środa, 6 lipca 2016

Jak hasła reklamowe opowiadają o samochodach

Jak hasła reklamowe opowiadają o samochodach


Autor: Jerzy Danilewicz


Polacy rejestrują coraz mniej nowych aut. Producenci udoskonalają samochody, ale trudniej je sprzedać. Czy twórcy haseł reklamowych nadążają z kreacją za swoim produktem?


Hasła reklamowe spełniają marzenia

Dobre hasła reklamowe powinny być oryginalne, zwięzłe, wieloznaczne, eufoniczne i łatwe do zapamiętania. Musi umożliwiać dotarcie z przekazem do grupy docelowej, ukazywać główną korzyść produktu. Ważne jest, aby wyróżniał markę na tle konkurencji. Szybki rozwój motoryzacji na początku lat 90. umożliwił Polakom masowy dostęp do tego rynku. Posiadanie własnego auta było wcześniej niespełnionym pragnieniem. Hasła reklamowe z lat 90. kładły więc nacisk na spełnianie marzeń.

"Każde Twoje pragnienie jest spełnione" - Fiat Tempra

"Mazda na raty. Oprocentowanie kredytu 0 procent. To nie złudzenie, lecz marzeń spełnienie"

"Chciałbym jechać do szkoły ładnym samochodem! Renault Laguna. Nie tylko kierowcy kochają samochody."

Samochód jest wdzięcznym produktem w kreacji haseł reklamowych. Powszechnie rozpoznawalny, stworzony, by go doskonalić i tym samym oferować klientom stale nowe rozwiązania. Polacy "znają się" na samochodach Hasła reklamowe wykorzystują do używając zrozumiałego dla grupy docelowej kodu komunikacyjnego.

Hasła reklamowe budzą emocje

Dużą grupę stanowią hasła reklamowe, które odwołują się do skojarzeń techniki ze sztuką. Samochód nie jest zwykłym pojazdem mechanicznym. Jest czymś więcej. Twórcze projektowanie wznosi go na wyższy poziom estetyczny - staje się dziełem.

"Twórcze myślenie, lepsze samochody" - Opel

"Sztuka tworzenia samochodów "- Renault

"Zaprojektowany, by cieszyć" – Peugeot 307

"Nowy Renault Scenic. Nie mylić z samochodem. "

Ale samochód może też być najlepszym przyjacielem. Znanym od dawna, wypróbowanym, zawsze można na niego liczyć. A przyjaciół raczej się nie zmienia.

"Zawsze tam, gdzie Ty - Hyundai" (nigdy Cię nie opuszczę)

"Polubisz każdą drogę - Citroen" (ze mną wszędzie dojedziesz)

"Wiesz, co masz – Volkswagen" (znamy się jak łyse konie)

"Tylko nie mów do mnie mały" - Fiat Panda (bo się obrażę...)

Inne hasła reklamowe odwołują się do zmysłów. W jednym przypadku poprzez zastosowanie epitetu sprzecznego "Piękna bestia" (Opel Tigra) wywołuje niepokojące zainteresowanie. "Dyskretna elegancja"(Daewoo Leganza) przywołuje na myśl wygodną limuzynę. Zastosowano tu jeszcze grę słów: elegancja-leganza. I jest prawie Francja-elegancja. Z Korei Południowej.

Kryzysowe hasła reklamowe

W październiku zarejestrowano w Polsce niespełna 22 tysiące nowych samochodów osobowych. To wynik słabszy o ponad dwa procent niż przed rokiem. Kolejny miesiąc spada liczba klientów indywidualnych, którzy kupili samochód w autosalonie. Wśród marek w październiku po raz pierwszy Kia prześcignęła Skodę. Jednak jest to przewaga tylko 35 sztuk. W skali roku czeski producent jest niezagrożonym liderem. Podobną mizerię widać wśród haseł reklamowych. Wprowadzoną w tym roku do oferty Skodę Rapid reklamuje hasło: "Nowy wymiar skody". Przekaz nie jest oryginalny. Klienci od dawną są przyzwyczajeni, że oferta zawiera coś nowego. Ponadto powtórzenie sylab zaburza eufonię. Volkswagen Up! czyli "Małe jest wielkie" to zestawienie antonimów, które także nie wzbudza specjalnych emocji. Z kolei producent Chevroleta Cruze powtarza ograny schemat - "Zawsze z Tobą" (a może by tak jakiś skok w bok...). Wydaje się, że marazm, w jaki wpadł rynek motoryzacyjny ogarnia także firmy zajmujące się kreowaniem haseł reklamowych. W tej kryzysowej ofercie wyróżnia się hasło reklamowe nowej Astry Sedan - "Niezła na papierze, genialna na asfalcie". I wszystko w temacie.


Jerzy Danilewicz

METAFORYKA Slogany i hasła reklamowe

http://www.metaforyka.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Hasła reklamowe na święta. Powtórka z marketingowej rozrywki

Hasła reklamowe na święta. Powtórka z marketingowej rozrywki


Autor: Jerzy Danilewicz


Handel ma swoje świąteczne żniwa. Według szacunków Polacy mogą wydać na zakupy o kilka procent więcej niż przed rokiem. Czy przyciągną ich hasła reklamowe?


Hasła reklamowe w worku Świętego Mikołaja

W grudniu na rynek handlowy masowo wyruszają saneczki z dzwoneczkami. Prawie w każdym sklepie dyżuruje Święty Mikołaj. Wystrój i nastrój zmiękczają klientów. Jednak ten szczególny okres wcale nie jest łatwy dla tych, którzy tworzą hasła reklamowe. Trudno wyjść się poza utrwalony świat symboli. Promocja, obniżka, okazja – wszystko jest „świąteczne”. Prezenty pod choinkę bywają „wystrzałowe”, „niezwykłe” i wymarzone. Hasła reklamowe powtarzają się, jak coroczne apele o kupowanie karpi żywych. Jakby twórcy albo ich zleceniodawcy wierzyli, że wystarczą byle jakie hasła reklamowe. Klient i tak kupi. „Wymarzone prezenty tylko w Komputronik”, Intersport pyta wprost:”Mikołaj już kupił prezenty, a Ty?” W tym gronie można zrozumieć firmę Kolter, która proponuje „wystrzałowe prezenty”. Zajmuje się dystrybucją artykułów strzeleckich i obronnych. Także sieć Biedronka postawiła na proste skojarzenia. Seria sloganów „Święta bogate” w radość, w zakupy, w tradycję – używa przenośni, która ma pozytywną konotację. Święta, tradycja, radość, no i te zakupy. Przecież uwielbiamy kupować.

Świąteczne hasła reklamowe

Dobre hasła reklamowe powinny być zgodne z nazwą firmy, wynikać z misji i strategii, a także podkreślać główną korzyść oferowanego produktu czy usługi. Muszą posiadać unikalne cechy, które wyróżniają je na tle konkurencji. I mieć zdolność dotarcia do grupy docelowej. Czy hasła reklamowe kreowane na potrzeby działań marketingowych przed świętami spełniają te wymogi? Raczej dopasowują się do tradycyjnego systemu świątecznych symboli. Rzadko się zdarza, że hasła reklamowe zawierają bardziej wyrafinowane skojarzenia, wykorzystują dowcip czy przewrotną prowokację. Także przygotowana na ten okres reklama Invest Banku tylko pozornie jest daleka od prezentów pod choinką. Slogan „Pieniądze są tak blisko” połączono z widokiem nadmorskiego krajobrazu. Na brzegu stoi latarnia morska. Światło latarni wskazuje drogę do domu. Pieniądze są na wyciągnięcie ręki, jak brzeg dla marynarzy. Na brzegu jest dom, w a nim bezpieczeństwo i tradycja, czyli święta.

Hasła reklamowe przegrywają z tradycją

W okresie świąt hasła reklamowe są mało oryginalne i nieatrakcyjne. Ich perswazyjność ogranicza się do dzwonienia dzwoneczkami i powszechnego wykorzystywania tych samych odniesień symbolicznych. Tak, jakby tradycja obezwładniała twórców śmielszych pomysłów. Im bliżej świąt, tym więcej reklam-życzeń. Sklep życzy spokoju i udanych ostatnich zakupów, bank - wesołych świąt, najlepiej z ich pożyczką gotówkową, a lekarz przypomina, by po spożyciu obfitego świątecznego obiadu użyć tabletki, która pozwoli się wypróżnić. Na świecie hasła reklamowe tematykę świąteczną traktują o wiele swobodniej. Czy przyjęłaby się u nas reklama firmy kosmetycznej Illamasqua? Obok siebie pokazano dwie kobiety. Jedna biała w białym ubraniu, tylko usta podkreślone czerwoną szminką. Druga, czarna, ubrana na czarno, też z czerwonymi ustami. I slogan: „Nie marzę o białych świętach”. W Polsce po świętach zobaczymy raczej reklamę Unilevera, który reklamuje Cif i Domestos hasłem:”Poczuj czystą radość”. W końcu po świętach trzeba posprzątać.


Jerzy Danilewicz

METAFORYKA Slogany i hasła reklamowe

http://www.metaforyka.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 26 czerwca 2016

Hasła reklamowe cenią koniec świata. Kto za to zapłaci?

Hasła reklamowe cenią koniec świata. Kto za to zapłaci?


Autor: Jerzy Danilewicz


Nie ma nic lepszego dla twórców reklam niż wydarzenie, pod które mogą podłączyć swoją kreatywność. Tak było z rokiem 2000, czy ostatnio w przypadku piłkarskich mistrzostw Europy. Teraz na topie jest data: 21.12.2012. Co wspólnego mają z tym hasła reklamowe?


Hasła reklamowe muszą uwodzić

Hasła reklamowe powinny być perswazyjnym komunikatem o zaletach produktu lub usługi. Oryginalne i łatwe do zapamiętania są także jednym z elementów umacniania tożsamości marki. Dobre hasła reklamowe już w trakcie pierwszych sekund reklamy muszą wywołać zainteresowanie odbiorcy. Muszą być dopasowane do potrzeb grup docelowych i uwzględniać specyfikę konkurencji oraz plany dotyczące przyszłości marek. Hasła reklamowe są najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą komunikowania nowego lub zrewitalizowanego komunikatu marki. Hasła reklamowe zwykle używa się ich, aby:

- Odwzorować zmianę pozycjonowania marki

- Przeprowadzić nową kampanię komunikacyjną

- Wprowadzić nową lub rozszerzyć istniejącą ofertę

- Zakomunikować nowe kierunki rozwoju marki

- Lansować nowe elementy naszej przewagi konkurencyjnej

- Dotrzeć do nowych klientów

- Wesprzeć rozszerzenie na nowe rynki

Tworzeniem skutecznych haseł reklamowych zajmują się firmy wyspecjalizowane w kreowaniu narzędzi marketingowych dostosowanych do potrzeb rynku i konkretnego produktu. Jednak w przypadku haseł tworzonych w związku z „wydarzeniem 21.12.2012” cele i metody zostały nieco przewartościowane.

Hasła reklamowe straszą z przymrużeniem oka

Prognozowany koniec świata jest dobrym pretekstem dla tworzenia haseł skierowanych do odbiorców różnorodnych produktów. W programach telewizyjnych i na billboardach pojawiły się tajemnicze teasery: ”Koniec”, „Klamka zapadła”, „21.12.2012”. Potem nastąpiło marketingowe rozwinięcie - hasła reklamowe : ”Eksplozja okazji na koniec świata”. Media Markt. W pierwszej części mamy stopniowanie emocji. Potem oksymoron, który łączy lęk z zainteresowaniem. Koniec świata kojarzy się z jakąś bliżej nieokreśloną eksplozją, to prawda. Ale Media Markt przekuwa strach w pozytywną ofertą – będzie z czego wybierać! Trudno w tym sloganie dopatrzeć się szczególnie oryginalnych i chwytliwych zabiegów kreacyjnych. Hasła reklamowe wyrosły wokół wydarzeniowego motywu. Podobnie jest z kampanią reklamową Toyoty. Tu jednak „koniec świata” jest wykorzystany podwójnie. Hasła reklamowe wykorzystują niepewność, ale także pęd do życia, jakiego niewątpliwie doznamy, po kolejnym nieudanym końcu. „ Z powodu wyprzedaży niezawodnych modeli Toyoty z rocznika 2012 przekładamy koniec świata. Majowie.” (Czyżby też byli Japończykami..?). Slogan informuje przy tym o wyjątkowości oferty „niezawodne modele z rocznika 2012”. Zabawa z końcem świata ma swój finał z bezwzględnie marketingowym przekazem: 'Nie będzie końca świata, kup samochód na lata”.


Za granicą hasła reklamowe zabiegają o pieniądze konsumentów bez owijania w bawełnę

Jeden z luksusowych hoteli w San Diego przygotował pakiet pod hasłem „Koniec świata”. W cenie 666 dolarów (ok. 2200 zł) jest „ostatnia wieczerza” i zasady szkoły przetrwania. Hasła reklamowe innego hotelu zachęcają, żeby „ten” dzień spędzić poza domem. Po co siedzieć przed telewizorem czy w garażu pucować samochód. „Przecież pieniądze nie mają znaczenia, skoro świat się kończy” - zachęcają hasła reklamowe. Położony w centrum Denver hotel „The Curtis” oferuje pakiet o nazwie „Party Like There’s No To-Maya”( „impreza, jakby nie było jutra” - to -Maya brzmi podobnie do tomorrow). W ramach pakietu: całe piętro, w tym dwa apartamenty i 22 pokoje. W cenę wliczona jest limuzyna, która zabierze turystów z lotniska, wieczorna impreza oraz specjalista od tatuaży, który na ciałach gości upamiętni ten niezwykły dzień. W pokojach będzie przygotowany specjalny zestaw: maski przeciwgazowe, leki przeciw promieniowaniu radioaktywnemu, tabletki do odkażania wody oraz posiłki spreparowane jak dla kosmonautów. Jeśli uda się im przeżyć do rana, w cenie jest też śniadanie. Koszt pakietu - 12021 dolarów. Hasła reklamowe uwzględniają narodową specyfikę. W Tomsku na zachodzie Syberii można zakupić produkt reklamowany jako "zestaw na koniec świata". Szare torebki zawierają m.in.: butelkę wódki, paczkę kaszy gryczanej, puszkę sardynek, świece, zapałki, notes z ołówkiem, kostkę szarego mydła i sznurek. Ten ostatni chyba na wypadek, gdyby koniec świata się nie udał.


Jerzy Danilewicz

METAFORYKA Slogany i hasła reklamowe

http://www.metaforyka.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Slogany reklamowe – namawiają, lansują, sprzedają.

Slogany reklamowe – namawiają, lansują, sprzedają.


Autor: Maria Orkwiszewska


Dobre slogany reklamowe muszą być oryginalne, zwięzłe, wieloznaczne i eufoniczne, powinny być łatwy do zapamiętania. Slogany są kreowane, aby umożliwiać skuteczne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, ukazywać główną korzyść produktu, wyróżniać markę na tle konkurencji. Ale najważniejsze jest, aby przekonywał do zakupu.


Slogany reklamowe dla rynku motoryzacyjnego

Rynek motoryzacyjny staje w obliczu stagnacji. Polacy oszczędzają i rejestrują coraz mniej nowych samochodów. Producenci i dystrybutorzy aut zmuszeni zostali do podejmowania najróżniejszych działań promocyjnych i marketingowych, aby więcej sprzedawać i pokonać konkurencję. Czy slogany reklamowe lansujące coraz lepsze samochody nadążają z kreacją za swoim produktem? Czy współczesne slogany motoryzacyjne są perswazyjne? Samochód, jako produkt jest ciekawym tematem w kreacji haseł reklamowych. Jak na wszystkim, Polacy "znają się" doskonale na samochodach. Czy wystarczy, aby slogany reklamowe wykorzystywały prosty i zrozumiały dla konsumentów kod komunikacyjny.

"Każde Twoje pragnienie jest spełnione" - Fiat Tempra

"Mazda na raty. To nie złudzenie, lecz marzeń spełnienie"

"Renault Laguna. Nie tylko kierowcy kochają samochody."

Samochód jest produktem zaawansowanym technicznie. Z drugiej strony samochód to element autoekspresji. Kupujemy samochody z powodów racjonalnych, aby się wygodnie przemieszczać, ale także z powodów autoekspresyjnych, aby dobrze w nich wyglądać. Dlatego znaczącą grupę stanowią slogany reklamowe, które odwołują się do skojarzeń techniki ze sztuką. Samochód prezentowany jest jakoś więcej, niż tylko wytwór techniki. W reklamach staje się unikalnym i niepowtarzalnym dziełem. Slogany reklamowe próbują ten unikalny wizerunek kształtować.

"Twórcze myślenie, lepsze samochody" - Opel

"Sztuka tworzenia samochodów "- Renault

"Nowy Renault Scenic. Nie mylić z samochodem. "

„Styl bez kompromisów” Chevrolet Aveo 5d

Wiele osób spędza dużo czasu w swoim aucie. Kreatorzy haseł próbują zbudować bliskie relacje między użytkownikami, a autami. Samochód jest prezentowany, jako najlepszy przyjaciel, partner. A dobry przyjaciel, to ktoś, kto jest znany od dawna, wypróbowany, zawsze można na niego liczyć. Slogany reklamowe sugerują, że samochodów, tak jak przyjaciół raczej się nie zmienia.

"Zawsze tam, gdzie Ty - Hyundai"

"Wiesz, co masz - Volkswagen"

Reklama to oddziaływanie na zmysły i emocje. Slogany reklamowe często do tego się odwołują. Przywołują na myśl skojarzenia z wyższą jakością, luksusem. Odnoszą się do wyższych sfer, ich stylu i poziomu życia.

"Piękna bestia" (Opel Tigra)

„Ekscytująca w każdym calu” (Totota Yaris Verso-s)

„Wyraź siebie” (Totota Corolla)

„Motion and emotion” (Peugeot)

Slogany reklamowe w czasach kryzysu

Już kolejny miesiąc spada liczba zarejestrowanych nowych samochodów. Jest coraz mniej klientów indywidualnych, którzy zdecydowali się na zakup nowego auta. Na rynku następują zmiany. Po raz pierwszy w minionym miesiącu Kia prześcignęła Skodę w ilości sprzedanych aut. Czy mają na to wpływ nieciekawe slogany reklamowe Skody? Komunikaty reklamowe nie są oryginalne, a coraz bardziej wymagający klienci oczekują, że oferta zawiera coś nowego. Slogany produktów marki lidera rynku, Skody, która sprzedała w skali roku najwięcej nowych aut, nie porywają.

Skoda Rapid - "Nowy wymiar skody"

Skoda Fabia - „Hatchback z klasą”

Skoda Octavian - „Najchętniej wybierane auto w Polsce”

Skoda Yeti - „Do miasta i na bezdroża”

Superb – „Wyjątkowa przestrzeń wewnątrz”

Skoda Citigo - „Przestrzenny miejski samochód”

Dominuje w nich praktyczne podejście i racjonalność. Czy to już się klientom znudziło. Czy oczekują czegoś więcej?

Slogany reklamowe muszą uwodzić klientów

Slogany reklamowe powinny być perswazyjnym komunikatem prezentującym kreatywnie zalety oferty. Slogany reklamowe, gdy są oryginalne stają się jednym z elementów kreowania wizerunku marki. Reklamy mają często bardzo prostą i zwięzłą formę. Dlatego dobre slogany reklamowe już w trakcie pierwszych sekund prezentacji muszą budzić zainteresowanie odbiorcy. Kolejną cechą dobrego sloganu jest kontekst konkurencji. Niebagatelne znaczenie mają plany dotyczące przyszłości i rozwoju marki. Slogany reklamowe nie mogą marek zawężać. Pomimo tych ograniczeń, slogany reklamowe są najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą prezentacji pozycjonowania marki. Slogany reklamowe są stosowane, aby odwzorować zmianę pozycjonowania marki, wprowadzić nową lub rozszerzyć pozycjonowanie istniejącej oferty oraz lansować nowe elementy naszej przewagi konkurencyjnej. Dla marek, które planują rozszerzanie, slogany reklamowe mogą być formą komunikowania nowych kierunków rozwoju marki, dotarcia do nowych grup klientów i wsparcia rozszerzenia na nowe rynki. Przygotowują przyszłą sprzedaż marki.


Maria Orkwiszewska

ANAGRAM Naming

http://www.anagram.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co to jest SEO copywriting

Co to jest SEO copywriting


Autor: adermina


SEO copywriting to nic innego jak metoda pisania tekstów na strony internetowe, która uwzględnia użycie atrakcyjnych słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Na co więc skupić uwagę przy optymalizacji? Wystarczy trzymać się kilku prostych zasad.


Teksty na stronach www, by trafiły do odbiorców powinny uwzględniać tak zwane zasady copywriterskie. Pisząc artykuły na strony internetowe trzeba mieć na uwadze minimum dwóch odbiorców naszych treści - osoby pasujące do grupy docelowej oraz roboty Google. Jednak, by powiedzenie "Content is the king!" stało się w naszym przypadku prawdziwe, tekst trzeba odpowiednio przystosować zarówno do audytorium online jak i wyszukiwarek internetowych. Czym różnią się te dwie grupy odbiorców? Użytkownicy internetu oczekują od artykułu konkretów napisanych w przejrzysty sposób zakończonych odpowiednimi wnioskami. Roboty natomiast skanują każdy artykuł pod względem technicznym - szukają w nim odpowiednich fraz, by później móc pokazać dany tekst jako adekwatny do potrzeb osoby, która wpisała w wyszukiwarkę odpowiednie słowo kluczowe. Uwzględnienie tych dwóch kwestii powinno być istotne dla każdego, kto zajmuje się SEO copywritingiem.

Pomocne narzędzia

Przy tworzeniu tekstów trzeba trzymać się kilku reguł. Podstawową stanowi ta, która mówi, że trzeba pisać o tym, o czym chcą czytać nasi odbiorcy. Przed doborem tematu artykułu warto więc skorzystać z kilku pomocnych narzędzi, które podpowiedzą nam jakie słowa kluczowe są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Pierwszym z nich jest narzędzie propozycji słów kluczowych Google Adwords. Wpisując w rubrykę "Słowo lub wyrażenie" można sprawdzić jaką dane hasło ma konkurencję, liczbę miesięcznie wyszukiwanego słowa w ujęciu globalnym i lokalnym.

Kolejnym atrakcyjnym narzędziem jest Google Trends. Pozwoli ono na sprawdzenie najczęściej spisywanych w wyszukiwarkę Google słów kluczowych oraz porówna je z innymi. Pomocne mogą także okazać się Statystyki wyszukiwarki Google - umożliwiają one zbadanie popularnych słów kluczowych z podziałem na konkretne kategorie. Wyniki można poklasyfikować także korzystając z filtru, który umożliwia zaznaczenie interesującego nas regionu, czy konkretnego zakresu czasowego.

Ważność słów kluczowych

Zasadnicze jest tutaj używanie znacznika h1 dla tytułu oraz powtórzenie istotnego słowa kluczowego w kilku miejscach w tekście. Zapewni to wysoki stopień koncentracji robota na zastosowanych przez nas słowach - kluczach. W przypadku, gdy artykuł ma postać hierarchiczną ważne jest także użycie nagłówka h2 dla poddziałów i h3 dla pod-pod-rozdziałów.

W tekście powinna znajdować się odpowiednia gęstość słów kluczowych, które jednak najczęściej powinny pojawić się na początku artykułu a także zostać powtórzone pod koniec. Nie należy wprawdzie przesadzać i upychać słów kluczowych na siłę, gdyż może to zostać użyte przeciwko nam i potraktowane jako tekst spamerski. Ważne jest, by nasze słowa klucze były odpowiednio wyodrębnione - warto więc do tego celu zastosować pogrubienia, czy podkreślenia. Wyszukiwarka otrzyma wtedy jasny sygnał, że słowa te odpowiadają treści artykułu.

Linkowanie zewnętrzne

Odsyłanie naszych czytelników do innych artykułów, które pomogą uzupełnić ich wiedzę na dany temat jest sposobem na pokazanie naturalności naszej witryny. Udowodniono, że strony, na których znajdują się linki do podobnie tematycznie stron mają wpływ na pozycjonowanie strony, z której wychodzą. Należy jednak pamiętać, by odsyłać tylko do takich stron, które są powiązane z treścią naszej. Warto również wcześniej sprawdzić, czy strony, do której odsyłamy nie znajdują się na czarnej liście Google. Jest to bardzo ważne, gdyż bez tego istnieje prawdopodobieństwo ukarania także naszej strony, a tego byśmy nie chcieli.

Przedstawione powyżej zasady są elementarnymi składnikami optymalizacji tekstów pod kątem wyszukiwarek internetowych. Artykuł, by został pozytywnie odebrany przez czytelnika musi przede wszystkim zostać napisany jasnym i zrozumiałym językiem. Techniczne elementy pomogą nam jednak, by został on dostrzeżony wśród milionów stron w internecie. Należy także podkreślić, że wszystkie czynniki muszą być stosowane z umiarem - upychanie na siłe słów kluczowych wszędzie gdzie to możliwe nie są najlepszym rozwiązaniem, mogą nawet okazać się dla nas zgubne.


Więcej o tym jak pisać teksty pod wyszukiwarki internetowe można znaleźć w Zasadach SEO copywritingu na blogu Assistmedia.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.