poniedziałek, 11 lutego 2013

Imprezy dla firm - sposób na wspaniałą rozrywkę (część I)

Imprezy dla firm - sposób na wspaniałą rozrywkę (część I)

Autorem artykułu jest Rafał Turek


Kasyno, Ruletka, Black Jack, Poker, pokazy taneczne, pokazy barmańskie, pokazy kaskaderskie, iluzja, pokazy mody to tylko nieliczne z atrakcji jakie oferują firmy zajmujące sie organizacją imprez integracyjnych dla firm.

Kompleksowa obsługa w trakcie wszelkiego rodzaju imprez okolicznościowych obejmująca nawet transport sprzętu do i z miejsca imprezy oraz prowadzenie gier wraz z promocjami i upominkami dla uczestników imprezy jest wspaniałym rozwiązaniem dla firm, które pragną mocno zmotywować pracowników, a tym samym dać im nieco "odpocząć" i "zmusić" do dalszej aktywnej pracy na rzecz tej firmy.


Jedna z atrakcji, którą oferują firmy organizujące imprezy integracyjne dla firm, a którą szerzej omówimy jest organizacja gier pokazowych .


Kompleksowa obsługa w zakresie organizacji gier pokazowych obejmuje transport obsługi i sprzętu do i z miejsca imprezy oraz prowadzenie gier wraz z drobnymi promocjami i upominkami dla uczestników imprezy.


Obsługę stanowią zawodowi krupierzy z dużym doświadczeniem, potrafiący doskonale dostosowywać się do sytuacji i okoliczności powstałych w czasie eventu.


Pieniądze znajdujące się na stołach są imitacją środków płatniczych, na których może znaleźć się logo firmy organizującej imprezę dla swoich pracowników.


Najwyższej klasy sprzęt – profesjonalne stoły do Ruletki, Black Jacka i Pokera, używane są w kasynach gry na całym świecie.


Firmy organizujące gry pokazowe dysponują również odpowiednia scenografią, dzięki której uczestnicy mogę poczuć się jak we własnym LAS VEGAS.


Proponowana forma imprezy stanowi nie lada atrakcję, urozmaica zwykłe imprezy i cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników.


Więcej na temat imprez dla firm, m.in. o imprezach tematycznych umieszczę w późniejszych artykułach. Zapraszam do komentarzy.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

10 porad - jak napisać dobry i skuteczny mailing

10 porad - jak napisać dobry i skuteczny mailing

Autorem artykułu jest Agnieszka Kądziołka


Jeśli masz bazę adresową i piszesz do swoich subskrybentów regularne maile, powinieneś pamiętać o kilku sprawach... W artykule omawiam 10 najważniejszych elementów, o których należy pamiętać pisząc mailing. Jeśli masz bazę adresową i piszesz do swoich subskrybentów regularne maile, oto o czym powinieneś pamiętać:

1. Pole OD

Ustaw pole OD - najlepiej jak będzie to imię i nazwisko. Niekoniecznie Twoje - może być ono wymyślone tylko na potrzeby listy mailingowej.

Ważne jest jednak, aby go nie zmieniać - niech raz na zawsze zapadnie w pamięć czytelników Twojego newslettera.

Adres email nadawcy powinien być kojarzony z nazwiskiem osoby piszącej maila, np. A.Kadziolka @ netigo.pl.

Unikaj enigmatycznych adresów typu biuro@, kontakt@ czy marketing@

Maile od znajomych osób są chętniej otwierane, a nastawienie czytającego jest lepsze - mniej podejrzliwe i sceptyczne :)

Nie zapomnij się również podpisać w stopce listu :)

2. Temat

Temat maila jest jego najistotniejszą częścią - dlatego powinien intrygować, zainteresować czy szokować. Idealnie
jeśli będzie tam imię odbiorcy.

Temat maila powinien być krótki (max. 60 znaków), bez zbędnych wykrzykników i innych znaków interpunkcyjnych

Pomyśl, którego maila odtworzysz chętniej - o temacie

> Życzenia
> Wszystkiego najlepszego od firmy XYZ

czy

> Agnieszko, jak duża jest Twoja choinka?

Co bardziej intryguje:

> Rewelacyjne statystyki

czy

> Agnieszko, czy wiesz kto Cię wczoraj odwiedził?

Co Ci sie bardziej podoba

> Agnieszko, czy ten wirus dopadł i Ciebie?

czy

> Marketing wirusowy - Zobacz!!!

Dobrze pracują tematy typu "kto jeszcze chce", niedopowiedzenia, obietnice

> Kto jeszcze chce zarabiać w programach partnerskich
> Nie uwierzysz, co mi się wczoraj przytrafiło....
> Agnieszko, 100 zł dla Ciebie....

Zmieniając tylko temat maila, możesz zwiększyć jego skuteczność o kilkadziesiąt procent!

3. Personalizacja

Pisząc mailing, zwracaj się bezpośrednio do jednej osoby - przecież każdy subskrybent Twojej listy będzie go czytał sam, a nie w grupie :)

Używaj jej imienia, najlepiej w wołaczu. Słowa Ty, Tobie czy Ciebie - pisz wielką literą.

Idealnie, gdy w pierwszym mailu (powitalnym) poprosisz (całkiem retorycznie) o zgodę na zwracanie się do tej osoby po imieniu.

Czytelnik poczuje się ważny i chętnie przeczyta co do NIEGO piszesz. Nawiążesz nić porozumienia.

Wstaw imię (i nazwisko odbiorcy - jeśli je znasz) w pole Do . Takie maile rzadziej są uznawane za spam i są chętniej otwierane.

Bardzo często się zdarza, że są traktowane bardzo osobiście.


4. Wygląd maila

Dopilnuj, aby długość linii nie przekraczała 65 znaków, a po każdej z nich było sztywne przejście do następnej linii (enter). Tak sformatowane teksty czyta się najszybciej i najłatwiej.

Pisz prostym językiem, takim jak mówisz, nie używaj skomplikowanych słów, układaj krótkie zdania, nie przekraczaj 5 linii dla każdego z akapitów, wstawiaj podtytuły, które podkreślą co masz do powiedzenia.

Pamiętaj o tym, aby wysłać mail ze zdefiniowanym wcześniej kodowaniem - aby czytelnik poprawnie zobaczył polskie literki.


5. Ortografia i interpunkcja

Zadbaj o poprawność ortograficzną i stylistyczną, nie zapomnij o przecinkach - taki mail wygląda profesjonalniej i buduje zaufanie do nadawcy.

Zanim wyślesz maila, sprawdź go w Wordzie czy Open Office, zajmie to tylko chwilkę, a dzięki temu wyłapiesz byki (a przynajmniej ich większość)

6. Stopka

Na zakończenie każdego maila wklej podsumowanie polityki prywatności oraz możliwość wypisania się z listy.

Może ono brzmieć tak:

Otrzymujesz ten list, ponieważ wyraziła(e)ś zgodę na
otrzymywanie e-maili z serwisu http://netigo.pl
Nigdy, pod *żadnym pozorem* nie udostępnimy NIKOMU
Twoich danych osobowych. Jeśli chcesz zrezygnować
z otrzymywania maili, kliknij ...

Jeśli prowadzisz spółkę, musisz umieścić w stopce maile
dane o KRS i kapitale spółki - takie jest prawo w Polsce.
Stopka taka może wyglądać tak:

NIP: XXX-XX-XX-XX, REGON: XXXXXXXX, Kapitał: XX tys. zł
Sąd rejonowy w Gliwicach, X wydział gosp. KRS nr: XXXXXXXXXX

7. Szacunek

Zwracaj się do czytelnika grzecznie, z szacunkiem - tak jak Ty chciałbyś być traktowany.

8. Emocje

Pisząc maila, wywołaj entuzjazm, pobudź zmysły, subtelnie obudź emocje. Niech czytający poczuje dreszczyk zainteresowania. Niech w miarę czytania myśli:

jej ale fajnie
super!
kurcze, też tak chcę!!
muszę to mieć!!!


Nie zapomnij o wezwaniu do akcji :)

9. HTML

Jeśli wysyłasz maile w formacie HTML, dodaj też wersję tekstową - niektórzy użytkownicy są wierni swoim przyzwyczajeniom i nie tolerują maili w HTML.

Zadbaj też, aby linki były krótkie (mieściły się w jednej linii) i się nie łamały (dotyczy to szczególnie wersji tekstowej)

Jeśli linki w Twoim serwisie są dłuższe niż 60 znaków, skorzystaj z narzędzia jakim jest tinyurl.pl czy skocz.pl

10. PS
Na zakończenie koniecznie dodaj PS - jest to fragment równie ważny jak temat i zwykle czytany.
Najlepiej tam umieścić wezwanie do akcji lub któtkie podsumowanie maila - jego esencję.
---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Druk wypukły w ofercie drukarni w Warszawie

Druk wypukły w ofercie drukarni w Warszawie

Autorem artykułu jest Przemysław S


Choć historia druku sięga czasów starożytnych, dopiero stosunkowo niedawno wynaleziono większość wykorzystywanych dzisiaj form i narzędzi drukarskich. Są wśród nich, między innymi: druk wypukły - inaczej - druk puchnący, druk płaski i druk wklęsły. Wszystkie wymienione rodzaje druku są dziś bardzo ważnym elementem w poligrafii. Druk wypukły, zwany również drukiem puchnącym to technika graficzna, za pomocą której odbitka powstaje poprzez odciśnięcie farby nałożonej na częściach wypukłych matrycy. Ten rodzaj druku jest uważany za najbardziej elegancki i reprezentacyjny. Szczególnie często stosowany jest przez drukarnie w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu czy innych dużych miastach, gdzie zapotrzebowanie na różnego rodzaju wizytówki, zaproszenia, karty biznesowe czy druki reklamowe jest największe.
Druk wklęsły natomiast powszechnie stosuje się zarówno w grafice warsztatowej (artystycznej) jak i poligrafii, która jest raczej dziedziną przemysłową. Druk wklęsły charakteryzuje się tym, że miejsca drukujące są położone poniżej miejsc niedrukujących. Farba drukarska pokrywa najpierw całą formę, po czym z miejsc niedrukujących jest zabierana tzw. raklem, a następnie farba pozostawiona w zagłębieniach jest przenoszona na podłoże drukowe. Powszechnie ten rodzaj druku uważa się za nieco bardziej wytrzymały niż druk puchnący, a co za tym idzie umożliwiający wydruk większego nakładu z jednej formy drukowej. Przez specjalistów w dziedzinie poligrafii druk wklęsły uważany jest także za jedną z najszybszych metod wydruku.
Ostatni z trzech podstawowych rodzajów druku, to tzw. druk płaski. W tym przypadku miejsca drukujące i niedrukujące znajdują się na tym samym poziomie. Technika druku płaskiego dzieli się na tzw. metodę bezpośrednią, gdzie forma drukowa styka się bezpośrednio z podłożem drukowym oraz metodę pośrednią, w której obraz drukowy przenoszony jest z formy drukowej na element pośredniczący, a dopiero potem na podłoże drukowe. Ten rodzaj druku uznawany za najbardziej typowy jest wykorzystywany w poligrafii oraz w grafice warsztatowej najczęściej.
Znakomita większość funkcjonujących obecnie na rynku drukarni dysponuje narzędziami koniecznymi do stosowania wszystkich trzech rodzajów wydruku. Przy tak ogromnym zapotrzebowaniu na różnego rodzaju wydruki począwszy od wizytówek, zaproszeń czy ulotek, a skończywszy na drukach wielkoformatowych - stało się to właściwie koniecznością. Wpisując w wyszukiwarkach internetowych hasło: drukarnia Warszawa, Poznań czy Gdańsk, w poszukiwaniu najlepszej oferty, warto się jednak upewnić czy wybrana przez nas firma ma w ofercie drukowanie materiałów z wykorzystaniem na przykład druku puchnącego czy wklęsłego. Mniejsze drukarnie mogą mieć bowiem kłopot z dostępem do kosztownych matryc koniecznych do tego rodzaju wydruków.
Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych potrzeb zamawiającego. Często zdarza się, że zlecenie nie wymaga użycia bardziej skomplikowanych technik drukarskich, a druk płaski – najbardziej powszechny – jest jednocześnie w danym przypadku najwłaściwszy. Dzieje się tak najczęściej w przypadku druków wysokonakładowych, takich jak gazety, prospekty reklamowe czy ulotki. Druk wypukły i wklęsły najczęściej stosuje się natomiast przy wydruku wizytówek, zaproszeń, karnetów czy kart biznesowych, które drukowane są zazwyczaj w mniejszym nakładzie.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy wiesz jakie jest najskuteczniejsze narzędzie w e-biznesie?

Czy wiesz jakie jest najskuteczniejsze narzędzie w e-biznesie?

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz


W tym krótkim artykule opiszę narzędzie, które pozwala na zwiększenie obrotów we własnym sklepie internetowym Kilka dni temu w ofercie firmy Ententa pojawił się nowy produkt: FUMP. Jest to bardzo ciekawe narzędzie pozwalające zwiększyć dochody dowolnego e-biznesu. Otóż FUMP umożliwia wysyłanie wiadomości w określonym czasie od zapisania się na newsletter. FUMP robi to automatycznie dbając o to, aby każdy dostał wiadomości w odpowiedniej kolejności w odpowiednim czasie. Oprócz tego FUMP umożliwia wysyłanie wiadomości natychmiast (jako zwykły mailing).

FUMPa można wykorzystać do tworzenia różnych kursów internetowych. Przykładowo można zdefiniować 10 wiadomości, każda wysyłana kolejnego dnia. W takich wiadomościach będą kolejne lekcje danego kursu. Jak taki kurs może zwiększyć dochody w e-biznesie? Podam prosty przykład: załóżmy, że sprzedajesz przez internet narzędzia dla majsterkowiczów. Możesz napisać prosty kurs w którym opiszesz, jak wykonać różne rzeczy zamieszczając wartościowe porady. Np. w lekcji "Jak zrobić taboret" możesz opisać w jaki sposób wbijać gwoździe, aby były mniej widoczne. Oczywiście na końcu każdej wiadomości wypada napisać, że wszystkie narzędzia potrzebne do wykonania danej rzeczy można kupić w Twoim sklepie internetowym :-)

Zauważ, że w ten sposób reklamujesz swój sklep internetowy, ale w sposób nienatarczywy. Mało taki kurs jeśli będzie zawierał wartościowe informacje może być polecany innym osobom przez Twoich klientów, więc wygląda to tak, jakby klienci sami reklamowali Twój biznes :-) Należy jednak tutaj zadbać o to, aby kurs był wartościowy (zawierał jakieś cenne informacje, np. jak wykonać jakąś czynność, która komuś może sprawiać problemy lub aby zawierał jakieś cenne wskazówki ułatwiające pracę). Przewaga takiego kursu nad np. ebookiem jest taka, że łatwiej komuś przeczytać codziennie przez 10 dni po 2 strony tekstu, niż od razu zabrać się za czytanie 20 stronicowego ebooka. Oprócz tego zbierasz adresy e-mail swoich klientów. Klient który zapisze się na kurs nawet po otrzymaniu wszystkich lekcji dalej będzie na Twojej liście, dzięki czemu będziesz mógł np. raz na pół roku poinformować klienta o wyprzedaży :-)

To tylko jeden z pomysłów na wykorzystanie wielokrotnych autoresponderów. Więcej znajdziesz w darmowym ebooku mojego autorstwa: Najskuteczniejsze narzędzie w e-biznesie (270 KB)

FUMP ma pewną przewagę nad innymi autoresponderami otóż większość podobnych produktów jest dość drogich (co jest szczególnie uciążliwe dla małych firm lub osób prywatnych). Konkurencyjne produkty wymagają opłacania comiesięcznego abonamentu, natomiast za FUMPa płaci się tylko raz i można go używac dożywotnio. Jest to spowodowane tym, że konkurencyjne autorespondery są instalowane na serwerach usługodawców, natomiast FUMPa należy zainstalować na swoim serwerze (być może instalacja jest troszkę trudniejsza niż założenie konta w autoresponderze udostępnianym przez innych usługodawców, ale z drugiej strony masz pewność, że nikt inny nie będzie miał dostepu do Twoich adresów e-mail). I co najważniejsze w FUMPie można założyć dowolną ilość kont (FUMP może obsługiwać kilka różnych kursów).
Więcej informacji o FUMPie znajdziesz na tej stronie ---

Artykuł został przedrukowany z bloga Damiana Daszkiewicza

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Telemarketing. Jak zwiększyć jego efektywność.

Telemarketing. Jak zwiększyć jego efektywność.

Autorem artykułu jest Kornelia Przedworska


”Dzień dobry. Czy mógłbym rozmawiać z kimś decyzyjnym?” Ile razy słyszałeś coś takiego w słuchawce? Ja na takie słowa dostaję gęsiej skórki. Według tego samego scenariusza rozmowę przeprowadza wiele firm i nie zdają sobie chyba sprawy z tego ile mogliby osiągnąć gdyby rozmowa zaczęła się w innym stylu i innymi słowami. ”Dzień dobry. Czy mógłbym rozmawiać z kimś decyzyjnym?”
Ile razy słyszałeś coś takiego w słuchawce? Ja na takie słowa dostaję gęsiej skórki. Według tego samego scenariusza rozmowę przeprowadza wiele firm i nie zdają sobie chyba sprawy z tego ile mogliby osiągnąć gdyby rozmowa zaczęła się w innym stylu i innymi słowami.

Jak więc przeprowadzać rozmowę telefoniczną?
Najpierw określ powód dlaczego dzwonisz. Czy chcesz przedstawić swoją ofertę? Czy chcesz umówić się na spotkanie? Czy chcesz poznać potrzeby klienta?
Jeśli już wiesz po co dzwonisz, przed wykonaniem telefonu pomyśl, kto w danej firmie mógłby się zajmować interesującą Cię sferą działalności.
W dużych firmach sytuacja jest prostsza o tyle, że można np. w Internecie znaleźć informacje na temat struktury organizacyjnej firmy i dowiedzieć się czy istnieje ktoś taki jak kierownik zaopatrzenia, czy dyrektor handlowy. Nie wiemy jednak kto faktycznie podejmuje decyzje odnośnie zakupów. W małych firmach zwykle decyduje szef, ale dobrze przekonać pracownika, który bezpośrednio wykorzystuje (zużywa czy odsprzedaje) Twój produkt, aby on był Twoim „adwokatem” i przekonał swojego szefa.

Rozmowa telefoniczna zaczyna się od powitania i przedstawienia.
Jeśli dzwonisz do sekretariatu firmy przedstaw się wyraźnie, powiedz z jakiej firmy dzwonisz. Twoim celem jest aby sekretarka przełączyła Cię dalej, musisz wzbudzić jej zainteresowanie. Możesz to zrobić sugerując korzyści jakie jej firma osiągnie, jeśli Ty skontaktujesz się z właściwą osobą. Nie pytaj się natomiast, czy używają takiego a nie innego produktu, być może używają substytutu i usłyszysz odpowiedź odmowną, a przecież całkiem możliwe, że przekonałbyś do swojej oferty osobę faktycznie znającą się na temacie.
Poproś od razu o imię i nazwisko oraz stanowisko osoby, z którą zostaniesz połączony.

Jeśli uda Ci się połączyć z osobą potencjalnie zainteresowaną Twoją ofertą (szefem, zaopatrzeniowcem, handlowcem) w ciągu kilku sekund musisz ją przekonać do siebie. Jeszcze raz przedstaw się, powiedz z jakiej firmy dzwonisz oraz czym się Twoja firma zajmuje (to ważne, bo sama nazwa może nic rozmówcy nie mówić) oraz jaki jest cel Twojej rozmowy. Koniecznie wpleć w to przedstawienie nazwisko (a najlepiej imię) lub stanowisko osoby, z którą rozmawiasz. Zmniejszy to dystans między Wami, a więc ułatwi dalszą rozmowę.

Może to zabrzmieć na przykład tak:
„Dzień dobry Panie Adamie, Jan Kowalski z tej strony. Dzwonię z firmy X. Zajmujemy się importem najnowocześniejszych urządzeń biurowych, które znacznie poprawiają komfort pracy i redukują koszty. Chciałbym się z Panem spotkać i przedstawić swoją ofertę przygotowaną specjalnie dla firm handlowych.”
Ważne, abyś przygotowany przez siebie wstęp miał przetrenowany na tyle, aby brzmiał naturalnie. Twój rozmówca ma mieć wrażenie, że dzwonisz specjalnie do niego (a nie że jest to Twój setny telefon).

Dalsze scenariusze...
Dalsza część rozmowy zależy od Twojego rozmówcy.
Może od razu zechcieć się spotkać – wtedy koniecznie umów się na konkretny termin.
Może poprosić Cię o ofertę pocztą lub faksem, wtedy przekonaj go, że rozmowa osobista pomoże Ci pełniej określić potrzeby jego firmy oraz dobrać najlepsze dla niego urządzenia.
Jeśli i to nie poskutkuje, powiedz, że prześlesz mu ofertę oraz że skontaktujesz się z nim w ciągu następnego tygodnia, aby poznać jego zdanie na jej temat.
Jeśli nie będzie zainteresowany i nie zaproponuje Ci przesłania oferty, sam wyjdź z tą inicjatywą. Prześlij mu informacje o swojej firmie i oferowanych przez siebie produktach i również skontaktuj się kilka dni później. Większość klientów potrzebuje czasu aby pozytywnie zareagować na Twoją ofertę.

Następne rozmowy...
Jeśli będziesz rozmawiał po raz kolejny z tą samą osobą, dobrze jeśli nawiążesz do poprzednich telefonów. Wykorzystaj wcześniej zapisane informacje, używając zwrotów: „Ostatnio wspominał Pan o...”, „Tak pamiętam, rozmawialiśmy już o tym i mówił Pan...”. Kilka zapamiętanych faktów da Twojemu rozmówcy poczucie, że jeśli wtedy był wysłuchany, będzie i teraz, a więc jego czas nie jest zmarnowany. Działasz więc profesjonalnie.

Podsumowując – chcąc profesjonalnie rozmawiać przez telefon:
- ustal cel rozmowy i właściwego rozmówcę
- przygotuj sobie powitanie, które zainteresuje Twojego rozmówcę
- brzmij naturalnie – mów spokojnie, niskim głosem, wyraźnie, mów z głowy i reaguj na pytania czy wtrącenia rozmówcy
- słuchaj aktywnie - kilka "aha", czy "tak, ma pan rację" mile widziane
- zapisz sobie wynik rozmowy oraz wszystkie istotne informacje jakie się w niej pojawią (dane osoby z którą rozmawiasz – zawsze możesz poprosić o ponowne powtórzenie nazwiska, stanowisko, potrzeby, itd)
- nie zrażaj się wynikiem pierwszej rozmowy (jeśli był negatywny) i spróbuj za jakiś czas znów wykorzystując informacje, które już masz
- nie wykonuj dwa razy tego samego telefonu do jednej firmy! Pilnuj aby Twój rozmówca nie usłyszał tego samego powitania i nie został potraktowany jako ten z którym rozmawiasz po raz pierwszy. Notuj rozmówców i firmy!

Powodzenia! ---

Autorka artykułu jest specjalistą ds. marketingu MŚP. Autorką książki: Praktyczny marketing w małej firmie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl