niedziela, 13 lutego 2011

Email marketing - zadbaj o okienko podglądu wiadomości

Email marketing - zadbaj o okienko podglądu wiadomości

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Kiedyś, kiedy korzystano głównie z tradycyjnej poczty i tradycyjnych listów, otwierając kopertę można było wysnuć przypuszczenia co do zawartości listu, po jego pierwszych widocznych linijkach. W dzisiejszych czasach podobną funkcjonalność zapewniają okienka podglądu.

W e-mail marketingu okienka podglądu wiadomości e-mail są odpowiednikiem tej części listu, którą widać przed zagięciem kartki. Okienka podglądu stały się standardowym sposobem na szybkie rzucenie okiem na zawartość wiadomości e-mail i zdecydowanie, czy jest ona warta przeczytania, czy nie. Naszym zadaniem jest doprowadzenie do tego, żeby wiadomość została przeczytana, zatem naszą misją, prowadząc kompleksowy e-mail marketing, jest przyciągnięcie uwagi zawartością tzw. „above the fold", czyli tą którą widać w okienku podglądu wiadomości. Musimy zatem stworzyć tą część wiadomości e-mail przy pomocy grafiki i tekstów, które najlepiej przyciągną uwagę.

Zaprojektuj i napisz swój e-mail newsletter tak, aby to co oferujesz, wezwanie do działanie, wskaźnik pilności wiadomości oraz marka znalazły się w sekcji „above the fold".

Musisz sobie uświadomić, że każdy odbiorca twojej wiadomości e-mail może mieć inne ustawienia dla okienka podglądu w swoim kliencie poczty e-mail. Może to skutkować tym, że nie zawsze informacje, które będziesz chciał pokazać w pierwszej kolejności będą widoczne w okienku podglądu wiadomości. Zaprojektuj i przetestuj swój e-mail newsletter w różnych formatach, żeby upewnić się, że ta część, którą chcesz pokazać w sekcji „above the fold" będzie zawsze i u każdego widoczna.

Wiele klientów poczty e-mail domyślnie blokuje grafiki w okienku podglądu, zatem dobrym pomysłem będzie uwzględnienie atrybutu „alt" dla obrazów podczas tworzenia i projektowania wiadomości e-mail. Atrybuty „alt" pomagają polepszyć dostępność twojej wiadomości dla osób z wadami wzroku. W niektórych krajach prawo nakazuje dostosowanie wszelkich wiadomości e-mail tak, aby były one dostępne dla ludzi z wadami wzroku - chcąc prowadzić profesjonalny e-mail marketing, musimy przestrzegać prawa.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wszystko zaczyna sie od tematu

Wszystko zaczyna sie od tematu

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Aby prowadzić skuteczny e-mail marketing trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, o różnej istotności. W kontaktach międzyludzkich najważniejsze jest pierwsze wrażenie - w e-mail marketingu jest podobnie.

Badania pokazują, że współczynniki otwarcie znacznie się różnią pomiędzy sobą w zależności od użytego w wiadomości e-mail tematu. Zdrowy rozsądek podpowiada nam, że zgrabnie napisany temat z nagłówkiem przyciągającym uwagę czytelnika powinien sprawdzić się lepiej, niż jego nieciekawa i nudna wersja. Jednakże dla bardzo wielu marketerów dużą niespodzianką jest dowiedzenie się, że najlepsze współczynniki otwarcia należą raczej do „informacyjnych", a nie „kreatywnych" tematów wiadomości e-mail. Warto o tym pamiętać, jeżeli chcemy prowadzić profesjonalny e-mail marketing.


Jedno z wartych uwagi badań ujawniało, że temat wiadomości e-mail w formacie „[ nazwa firmy ] Newsletter - Sierpień 2010" z reguły sprawdza się lepiej i przewyższa wskaźnikami otwarcia tematy w stylu „Przyszłość Międzynarodowego Handlu" pięciokrotnie, a nawet więcej. Prosta prawda jest taka, że najlepiej sprawdzają się tematy wiadomości e-mail, które po prostu opisują zawartość danej korespondencji. Tworzenie innych, bardziej kreatywnych i twórczych tematów, w obliczu tych niezbitych dowodów nie ma najmniejszego sensu i jest praktykowane tylko przez bardzo odważnych albo bardzo głupich marketerów.


Nie wszystkie klienci poczty e-mail wyświetlają pełny temat wiadomości e-mail. To, że ty używasz Outlooka nie oznacza, że wszyscy twoi odbiorcy tak robią. Jeżeli będziesz tworzyć tematy liczące poniżej 51 znaków będziesz miał pewność, że wszyscy będą w stanie przeczytać twój temat w całości, niezależnie od klienta pocztowego, którego będą używać. Chcąc prowadzić kompleksowy e-mail marketing musisz zadbać o wszystkich odbiorców.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy logo firmy może zaszkodzić marce?

Czy logo firmy może zaszkodzić marce?

Autorem artykułu jest Julita Włodarczyk



Dlaczego eksponowanie firmowego logo w reklamach marek produktów nie jest najlepszym rozwiązaniem? Na to pytanie odpowiada AL RIES, światowy ekspert w dziedzinie marketingu, twórca terminu "pozycjonowanie" (www.alries.pl)


Czy firma powinna starać się rozsławić swoją nazwę tak samo jak nazwy marek, które są jej własnością? Oczywiście, jest to bardzo sensowna strategia. Wystarczy wspomnieć o tym, co Apple osiągnął promując nazwę swojej firmy razem z takimi produktami jak Macintosh, iPod, iPhone czy iPad. Najwyraźniej taką właśnie strategię przyjął Unilever umieszczając nazwę Unilever we wszystkich reklamach swoich marek.

W teorii strategia ta jest bardzo dobra. Praktyka pokazuje jednak, że myślenie takie nie jest do końca prawidłowe. Unilever, dodając nazwę firmy do reklam produktów, osłabia przekaz każdej takiej reklamy. Dwa logotypy nie są wcale lepsze niż jeden. Jest bardzo prawdopodobne, że dwa logotypy wprowadzą pewną dezorientację w sposobie postrzegania marki przez klientów.

Udowodniono, że większość konsumentów ma problemy z powiązaniem nazwy marki z jej reklamą. Zazwyczaj konsument powie:

-„Wczoraj widziałem świetną reklamę w telewizji. Była naprawdę śmieszna."

-„ Pamiętasz jakiej marki to była reklama?"

-„Nie pamiętam, ale to była świetna reklama."

Jeśli konsument ma problem z powiązaniem jednej marki z reklamą telewizyjną lub prasową, to można się spodziewać że będzie miał jeszcze większy problem gdy w reklamie zobaczy dwa różne logotypy. W tym wypadku logo konkretnej marki produktu oraz Unilevera.

Nie oznacza to, że firmy nie powinny starać się wypromować swojej marki. Wprost przeciwnie - powinny. Najlepiej jednak osiągną ten cel prowadząc oddzielną kampanię, w której wykorzystają PR i reklamy lub obie formy komunikacji.

Al Ries to ceniony strateg marketingu i autor (lub współautor) 11 bestsellerów poświęconych marketingowi. Przed założeniem własnej agencji reklamowej w Nowym Jorku pracował w dziale reklamy General Electric. W roku 1972 został współautorem trzyczęściowej serii artykułów o pozycjonowaniu dla czasopisma Advertising Age. Osiem lat później, wraz z Jackiem Troutem, napisał pierwszą książkę, zatytułowaną Positioning: The Battle For Your Mind, która stała się branżową biblią i jednym z najlepiej sprzedających się dotychczas tytułów poświęconych reklamie. 30 września, w warszawskim hotelu Marriott, Al Ries poprowadzi seminarium pt. BUDOWANIE MARKI SUKCESU.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 8 lutego 2011

E-mail marketing jako tania reklama dla nowopowstałych przedsiębiorstw

E-mail marketing jako tania reklama dla nowopowstałych przedsiębiorstw

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa jest zawsze niezwykle kosztownym przedsięwzięciem. Jeżeli ktoś decyduje się na założenie własnego biznesu musi liczyć się z poważnymi kosztami.

W przeszłości działania marketingowe, które trzeba było podjąć w celu wypromowania nowopowstałej firmy, były jedną najbardziej kosztotwórczych pozycji w budżetach startujących biznesów. Jeżeli jednak zdecydujesz się skorzystać z e-mail marketingu, to możesz wypromować swoją firmę na wielką skalę, przy bardzo niskich lub nawet zerowych kosztach. Ten rodzaj działań marketingowych jest chyba najbardziej efektywny pod względem kosztowym - kompleksowy e-mail marketing nie musi być drogi i co najważniejsze możesz prowadzić go sam, bez udziału firm i osób trzecich.


Nawet jeżeli już wystartowałeś ze swoim pomysłem na biznes, i w tej chwili inwestujesz duże środki finansowe w ulotki, reklamy telewizyjne i radiowe, billboardy oraz inne formy reklamy powinieneś rozważyć e-mail marketing jako opłacalną alternatywę lub uzupełnienie twoich działań marketingowych, w celu rozesłania informacji o swoim przedsiębiorstwie i swojej działalności do jak największej liczby osób. Nawet jeżeli budżet twojego nowego przedsiębiorstwa nie pozwala na jakiekolwiek działania marketingowe i reklamowe, to z pewnością dobrym pomysłem będzie zainteresowanie się e-mail marketingiem. Jeżeli w twoim budżecie zostało trochę wolnych środków, warto rozważyć zlecenie e-mail marketingu fachowcom - profesjonalny e-mail marketing nie musi wcale być drogi. Przekonasz się o tym wysyłając zapytanie ofertowe do upatrzonej przez ciebie firmy zajmującej się tymi działaniami. Z pewnością uda się dopasować ofertę i koszty do twoich możliwości finansowych i oczekiwań.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-mail marketing dla nowych firm

E-mail marketing dla nowych firm

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Ciężko pracowałeś nad stworzeniem własnego przedsiębiorstwa i dopracowywałeś wszystkie detale od dłuższego czasu. Teraz nadszedł czas - czas na poinformowanie świata o twoim nowym biznesie.

Najlepsi marketingowcy wiedzą, że efektywne wejście na rynek jest kluczowym czynnikiem, decydującym o długoterminowym sukcesie nowego przedsiębiorstwa. Uruchomienie nowej firmy jest ciekawa wiadomością dla gałęzi gospodarki, z którą związane jest twoje przedsiębiorstwo i dla społeczności, w której żyjesz. Szansa na zaoferowania tak interesujących dla tych ludzi wiadomości może się już nie powtórzyć, więc musisz wykorzystać nadarzającą się okazję. Tą okazję, która praktycznie sama wpada ci w twoje ręce, najłatwiej wykorzystać stosując kompleksowy e-mail marketing.


Żeby wywrzeć jak największe wrażenie uruchomieniem swojej firmy, musisz przekazać tą wiadomość do jak największej liczby osób - coś co dzięki e-mail marketingowi staje się bardzo łatwe. Profesjonalny e-mail marketing opiera się na dużych i sprawdzonych bazach adresowych. Nie musisz wcale kupować bazy adresów e-mail, za ciężkie pieniądze. Sam, praktycznie zerowym kosztem, możesz postarać się o jej stworzenie. Ważne jest, żeby zacząć wcześnie - zacznij zbierać imiona i adresy e-mail swoich przyjaciół znajomych, rodziny, społeczności biznesowej, potencjalnych klientów oraz ludzi z twojej branży. Za każdym razem, kiedy nawiążesz ważny kontakt, zapytaj tych ludzi, czy możesz ich dołączyć do swojej listy e-mail. Dzięki temu do czasu uruchomienia swojej firmy zbierzesz bogatą listę ludzi, którzy będą zainteresowani twoim przedsiębiorstwem i twoja działalnością.

Jeszcze raz powtórzę - pamiętaj, nie zmarnuj okazji jaką daje dobry start w biznesie.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl