wtorek, 22 stycznia 2013

Co oznacza "Astroturfing" i jak możesz to wykorzystać?

Co oznacza "Astroturfing" i jak możesz to wykorzystać?

Autorem artykułu jest Piotr Michalak


Nieetyczna metoda rodem z Public Relations politycznego, stosowana nagminnie również w marketingu gospodarczym. Rozważmy następujące studium przypadku. Nieetyczna metoda rodem z Public Relations politycznego, stosowana nagminnie również w marketingu gospodarczym.
Rozważmy następujące studium przypadku.


Zleceniodawca: Polityk Jan Kowalski

Wykonawca: Agencja Public Relations

Cel: Zwiększenie popularności

Taktyka: Wysyłka listów do różnych gazet, z różnymi podpisami, wyrażające pozytywne opinie różnych osób na temat Jana Kowalskiego i jego chwalebnych dokonań.

Skutek: Stworzenie wrażenia ogólnej społecznej akceptacji Jana Kowalskiego, wykreowane wrażenie iż jest doceniany przez wielu ludzi i ma wiele dokonań.

Mało uczciwa technika PR-owa, opierająca się na swoistym oszustwie. Warto mieć świadomość, że jest skuteczna i często stosowana.

Jak to może wyglądać w firmie internetowej?

Powędruj po sklepach internetowych. Zobaczysz multum sztucznych opinii.

Poczytaj blogi. Niektóre to sztuczne twory, służące kreacji opinii publicznej.

Jeśli Twoja firma sprzedaje coś przez internet, to wynajęcie speca, który zrobi Ci reklamę na forach, podpisując się za każdym razem inaczej, to też będzie astroturfing. ---

Autor: Piotr R. Michalak właściciel agencji reklamowej Ententa oraz interaktywnej Efnetica

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Polska i Świat – Internauci – Podobieństwa i Różnice

Polska i Świat – Internauci – Podobieństwa i Różnice

Autorem artykułu jest Zofia Biegańska


Podobieństwa i różnice dotyczące polskich i zachodnich internautów. Uwagi ze szczególnym uwzględnieniem grup wiekowych osób czynnie korzystających z sieci. Wszyscy wiemy, że dostęp do komputerów i internetu jest łatwiejszy w krajach wysoko rozwiniętych, a co za tym idzie bogatych. W Polsce sprzęt jest nadal drogi, a i usługi internetowe nie należą do tanich, tak więc oczywiste jest, że statystycznie mniej obywateli w Polsce może korzystać swobodnie z wielkiego okna na świat jakim jest sieć i dostęp do informacji, wiedzy z różnych dziedzin i rozrywki. Jednakże czynimy postęp w tej dziedzinie i na pewno gonimy, a kiedyś dogonimy światową czołówkę.

Nie o tym jednak chcę pisać. Zauważyłam jedną podstawową i ogromną różnicę miedzy internautami w Polsce a na świecie, a jest nią zacofane podejście w naszym kraju do popularyzowania internetu wśród ludzi w wieku emerytalnym. Niedawno przeczytałam pochwały na temat postępowej babci, która potrafi wysłać e-mail do swojego wnuka. Zupełnie tak,jak gdyby osoba w umownym wieku 55+ miała z samego założenia być zdziecinniałym osobnikiem, który niczego nowego nie potrafi pojąć, ani przyswoić nowej wiedzy. Otóż , proszę Państwa, marketing internetowy i czynna obecność w sieci i na portalach tzw social networks jest w dużej części reprezentowana przez ludzi, którzy mają przejść na emeryturę, lub już na niej są. Zakładają i prowadzą z powodzeniem własną działalność, właśnie dlatego, że mają czas. Posiadają niezbędną wiedzę nie tylko do prowadzenia korespondencji, ale także do zarządzania portalem, a umiejętności zdobyli czytając odpowiednie ebooki. Tak więc zdecydowanie popieram twierdzenie, że internet i podstawowa wiedza z obsługi komputera są dostępne dla wszystkich grup wiekowych. Innym zagadnieniem jest fakt, ze przydałaby się lepsza znajomość języków obcych, a zwłaszcza angielskiego, ale uwaga ta dotyczy wszystkich grup wiekowych, a nie tylko osób w wieku naszych babć i dziadków. ---

Eagleblogs- darmowa reklama i promocja dla firm. Pisz ciekawie i zainteresuj internautów - będziesz mógł zarabiać w Google Adwords. Skorzystaj z darmowych ogloszeń po polsku i angielsku

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe

Autorem artykułu jest Miron Kłosek


Wiadomo, że żadna firma nie utrzyma się na rynku konkurencji bez odpowiedniej reklamy. To właśnie reklama przyciąga nam nowych klientów i nie pozwala o sobie zapomnieć klientom już sprawdzonym. Reklamując swoją firmę, wiele osób zapomina o bardzo istotnym elemencie reklamy, jaką są gadżety reklamowe... Wiadomo, że żadna firma nie utrzyma się na rynku konkurencji bez odpowiedniej reklamy. To właśnie reklama przyciąga nam nowych klientów i nie pozwala o sobie zapomnieć klientom już sprawdzonym. Reklamując swoją firmę, wiele osób zapomina o bardzo istotnym elemencie reklamy, jaką są gadżety reklamowe, które można wręczyć klientom i tym samym skutecznie wykorzystać w promocji firmy. Firmy, które takie gadżety reklamowe rozdają, za ich pomocą łatwiej zapadają w pamięć osobom, które te gadżety reklamowe dostają. Przeważnie wielu z nas lubi dostawać drobne upominki, szczególnie, gdy są one funkcjonalne i ładnie wykonane. Gadżety reklamowe mogą być właśnie takimi upominkami. Przeważnie są to kubki plastikowe i porcelanowe, długopisy, ołówki, smycze reklamowe, koszulki, bluzy, plecaki, torebki, parasole, siatki na zakupy, chusty, zapalniczki, breloki, scyzoryki, maskotki, podkładki pod mysz, identyfikatory, naszywki i wiele innych. Stanowią one skuteczną wizytówkę firmy, gdyż każdy gadżet posiada nadruk z nazwą i logo firmy, przedmiotem jej działalności, adresem strony internetowej. Dzięki gadżetom łatwiej jest więc do firmy dotrzeć.

Dzięki gadżetom reklamowym produkty Twojej firmy na pewno staną się marką rozpoznawalną. Gadżety reklamowe odpowiednio ją wyróżnią spośród wielu innych i pozwolą jej dotrzeć do wielu osób. Twojej firmie szczególnie polecamy smycze, chyba najpopularniejsze obecnie z wszelkich gadżetów, przy tym praktyczne i dające wiele możliwości umieszczenia informacji o Twojej działalności. Możesz użyć takiej smyczy jako tasiemki, na której zawiesisz swoją komórkę, a także klucze czy identyfikatory, pendrive i inne istotne rzeczy. Smycze z logo Twojej firmy na pewno nie powędrują na przysłowiowe dno szuflady, ale będą w użyciu. Polecamy także wykonane specjalnie dla Twojej firmy identyfikatory firmowe, na których umieścić można imiona i nazwiska pracowników wraz ze zdjęciem, ich stanowiska, nazwę firmy i adres. Takie identyfikatory ułatwiają pracownikom kontakt z klientem, bowiem dla klienta osoba reprezentująca Twoją firmę i posiadająca identyfikator nie jest jedynie jakimś pracownikiem, ale konkretną osobą, na przykład panią Joasią. ---

Smycze reklamowe

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dystrybucja - jej planowanie i najważniejsze elementy

Dystrybucja - jej planowanie i najważniejsze elementy

Autorem artykułu jest leonidas kromek


Plan dystrybucji obejmuje szereg działań dotyczących dokładniejszego sprecyzowania następujących elementów: 1. Cel dystrybucji- dotarcie do określonej liczby konsum., dostarczenie konsum. usług, powiększenie udziału rynku. 2. Określenie rynków docelowych (do kogo –wiek, płeć,zarobki), rynki ...

Plan dystrybucji obejmuje szereg działań dotyczących dokładniejszego sprecyzowania następujących elementów:
1. Cel dystrybucji- dotarcie do określonej liczby konsum., dostarczenie konsum. usług, powiększenie udziału rynku.
2. Określenie rynków docelowych (do kogo –wiek, płeć,zarobki), rynki te możemy określić np. ludzie ochrony, ośrodki miejskie.
3. Geograficzny zasięg sprzedaży – na jakim rynku przeds. Chce działać np. Rynek region.
4. Liczba szczebli pośrednich-schemat dystrybucji
5. Określenie rodzaju dystrybucji-dystrybucja selektywna, dyst. intensywna.
Promocja marketingowa
1. Reklama- to wszelkiego rodzaju płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji dóbr i usług.
2. Promocja sprzedaży- to zestawy krótkookresowych narzędzi mających stymulować szybsze i większe zakupy. Narzędzia: gratisy, degustacje, sztuki dodatkowe.
3. Marketing bezpośredni-wykorzystywanie nieosobistych narzędzi kontaktu w celu, komunikowania się z klientem np. marketing katalogowy, telewizyjny
4. Public relations – nawiązywanie do kontaktów z szeroką publicznością-sponsorowanie imprez.
5. Sprzedaż osobista- bezpośrednia prezentacja i osobista oferta
W przypadku dystrybucji należy także wspomnieć o kanałach dystrybucyjnych, dzięki którym dokonuje się przepływu określonego dobra czy usługi np: od producenta do finalnego odbiorcy. Istnieje w całym zakresie danego łańcucha wiele elementów , dzięki którym można zapewnić sprawny przepływ wcześniej wspomnianych dóbr. Wszystko ma miejsce przy wykorzystaniu różnych narzędzi, wśród których należy wymienić środki transportu. Dlatego też spedycja stanowi kluczowy element w całym procesie dystrybucji powiązany z prawidłowo opracowaną logistyka . Również na poszczególnych etapach występują miejsca składowania którymi są magazyny. Tutaj odbywa się także istotny proces, którym jest magazynowanie określonej partii towarów.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta?

Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta??

Autorem artykułu jest Marek Gawłowski


Tekst ten mówi o czymś czego 99 % polskich firm niestety nie stosuje – nie dlatego że jest to sposób nieskuteczny ( wręcz przeciwnie ) ale dlatego, że nikt im nie powiedział o tym sposobie, a samemu nie łatwo wpaść na genialny pomysł... Nie wiesz jak wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta??


Za chwile dowiesz się o sposobie na wzbudzenie zaufania u Swojego nowego klienta.
Co prawda teks ten jest kierowany do osób, które świadczą usługi lub handlują, a zaufanie to podstawowa kwestia przy zawieranych przez nich transakcjach. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszyscy przeczytali ten teks, bowiem mówi on o czymś czego 99 % polskich firm niestety nie stosuje – nie dlatego że jest to sposób nieskuteczny ( wręcz przeciwnie) ale dlatego, że nikt im nie powiedział o tym sposobie, a samemu nie łatwo wpaść na genialny pomysł.

Ale do rzeczy. Kupowałeś coś kiedyś, na Allegro albo eBayu?? Czym kierują się kupujący, by ocenić rzetelność sprzedawców. Wystawionymi pozytywnymi opiniami.

No dobra, ale jak to ma się do tradycyjnego biznesu?? – zadajesz sobie pewnie w tym momencie to pytanie.
No właśnie 99% polskich firm tego nie wie, i dziennie z tego powodu traci klientów.

Zapewne słyszałeś takie słowo jak referencje, być może sam wystawiłeś referencje jakiemuś swojemu byłemu pracownikowi, a czy zdarzyło Ci się wystawić referencje jakiejś firmie?? Zapewne nie. A czy Twojej firmie, jakiś zadowolony klient wystawił referencje?? – też zapewne nie. A ja się zapytam, dlaczego nie?? Przecież skoro był zadowolony, to nic nie stało na przeszkodzie , aby to zrobił- nieprawdaż??
Ale o co chodzi – zadajesz sobie pytanie - jak z tego skorzystać??

Podam Ci to na przykładzie, jednej firmy, której kiedyś doradziłem ten sposób:

Firma, ta zajmowała się montażem systemów grzewczych i wentylacyjnych, ale na dużą skalę. Jako, że w pewnym momencie drogi tejże firmy i moje się zeszły, miałem możliwość porozmawiania z jej właścicielem. Wiadomo jak to w życiu rozmowa zeszła, na kwestie pieniędzy i małą ilość zdecydowanych klientów. Po wysłuchaniu argumentów zaproponowałem, że dam mu prosty sposób, który w ciągu roku sprawi, że jego obroty się zwiększą. Nie wierzył mi, ale bardzo chciał poznać ten sposób. Ponieważ nie ma nic za darmo ( chodzi o to, że jak ktoś dostaje coś całkowicie za darmo to nie czuje do tego szacunku), zaproponowałem, że jeśli moje słowa się sprawdzą, to jego firma zrobi kompletne, nowe ogrzewanie w jakimś domu dziecka. Nie chciał się nadal zgodzić, więc uzgodniliśmy, że koszt wykonania takiej instalacji nie może przekroczyć 10% ze zwiększonej sprzedaży dzięki mojej radzie ( przypominam, że firma ta działała naprawdę na dużą skalę) – dodajmy, ze moja rada jak obiecałem właścicielowi, miała działać cały czas, a nie tylko jeden rok- więc dla niego wszystko się kalkulowało.

Poradziłem Mu, żeby poprosił wszystkie firmy ( zadowolone z jego usług ), o wystawienie referencji ( opinii).

Ale nie tego typu:
„Wszystko w najlepszym porządku, z całego serca mogę polecić usługi firmy ….”

Czy takie coś kogoś przekona?? Raczej nie.
Takie referencje, powinny być pisane na papierze firmowym ( jeśli firma takowy posiada), z pełną nazwą firmy, pieczątką firmową, podpisem właściciela/prezesa i jego pieczątką, numerem telefonu do firmy oraz powinna zawierać szczegóły dotyczące wykonanego zlecenia.

Poproś, o szczegóły dotyczące rzetelności wykonania zlecenia, czasu wykonania, możliwości wprowadzania zmian w trakcie prac, elastyczności Twojej firmy- jednym słowem wszystkiego co Ty sam chciałbyś usłyszeć na temat firmy, z która masz podpisać umowę ( jako klient ). Pamiętaj, aby takie referencje były zawsze poparte pieczątkami, nazwiskiem, własnoręcznym podpisem i numerem telefonu.
A w późniejszym czasie, podczas rozmów na temat kosztów wykonania zlecenia, jak będziesz dawał zniżkę, to dodaj, że owszem możesz udzielić rabatu, ale pod warunkiem ( słownym ), że jeśli dana firma będzie zadowolona z usług Twojej firmy to wystawi odpowiednie referencje ( i jeśli zachodzi taka potrzeba to Ty także napisz referencje danej firmie- nawet jeśli byłeś wykonawcą).

Pamiętaj, żeby nie załatwiać tego typu sprawy telefonicznie bądź mailowo, pojedź sam bądź wyślij pracownika do danej firmy, porozmawiaj z nimi na temat wykonanego zlecenia ( poznasz od razu opinie i być może uda Ci się w ten sposób coś ulepszyć); pamiętaj każda kolejna pozytywna opinia może się bezpośrednio przełożyć na kolejne zlecenie.

Wszystkie opinie ( wraz ze zdjęciami ) zbieraj do segregatora oraz umieszczaj na stronie internetowej, nie ma lepszej reklamy jak opinia innych.
Wiecie jaki był efekt, mojej porady?? Dom dziecka wzbogacił się o nową instalację grzewczą, a koszt jej wykonani to około 6,5 % ze zwiększonych zysków w ciągu roku. Praktycznie rozmowy wstępne kończyły się dwa razy szybciej niż poprzednio- klient nie musiał się zastanawiać, nad rzetelnością tejże firmy- miał całą teczkę dokumentów potwierdzających fachowość wykonania usługi.

Do każdej, takiej opinii możecie dołączyć zdjęcia przed i po wykonaniu pracy ( mogą być także zdjęcia wykonane w trakcie prac )- to tym bardziej zwiększy Waszą wiarygodność.
Nieprawdaż, że to nic nie kosztuje a jak zwiększa rzetelność Waszej firmy w oczach potencjalnego klienta?? ---

Marek ( marketingowy ) Gawłowski TRADYCYJNY BIZNES ( marketingowy.blox.pl )

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl