poniedziałek, 11 lutego 2013

Dlaczego strona www Twojej firmy nie przynosi dużych korzyści?

Dlaczego strona www Twojej firmy nie przynosi dużych korzyści?

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Zwróć uwagę na to, że w internecie umieszczone są setki tysięcy stron firm, które mówią Tobie iż ich twórcy wykazują brak jakiegokolwiek pojęcia o podstawowych prawach marketingu rządzących w sieci. Strony takie zamieszczone są w internecie i...

Zwróć uwagę na to, że w internecie umieszczone są setki tysięcy stron firm, które mówią Tobie, iż ich twórcy wykazują brak jakiegokolwiek pojęcia o podstawowych prawach marketingu rządzących w sieci.


Strony takie zamieszczone są w internecie i nic nie robią, nie pracują dla firm, nie przynoszą zysków. Wiszą sobie bez żadnej funkcji w przestrzeni wirtualnej wydając świadectwo o skandalicznym braku kompetencji i koncepcji swoich właścicieli. Taka jest brutalna prawda.


Jednak niektóre firmy mają wyraźnie więcej "powodzenia w biznesie", ich strony www przyciągają setki klientów na dobę. Niewiele ma to jednak wspólnego z powodzeniem. To jest raczej wynik zastosowania odpowiednich strategii marketingowych i zrozumienia istoty funkcjonowania internetu oraz dostosowania do potrzeb nowego internetowego środowiska tradycyjnych technik oraz narzędzi marketingowych.


To zatrważające jak tradycyjni, teoretyczni specjaliści marketingu nie rozumieją natury internetu i nie mają pojęcia jak funkcjonuje sieć ze swoimi mechanizmami psychologicznymi.


Uwierz mi, spotkałem takich wielu.


Większość właścicieli firm traktuje to medium, jak gazetę, radio czy telewizję w których użytkownicy automatycznie dowiadują się o ich istnieniu. Lub traktują internet jak ulotki promocyjne, które lądują pod drzwiami Twojego domu i w Twojej skrzynce na listy.


Internet jest odwrotnością tego wszystkiego i tu każdy sam decyduje, co chce przeczytać i oglądnąć. Tutaj klientowi nie wrzucisz niczego na siłę, to on sam szuka informacji, której tak naprawdę potrzebuje i jeśli na stronie www Twojej firmy wzbudzisz w nim zainteresowanie, zmotywujesz go do dalszego czytania Twoich stron, to wygrałeś.


Strona www Twojej firmy nigdy nie przyjdzie do klienta sama. To klient musi jej poszukać, a Ty daj mu chociaż jeden dobry powód aby to zrobił.


Czy Ty tak już działasz?


Założę się, że słabo lub wcale!



Pomyśl, gdy "słono płacisz" za reklamę w prasie, czy radio to kupujesz na moment czytelnika albo słuchacza. Wypełniasz miejsce w gazecie lub czas spotu reklamowego czym tylko chcesz bo kupujesz klienta.


W internecie nie pomoże Tobie nawet gdybyś kupił 1 000 000 GB przestrzeni na swoją stronę www. W rzeczywistości internetowej nie robi to żadnej różnicy. Tu uwagę klienta możesz pozyskać umiejętnością zaoferowania usług czy produktów Twojej firmy w taki sposób, aby klient na Twojej stronie www zatrzymał się, pozostał na niej dłużej, powracał nieustannie i w końcu zareagował w ten właściwy dla Ciebie sposób.


Aby zjawił się u Ciebie i kupił Twoje usługi lub towary.


Jeśli pragniesz promować się w internecie i zdobywać nowych klientów to musisz dać ludziom powody aby wybrali stronę www Twojej firmy wśród tysięcy pozostałych.


Pamiętaj, internet nie jest przypisany do danego miejsca. Dlatego firmy z Gdańska, Warszawy czy nawet spoza granic Polski mogą odławiać Twoich klientów np. w Krakowie. Jeśli ich sprzęt do połowu będzie lepszy niż Twój, to zostaniesz bez klientów :-(


Zerknij teraz w zakamarki Twojej pamięci i powiedz mi, ile stron w internecie odwiedziłeś, które wyglądały wspaniale tylko że tak naprawdę nie mogłeś się doczekać kiedy je opuścisz. I powiedz też, na ilu stronach byłeś "innych", gdzie pomimo skromniejszego wyglądu, pozostałeś dłużej, czytając ich zawartość z zapartym tchem.


Jestem ciekawy, jak bardzo chcesz wiedzieć, co różni te strony?


Więc zacznij poznawać zasady funkcjonowania skutecznych narzędzi marketingowych tego gigantycznego medium, jakim jest internet już teraz, aby za kilka lat nie żałować, że nie było Twojej firmy w tym wyścigu po sukces.


Bądź jednym z tych przedsiębiorców, którzy z uśmiechem na twarzy będą mogli spojrzeć na tysiące nowicjuszy dla których wykorzystanie internetowych narzędzi marketingowych aby zwiększać swoje dochody to czarna magia.

---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Jak Napisać Ofertę firmy i zdobyć 1000 klientów?

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Które z tych błędów popełniasz wysyłając swoje e-maile?

Które z tych błędów popełniasz wysyłając swoje e-maile?

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Ciągle zbyt często zarówno w swojej prywatnej jak i firmowej poczcie znajduję "anonimowe" wiadomości e-mail o podobnej treści, których zadaniem jest jedno, przekonanie mnie do tego abym wyraził zgodę na wykorzystanie mojego adresu e-mail do przesyłania mi pełnych informacji handlowych. Ciągle zbyt często zarówno w swojej prywatnej jak i firmowej poczcie znajduję "anonimowe" wiadomości e-mail o podobnej treści, których zadaniem jest jedno, przekonanie mnie do tego abym wyraził zgodę na wykorzystanie mojego adresu e-mail do przesłania mi pełnych informacji handlowych.

Wiadomości te jednak robią to tak nieumiejętnie, że zastanawiam się czy rozsyłające je firmy w ogóle mają świadomość tego, jak bardzo nieskuteczny i nieprofesjonalny jest ich mailing.

Tego typu wiadomości najczęściej adresat (potencjalny klient) od razu wrzuca do kosza, a ich treść można przedstawić następująco:

----------

Nadawca: Zgoda BCIMAgine
Odbiorca: Odbiorcy zawarci na liście niejawnej


Temat: Zapytanie ofertowe.



Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującą Ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną prosimy o wyrażenie zgody (art. 10 ust. 2 ww. Ustawy) na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem, w skład którego wchodzą następujące moduły: Podmioty, Kontakty personalne, Organizer, Notatki, Magazyn Plików, Korespondencja, Dokumenty Kontrolowane, CallCenter, Serwis, Projekty, na udostępniony przez Państwa adres e-mail.

Jeżeli wyrażają Państwo zgodę proszę kliknąć w AKCEPTUJĘ.



Zespół BCIMAgine

----------

Kiedy zaczęła obowiązywać wymieniona w powyższym przykładowym liście ustawa, niektórzy "spece od marketingu" zaczęli masowo wysyłać podobne prośby o zgodę, które miały być sposobem chroniącym ich przed zarzutem o SPAM.

Jak już dostrzegasz, przy okazji prośby o wyrażenie zgody przemycany jest także skrót oferty handlowej. Być może oskarżenie o SPAM po rozsyłaniu tego typu mailingu da się wybronić przed sądem (szukając luk prawnych), ale najgorsze może spotkać taką firmę, gdy wśród klientów straci ona reputację, a jej adresy e-mail zostaną zablokowane przez filtry antyspamowe, co drastycznie może się odbić na jej kondycji finansowej i funkcjonowaniu.

Zastanawiam się, dlaczego ciągle tak dużo nieświadomych firm codziennie naraża się na niebezpieczeństwo oskarżenia o SPAM i z uporem ignoranta popełnia niewybaczalne błędy w nieudolnie prowadzonych przez siebie marketingowych kampaniach mailingowych. Większość w ten sposób rozsyłanych e-maili ląduje natychmiast w koszach swych adresatów wzbudzając u nich jedynie frustrację bez jakiegokolwiek zaciekawienia ofertą nadawcy.



Oto lista największych z popełnianych w mailingach błędów :



Błąd pierwszy. W polu NADAWCA wiadomości umieszczony jest dziwny zwrot lub adres e-mail, który nic nie mówi adresatowi (klientowi) i jest dla niego obcy.

Błąd drugi. W polu ODBIORCA umieszczony jest zwrot "Odbiorcy zawarci na liście niejawnej" lub co gorsze i karygodne wielka lista wszystkich adresów e-mail na które został wysłany mailing. Ciągle jeszcze spotykam się z tym, że klient może odczytać wszystkie adresy innych klientów tej samej wiadomości.

Błąd trzeci. Nieciekawy temat i nudna treść wiadomości napisana tak by mogła być wysłana tysiące razy bez nawiązania do osoby adresata. Jedyną pracę jaką sobie zadał nadawca takiego mailingu to zdobycie gdzieś adresów do wysyłki i przytoczenie regułki powołującej się na ustawę.

Błąd czwarty. Treść wiadomości podpisana bezimiennym (anonimowym) zwrotem typu "Dział Marketingu" , "Zespół Sprzedaży", "Zespół BCIMAgine"

Błąd piąty. Brak informacji na temat polityki prywatności obowiązującej na liście adresowej nadawcy. Brak informacji o tym w jaki sposób dane klienta znalazły się na takiej (podejrzanej) liście mailingowej, do czego będą wykorzystywane, jak chronione i jak można je stamtąd szybko usunąć.

Błąd szósty. Nie podawanie danych kontaktowych do osoby odpowiedzialnej za mailing.

Błąd siódmy. Wykorzystanie nieaktualnych list adresowych zakupionych lub pozyskanych z niepewnych i nielegalnych źródeł.



Jeśli przed wysłaniem oferty mailingiem włożysz choć trochę wysiłku aby dowiedzieć się:



kim jest i jak ma na imię Twój potencjalny klient,

czym się on zajmuje i jakie są jego zainteresowania,

jakie są jego problemy, potrzeby i czego oczekuje,



to wtedy będziesz mógł lub mogła wysłać indywidualny list do klienta w którym napiszesz, co Cię zaciekawiło, jak możesz rozwiązać jego problemy i subtelnie przedstawisz korzyści jakie mógłby on odnieść gdyby skorzystał z Twoich produktów lub usług.

Pisząc osobisty, indywidualny list do Pana Marka czy Zosi w którym na początku przedstawisz się i opiszesz wszystko tak prosto jakbyś rozmawiał / rozmawiała z przyjacielem nie musisz prosić o zgodę na przesłanie oferty, a masz wielką szansę, że w ten sposób docenisz nowego klienta i pozyskasz go dla Twojej firmy. Taki klient z pewnością sam będzie chciał się wkrótce zapisać na Twoją listę mailingową.

Dlatego także podczas internetowego warsztatu dla przedsiębiorców można nauczyć się strategii skutecznego e-mail marketingu i poznać sposoby na to, aby sprawić, że potencjalni klienci będą chcieli z zapartym tchem przeczytać Twoje listy.

Zapamiętaj, jeśli komuś nie chce się nawet sprawdzić czym interesuje i zajmuje się potencjalny klient (adresat emaila) tylko rozsyła masowe wiadomości z zapytaniem o zgodę na przesłanie oferty handlowej, to traktuje swych potencjalnych klientów niepoważnie i dodatkowo naraża się na uznanie go za SPAMera. A to może być bardzo kosztowne.

---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Poznaj skuteczne Techniki Sprzedaży i naucz się szybko powiękaszć zyski firmy.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Imprezy dla firm - sposób na wspaniałą rozrywkę (część I)

Imprezy dla firm - sposób na wspaniałą rozrywkę (część I)

Autorem artykułu jest Rafał Turek


Kasyno, Ruletka, Black Jack, Poker, pokazy taneczne, pokazy barmańskie, pokazy kaskaderskie, iluzja, pokazy mody to tylko nieliczne z atrakcji jakie oferują firmy zajmujące sie organizacją imprez integracyjnych dla firm.

Kompleksowa obsługa w trakcie wszelkiego rodzaju imprez okolicznościowych obejmująca nawet transport sprzętu do i z miejsca imprezy oraz prowadzenie gier wraz z promocjami i upominkami dla uczestników imprezy jest wspaniałym rozwiązaniem dla firm, które pragną mocno zmotywować pracowników, a tym samym dać im nieco "odpocząć" i "zmusić" do dalszej aktywnej pracy na rzecz tej firmy.


Jedna z atrakcji, którą oferują firmy organizujące imprezy integracyjne dla firm, a którą szerzej omówimy jest organizacja gier pokazowych .


Kompleksowa obsługa w zakresie organizacji gier pokazowych obejmuje transport obsługi i sprzętu do i z miejsca imprezy oraz prowadzenie gier wraz z drobnymi promocjami i upominkami dla uczestników imprezy.


Obsługę stanowią zawodowi krupierzy z dużym doświadczeniem, potrafiący doskonale dostosowywać się do sytuacji i okoliczności powstałych w czasie eventu.


Pieniądze znajdujące się na stołach są imitacją środków płatniczych, na których może znaleźć się logo firmy organizującej imprezę dla swoich pracowników.


Najwyższej klasy sprzęt – profesjonalne stoły do Ruletki, Black Jacka i Pokera, używane są w kasynach gry na całym świecie.


Firmy organizujące gry pokazowe dysponują również odpowiednia scenografią, dzięki której uczestnicy mogę poczuć się jak we własnym LAS VEGAS.


Proponowana forma imprezy stanowi nie lada atrakcję, urozmaica zwykłe imprezy i cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników.


Więcej na temat imprez dla firm, m.in. o imprezach tematycznych umieszczę w późniejszych artykułach. Zapraszam do komentarzy.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

10 porad - jak napisać dobry i skuteczny mailing

10 porad - jak napisać dobry i skuteczny mailing

Autorem artykułu jest Agnieszka Kądziołka


Jeśli masz bazę adresową i piszesz do swoich subskrybentów regularne maile, powinieneś pamiętać o kilku sprawach... W artykule omawiam 10 najważniejszych elementów, o których należy pamiętać pisząc mailing. Jeśli masz bazę adresową i piszesz do swoich subskrybentów regularne maile, oto o czym powinieneś pamiętać:

1. Pole OD

Ustaw pole OD - najlepiej jak będzie to imię i nazwisko. Niekoniecznie Twoje - może być ono wymyślone tylko na potrzeby listy mailingowej.

Ważne jest jednak, aby go nie zmieniać - niech raz na zawsze zapadnie w pamięć czytelników Twojego newslettera.

Adres email nadawcy powinien być kojarzony z nazwiskiem osoby piszącej maila, np. A.Kadziolka @ netigo.pl.

Unikaj enigmatycznych adresów typu biuro@, kontakt@ czy marketing@

Maile od znajomych osób są chętniej otwierane, a nastawienie czytającego jest lepsze - mniej podejrzliwe i sceptyczne :)

Nie zapomnij się również podpisać w stopce listu :)

2. Temat

Temat maila jest jego najistotniejszą częścią - dlatego powinien intrygować, zainteresować czy szokować. Idealnie
jeśli będzie tam imię odbiorcy.

Temat maila powinien być krótki (max. 60 znaków), bez zbędnych wykrzykników i innych znaków interpunkcyjnych

Pomyśl, którego maila odtworzysz chętniej - o temacie

> Życzenia
> Wszystkiego najlepszego od firmy XYZ

czy

> Agnieszko, jak duża jest Twoja choinka?

Co bardziej intryguje:

> Rewelacyjne statystyki

czy

> Agnieszko, czy wiesz kto Cię wczoraj odwiedził?

Co Ci sie bardziej podoba

> Agnieszko, czy ten wirus dopadł i Ciebie?

czy

> Marketing wirusowy - Zobacz!!!

Dobrze pracują tematy typu "kto jeszcze chce", niedopowiedzenia, obietnice

> Kto jeszcze chce zarabiać w programach partnerskich
> Nie uwierzysz, co mi się wczoraj przytrafiło....
> Agnieszko, 100 zł dla Ciebie....

Zmieniając tylko temat maila, możesz zwiększyć jego skuteczność o kilkadziesiąt procent!

3. Personalizacja

Pisząc mailing, zwracaj się bezpośrednio do jednej osoby - przecież każdy subskrybent Twojej listy będzie go czytał sam, a nie w grupie :)

Używaj jej imienia, najlepiej w wołaczu. Słowa Ty, Tobie czy Ciebie - pisz wielką literą.

Idealnie, gdy w pierwszym mailu (powitalnym) poprosisz (całkiem retorycznie) o zgodę na zwracanie się do tej osoby po imieniu.

Czytelnik poczuje się ważny i chętnie przeczyta co do NIEGO piszesz. Nawiążesz nić porozumienia.

Wstaw imię (i nazwisko odbiorcy - jeśli je znasz) w pole Do . Takie maile rzadziej są uznawane za spam i są chętniej otwierane.

Bardzo często się zdarza, że są traktowane bardzo osobiście.


4. Wygląd maila

Dopilnuj, aby długość linii nie przekraczała 65 znaków, a po każdej z nich było sztywne przejście do następnej linii (enter). Tak sformatowane teksty czyta się najszybciej i najłatwiej.

Pisz prostym językiem, takim jak mówisz, nie używaj skomplikowanych słów, układaj krótkie zdania, nie przekraczaj 5 linii dla każdego z akapitów, wstawiaj podtytuły, które podkreślą co masz do powiedzenia.

Pamiętaj o tym, aby wysłać mail ze zdefiniowanym wcześniej kodowaniem - aby czytelnik poprawnie zobaczył polskie literki.


5. Ortografia i interpunkcja

Zadbaj o poprawność ortograficzną i stylistyczną, nie zapomnij o przecinkach - taki mail wygląda profesjonalniej i buduje zaufanie do nadawcy.

Zanim wyślesz maila, sprawdź go w Wordzie czy Open Office, zajmie to tylko chwilkę, a dzięki temu wyłapiesz byki (a przynajmniej ich większość)

6. Stopka

Na zakończenie każdego maila wklej podsumowanie polityki prywatności oraz możliwość wypisania się z listy.

Może ono brzmieć tak:

Otrzymujesz ten list, ponieważ wyraziła(e)ś zgodę na
otrzymywanie e-maili z serwisu http://netigo.pl
Nigdy, pod *żadnym pozorem* nie udostępnimy NIKOMU
Twoich danych osobowych. Jeśli chcesz zrezygnować
z otrzymywania maili, kliknij ...

Jeśli prowadzisz spółkę, musisz umieścić w stopce maile
dane o KRS i kapitale spółki - takie jest prawo w Polsce.
Stopka taka może wyglądać tak:

NIP: XXX-XX-XX-XX, REGON: XXXXXXXX, Kapitał: XX tys. zł
Sąd rejonowy w Gliwicach, X wydział gosp. KRS nr: XXXXXXXXXX

7. Szacunek

Zwracaj się do czytelnika grzecznie, z szacunkiem - tak jak Ty chciałbyś być traktowany.

8. Emocje

Pisząc maila, wywołaj entuzjazm, pobudź zmysły, subtelnie obudź emocje. Niech czytający poczuje dreszczyk zainteresowania. Niech w miarę czytania myśli:

jej ale fajnie
super!
kurcze, też tak chcę!!
muszę to mieć!!!


Nie zapomnij o wezwaniu do akcji :)

9. HTML

Jeśli wysyłasz maile w formacie HTML, dodaj też wersję tekstową - niektórzy użytkownicy są wierni swoim przyzwyczajeniom i nie tolerują maili w HTML.

Zadbaj też, aby linki były krótkie (mieściły się w jednej linii) i się nie łamały (dotyczy to szczególnie wersji tekstowej)

Jeśli linki w Twoim serwisie są dłuższe niż 60 znaków, skorzystaj z narzędzia jakim jest tinyurl.pl czy skocz.pl

10. PS
Na zakończenie koniecznie dodaj PS - jest to fragment równie ważny jak temat i zwykle czytany.
Najlepiej tam umieścić wezwanie do akcji lub któtkie podsumowanie maila - jego esencję.
---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Druk wypukły w ofercie drukarni w Warszawie

Druk wypukły w ofercie drukarni w Warszawie

Autorem artykułu jest Przemysław S


Choć historia druku sięga czasów starożytnych, dopiero stosunkowo niedawno wynaleziono większość wykorzystywanych dzisiaj form i narzędzi drukarskich. Są wśród nich, między innymi: druk wypukły - inaczej - druk puchnący, druk płaski i druk wklęsły. Wszystkie wymienione rodzaje druku są dziś bardzo ważnym elementem w poligrafii. Druk wypukły, zwany również drukiem puchnącym to technika graficzna, za pomocą której odbitka powstaje poprzez odciśnięcie farby nałożonej na częściach wypukłych matrycy. Ten rodzaj druku jest uważany za najbardziej elegancki i reprezentacyjny. Szczególnie często stosowany jest przez drukarnie w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu czy innych dużych miastach, gdzie zapotrzebowanie na różnego rodzaju wizytówki, zaproszenia, karty biznesowe czy druki reklamowe jest największe.
Druk wklęsły natomiast powszechnie stosuje się zarówno w grafice warsztatowej (artystycznej) jak i poligrafii, która jest raczej dziedziną przemysłową. Druk wklęsły charakteryzuje się tym, że miejsca drukujące są położone poniżej miejsc niedrukujących. Farba drukarska pokrywa najpierw całą formę, po czym z miejsc niedrukujących jest zabierana tzw. raklem, a następnie farba pozostawiona w zagłębieniach jest przenoszona na podłoże drukowe. Powszechnie ten rodzaj druku uważa się za nieco bardziej wytrzymały niż druk puchnący, a co za tym idzie umożliwiający wydruk większego nakładu z jednej formy drukowej. Przez specjalistów w dziedzinie poligrafii druk wklęsły uważany jest także za jedną z najszybszych metod wydruku.
Ostatni z trzech podstawowych rodzajów druku, to tzw. druk płaski. W tym przypadku miejsca drukujące i niedrukujące znajdują się na tym samym poziomie. Technika druku płaskiego dzieli się na tzw. metodę bezpośrednią, gdzie forma drukowa styka się bezpośrednio z podłożem drukowym oraz metodę pośrednią, w której obraz drukowy przenoszony jest z formy drukowej na element pośredniczący, a dopiero potem na podłoże drukowe. Ten rodzaj druku uznawany za najbardziej typowy jest wykorzystywany w poligrafii oraz w grafice warsztatowej najczęściej.
Znakomita większość funkcjonujących obecnie na rynku drukarni dysponuje narzędziami koniecznymi do stosowania wszystkich trzech rodzajów wydruku. Przy tak ogromnym zapotrzebowaniu na różnego rodzaju wydruki począwszy od wizytówek, zaproszeń czy ulotek, a skończywszy na drukach wielkoformatowych - stało się to właściwie koniecznością. Wpisując w wyszukiwarkach internetowych hasło: drukarnia Warszawa, Poznań czy Gdańsk, w poszukiwaniu najlepszej oferty, warto się jednak upewnić czy wybrana przez nas firma ma w ofercie drukowanie materiałów z wykorzystaniem na przykład druku puchnącego czy wklęsłego. Mniejsze drukarnie mogą mieć bowiem kłopot z dostępem do kosztownych matryc koniecznych do tego rodzaju wydruków.
Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych potrzeb zamawiającego. Często zdarza się, że zlecenie nie wymaga użycia bardziej skomplikowanych technik drukarskich, a druk płaski – najbardziej powszechny – jest jednocześnie w danym przypadku najwłaściwszy. Dzieje się tak najczęściej w przypadku druków wysokonakładowych, takich jak gazety, prospekty reklamowe czy ulotki. Druk wypukły i wklęsły najczęściej stosuje się natomiast przy wydruku wizytówek, zaproszeń, karnetów czy kart biznesowych, które drukowane są zazwyczaj w mniejszym nakładzie.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl