poniedziałek, 7 stycznia 2013

Działalność marketingowa firmy produkującej styropian

Działalność marketingowa firmy produkującej styropian

Autorem artykułu jest leonidas kromek


Działalność marketingowa przedsiębiorstwa opiera się przede wszystkim o marketing mix a więc mianowicie uwzględnia 4 najistotniejsze z punktu widzenia marketingowego narzędzia: - produkt - cena - dystrybucja - promocja mix Swoje działania kumulowane są przede wszystkim na jednym z najistotnie... Działalność marketingowa przedsiębiorstwa opiera się przede wszystkim o marketing mix a więc mianowicie uwzględnia 4 najistotniejsze z punktu widzenia marketingowego narzędzia:
- produkt
- cena
- dystrybucja
- promocja mix

Swoje działania kumulowane są przede wszystkim na jednym z najistotniejszych elementów marketingu mix z punktu widzenia firmy i jej otoczenia.

logistyka, magazynowanie i spedycja a także rozbudowany transport firmy wpływa korzystnie na zachowanie ciągłości w dostawach i zadowolenie klienta

Tym elementem jest promocja mix obejmująca swym zasięgiem w przypadku firmy Marbet:

- Szeroko pojęte znaczenie słowa reklama - koncentrując swe działania na znalezieniu właściwej drogi dotarcia do potencjalnego odbiorcy usług, przy wykorzystaniu wielu technik reklamy, mających skuteczne odzwierciedlenie w rzeczywistych zyskach firmy.

Wśród tych technik możemy wyróżnić: reklamę prasową, telewizyjną na szczeblu regionalnym, radiową, internetową i wiele innych.

- Sprzedaż osobista - kierowanie oferty sprzedaży w sposób bezpośredni osobowy, przy wykorzystaniu przedstawicieli handlowych, mających za zadanie utrzymanie korzystnych relacji z klientem przed, podczas jak i po zakończonej transakcji,

- Marketing Bezpośredni - obejmujący swym zasięgiem szereg pomocnych narzędzi skierowanych w sposób bezpośredni do klienta, a więc wykorzystanie np.: katalogów, ulotek, plakatów informacyjnych, linia telefoniczna, prospekty.

- Public Relations – ma za zadanie przede wszystkim budowanie dobrego wizerunku firmy Marbe w oczach klientów, czyli zastosowanie programów lojalnościowych, organizacja bezpłatnych szkoleń i konferencji dla klientów w celu zapoznania ich m.in. z ofertą a także przekazania głębszych interesujących informacji np.: o procesie produkcyjnym firmy itp., stosowanie programów klient nasz przyjaciel – mających na celu stworzenie bazy stałych klientów, wykorzystywanej m.in. do przekazywania informacji o nowościach , cenniku, okazjach, rabatach, a także stanowiących źródło informacji, dzięki której firma pamięta zawsze o kliencie i jest z nim w ważnych dla niego chwilach np.: urodziny, imieniny itp.

- Promocja sprzedaży - polegająca na organizowaniu różnych promocyjnych akcji sprzedawanego asortymentu, specjalnie przygotowanych ofert uwzględniających indywidualne warunki klienta, poprzez dopasowanie odpowiedniego zestawu szeregu czynników, decydujących o wysokiej jakości oferowanego asortymentu przy jak najniższej cenie.

Działania logistyczne , transportowe odgrywają także istotną rolę w działalności firmy. ---

logistyka

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 6 stycznia 2013

Jak wykorzystać ekran holograficzny w show biznesie i architekturze

Jak wykorzystać ekran holograficzny w show biznesie i architekturze

Autorem artykułu jest Krzysztof Nadara


Ekrany holograficzne HoloPro to najnowsze osiągnięcie w technice prezentacji multimedialnych. Wykorzystuje ono zjawisko rozpraszania światła na siatce dyfrakcyjnej. HoloPro to cienka folia, potraktowana laserem podczas procesu produkcji w specjalny sposób, tak, aby stworzyć mikroskopijne obszary o kształcie sześciokąta foremnego. Obszary te zwane są Holographic Optic Element (HOE). Ekrany holograficzne HoloPro to najnowsze osiągnięcie w technice prezentacji multimedialnych. Wykorzystuje ono zjawisko rozpraszania światła na siatce dyfrakcyjnej. Ekran holograficzny, opracowany i wdrożony do produkcji przez niemiecką firmę G+B Pronova GmbH we współpracy z Niemieckim Instytutem Światła. HoloPro to cienka folia, potraktowana laserem podczas procesu produkcji w specjalny sposób, tak, aby stworzyć mikroskopijne obszary o kształcie sześciokąta foremnego. Obszary te zwane są Holographic Optic Element (HOE). HOE mają taką właściwość, że przepuszczają tylko światło, które na nie pada pod kątem 36 stopni. Światło po przejściu przez HOE zmienia swój kierunek, mianowicie wychodzi z ekranu pod kątem 90 stopni, czyli prostopadle do powierzchni ekranu. Każde inne światło, (tzn. padające pod innym kątem) nie jest przepuszczane przez HOE. Ta właściwość HOE ma kapitalne znaczenie w show biznesie, gdzie istnieje często potrzeba wykorzystywania ekranów na otwartej przestrzeni. Żaden telewizor plazmowy, kineskopowy ani też projektor z ekranem nie świeci dostatecznie mocno, aby obraz był wystarczająco czytelny i dobrej jakości. Tylko HoloPro jest w stanie sprostać tym wymaganiom, ponieważ stanowi on swoistego rodzaju filtr światła – nie przepuszcza światła padającego zewsząd pod różnymi kątami, a przechodzi przez nie tylko światło padające (jak już wyjaśniono) pod kątem 36 stopni. Tak więc, każde inne światło w żaden sposób nie wpływa na zmniejszenie jasności i kontrastu obrazu uzyskiwanego za pomocą HoloPro.


Przezroczystość, która intryguje
Ekrany HoloPro posiadają jeszcze jedną ciekawą cechę, a mianowicie są przezroczyste. Przez obraz wyświetlany na ekranie można zobaczyć co dzieje sie za ekranem luc co jest za nim ustawione. Daje to dodatkowe możliwości zastosowań w show biznesie jak i w innych, pokrewnych dziedzinach. Znajdują również coraz częstsze zastosowanie jako aktywne i pasywne, punkty informacyjne w nowoczesnych, aluminiowo-szklanych recepcjach biur i banków. HoloPro występuje w kilku wariantach funkcjonalnych.
Pierwszy i podstawowy, to folia umieszczona pomiędzy dwoma szybami, które nadają jej sztywność. Szyba zawieszana jest w przestrzeni przy wykorzystaniu stalowej linki, umieszczonej w eleganckich narożnikach z plexi. Ekrany są produkowane w wymiarach od 20" do 100", oraz w postaci usztywnionej folii, do naklejania od wewnątrz witryn sklepowych.


HoloBox
HoloBox to urządzenie do jednostronnej komunikacji, doskonale nadające się do wykorzystania w biurze, hotelu, banku, recepcji lub na stoisku targowym. Przy jego pomocy można prezentować ofertę w sposób ciekawszy niż standardowo, czyniąc ją bardziej atrakcyjną. Do prawidłowego działania HoloBox wymagany jest rzutnik multimedialny, źródło sygnału w postaci komputera, odtwarzacza DVD lub magnetowidu, które jest umieszczone w obudowie urządzenia. W skład dostawy wchodzi ekran holograficzny 50", obudowa oraz system audio.

HoloTerminal
HoloTerminal to ciekawe narzędzie do interaktywnej komunikacji, wyposażone w wandalo-odporną klawiaturę, doskonale nadające się do wykorzystania w biurze, hotelu, banku, recepcji lub na stoisku targowym. Przy jego pomocy można prezentować ofertę w sposób interaktywny, czyniąc ją bardziej atrakcyjną. Do prawidłowego działania HoloTerminal wymagany jest rzutnik multimedialny oraz komputer, który umieszczamy w obudowie urządzenia. W skład dostawy wchodzi ekran holograficzny 30", obudowa oraz klawiatura "heavy duty".

i-PrOS
i-PrOS to nowe rozwiązanie, zdobywające coraz szersze zastosowanie, szczególnie w tzw. punktach POS/POI (Point of Sale, Point of Information). i-PrOS to 40" ekran dotykowy. Wymiar ten został określony eksperymentalnie, jako najodpowiedniejszy ze względu na ludzkie zdolności percepcyjne, szczególnie gdy obserwator musi znajdować się w niewielkiej odległości od ekranu. W tym konkretnym przypadku, większe rozmiary są postrzegane przez zmysły ludzkie w inny sposób i nie zapewniają prawidłowej reakcji. Tak twierdzą naukowcy. Efektywny rozmiar powierzchni oddziaływania to 37". Ekran składa się z laminowanej foli, naniesionej na sieć cienkich drucików do rozpoznawania obszaru dotyku na zasadzie pojemnościowej. Dotyk może być zidentyfikowany nawet poprzez szybę o grubości 20mm, jeżeli jest to lita szyba, natomiast nie działa w przypadku podwójnych szyb z powietrzem między nimi. Najczęstsze zastosowanie i-PrOS to witryny sklepowe, gdzie informacja może oddziaływać 24 godziny na dobę. Ekran jest montowany na szybie od wewnątrz i jest całkowicie bezpieczny i zabezpieczony.

HoloPresentermobil
HoloPresentermobil jest odpowiedzią na stale rosnące zapotrzebowanie na środki mobilnej prezentacji. Ostatnie rozwiązanie firmy G+B Pronova GmbH zadziwia swoją nieograniczoną mobilnością, a jednocześnie oferuje wszystkie zalety wypróbowanej i potwierdzonej w użytkowaniu niezawodności technologii systemów HoloPro. HoloPresentermobil jest wysokiej jakości urządzeniem multimedialnym, które może być uruchomione w ciągu kilku minut. System zawiera wysokiej jakości projektor o sile światła 2100 ANSI Lm i 30 calowy ekran holograficzny. Całość jest umieszczona w jednej, eleganckiej i poręcznej obudowie typu Fligh Case, zaopatrzonej w kółka, co sprawia, że jest on bardzo wygodnym urządzeniem w czasie odwiedzania naszych klientów, która w ciągu kilku chwil potrafi przeobrazić się w profesjonalne stanowisko prezentacyjne, mogące być używane w dowolnym miejscu, w tym również na zewnątrz. Tak jak pozostałe systemy HoloPro, i ten jest doskonale zaprojektowany. Jego nowoczesny design wykorzystujący szkło, stal białą lub chromowaną, sprawia, że potrafi on zwrócić na siebie uwagę, przez co jest również doskonałym elementem wystroju każdej przestrzeni. Można na nim również eksponować w logo. Zintegrowany projektor może odtwarzać sygnały z laptopa, DVD, kamery itp.


HoloSign - fasady XXI w.
HoloSign to nowe zastosowanie technologii dyfrakcji światła - nie jest to typowy ekran projekcyjny do wyświetlania na nim filmów i obrazów za pomocą projektora. Graficzny motyw (logo, rysunek, wzór, faktura, abstrakcja) jest "zapamiętany" w folii holograficznej (jakby "zaklęty" w szkle). Motyw jest oświetlany poprzez jednorodne źródło światła (ale może to być również światło słoneczne). Światło białe jest rozszczepiane na swoje składniki spektralne (tak jak w tęczy), poprzez Holograficzne Elementy Optyczne (HOE). Wygenerowane kolory zmieniają się wraz ze zmianą pozycji źródła światła lub obserwatora. Taka właściwość perfekcyjnie nadaje się do wywołania szczególnie efektownych wrażeń i i daje duże możliwości artystycznej dekoracji fasad, a nawet do tworzenia spektakli typu "światło i dźwięk". Tego typu płaszczyzny szklane są stosowane wewnątrz pomieszczeń, jako dekoracje lub nawet ścianki działowe. Możliwości tej technologii pozwalają na przekształcenie dowolnego wzoru w holograficzny motyw, który jest skomponowany z małych spektralnych pixeli. Również litery i napisy mogą być przekształcone w motywy, ale trzeba tu nadmienić, że nie jest możliwe utrzymanie kolorów, co jest często wymagane w zastosowaniach koropracyjnych. To jest gra barw i świateł i w tym celu zostało to opracowane. HoloSign może być wykonane z dowolnego gatunku szkła. Efekty kolorystyczne nie są widoczne od wewnątrz - okna pozostają przezroczyste dla osób przebywających w pomieszczeniach, co oznacza, że nawet zwykłe okna mogą być dekorowane tą technologią. HoloSign przeszły wszelkie wymagane testy i posiadają obowiązujące atesty budowlane

ekran HoloPro ---

KAN Trading - Twój kompetentny partner w dziedzinie VIDEO prezentacji - telebimy, ekrany LED i te sprawy

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Od reklamodawcy do nadawcy

Od reklamodawcy do nadawcy

Autorem artykułu jest Monika Czaplicka


Co tydzień Marta Gaik pojawia się w studiu, żeby nakręcić kolejne filmiki do serwisu 10 am

Przy masowym zniechęceniu odbiorców tradycyjną reklamą przeznaczanie okrągłych sum na kampanie w telewizji i Internecie to niewesoła perspektywa dla marketera, który bez dobrego pomysłu chce wypromować swój produkt. Zamiast dobijać się do mediów z reklamą, której tak naprawdę nikt nie chce oglądać, warto zastanowić się nad stworzeniem własnego medium, gdzie promowany produkt będzie główną osią przekazu.

Linearna, statyczna telewizja jest bez sensu. Wolność wyboru tego, co chce się oglądać i swobodny, ciągły dostęp to wielka wartość Internetu, bez znaczenia, czy dotyczy telewizji internetowej, podcastów, serwisów WWW. 32% użytkowników You Tube przyznaje, że coraz mniej czasu poświęca na oglądanie telewizji. Firmy aktywne w branży porno, dzięki której rozwinął się przecież Internet przyznają, że Sieć niszczy rynek pornografii w telewizji i na kasetach video. Nic dziwnego. Wygrywa wolność wyboru, tym wyraźniej, im silniej dotyczy tematów, które nie miałyby szans na obecność w tradycyjnych mediach. Sprawa jest oczywista nawet dla największych sceptyków Internetu: nawet przy ogromnej mnogości kanałów TV wielce prawdopodobne jest, że zamiast wyczekiwanych kształtów Scarlett Johansson telewizor każe nam oglądać posłów koalicji. W takiej sytuacji wybór między Internetem a telewizją jest bardzo prosty.

Lawina ruszyła

Fakty są takie: jest coraz więcej potencjalnych źródeł treści dla przeciętnego odbiorcy. Przy takim zasobie wybierać on będzie takie, w których łatwiej i szybciej znajdzie to, czego szuka. Dlatego tradycyjna telewizja nie ma szans wygrać z Internetem. I to właśnie środowisko jest najlepszym miejscem dla rozwijania brandowych mediów. Sieć kocha nisze i zmieści w sobie wszelkie perwersje – stąd pewnie znajdzie się tam miejsce też na promocję twojego produktu.

10amtv

Wielkie firmy dostrzegają możliwości, jakie niesie z sobą posiadanie własnego medium. Przykłady można mnożyć i dotyczą one nie tylko Internetu: Audi stworzyło w Wielkiej Brytanii własny kanał tradycyjnej telewizji, a Unilever już dwa lata temu prowadził własny cykl programów pod tytułem „The Gamekillers”, które były pokazywane na MTV. Jak informuje The New York Times, w 2006 roku już 25 najbardziej innowacyjnych marek stało się nadawcami. Firmy tworzą już nie tylko programy telewizyjne, filmy dokumentalne i fabularne, ale również własne kanały telewizyjne w Internecie. Land Rower ma Go Beyond TV, Bacardi proponuje młodym ludziom mobilne radio i aktywnie promuje młodych DJ-ów, Budweiser realizuje Bud.tv, kanał internetowej telewizji z rozrywką, sportem i plotkami o gwiazdach. A w polskiej Sieci powstaje pierwsza obrandowana interaktywna Biurowa Telewizja Śniadaniowa – 10am.tv dla producenta pieczywa Schulstad, zbudowana i redagowana przez Agencję Reklamową Heureka.

Twórz media, będziesz wielki

Gdzie leży siła takich inicjatyw? Warto sprawdzić to na konkretnym przykładzie. 10am.tv to telewizja internetowa skierowana do młodych ambitnych i dobrze zarabiających kobiet, które codziennie rano po przyjściu do pracy szukają w Internecie lekkich tematów do rozmów przy kawie. Internetowa telewizja jako medium to łakomy kąsek dla reklamodawców – bo jej potencjalni odbiorcy to osoby młode, otwarte na innowacje, wykształcone i mające dochody powyżej przeciętnej. Ta bazowa, atrakcyjna cecha może być rozbudowana przez odpowiedni wybór formuły telewizji – znalezienie niszy, w której można by ją realizować.
Taką niszą są właśnie dla 10am.tv biurowe poranne przyzwyczajenia. Promowanie produktu – pieczywa Schulstad – w tradycyjnej telewizji w pasmach porannych kosztowałoby fortunę i skończyłoby się na kilku niezauważalnych spotach. Tymczasem 10am.tv pozwala na dowolne kształtowanie przekazu do konkretnej i atrakcyjnej grupy docelowej z wykorzystaniem formuł, które w tradycyjnej TV nie miałyby szans na zaistnienie: krótkich i zabawnych tekstów, grafik, filmów, animacji flash, gier interaktywnych, komentarzy itp. Naturalnie nie wolno zapominać o podstawowej wartości – 10am.tv jest telewizją, w której odbiorca może dowolnie kształtować sobie przekaz, wracać do ulubionych filmików za każdym razem, kiedy ma na to ochotę. Może je również polecić swoim znajomym, co pozwala na skuteczną promocję produktów drogami marketingu wirusowego. Telewizja internetowa nie stawia widza przed wyborem: oglądaj to co ci pokazujemy – raczej pozwala na swobodny interaktywny dostęp do wszystkich swoich treści. Nie jest też sygnałem wypuszczonym w kosmos – raczej z precyzją lasera może trafić do odpowiedniej grupy odbiorców.

Daj odbiorcom konkretną wartość

bacardi

Podobno dobra reklama sprowadza się do przekonania odbiorcy, że wraz z promowanym przez nią produktem otrzyma pewną wartość. Bez znaczenia, czy będzie to w końcu czyste pranie, piękny uśmiech albo (w przypadku pojawiających się wciąż często reklam stereotypowo pokazujących kobiety) – zapowiedź spotkania z atrakcyjną dziewczyną. Jednak to tylko zapowiedzi, w które nikt nie ma obowiązku wierzyć. Tymczasem własne medium przygotowane przez firmę do promocji produktu daje odbiorcy realną wartość: w przypadku 10am.tv to rozrywka i filmowane przepisy na oryginalne śniadania w pracy, w przypadku inicjatywy Land Rover Go Beyond to serwis społecznościowy i wiedza, w przypadku radia Bacardi – nowa ambitna muzyka.

Marta Gaik
Kierownik projektu, Heureka

32% użytkowników You Tube przyznaje, że coraz mniej czasu poświęca na oglądanie telewizji.

źródło: www.3o.home.pl

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Działalność marketingowa firmy produkującej styropian

Działalność marketingowa firmy produkującej styropian

Autorem artykułu jest leonidas kromek


artykularnia_import

Działalność marketingowa przedsiębiorstwa opiera się przede wszystkim o marketing mix a więc mianowicie uwzględnia 4 najistotniejsze z punktu widzenia marketingowego narzędzia:

- produkt

- cena

- dystrybucja

- promocja mix

Swoje działania kumulowane są przede wszystkim na jednym z najistotniejszych elementów marketingu mix z punktu widzenia firmy i jej otoczenia.

logistyka i spedycja a także rozbudowany transport firmy wpływa korzystnie na zachowanie ciągłości w dostawach i zadowolenie klienta

Tym elementem jest promocja mix obejmująca swym zasięgiem w przypadku firmy Marbet:

- Szeroko pojęte znaczenie słowa reklama - koncentrując swe działania na znalezieniu właściwej drogi dotarcia do potencjalnego odbiorcy usług, przy wykorzystaniu wielu technik reklamy, mających skuteczne odzwierciedlenie w rzeczywistych zyskach firmy.

Wśród tych technik możemy wyróżnić: reklamę prasową, telewizyjną na szczeblu regionalnym, radiową, internetową i wiele innych.

- Sprzedaż osobista - kierowanie oferty sprzedaży w sposób bezpośredni osobowy, przy wykorzystaniu przedstawicieli handlowych, mających za zadanie utrzymanie korzystnych relacji z klientem przed, podczas jak i po zakończonej transakcji,

- Marketing Bezpośredni - obejmujący swym zasięgiem szereg pomocnych narzędzi skierowanych w sposób bezpośredni do klienta, a więc wykorzystanie np.: katalogów, ulotek, plakatów informacyjnych, linia telefoniczna, prospekty.

- Public Relations – ma za zadanie przede wszystkim budowanie dobrego wizerunku firmy Marbet w oczach klientów, czyli zastosowanie programów lojalnościowych, organizacja bezpłatnych szkoleń i konferencji dla klientów w celu zapoznania ich m.in. z ofertą a także przekazania głębszych interesujących informacji np.: o procesie produkcyjnym firmy itp., stosowanie programów klient nasz przyjaciel – mających na celu stworzenie bazy stałych klientów, wykorzystywanej m.in. do przekazywania informacji o nowościach , cenniku, okazjach, rabatach, a także stanowiących źródło informacji, dzięki której firma pamięta zawsze o klienciei jest z nim w ważnych dla niego chwilach np.: urodziny, imieniny itp.

- Promocja sprzedaży - polegająca na organizowaniu różnych promocyjnych akcji sprzedawanego asortymentu, specjalnie przygotowanych ofert uwzględniających indywidualne warunki klienta, poprzez dopasowanie odpowiedniego zestawu szeregu czynników, decydujących o wysokiej jakości oferowanego asortymentu przy jak najniższej cenie.

Działania , firmy transportowe odgrywają także istotną rolę w działalności firmy.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak pozbyć się problemów związanych z prowadzeniem firmy i zaoszczędzić czas i pieniądze?

Jak pozbyć się problemów związanych z prowadzeniem firmy i zaoszczędzić czas i pieniądze?

Autorem artykułu jest Marek Zwoliński


artykularnia_import

Niektórzy przedsiębiorcy mają dobrze funkcjonujące firmy, bo .... .


No właśnie, dlaczego tylko niektórzy, nieliczni przedsiębiorcy dobrze sobie radzą w otaczającej nas rzeczywistości? Dlaczego jest tak niewielu dobrych biznesmenów? Co ich odróżnia od innych gorzej sobie radzących przedsiębiorców?


Większość przedsiębiorców jest bardzo zaangażowana w prowadzoną przez nich działalność. Wydaje się im, że firma działa tylko dzięki ich osobistym staraniom. Przedsiębiorcy są przekonani, że tylko oni sami wiedzą co jest dobre dla funkcjonowania ich firmy. Uważają, że oni wiedzą wszystko najlepiej. Za wszelką cenę i na każdym kroku starają się udowodnić, że sami poradzą sobie ze wszystkim. Często jest to prawda. Nie jest to jednak cała prawda.


W natłoku codziennych zajęć często nie zauważają jednak oczywistych faktów. Problem goni kłopot a oni nie pozwalają sobie pomóc. Firma ma problemy, których łatwo można było uniknąć lub które można jeszcze naprawić, a oni dalej twierdzą, że sami sobie z nimi poradzą.


Nie przyjmują dobrych rad nawet od najbliższych. Czasami to nawet dobrze, bo najbliżsi nie są dobrymi doradcami. Osoby bliskie nie są obiektywne, nie mogą więc być dobrymi doradcami. Taki sposób działania większości właścicieli firm jest spowodowany wieloma, często bardzo różnymi czynnikami.


Aby wspomnieć tylko o najbardziej typowych, wystarczy zauważyć, że tacy przedsiębiorcy:

- zbytnio ufają we własne możliwości nie biorąc pod uwagę faktu, że nie są profesjonalistami w dziedzinie prawa i ile czasu zabiera im zgłębianie przepisów, kosztem czasu potrzebnego na prowadzenie ich właściwej działalności,

- nie zgłębiają przepisów prawa, w ten sposób przez pewien czas funkcjonują aż do czasu jakiegoś poważniejszego błędu, który zniszczy ich firmę i wszystko co dzięki niej zbudowali, - zawiedli się na dotychczasowych doradcach i myślą, że nikt "z zewnątrz" nie może im pomóc,

- nie są świadomi ogromu korzyści jakie mogą im przynieść rzeczowe i odpowiednio przygotowane informacje prawne,

- myślą, że "ciężko" o dobrego prawnika,

- myślą że "jakoś to będzie" i w razie problemów będą sobie radzić "na bieżąco".


A przecież każdy człowiek i każda firma działa w określonym otoczeniu prawnym. Prawo jest czynnikiem, który wywiera największy wpływ na funkcjonowanie każdej firmy. Faktowi temu nie da się zaprzeczyć. Jednak fakt ten nie jest w sposób świadomy zauważany. Może dlatego, że jest tak oczywisty.


Przedsiębiorcy ze względu na brak obiektywnego spojrzenia często źle oceniają sytuacje dotyczącą ich firmy. Przyczyną takiego stanu rzeczy, jest entuzjazm towarzyszący prowadzonej działalności. Osoby zakładające własne firmy najczęściej są tak pełne zapału związanego z ich przedsięwzięciem, że nie przewidują żadnych niepowodzeń. Myślą: "musi mi się udać skoro tak bardzo tego chcę i tak bardzo o wszystko dbam, tak dokładnie wszystko zaplanowałem", itd..


Młodym biznesmenom wydaje się, że ich entuzjazm udziela się wszystkim wokół. Wierzą, że "rynek" szybko doceni takie działania wynagradzając ich zyskami odpowiednim do włożonego wysiłku i zaangażowania. Wydaje się im, że ludzie nieżyczliwi nie będą im przeszkadzać. Nikt też nie będzie im zazdrościł. Każdy przecież widzi, że skoro im się udaje, to tak samo może się udać innym. W związku z tym uważają za oczywiste, że inni wezmą z nich przykład i też będą działać.


Niestety rzeczywistość często jest inna od tych idealnych wyobrażeń. Najczęściej (np. na początku działalności) ludzie nie zauważają naszych produktów. Nie mają zaufania do świadczonych przez nas usług. Nie rozumieją naszych idei. Po prostu nie chcą zrozumieć jak bardzo mogą im pomóc nasze produkty i usługi.


Prawda jest też taka, że często zazdrośnicy, osoby nieżyczliwe i leniwe, nie mogą patrzeć na naszą aktywność i robią wszystko, żeby nam przeszkodzić, utrudnić, żeby nas zniechęcić i pozbawić zapału do działania.


Podsumowując można stwierdzić, że większość przedsiębiorców nie przewiduje kłopotów, trudności i niepowodzeń lub też je bagatelizuje.


A rzeczywistość związana z prowadzeniem firmy jest często trudna. Dlatego warto mieć sprzymierzeńca w prowadzeniu działalności gospodarczej. Warto mieć doradcę, któremu również zależy na powodzeniu tej działalności. Większość przedsiębiorców przecenia więc swoje możliwości i nie zauważa złożoności otaczającej ich rzeczywistości. Nie przyjmują do wiadomości, że nie ma ludzi znających się na wszystkim. A jest to po prostu fizycznie niemożliwe. Zastanówmy się co więc można zrobić aby ten stan rzeczy zmienić na lepsze?


Odpowiedź jest oczywista. Po prostu trzeba pozwolić sobie pomóc. Przecież prawie każdy przedsiębiorca korzysta z usług księgowego, ale mało który korzysta z usług prawnika. Tak nie postępują doświadczeni biznesmeni. Tak nie postępują profesjonaliści. Wystarczy tylko porównać koszty jakie trzeba ponosić w wyniku błędnych działań podjętych bez konsultacji z dobrym doradcą, z kosztami tzw. profilaktyki biznesowej.


W pojęciu profilaktyki biznesowej zawiera się cały ogół czynności podejmowanych w celu wykluczenia, albo co najmniej zminimalizowania ryzyka związanego z danym przedsięwzięciem. Doświadczony biznesmen, profesjonalista, wie doskonale, że podejmując działania, musi z możliwie największym prawdopodobieństwem przewidzieć jakie mogą być skutki tych działań w przyszłości.


Właściwa informacja dostarczona przez osobę kompetentną powoduje, że w chwili podejmowania ważnej decyzji ryzyko wystąpienia nieprzewidzianych i niekorzystnych dla nas okoliczności jest ograniczone do minimum. Dodać też trzeba, że stopień skomplikowania stanu prawnego i złożoność sytuacji, w których przepisy prawne mają znaleźć zastosowanie, powoduje że działanie bez pomocy fachowców, może okazać się na dłuższą metę niemożliwe. Odpowiednie wykorzystanie doradcy może więc przynieść dużo wymiernych korzyści. Stały doradca, który "zna" firmę i jej sprawy korzyści te jeszcze mocno potęguje.


Przykładowe zestawienie kosztów uświadamiające nam jakie korzyści przynosi profilaktyka biznesowa, może wyglądać następująco: Koszt doradztwa obejmującego zawarcie umowy pożyczki kwoty 55000 zł przykładowo mógłby wynieść około 500 zł. Oczywiście umowę pożyczki, czy też jakąkolwiek inną, można zawrzeć nie korzystając z profesjonalnego doradcy lub też opierając się na ogólnie dostępnych szablonach umów. W ten sposób można zaoszczędzić 500 zł. Niech tylko jednak zaistnieją jakiekolwiek rozbieżności pomiędzy stronami tej umowy lub też inne trudności, to pojawia się problem. Jeżeli problemu nie rozstrzygniemy polubownie, to powstaje konieczność rozwiązania sporu przed sądem. Mogą też pojawić się wątpliwości, o wyjaśnienie których zwrócimy się do adwokata, radcy prawnego czy doradcy podatkowego. W powyższym przykładzie za pomoc wymienionych fachowców w rozwiązaniu tej sprawy lub za reprezentacje nas przed sądem zapłacimy co najmniej 3600 zł. Co najmniej tyle, bo najczęściej to dużo więcej. Kontrast w wydatkach jest wyraźny i nie trzeba dalej go komentować. Każdy profesjonalista od razu go zauważy i wyciągnie z niego odpowiednie wnioski. Z powyższego przykładu wynika wyraźnie, że nie korzystanie z profilaktyki biznesowej przy podejmowaniu codziennych decyzji w biznesie to działanie bardzo ryzykowne, o bardzo małym prawdopodobieństwie powodzenia. Dodatkowo jest to działanie bardzo kosztowne. Doświadczeni biznesmeni o tym doskonale wiedzą.


Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom podejmowanych działań doświadczony biznesmen stara się doprowadzić do podejmowania świadomych co do ich konsekwencji decyzji i dlatego stale korzysta z pomocy doradcy.


Biznesmen - profesjonalista wie, że może usprawnić działania swojej firmy poprzez właściwe zastosowanie przepisów prawa i wprowadzenie nowych rozwiązań w działalności swojej firmy.


Biznesmen - profesjonalista wie, że właściwe zastosowanie prawa przyczyni się do lepszego zabezpieczenia jego interesów.


Profesjonalista podejmując optymalne działania oszczędza pieniądze i czas, a także co bywa nie zauważane, oszczędza zdrowie swoje i swoich bliskich. Bo jak wiadomo wszelkie kłopoty to stres. A nic tak jak stres nie niszczy człowieka. Powyższe stwierdzenie można uznać za banał ale mimo to nie można mu odmówić słuszności.


Profesjonalista unika kłopotów. Dobry biznesmen przewidując ewentualne kłopoty stara się im zapobiegać. Przygotowuje się na ich ewentualne nadejście, żeby sobie szybko z nimi poradzić. Nie może być mowy o efekcie zaskoczenia.


Zapewne chcieliby Państwo być postrzegani jako profesjonaliści. Zapewne chcieliby Państwo być profesjonalistami. Proszę sobie tylko wyobrazić: żadnych problemów z dłużnikami, żadnych problemów ze wspólnikami. Koniec z bezowocnymi postępowaniami sądowymi, w których mamy rację ale nie możemy uzyskać pozytywnego rozstrzygnięcia. Wzbudzamy respekt u dłużników, szacunek u kontrahentów, wspólników, znajomych i przyjaciół.


Jak to by było, gdyby opisane wyżej korzyści były Państwa udziałem ... ? Jak to by było, gdyby nie musieli Państwo zamartwiać się nad tymi codziennymi problemami? Mogliby się Państwo cieszyć większą ilością wolnego czasu. Państwa żona lub mąż, partner lub partnerka, Państwa dzieci napewno były tym zachwycone. Mogliby Państwo pełniej angażować się w życie rodzinne, realizować marzenia, pragnienia, hobby i zainteresowania. Mogliby Państwo spokojnie spać. Lepiej wyglądać. Być bardziej zadowolonym i uśmiechniętym. Po prostu są Państwo zdrowi. Także w pracy, w firmie są Państwo bardziej efektywni i skuteczni. Każde przedsięwzięcie udaje się lepiej niż wcześniej. Plany i zamierzenia są bardziej trafione i są z powodzeniem realizowane. Wierzą Państwo w swoje sukcesy. Wierzą Państwo w swoje możliwości. Odnoszą Państwo sukcesy. Jest więcej czasu na wszystko. Można zacząć dbać o siebie. Zacząć uprawić jakieś sporty. Wystarczy tylko pomyśleć jak dzięki temu poprawi się Państwa sylwetka, wzrośnie kondycja, poprawi się samoocena. Wyobraźmy sobie, jak dzięki temu wzrośnie Państwa pewność siebie.


Warto być profesjonalistą.


Kiedy profesjonalista - biznesmen chce rozsądnie i z powodzeniem prowadzić swój interes, to:

- zadaje pytania,

- uzyskuje porady,

- i niezbędne informacje.


Bądź profesjonalistą i wejdź na stronę http://www.zdg.pl na której znajdziesz wiele pożytecznych informacji. Informacji niezbędnych w trakcie prowadzenia firmy. Możesz tam uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania.


Bądź profesjonalistą. Nie czekaj, nie zastanawiaj się, nie marnuj już czasu. Zadaj mi pytanie a ja zastanowię się jak Ci pomóc. To nic nie kosztuje. A można zyskać tak wiele.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl