Internecie. Land Rower ma Go Beyond TV, Bacardi proponuje młodym ludziom mobilne radio i aktywnie promuje młodych DJ-ów, Budweiser realizuje Bud.tv, kanał internetowej telewizji z rozrywką, sportem i plotkami o gwiazdach. A w polskiej Sieci powstaje pierwsza obrandowana interaktywna Biurowa Telewizja Śniadaniowa – 10am.tv dla producenta pieczywa Schulstad, zbudowana i redagowana przez Agencję Reklamową Heureka.

Twórz media, będziesz wielki

Gdzie leży siła takich inicjatyw? Warto sprawdzić to na konkretnym przykładzie. 10am.tv to telewizja internetowa skierowana do młodych ambitnych i dobrze zarabiających kobiet, które codziennie rano po przyjściu do pracy szukają w Internecie lekkich tematów do rozmów przy kawie. Internetowa telewizja jako medium to łakomy kąsek dla reklamodawców – bo jej potencjalni odbiorcy to osoby młode, otwarte na innowacje, wykształcone i mające dochody powyżej przeciętnej. Ta bazowa, atrakcyjna cecha może być rozbudowana przez odpowiedni wybór formuły telewizji – znalezienie niszy, w której można by ją realizować.
Taką niszą są właśnie dla 10am.tv biurowe poranne przyzwyczajenia. Promowanie produktu – pieczywa Schulstad – w tradycyjnej telewizji w pasmach porannych kosztowałoby fortunę i skończyłoby się na kilku niezauważalnych spotach. Tymczasem 10am.tv pozwala na dowolne kształtowanie przekazu do konkretnej i atrakcyjnej grupy docelowej z wykorzystaniem formuł, które w tradycyjnej TV nie miałyby szans na zaistnienie: krótkich i zabawnych tekstów, grafik, filmów, animacji flash, gier interaktywnych, komentarzy itp. Naturalnie nie wolno zapominać o podstawowej wartości – 10am.tv jest telewizją, w której odbiorca może dowolnie kształtować sobie przekaz, wracać do ulubionych filmików za każdym razem, kiedy ma na to ochotę. Może je również polecić swoim znajomym, co pozwala na skuteczną promocję produktów drogami marketingu wirusowego. Telewizja internetowa nie stawia widza przed wyborem: oglądaj to co ci pokazujemy – raczej pozwala na swobodny interaktywny dostęp do wszystkich swoich treści. Nie jest też sygnałem wypuszczonym w kosmos – raczej z precyzją lasera może trafić do odpowiedniej grupy odbiorców.

Daj odbiorcom konkretną wartość

bacardi

Podobno dobra reklama sprowadza się do przekonania odbiorcy, że wraz z promowanym przez nią produktem otrzyma pewną wartość. Bez znaczenia, czy będzie to w końcu czyste pranie, piękny uśmiech albo (w przypadku pojawiających się wciąż często reklam stereotypowo pokazujących kobiety) – zapowiedź spotkania z atrakcyjną dziewczyną. Jednak to tylko zapowiedzi, w które nikt nie ma obowiązku wierzyć. Tymczasem własne medium przygotowane przez firmę do promocji produktu daje odbiorcy realną wartość: w przypadku 10am.tv to rozrywka i filmowane przepisy na oryginalne śniadania w pracy, w przypadku inicjatywy Land Rover Go Beyond to serwis społecznościowy i wiedza, w przypadku radia Bacardi – nowa ambitna muzyka.

Marta Gaik
Kierownik projektu, Heureka

32% użytkowników You Tube przyznaje, że coraz mniej czasu poświęca na oglądanie telewizji.

źródło: www.3o.home.pl

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Działalność marketingowa firmy produkującej styropian

Działalność marketingowa firmy produkującej styropian

Autorem artykułu jest leonidas kromek


artykularnia_import

Działalność marketingowa przedsiębiorstwa opiera się przede wszystkim o marketing mix a więc mianowicie uwzględnia 4 najistotniejsze z punktu widzenia marketingowego narzędzia:

- produkt

- cena

- dystrybucja

- promocja mix

Swoje działania kumulowane są przede wszystkim na jednym z najistotniejszych elementów marketingu mix z punktu widzenia firmy i jej otoczenia.

logistyka i spedycja a także rozbudowany transport firmy wpływa korzystnie na zachowanie ciągłości w dostawach i zadowolenie klienta

Tym elementem jest promocja mix obejmująca swym zasięgiem w przypadku firmy Marbet:

- Szeroko pojęte znaczenie słowa reklama - koncentrując swe działania na znalezieniu właściwej drogi dotarcia do potencjalnego odbiorcy usług, przy wykorzystaniu wielu technik reklamy, mających skuteczne odzwierciedlenie w rzeczywistych zyskach firmy.

Wśród tych technik możemy wyróżnić: reklamę prasową, telewizyjną na szczeblu regionalnym, radiową, internetową i wiele innych.

- Sprzedaż osobista - kierowanie oferty sprzedaży w sposób bezpośredni osobowy, przy wykorzystaniu przedstawicieli handlowych, mających za zadanie utrzymanie korzystnych relacji z klientem przed, podczas jak i po zakończonej transakcji,

- Marketing Bezpośredni - obejmujący swym zasięgiem szereg pomocnych narzędzi skierowanych w sposób bezpośredni do klienta, a więc wykorzystanie np.: katalogów, ulotek, plakatów informacyjnych, linia telefoniczna, prospekty.

- Public Relations – ma za zadanie przede wszystkim budowanie dobrego wizerunku firmy Marbet w oczach klientów, czyli zastosowanie programów lojalnościowych, organizacja bezpłatnych szkoleń i konferencji dla klientów w celu zapoznania ich m.in. z ofertą a także przekazania głębszych interesujących informacji np.: o procesie produkcyjnym firmy itp., stosowanie programów klient nasz przyjaciel – mających na celu stworzenie bazy stałych klientów, wykorzystywanej m.in. do przekazywania informacji o nowościach , cenniku, okazjach, rabatach, a także stanowiących źródło informacji, dzięki której firma pamięta zawsze o klienciei jest z nim w ważnych dla niego chwilach np.: urodziny, imieniny itp.

- Promocja sprzedaży - polegająca na organizowaniu różnych promocyjnych akcji sprzedawanego asortymentu, specjalnie przygotowanych ofert uwzględniających indywidualne warunki klienta, poprzez dopasowanie odpowiedniego zestawu szeregu czynników, decydujących o wysokiej jakości oferowanego asortymentu przy jak najniższej cenie.

Działania , firmy transportowe odgrywają także istotną rolę w działalności firmy.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak pozbyć się problemów związanych z prowadzeniem firmy i zaoszczędzić czas i pieniądze?

Jak pozbyć się problemów związanych z prowadzeniem firmy i zaoszczędzić czas i pieniądze?

Autorem artykułu jest Marek Zwoliński


artykularnia_import

Niektórzy przedsiębiorcy mają dobrze funkcjonujące firmy, bo .... .


No właśnie, dlaczego tylko niektórzy, nieliczni przedsiębiorcy dobrze sobie radzą w otaczającej nas rzeczywistości? Dlaczego jest tak niewielu dobrych biznesmenów? Co ich odróżnia od innych gorzej sobie radzących przedsiębiorców?


Większość przedsiębiorców jest bardzo zaangażowana w prowadzoną przez nich działalność. Wydaje się im, że firma działa tylko dzięki ich osobistym staraniom. Przedsiębiorcy są przekonani, że tylko oni sami wiedzą co jest dobre dla funkcjonowania ich firmy. Uważają, że oni wiedzą wszystko najlepiej. Za wszelką cenę i na każdym kroku starają się udowodnić, że sami poradzą sobie ze wszystkim. Często jest to prawda. Nie jest to jednak cała prawda.


W natłoku codziennych zajęć często nie zauważają jednak oczywistych faktów. Problem goni kłopot a oni nie pozwalają sobie pomóc. Firma ma problemy, których łatwo można było uniknąć lub które można jeszcze naprawić, a oni dalej twierdzą, że sami sobie z nimi poradzą.


Nie przyjmują dobrych rad nawet od najbliższych. Czasami to nawet dobrze, bo najbliżsi nie są dobrymi doradcami. Osoby bliskie nie są obiektywne, nie mogą więc być dobrymi doradcami. Taki sposób działania większości właścicieli firm jest spowodowany wieloma, często bardzo różnymi czynnikami.


Aby wspomnieć tylko o najbardziej typowych, wystarczy zauważyć, że tacy przedsiębiorcy:

- zbytnio ufają we własne możliwości nie biorąc pod uwagę faktu, że nie są profesjonalistami w dziedzinie prawa i ile czasu zabiera im zgłębianie przepisów, kosztem czasu potrzebnego na prowadzenie ich właściwej działalności,

- nie zgłębiają przepisów prawa, w ten sposób przez pewien czas funkcjonują aż do czasu jakiegoś poważniejszego błędu, który zniszczy ich firmę i wszystko co dzięki niej zbudowali, - zawiedli się na dotychczasowych doradcach i myślą, że nikt "z zewnątrz" nie może im pomóc,

- nie są świadomi ogromu korzyści jakie mogą im przynieść rzeczowe i odpowiednio przygotowane informacje prawne,

- myślą, że "ciężko" o dobrego prawnika,

- myślą że "jakoś to będzie" i w razie problemów będą sobie radzić "na bieżąco".


A przecież każdy człowiek i każda firma działa w określonym otoczeniu prawnym. Prawo jest czynnikiem, który wywiera największy wpływ na funkcjonowanie każdej firmy. Faktowi temu nie da się zaprzeczyć. Jednak fakt ten nie jest w sposób świadomy zauważany. Może dlatego, że jest tak oczywisty.


Przedsiębiorcy ze względu na brak obiektywnego spojrzenia często źle oceniają sytuacje dotyczącą ich firmy. Przyczyną takiego stanu rzeczy, jest entuzjazm towarzyszący prowadzonej działalności. Osoby zakładające własne firmy najczęściej są tak pełne zapału związanego z ich przedsięwzięciem, że nie przewidują żadnych niepowodzeń. Myślą: "musi mi się udać skoro tak bardzo tego chcę i tak bardzo o wszystko dbam, tak dokładnie wszystko zaplanowałem", itd..


Młodym biznesmenom wydaje się, że ich entuzjazm udziela się wszystkim wokół. Wierzą, że "rynek" szybko doceni takie działania wynagradzając ich zyskami odpowiednim do włożonego wysiłku i zaangażowania. Wydaje się im, że ludzie nieżyczliwi nie będą im przeszkadzać. Nikt też nie będzie im zazdrościł. Każdy przecież widzi, że skoro im się udaje, to tak samo może się udać innym. W związku z tym uważają za oczywiste, że inni wezmą z nich przykład i też będą działać.


Niestety rzeczywistość często jest inna od tych idealnych wyobrażeń. Najczęściej (np. na początku działalności) ludzie nie zauważają naszych produktów. Nie mają zaufania do świadczonych przez nas usług. Nie rozumieją naszych idei. Po prostu nie chcą zrozumieć jak bardzo mogą im pomóc nasze produkty i usługi.


Prawda jest też taka, że często zazdrośnicy, osoby nieżyczliwe i leniwe, nie mogą patrzeć na naszą aktywność i robią wszystko, żeby nam przeszkodzić, utrudnić, żeby nas zniechęcić i pozbawić zapału do działania.


Podsumowując można stwierdzić, że większość przedsiębiorców nie przewiduje kłopotów, trudności i niepowodzeń lub też je bagatelizuje.


A rzeczywistość związana z prowadzeniem firmy jest często trudna. Dlatego warto mieć sprzymierzeńca w prowadzeniu działalności gospodarczej. Warto mieć doradcę, któremu również zależy na powodzeniu tej działalności. Większość przedsiębiorców przecenia więc swoje możliwości i nie zauważa złożoności otaczającej ich rzeczywistości. Nie przyjmują do wiadomości, że nie ma ludzi znających się na wszystkim. A jest to po prostu fizycznie niemożliwe. Zastanówmy się co więc można zrobić aby ten stan rzeczy zmienić na lepsze?


Odpowiedź jest oczywista. Po prostu trzeba pozwolić sobie pomóc. Przecież prawie każdy przedsiębiorca korzysta z usług księgowego, ale mało który korzysta z usług prawnika. Tak nie postępują doświadczeni biznesmeni. Tak nie postępują profesjonaliści. Wystarczy tylko porównać koszty jakie trzeba ponosić w wyniku błędnych działań podjętych bez konsultacji z dobrym doradcą, z kosztami tzw. profilaktyki biznesowej.


W pojęciu profilaktyki biznesowej zawiera się cały ogół czynności podejmowanych w celu wykluczenia, albo co najmniej zminimalizowania ryzyka związanego z danym przedsięwzięciem. Doświadczony biznesmen, profesjonalista, wie doskonale, że podejmując działania, musi z możliwie największym prawdopodobieństwem przewidzieć jakie mogą być skutki tych działań w przyszłości.


Właściwa informacja dostarczona przez osobę kompetentną powoduje, że w chwili podejmowania ważnej decyzji ryzyko wystąpienia nieprzewidzianych i niekorzystnych dla nas okoliczności jest ograniczone do minimum. Dodać też trzeba, że stopień skomplikowania stanu prawnego i złożoność sytuacji, w których przepisy prawne mają znaleźć zastosowanie, powoduje że działanie bez pomocy fachowców, może okazać się na dłuższą metę niemożliwe. Odpowiednie wykorzystanie doradcy może więc przynieść dużo wymiernych korzyści. Stały doradca, który "zna" firmę i jej sprawy korzyści te jeszcze mocno potęguje.


Przykładowe zestawienie kosztów uświadamiające nam jakie korzyści przynosi profilaktyka biznesowa, może wyglądać następująco: Koszt doradztwa obejmującego zawarcie umowy pożyczki kwoty 55000 zł przykładowo mógłby wynieść około 500 zł. Oczywiście umowę pożyczki, czy też jakąkolwiek inną, można zawrzeć nie korzystając z profesjonalnego doradcy lub też opierając się na ogólnie dostępnych szablonach umów. W ten sposób można zaoszczędzić 500 zł. Niech tylko jednak zaistnieją jakiekolwiek rozbieżności pomiędzy stronami tej umowy lub też inne trudności, to pojawia się problem. Jeżeli problemu nie rozstrzygniemy polubownie, to powstaje konieczność rozwiązania sporu przed sądem. Mogą też pojawić się wątpliwości, o wyjaśnienie których zwrócimy się do adwokata, radcy prawnego czy doradcy podatkowego. W powyższym przykładzie za pomoc wymienionych fachowców w rozwiązaniu tej sprawy lub za reprezentacje nas przed sądem zapłacimy co najmniej 3600 zł. Co najmniej tyle, bo najczęściej to dużo więcej. Kontrast w wydatkach jest wyraźny i nie trzeba dalej go komentować. Każdy profesjonalista od razu go zauważy i wyciągnie z niego odpowiednie wnioski. Z powyższego przykładu wynika wyraźnie, że nie korzystanie z profilaktyki biznesowej przy podejmowaniu codziennych decyzji w biznesie to działanie bardzo ryzykowne, o bardzo małym prawdopodobieństwie powodzenia. Dodatkowo jest to działanie bardzo kosztowne. Doświadczeni biznesmeni o tym doskonale wiedzą.


Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom podejmowanych działań doświadczony biznesmen stara się doprowadzić do podejmowania świadomych co do ich konsekwencji decyzji i dlatego stale korzysta z pomocy doradcy.


Biznesmen - profesjonalista wie, że może usprawnić działania swojej firmy poprzez właściwe zastosowanie przepisów prawa i wprowadzenie nowych rozwiązań w działalności swojej firmy.


Biznesmen - profesjonalista wie, że właściwe zastosowanie prawa przyczyni się do lepszego zabezpieczenia jego interesów.


Profesjonalista podejmując optymalne działania oszczędza pieniądze i czas, a także co bywa nie zauważane, oszczędza zdrowie swoje i swoich bliskich. Bo jak wiadomo wszelkie kłopoty to stres. A nic tak jak stres nie niszczy człowieka. Powyższe stwierdzenie można uznać za banał ale mimo to nie można mu odmówić słuszności.


Profesjonalista unika kłopotów. Dobry biznesmen przewidując ewentualne kłopoty stara się im zapobiegać. Przygotowuje się na ich ewentualne nadejście, żeby sobie szybko z nimi poradzić. Nie może być mowy o efekcie zaskoczenia.


Zapewne chcieliby Państwo być postrzegani jako profesjonaliści. Zapewne chcieliby Państwo być profesjonalistami. Proszę sobie tylko wyobrazić: żadnych problemów z dłużnikami, żadnych problemów ze wspólnikami. Koniec z bezowocnymi postępowaniami sądowymi, w których mamy rację ale nie możemy uzyskać pozytywnego rozstrzygnięcia. Wzbudzamy respekt u dłużników, szacunek u kontrahentów, wspólników, znajomych i przyjaciół.


Jak to by było, gdyby opisane wyżej korzyści były Państwa udziałem ... ? Jak to by było, gdyby nie musieli Państwo zamartwiać się nad tymi codziennymi problemami? Mogliby się Państwo cieszyć większą ilością wolnego czasu. Państwa żona lub mąż, partner lub partnerka, Państwa dzieci napewno były tym zachwycone. Mogliby Państwo pełniej angażować się w życie rodzinne, realizować marzenia, pragnienia, hobby i zainteresowania. Mogliby Państwo spokojnie spać. Lepiej wyglądać. Być bardziej zadowolonym i uśmiechniętym. Po prostu są Państwo zdrowi. Także w pracy, w firmie są Państwo bardziej efektywni i skuteczni. Każde przedsięwzięcie udaje się lepiej niż wcześniej. Plany i zamierzenia są bardziej trafione i są z powodzeniem realizowane. Wierzą Państwo w swoje sukcesy. Wierzą Państwo w swoje możliwości. Odnoszą Państwo sukcesy. Jest więcej czasu na wszystko. Można zacząć dbać o siebie. Zacząć uprawić jakieś sporty. Wystarczy tylko pomyśleć jak dzięki temu poprawi się Państwa sylwetka, wzrośnie kondycja, poprawi się samoocena. Wyobraźmy sobie, jak dzięki temu wzrośnie Państwa pewność siebie.


Warto być profesjonalistą.


Kiedy profesjonalista - biznesmen chce rozsądnie i z powodzeniem prowadzić swój interes, to:

- zadaje pytania,

- uzyskuje porady,

- i niezbędne informacje.


Bądź profesjonalistą i wejdź na stronę http://www.zdg.pl na której znajdziesz wiele pożytecznych informacji. Informacji niezbędnych w trakcie prowadzenia firmy. Możesz tam uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania.


Bądź profesjonalistą. Nie czekaj, nie zastanawiaj się, nie marnuj już czasu. Zadaj mi pytanie a ja zastanowię się jak Ci pomóc. To nic nie kosztuje. A można zyskać tak wiele.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Bajeczka ekonomiczno-oligarchiczna

Bajeczka ekonomiczno-oligarchiczna

Autorem artykułu jest Piotr Waydel


Bardzo dawno temu, jeszcze pod koniec lat osiemdziesiątych zeszłego stulecia, przyszedł taki czas, że w niektórych krajach można było zacząć mówić, a nawet wyjeżdżać za granicę.

Gdy Jaś to zauważył, postanowił założyć dla żartu firmę w raju (podatkowym oczywiście). Ponieważ znał prawo i przepisy, a właściwie dziury w prawie, luki w przepisach i niespójność całości, uzyskał jako pierwszy w historii swojego kraju oficjalną zgodę na taki czyn. Sami urzędnicy nie mogli wyjść z podziwu, jakie to proste.

Jaś zarejestrował działalność i problem. Firma jest. Kasy nie ma. Co tu robić? Uznał, że najlepiej handlować samemu z sobą. Ale jak? Międzynarodowo. Poleciał z raju do kraju ogólnego szczęścia i dobrobytu. Kraj ten był najbardziej zaawansowany na świecie, bo już wtedy miał pieniądze wirtualne (wyłącznie) i najbogatszy, bo miał tyle pieniędzy ile urzędnicy potrafili napisać. Obywatele tego kraju byli wtedy też bardzo bogaci. Stale coś kupowali, a i tak nie mogli wydać wszystkich swoich pieniędzy. Byli tak bogaci, że każdą wolną chwilę spędzali w sklepach.

Handel między dwoma krajami jest prosty i bezpieczny, jeśli handluje się samemu z sobą. Ma się wtedy wiarygodnego partnera. Jaś miał. Ale warto również mieć, komu sprzedać sprowadzony towar, w przypadku, gdy się go już sprowadzi.

Jaś zaczął spotykać się z miejscowymi firmami. Były one strasznie zajęte. Cały czas kooperowały. Spotykały się dwie takie firmy i jedna z nich proponowała Towar, a druga Pieniądze. Ponieważ żadna z nich nic nie miała, po podpisaniu kontraktu, każda biegła w swoją stronę poszukując Towaru i Pieniędzy. W tym celu spotykały się te firmy z następnymi i podpisywały następne kontrakty. W międzyczasie zawsze, ktoś chciał coś dodatkowo i podpisywane kontrakty były coraz większe. Ale nikomu to nie przeszkadzało. Byle ruch był w interesie, czy jakoś tak.

Jaś przypomniał sobie, że w krajach, gdzie ludzie byli tak biedni, że nawet nie było kolejek w sklepach, są instytucje, które nazywają się banki i mają pieniądze.
Odwiedził w związku z tym miejscowe prywatne banki. Ale w bankach tych nikt nie potrafił tak ładnie pisać, jak urzędnicy państwowi i nie mogli sobie napisać pieniędzy. Chociaż niektórzy próbowali. Ale okazało się, że napisali sobie coś innego.

Ale w jednym z banków o nazwie Prywatniutki, właściciel o imieniu Wania zamiast biegać i podpisywać kontrakty, stale myślał i starał się zrozumieć zawiłe arkana Nieskończonej Ekonomii obowiązującej w jego kraju. Poznał również wielką tajemnicę, gdzie piszą pieniądze. Gdy spotkał się z Jasiem zorientował się, że Jaś naprawdę może mieć Towar.

Poszli razem w to miejsce, które nazywało się Jedyny Prawdziwy Bank. Okazało się, że Jedyny też jest zainteresowany Towarem, bo dzięki niemu mógł pisać jeszcze szybciej i jeszcze więcej pieniędzy. W zamian za procent w Towarze, zgodził się napisać Prywatniutkiemu tyle pieniędzy ile potrzeba, pod warunkiem, że można je napisać dalej, jeśli Towar w przeciwieństwie do pieniędzy nie będzie wirtualny. Takie przyciąganie przeciwieństw. Uff powiedzieli Wania i Jaś.

Teraz należało pomyśleć, co dalej. W biednych krajach, skąd pochodził Towar nikt nie chciał wirtualnych pieniędzy. Nie wiadomo dlaczego. Ale w Tym kraju wirtualny pieniądz był Najważniejszy. Wszystkie państwowe firmy istniały i rozwijały się tylko dzięki niemu. (W tym miejscu należałoby zastanowić się nad znaczeniem słowa rozwój). A niektóre z nich dysponowały Surowcem, którego łaknęli producenci Towaru z biednych krajów. Pewnie z głodu, bo strasznie dużo za niego płacili. Tak jakby nie wiedzieli, że Surowiec jest, a Towar trzeba zrobić.

Surowca nie można było kupić, ani tym bardziej wywieźć. Ale można było przekazać za wirtualne pieniądze odpowiedniej firmie. Jaś i Wania „nie potrafili” stworzyć takiej firmy. Potrafił główny Dysponent najważniejszego Surowca. A właściwie to jego rodzina wiedziała jak i założyła taką firmę. Ta firma już mogła sprzedawać Surowiec na rynku wewnętrznym, ale tylko innym firmom.

W biednych krajach okazało się, że to nie producent Towaru łaknie Surowca, ale wstrętny Spekulant, który ma pieniądze i chce taniej kupić, a drożej sprzedać. Tak jak by nie mógł pracować jak wszyscy na etacie. Ale Spekulant okazał się przydatny, jako że zaproponował Towar za Surowiec w Tym kraju.

Teraz już było z górki. Firma rodziny głównego Dysponenta najważniejszego Surowca założyła dla Spekulanta specjalną firmę, z wirtualnym przydziałem Surowca. Nastąpiła zamiana jak w zabawie z przesiadaniem się na inne krzesła w jednym momencie. Spekulant miał firmę z Surowcem, już realnym, Dysponent wirtualne pieniądze (a właściwie niewielką ich część), a Wania i Jaś Towar i nadzór Jedynego (do czasu spłaty). Towar sam się sprzedał, gdy tylko kooperujące firmy się dowiedziały. Nawet urządziły licytację.

W efekcie tak się dziwnie porobiło, że do dalszych działań już był niepotrzebny Jedyny. W miarę rozwoju, należało coraz więcej czasu poświęcać na wymyślanie, na co można jeszcze wydać pieniądze. Dysponent kupił sobie na wyłączność wydobywanie i obrót Surowcem. Jego rodzina i koledzy Dysponenci nie zostali daleko w tyle. Wania przez jakiś czas bawił się swoim Prywatniutkim imperium finansowym, ale w końcu je sprzedał. Mieszka teraz za górami, za lasami, a nawet za kanałem. Synkowi kupuje do zabawy kluby sportowe, a księżniczki zatrudnia w kuchniach i ogrodach.

Zapytacie pewnie, co z Jasiem. Odpowiem tak:
Jaś się wiele nauczył.

Jakie z tego wynikają morały?

Myślenie nie jest takie głupie.

Im trudniej, tym łatwiej. Im gorzej, tym lepiej. Ale tylko dla myślących.

---

Piotr Waydel

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Efektywne Zarządzanie Firmą - Business Intelligence, ERP, CRM.

Efektywne Zarządzanie Firmą - Business Intelligence, ERP, CRM.

Autorem artykułu jest RobertK RobertK


artykularnia_import

Wbrew pozorom wybranie odpowiedniego oprogramowania dla firmy w Polsce nie jest rzeczą prostą. Na rynku Polskim dostępnych jest wiele programów do obsługi firmy, część z nich to produkcje dużych koncernów zachodnich, dostosowane do polskiej rzeczywistości prawnej, część to produkcje firm Polskich. Wybór oprogramowania ERP lub CRM to nie tylko decyzja o wydaniu pewnej ilości pieniędzy. To decyzja mająca duży wpływ na efektywność pracy firmy czy nawet samopoczucie pracowników. Odpowiednie oprogramowanie dla firmy to możliwość wprowadzenia wielu usprawnień w firmie i obniżenia kosztów lub też odwrotnie - spowodowanie dodatkowych problemów, zwiększenie kosztów, utrata pracowników. Zapytaliśmy eksperta, na co zwrócić uwagę aby wybrać najbardziej efektywne oprogramowanie dla firmy?



Oto jego przykładowe odpowiedzi:



Oprogramowanie powinno pracować w środowisku graficznym.



Programy pracujący w środowisku DOS są już obecnie nierozwojowe, nie będzie można w przyszłości uruchomić niektórych potrzebnych funkcjonalności.



Zapytaj dostawcę czy jego oprogramowanie pracuje pod Linuxem lub Windows i czy jest to aplikacja 32-bitowa (aplikacja 32-bitowa będzie pracować szybko i nie będziemy mieć problemów pod Windows XP lub Windows Vista).



Oprogramowanie jest systemem zintegrowanym tzn. dowolny dokument do systemu wprowadza się tylko raz, a wszystkie informacje przechowywane są w jednej bazie.



W systemie zintegrowanym faktura wystawiona przez handlowca jest natychmiast widziana przez księgową w module księgowo-rozliczeniowym, przez menedżera w module analiz, przez magazyniera jako odzwierciedlenie w zaktualizowanym stanie magazynowym, itp. Nie trzeba już takiego dokumentu jeszcze raz wprowadzać czy importować.



Zapytaj dostawcę czy jego oprogramowanie jest systemem zintegrowanym i czy wystawiona faktura jest od razu widoczna w module finansowo-księgowym, czy trzeba dodatkowo wykonać jakieś operacje.



Oprogramowanie może pracować tak samo szybko i sprawnie na jednym stanowisku, jak i na trzydziestu.



Nasza firma ciągle się rozwija, dziś potrzebujemy jedno stanowisko ale za rok może będziemy potrzebować już dwudziestu. Jeśli program trzeba będzie zmienić gdy firma będzie większa to spowoduje to niepotrzebny zamęt, koszty, utratę danych historycznych, stratę czasu na naukę nowego systemu, itp.



Zapytaj dostawcę na ilu maksymalnie stanowiskach może pracować jego oprogramowanie. Nie daj się zwieść - poproś o podanie nazwy firmy, w której program pracuje na 20 stanowiskach.



Serwer bazy danych, z którego korzysta oprogramowanie jest wydajny i nowoczesny.



Danych cały czas przybywa, komputery często wykonują równolegle inne działania. Z biegiem czasu praca może stać się mocno uciążliwa bez wydajnej bazy danych.




Zapytaj dostawcę czy serwer bazy danych to nowoczesna technologia (np. SQL), czy ma jakieś ograniczenia na ilość dokumentów czy transakcji, czy praca nie zostanie spowolniona przy większej ilości danych. Stare, mało wydajne systemy są oparte o bazy plikowe - pliki mają rozszerzenie np. DBF lub MDB.



Oprogramowanie jest konfigurowane pod kątem potrzeb Klienta.



Każda firma ma własny styl prowadzenia biznesu i ma różne potrzeby. Nowoczesne oprogramowanie można konfigurować pod kątem indywidualnych potrzeb.



Zapytaj dostawcę co można konfigurować i jak bardzo można program dostosować do swoich potrzeb, czy można np. modyfikować wydruki.



System może być bez problemu rozszerzony o potrzebne w przyszłości moduły (jak np. CRM czy obsługa klientów przez Internet).



Nasza firma ciągle się rozwija, może w niedalekiej przyszłości nie obędziemy się bez modułu CRM (Zarządzanie Relacjami z Klientem). Czy nasz program można rozbudować o taki moduł, czy trzeba wszystko zmieniać na nowe i znów ponosić dodatkowe koszty?



Zapytaj dostawcę czy oprogramowanie posiada moduł CRM.



Oprogramowanie posiada rozbudowany moduł analiz i raportowania.



Dzisiaj bardzo trudno jest menedżerowi podejmować właściwe decyzje, jeśli nie otrzymuje na bieżąco raportów i analiz dotyczących działań firmy i jej efektywności.



Zapytaj dostawcę czy oprogramowanie posiada moduł analiz i czy raporty oraz wydruki można modyfikować pod kątem potrzeb.

System jest sprawdzony, ma dobre referencje a producentem jest znana firma.




Lepiej aby nasza firma nie była firmą testową dla nowego oprogramowania. Niebezpiecznie jest też wybierać oprogramowanie nieznanych i małych firm, gdyż nie posiadają one wystarczających środków na rozwój produktów, a przecież przepisy zmieniają się dość często i oprogramowanie musi być stale modyfikowane.



Sprawdź jak duży jest producent, czy ma wystarczające środki na rozwój, jaką ma sieć sprzedaży i pomocy technicznej, czy ma jakieś osiągnięcia (nagrody).



Przykładem oprogramowania, które spełnia wszystkie wyżej wymienione kryteria jest CDN OPTIMA oraz CDN XL firmy Comarch.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl