wtorek, 31 maja 2016

Artykuł sponsorowany - sposób na skuteczną reklamę?

Artykuł sponsorowany - sposób na skuteczną reklamę?


Autor: Dorota T.


W czasach zmian algorytmu Google, spowolnienia gospodarczego i coraz większej wiedzy dotyczącej poszczególnych produktów w oczach potencjalnego klienta, copywriter, który zaczyna reklamować usługę lub przedmiot ma nie lada problem. Musi wziąć pod uwagę wiele czynników.


Przede wszystkim to, że jego odbiorca często ma sporą wiedzę i by wkupić się w jego łaski, należy powtórzyć to, co już na dany temat wie, by następnie zaprezentować to, co chcemy by się dowiedział. Najlepsze warunki ku temu daje artykuł sponsorowany

Reklama, ale tak jakby nie reklama
Natłok reklam sprawia, że stajemy się nieczuli na wszelkie przekazy. Gdy pojawia się banner, który zasłania nam treść, szybko szukamy czerwonego krzyżyka. Czasami gdy reklam jest za dużo, raz po raz pojawiają się i przykuwają naszą uwagę, odciągając od czytanych artykułów, przestajemy zaglądać na daną witrynę. Mamy z nią niemiłe skojarzenia. Po prostu.

Podobny mechanizm obowiązuje w przypadku reklam w telewizji. Tutaj sprawa jest jeszcze prostsza. Dzięki temu, że reklamy rozdzielają pasma innych programów, można po prostu w odpowiednim miejscu wyjść z pokoju, czy przełączyć kanał. Inna sprawa, że istnieje to, co ostatnio nazywa się lokowaniem produktu. To reklamowanie danego produktu w sposób, który był dotychczas niezauważany lub w nieodpowiedni sposób podkreślany. W ulubionym serialu używa się lodówki danej marki, w programie rozrywkowym myje się zęby określoną pastą do zębów, a w programie kulinarnym używa danej marki przypraw.

Artykuł sponsorowany wpisuje się w ten trend. Daje jedno i drugie: informację i przekaz reklamowy. Nie jest zaznaczony i od samego wstępu odrzucany jako banner, czy reklama jako taka. Na niektórych serwisach nie jest w specjalny sposób wyróżniany. Pojawia się wśród innych „zwykłych artykułów”. Nie daje czytelnikom nawet informacji, że to, co mają przed sobą to artykuł sponsorowany (choć przyznać trzeba, że na tych bardziej uczciwych portalach praktyka taka jest niedopuszczalna).

Artykuł sponsorowany czyta się lepiej
Oczywiście o ile jest on w umiejętny sposób napisany. Taki artykuł może wnieść wiele nowego, dać nam wiedzę, której do tej pory nie mieliśmy. Czasami rozśmieszy, zaintryguje, czy w inny sposób wpłynie na emocje.

Artykuł sponsorowany to przekaz reklamowy, jednak łączący cechy publicystyki z reklamą. Daje inną formę promocji, która pozwala kupić się w łaskę potencjalnych klientów. Odpowiednio zredagowany sprawia, że osoba czytająca podziela spostrzeżenia autora artykułu, utożsamia się z tym, co pisze, a z czasem również jest bardziej otwarta na to, co nowego niesie prezentowany jej artykuł.
Artykuł sponsorowany nie jest tak natrętny jak reklama tradycyjna. Niesie on wartość merytoryczną, która przewyższa wszystko inne, co może dać tradycyjna reklama bannerowa. Napisany w lekkim i żartobliwym tonie, może nieść także rozrywkę i gwarantować chwilę relaksu.

Przekazuje to, co chcesz
Artykuł sponsorowany oprócz przekazu podprogowego, poza marketingiem, daje wspomnianą wartość merytoryczną, dodatkowo może być wzbogacony w dowolnie wybrane i pasujące danemu tematowi zdjęcia. Można również podnieść jakość takiego artykułu poprzez zamieszczenie w nim wypowiedzi eksperta, przykładowo lekarza, prawnika, nauczyciela, czy też innej osoby, która jest powiązana w jakiś stopniu z daną branżą i danym obszarem, w jakim ma funkcjonować reklamowany produkt lub usługa.


Słowa ubrane w zyski: napiszemy.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy mailing jest zgodny z prawem?

Czy mailing jest zgodny z prawem?


Autor: Filip Turyk


Codziennie na firmowe i prywatne skrzynki mailowe przychodzą zapytania ofertowe. Czasem są to zapytania o ofertę, czasem oferty. Niekiedy jedno i drugie jednocześnie. Czy jest to zgodne z prawem?


Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną wprost zabrania przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną bez wcześniejszej zgody zainteresowanego. Drogą elektroniczną może być między innymi adres mailowy. Jak zatem należy postępować jeśli chcemy rozesłać ofertę do wielu podmiotów jednocześnie?

Przede wszystkim należy skupić się na definicji „informacji handlowej”. Zgodnie z ustawą jest to każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy. Oznacza to, że przesłanie jakiejkolwiek informacji o tym charakterze jest łamaniem obowiązujących przepisów, chyba że osoba taka wyraziła wcześniej zgodę. Należy zwrócić uwagę, iż reklama wysłana w mailu nie musi zachęcać bezpośrednio do wejścia na stronę lub kupna towaru bądź usługi. Wystarczy określić, że nadawca jest liderem w danej branży i zajmuje się reklamowaną usługą bądź produkcją aby pośrednio przesłać reklamę.

Dość częstą próbą obejścia ustawy jest wysłanie zapytania o możliwość przesłania oferty właśnie zawierającej reklamę danego produktu. Przykładem może być mail z informacją o produkcie lub usłudze z informacją, że cennik zostanie dosłany po wyrażeniu zgody. Niedopuszczalne jest przesłanie maila z reklamą z informacją, iż dalszych ofert nie będzie jeśli dana osoba oświadczy, iż nie zgadza się na przesyłanie do niej maili. Warto pamiętać, że tego typu praktyki stanowią czyn nieuczciwej konkurencji.

Jeszcze innym problemem są same adresy mailowe. Może bowiem okazać się, że posiadane adresy to dane osobowe. Będzie tak w przypadku adresu o przykładowej konstrukcji imię.nazwisko@nazwafirmy.pl . Ochrona danych osobowych wymagać będzie aby bazę adresową zabezpieczyć zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych. W takim wypadku należy zebrać dwie zgody a mianowicie zgodę na przesyłanie informacji handlowych oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Zgodnie z oficjalną wykładnią Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych zgody te nie są tożsame i muszą być wyrażane oddzielnie.

Reasumując, przed wysłaniem mailingu warto zastanowić się czy zapytanie o możliwość przesłania oferty nie jest nachalnym wciskaniem reklamy. Pamiętajmy jak uciążliwe i irytujące jest ciągłe odbieranie maili z produktami lub usługami, których nie chcemy. Pomijając kwestie prawne może to odbić się negatywnie na wizerunku firmy. Może też zdarzyć się, że domena z której wysyłany jest mailing zostanie wciągnięta na listę spamerów, co w efekcie spowoduje faktyczna blokadę wysłania jakiegokolwiek maila z domeny firmowej.


Filip Turyk
Idcon ochrona danych osobowych
www.idcon.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

O skuteczności linków sponsorowanych

O skuteczności linków sponsorowanych


Autor: Dawid Medwediuk


Jak ostatnio mamy okazję zaobserwować, Internet to świetne miejsce na różnego rodzaju kampanie reklamowe, które pozwolą nam na lepszą sprzedaż i szybsze dojście do szeregu klientów, którzy bez tego nie mieliby szans kupić naszych produktów. Jak temu zaradzić?


Zawsze warto wykorzystać różne metody do reklamy w Internecie. Adwords to swoisty system należący do koncernu Google. Pozwala on na zamieszczanie reklam i sponsorowanych linków w wyszukiwarce, a także na stronach, które należą do specjalnego programu nazywanego Google AdSense.

Link sponsorowany w systemie adwords może być tworzony na dwa sposoby, których wybór należy wyłącznie do użytkownika. Pierwszym sposobem jest dobór kluczowych słów, które dokładnie wskażą typy stron, które będą miały styczność z reklamą adwords. Drugim sposobem jest dokładna decyzja co do portali internetowych, które będą pokazywać reklamy. Pole reklamowe jest wyświetlane zazwyczaj na samej górze strony pokazującej wyniki wyszukiwania w Google.Linki Sponsorowane

Z pewnością zetknąłeś się już z koniecznością wypromowania swojej strony internetowej. Świetnym pomysłem na takie działanie jest korzystanie z linków sponsorowanych, które pozwalają na szybką i bezproblemową promocję Twojej strony, a tym samym przedsiębiorstwa w wynikach największych wyszukiwarek, którymi posługuje się większość Twoich klientów. Linki sponsorowane to swoiste słowa kluczowe, które mogą kierować osoby zainteresowane na konkretne strony- w tym przypadku na Twoją.

Zarówno reklamy, jak i witryny internetowe są przypisywane do grup poszczególnych słów kluczowych. Jest to bardzo pomocne, gdyż w ten sposób widz i odbiorca będzie mógł zapoznawać się wyłącznie z tymi stronami, które go interesują. Osoba, która szuka informacji na temat remontu domu, dostrzeże witrynę na temat malowania ścian lub zakupów dywanu, a linki sponsorowane na temat ogrodnictwa wyświetlą się osobom zainteresowanym tą dziedziną. Zwróć na to uwagę, bo linki sponsorowane mogą Ci pomóc.

Internet jest idealnym miejscem, gdzie możesz rozreklamować stronę internetową swojego sklepu, lub po prostu produkty, które sprzedajesz. Warto się zainteresować programem Adwords. Jeśli przyłączysz się do działania, zaznajomisz się z zasadami i dowiesz, że głównym celem jest między innymi zamieszczanie reklam na stronach internetowych, które również biorą udział w akcji. Reklamę Adwords możesz również zobaczyć w wyszukiwaniach Google. Według mnie jest to naprawdę świetny sposób, by nie wydając całej fortuny, dotrzeć do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani towarem, jaki oferujesz. Już wiele osób się przekonało o skuteczności programu Adwords. Może i Ty spróbujesz?


Dawid M.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Identyfikacja wizualna twojej firmy

Identyfikacja wizualna twojej firmy


Autor: Małgorzata Szrejbowicz


Masz firmę? Jesteś prywatnym przedsiębiorcą? Zastanawiasz się nad tym, jak pozyskać większą ilość klientów? Skuteczna reklama jest kluczem do sukcesu!


Polecanie twojej firmy drogą pantoflową owszem jest skuteczne, jako że ludzie wolą korzystać z ofert sprawdzonych uprzednio przez bliższe im osoby- znajomych, czy rodzinę. Ale w czasach, kiedy każdy ma dostęp do Internetu, a na ulicach roi się od plakatów innych firm z twojej branży, warto zainteresować się bliżej stworzeniem dobrej identyfikacji wizualnej.

Skuteczna reklama obejmuje przede wszystkim stworzenie estetycznej i przejrzystej strony internetowej. Ważne jest, aby wykorzystać na niej kolory o odpowiednim nasyceniu- takie które ze względu na potrzeby marki mają uspokajać, albo wręcz przeciwnie- pobudzać. Na stronie www powinny pojawić się chwytliwe i jasne w odbiorze hasła, które przyciągną uwagę.

Kolejnymi niezbędnymi elementami wizualnymi są wizytówki i papier firmowy. Czasem zdarza się, że polecasz komuś własne usługi, ale nie zawsze przecież jesteś w stanie przekazać numeru kontaktowego czy adresu. Wizytówka jest w tym przypadku zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, poza tym jej posiadacze wydają się być bardziej profesjonalni. Warto też zainwestować w papier firmowy, na którym klienci mogliby zapisywać potrzebne notatki, a który tym samym zawsze będzie przypominał im o twojej firmie.

Na koniec te najbardziej znane i powszechne w promowaniu- plakaty i reklamy na telebimach. W projektowaniu tych elementów również należy znaleźć umiar. Nie zawieraj na nich wszystkich detali- przyciągnij klienta czymś co zapamięta i co go zainteresuje. Nie upychaj niepotrzebnie nadmiaru informacji- pamiętaj, aby reklama była miła dla oka.

Oczywiście w celu zrealizowania tych projektów, najlepiej i najwygodniej jest zwrócić się do specjalistów- do agencji reklamowych, które zajmą się całokształtem wizerunku twojej firmy i zrobią to w profesjonalny sposób.



agencja reklamowa Sosnowiec

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rozszerzanie marki Krakus

Rozszerzanie marki Krakus


Autor: Maria Orkwiszewska


Strategia rozszerzania marki jest strategią rynkową zakładającą wzrost skali działania firmy. Stosują je firmy, które mają silne marki. Kluczowym czynnikiem sukcesu w rozszerzania marki jest potencjał rozszerzania marki. Nie każdą markę można z sukcesem rozszerzać, nie każde rozszerzenie zakończy się sukcesem.


Strategia rynkowa i Brand Extension

Należąca do koncernu Agros Nova, marka Krakus planuje Brand Extension - wprowadziła do swojej oferty nowy produkt - majonez. W tej kategorii produktowej firma nie miała dotychczas oferty. Krakus znany był z takich produktów jak: koncentraty zup, zupy gotowe, ogórki konserwowe, warzywa w puszkach. Majonez sałatkowy Krakus to Brand Extension. Opiera się ono na ocenie polskiego rynku tego produktu. Według analiz firmy, w ubiegłym roku Polacy kupili ponad 55 mln litrów majonezu. Taka ilość majonezu tworzy wartość rynku na poziomie około 600 mln zł.

Krakus jest obecnie liderem kategorii koncentratów zup, wiceliderem w kategorii zupy gotowe oraz ogórki konserwowe. Brand Extension może wynikać ze strategii wprowadzania sałatek. Firma jest w tym obszarze w ostatnich miesiącach jest bardzo aktywna na rynku. Na przełomie roku Brand Extension objęło wprowadzenie do portfolio kilku wariantów sałatek. Brand Extension może wynikać także z faktu, że marka Krakus jest własnością firmy Agros-Nova. Firma ta jest wiodącym przetwórcą owoców i warzyw. Majonez stanowić może uzupełnienie obecnej oferty produktowej. Klienci kupujący przetwory warzywne mogą zaakceptować markę majonezu. Obie kategorie produktów są ze sobą "kompatybilne".

Czym jest Brand Extension.

Brand Extension może przyjąć różne formy. Brand Extension na nowe oferty, to wprowadzenie do portfolio firmy nowych asortymentów lub zupełnie nowych kategorii. Brand Extension na nowe grupy klientów, to rozszerzania pozycjonowania i segmentacji na grupy klientów, które do tej pory nie były przez markę obsługiwane. Rozszerzanie na nowe rynki może mieć formę geograficzną lub polegać na wprowadzeniu marki na nowy rynek ofertowy. Strategie rozszerzania należą do kategorii strategii ponadprzeciętnego wzrostu. Celem jest przeskowanie działalności firmy. Jeżeli dodatkowo mamy do czynienia ze zmianą segmentu cenowego lub segmentu klientów, trzeba brać pod uwagę rebranding. Nie każda marka ma wizerunek pozwalający na swobodne rozszerzanie.

Podstawowym kryterium oceny szansy na sukces w rozszerzaniu marki jest konkurencyjność rynku. Im większa konkurencyjność tym trudniej o sukces i rośnie ryzyko. Konkurencyjność marki zależy od następujących czynników.

A) intensywność konkurencji

- chłonność rynku

- ilość standardów produkcyjnych

- liczba konkurentów

- wzrost rynku

B) poziom presji klientów

- czułość klientów na cenę

- poziom negocjowalności ceny (own-lebel)

C) poziom presji dostawców

- presja dostawców na warunki handlowe

- działalność konkurencyjna dostawców wobec firmy

Brand Extension a ryzyka rynkowe

Aby Brand Extension było sukcesem potrzebne jest wcześniejsze przygotowanie marki do takiej strategii rynkowej. Badania wizerunkowe wskazują na obszary potencjalnych zagrożeń i ograniczeń. Badania konsumenckie wskazują na niezaspokojone potrzeby klientów. Brand Extension jest działaniem z kategorii strategii innowacji. Niekonwencjonalne podejście do rynku i strategii marketingowej może przynieść ponadprzeciętne wzrosty. Może także stać sie nietrafioną inwestycją. Brand Extension jest, bowiem inwestycja a nie wyłącznie dyskontowaniem posiadanego wizerunku i pozycji rynkowej. Rzadko, która marka w procesie rozszerzania ma zapewnione ssanie z rynku. Potrzebne są nakłady. Czym strategia jest mniej innowacyjna a bardziej opiera się na parametrach konkurencyjnych, tym więcej należy poświęcić na wsparcie marketingowe i dystrybucyjne marki. Do rozszerzania najlepiej nadają się te marki, które mają uznaną pozycje rynkową, a strategia rynkowa nie opiera się na upychaniu na rynku promocjami i innymi działaniami wspierającymi sprzedaż. Dlatego może najłatwiej rozszerza się marki premium. Innym kryterium sukcesu rozszerzania marki, jest strategie oparta na wykorzystaniu kompetencji firmy. Kompetencje znajdują się najczęściej w obszarze strategicznych procesów: łańcucha dostaw, relacji z klientami i tworzenia nowych ofert. Są firmy z dużym doświadczeniem - od wielu lat stosują strategie rozszerzania marki i maja opracowane procedury postępowania. Dla firm, które robią to po raz pierwszy, Brand Extension stanowi z reguły poważne wyzwanie.


Jarosław Filipek

Prezes Zarządu CODES Strategie

blog: www.blogbrandvalue.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.