poniedziałek, 30 maja 2011

Jak marketing internetowy odmienił losy tysięcy polskich firm

Jak marketing internetowy odmienił losy tysięcy polskich firm.

Autorem artykułu jest Szacho



Wiele osób słyszało o nim, ale nie wie czym tak naprawdę jest marketing internetowy, czy jest skuteczny, czy jest stratą pieniędzy i czasu? Aby odpowiedzieć na to pytanie powinniśmy wyjaśnić czym jest tak naprawdę marketing internetowy, aby rozwiać wiele wątpliwości i mitów z nim związanych.

Na pewno te, które zdecydowały się na tą formę reklamy i wynajęły profesjonalną agencje reklamową specjalizującą się w marketingu internetowym doceniły go, a wielu przypadkach zapewnił on niezwykły przyrost nowych klientów.

Co to tak naprawdę jest marketing internetowy

Marketing internetowy – to używanie internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr i usług. Na marketing internetowy składa się szereg działań, są to między innymi:

- kampanie reklamowe w portalach ogólnopolskich, regionalnych i tematycznych (kampanie banerowe, linki sponsorowane, artykuły sponsorowane),

- e-mailing (wysyłka maili reklamowych),

- marketing w wyszukiwarkach (pozycjonowanie stron internetowych, linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach).

- PR internetowy (opinie o firmie i produkcie zamieszczanie na stronach internetowych, wypowiedzi na forach internetowych, artykuły sponsorowane, blogowanie, linki i artykuły sponsorowane)

Powyższe działania dzielą się na krótkofalowe i długofalowe. Krótkofalowe, to te które przynoszą najszybszą reakcję po stronie użytkownika internetu (np. marketing w wyszukiwarkach), natomiast długofalowe, to te które budują stopniowo wizerunek i markę firmy rozciągając skuteczność swoich działań w znacznym czasie (np. PR internetowy). My w tym artykule postanowiliśmy się skupić na działaniach krótkofalowych, ponieważ przynoszą one prawie natychmiastową reakcję po stronie potencjalnych klientów.

Działania krótkofalowe w marketingu internetowym

Kampanie reklamowe w portalach

Jest to forma reklamy która polega na wynajęciu powierzchni reklamowych i wyświetlaniu reklam firmy na serwisach i portalach ogólnopolskich, regionalnych i tematycznych. Kampania ta może mieć zasięg jednego lub kilku portali. Reklama ta przypomina reklamę bilbordową, jednak w tym przypadku płacimy za każde pojedyncze wyświetlanie reklamy. Koszt jednego wyświetlenia to od 0,05 zł do 0,50 zł w zależności od zasięgu portalu oraz liczby wykupionych wyświetleń. Czasami spotykamy się z ofertą PPC (czyli płać za kliknięcie) wtedy płacimy za kliknięcie w reklamę i przeniesienie użytkownika na stronę danej firmy. Koszt w takim przypadku to od 0,10 zł do nawet 4 zł. Ale tym sposobem zyskujemy już potencjalnego zapoznającego się z naszą ofertą klienta.

Marketing w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie stron internetowych - Pozycjonowanie stron (SEO) są to działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych (np. firma budowlana śląsk). W obecnych czasach, kiedy ponad 90% użytkowników wyszukując produkty lub usługi korzysta z wyszukiwarek internetowych jest to jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Koszt pozycjonowania stron który znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (tz. TOP10) to przeważnie koszt od 50 do 150 zł netto za każde słowo kluczowe.

Linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach - Linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach są podobną metodą do pozycjonowania. Ponieważ link lub boks z odnośnikiem do naszej strony znajduje się w górnej części pierwszej strony wyników wyszukiwania. Znaczącą różnicą od pozycjonowania jest fakt, że tutaj płacimy nie za wyświetlenie, ale za kliknięcie użytkownika w nasz link, co przekłada się na zwiększenie kosztów takiej reklamy. Koszt jednego kliknięcia waha się od 0,50 zł do nawet 5 zł. Ale mamy w tym przypadku pewność, że klient odwiedzi naszą stronę i zapozna się z ofertą. Linki i boksy sponsorowane są idealnym uzupełnieniem pozycjonowania ponieważ zwiększają szansę na szybsze odnalezienie firmy przez potencjalnego klienta.

E-mailing – jest to forma reklamy bezpośredniej wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się sprzedaż dóbr i usług, budowanie pozytywnych relacji między nadawcą a odbiorcą, oraz lojalności wobec firmy w przypadku e-mailingu wysyłanego do klientów którzy już korzystali z usług firmy. E-mail marketing można podzielić na dwa zasięgi działania:

ogólny – trafiający do przypadkowych użytkowników

targetowany – trafiający do konkretnej grupy (np. kobiet w wieku 25- 30 lat które interesują się piłką nożną)

Oczywiście najbardziej skutecznym działaniem, jest e-mailing targetowany, ponieważ trafia on do grupy klientów prawdopodobnie najbardziej zainteresowanych danym produktem lub usługą. Koszt wysłania e-mailinu rozbijany jest na pojedynczy adres i wynosi od kilku do kilkudziesięciu groszy na jeden e-mail.

Czy faktycznie opłaca się inwestować w marketing internetowych?

A czy wyobrażacie Państwo sobie dobrze prosperującą firmę bez reklamy? Jednak wiele firm broni się przed tym krokiem. Właściciele firm uważają, że jeżeli posiadają stronę internetową są już reklamowani i to im w zupełności wystarczy. Jednak prawda jest taka, że dla ponad 90% zainteresowanych potencjalnych klientów szukających dóbr i usług w internecie (a liczba tych użytkowników z miesiąca na miesiąc rośnie) strona internetowa firmy, która nie korzysta z dobrodziejstw marketingu internetowego jest po prostu niezauważalna, i ginie pośród tysięcy innych nieznanych klientom stron. Tym sposobem sama strona internetowa okazuje się bezwartościowa, stwarzająca tylko dodatkowe koszty utrzymania (opłacenie serwerów i domen).

Czy jest jakaś różnica, którą agencję reklamową wybiorę do prowadzenia marketingu internetowego?

Oczywiście! Czy wolą Państwo aby firmę promowała agencja reklamowa, która się specjalizuje w tej dziedzinie, czy taka, która nie ma prawie doświadczenia?

...Może prościej... czy wynajmą Państwo murarza, który pierwszy raz będzie budować dom, czy takiego, który tych domów wybudował setki zakładając że ceny za usługi tych murarzy są takie same?

Doświadczenie i wiedza agencji reklamowej stanowi o skuteczności marketingu internetowego nawet przy niskich nakładach finansowych!

Podsumowanie

Powyższy artykuł miał zaznajomić Państwa z dobrami jakie niesie ze sobą internet, a tym samym marketing internetowy. Jednak czy skorzystają Państwo z tej skutecznej formy reklamy, zależy od Państwa... Kończąc ten artykuł, chcemy przypomnieć, że w każdej minucie kiedy zastanawiają się Państwo nad skutecznością marketingu internetowego potencjalny klient trafia do konkurencji. A mógłby trafić do właściwego miejsca...

---

Agencja reklamowa szacho.com


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Marketing Partyzancki w Internecie

Marketing Partyzancki w Internecie

Autorem artykułu jest Mateusz Kardaś



W związku z pewnym sympatycznym wynalazkiem jakim jest internet, marketing partyzancki wszedł na zupełnie nowy poziom. Niemal wszyscy specjaliści są zgodni, że nieklasyczne metody marketingowe kreują obraz przyszłego internetu.

Marketing Partyzancki to dość innowacyjny aspekt marketingu. Przez różnych marketerów jest różnie definiowany. Dla jednych jest to marketing na który nie wydajemy ani złotówki. Inni wolą określenie, że marketing partyzancki obejmuje nieklasyczne metody marketingowe. Druga definicja jest bardziej ogólna, ale moim zdaniem lepsza i sam taką staram się wszystkim podawać. Dlatego powtórzę

Marketing Partyzancki To Nieklasyczne Metody Marketingowe

Co to znaczy nieklasyczne? Znaczyć to może dosłownie wszystko. Cały proces promocji danej usługi czy produktu ograniczony jest tylko Twoją wyobraźnią, kreatywnością i motywacją do ciężkiej umysłowej (chodź nie tylko ;) ) pracy.

W związku z pewnym sympatycznym wynalazkiem jakim jest internet, marketing partyzancki wszedł na zupełnie nowy poziom. Niemal wszyscy specjaliści są zgodni, że nieklasyczne metody marketingowe kreują obraz przyszłego internetu. Dlatego też im wcześniej dowiesz się co i jak w tym temacie chodzi tym będziesz do przodu ;)

Gdzie są miejsca w internecie na praktykowanie marketingowej partyzantki? Odpowiedź brzmi: tam gdzie jest społeczność, albo można ją zbudować.

Do grupy pierwszej należą wszystkie większe portale/fora gdzie łatwo jest trafić z treścią (nie łamiąca regulaminu oczywiście) do relatywnie dużej liczby ludzi. Sztandarowym przykładem będzie tu serwis wykop.pl, którego cała "filozofia" opiera sie na odwiedzaniu różnych linków przez niemałą wcale społeczność.

Druga grupa to miejsca służące nam do budowania społeczności. Generalnie społeczność do tej pory skupiano wokół własnej strony lub bloga. Obecnie jednak, mamy do dyspozycji szereg narzędzi takich jak mikroblogi (nazwa jest dość mylna, z blogowaniem ma to niewiele wspólnego). Takie serwisy jak słynny Twitter, czy też polski Blip lub Flaker, dają możliwość zbierania społeczności zainteresowaną naszą treścią w jednym miejscu i komunikować się z nią poprzez krótkie wiadomości tekstowe długości smsa.

Ten artykuł to tylko wierzchołek góry lodowej opisującej nieklasyczne metody marketingowe dostępne w dzisiejszym internecie.

Więcej na blogu http://epartyzant.blogspot.com

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Personalne podejście do klienta

Personalne podejście do klienta

Autorem artykułu jest Zuzanna Szymańska



Nowoczesny marketing to działania zorientowane na indywidua a nie, jak niegdyś, masowego odbiorcę. Coraz bardziej rozbudowywane kryteria personalizacji pozwalają prowadzić kampanie wręcz "szyte na miarę", a zatem dopasowane do specyficznych potrzeb i preferencji każdego z odbiorców.

Kampanie spersonalizowane to domena nowoczesnej komunikacji i szansa dotarcia z informacją do wąskiej grupy osób, ale bezpośrednio zainteresowanej treścią danego przekazu. Zamiast niepotrzebnych, a często wręcz denerwujących przesyłek zawierających komunikaty kompletnie niezwiązane z potrzebami odbiorcy, użytkownikowi podsuwa się treści dopasowane do jego indywidualnych oczekiwań. Potencjalny spam zostaje zastąpiony wartościowym komunikatem trafiającym w potrzeby adresata.

Szanse powodzenia kampanii rosną wraz z liczbą uwzględnionych znaczników personalizujących przekaz. Dodatkowo, zastosowanie tych instrumentów zdecydowanie zmniejsza ryzyko rezygnacji odbiorcy z subskrypcji. W ramach platformy komunikacyjnej Redlink.pl, która oferuje tego typu techniki, można dokładnie określić, do jakiej grupy docelowej ma trafić dany komunikat i jakie treści ma zawierać. Kryteriami są tutaj nie tylko informacje podstawowe, jak płeć czy wiek, ale szereg dodatkowych danych geograficznych, demograficznych czy psychograficznych, które pozwalają lepiej sprecyzować krąg zainteresowań konsumenta.

Personalizacja w Redlink.pl to także możliwość zindywidualizowania treści oraz tematu komunikatu i dobrania go do każdego z odbiorców z osobna. Tak spersonalizowana wiadomość przyciąga uwagę i wywołuje zdecydowanie bardziej pozytywne reakcje niż bezosobowe kampanie nastawione na przekaz masowy.

Wybór znaczników personalizacji może być bardzo szeroki. W Redlink.pl kwestia ta zależy od liczby utworzonych pól definiowalnych, które ustalane są przez użytkownika w zależności od potrzeb danej kampanii. Znacznikiem może być imię, nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, a nawet wysokość kredytu.

Wykorzystanie znaczników personalizacji możliwe jest dla każdego rodzaju kampanii: mailowej, smsowej, głosowej oraz faksowej.

Personalizacja zmienia sposób postrzegania użytkownika, który z masowego adresata staje się odbiorcą indywidualnej kampanii. Konsument czuje, że przekaz do niego kierowany przybliża kwestie, którymi się interesuje, odpowiada na pytania i wątpliwości, a więc idealnie wpasowuje się w jego aktualne preferencje i potrzeby.

Więcej szczegółów znaleźć można na stronie www.redlink.pl.

---

Zuzanna Szymańska


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pracownicy kancelarii prawnych - blogujcie!

Pracownicy kancelarii prawnych - blogujcie!

Autorem artykułu jest Rafał Chmielewski



Założę się, że nikt - poza mną - jeszcze tego nie wymyślił! Czego? Tego, że pracodawca (właściciel kancelarii prawnej lub podatkowej) powinien motywować swoich prawników do pisania blogów! Dlaczego?

Od początku... Blog prawniczy jest jednym z narzędzi znajdujących zastosowanie w e-marketingu prawniczym. Prawidłowo prowadzony, i do tego żyjący w otoczeniu narzędzi e-marketingowych, jest wspaniałym sposobem nie tylko na bardzo skuteczną reklamę, ale również pozwala na utrzymywanie bliskiego kontaktu z przyszłymi oraz obecnymi klientami. Wszystko to razem wiedzie rzecz jasna do wyższych dochodów.

E-marketing powinien być wdrożony przez każdą firmę prawniczą - małą i dużą, a blog powinien być centralnym punktem tej strategii. Chodzi tutaj o blog prowadzony przez firmę prawniczą (podatkową).

Zastanówcie się teraz... skoro jeden blog może mieć kolosalne znaczenie dla przyszłości firmy, to jak wpłynie na jej wizerunek spora liczba blogów prowadzonych przez jej pracowników?! Ogromnie!

Ale ... muszą być spełnione określone warunki:

1. Blogi takie nie mogą być pisane pod presją pracodawcy;
2. Każdy pracownik kancelarii powinien sam podjąć decyzję o prowadzeniu własnego bloga;
3. Każdy z blogów pracowniczych powinien mieć inny design;
4. Każdy z autorów bloga ponosi odpowiedzialność za treść artykułów;
5. Każdy blog ma widoczną oraz podlinkowaną ikonę firmy prawniczej, w której pracuje autor bloga;
6. Pracodawca nie może kontrolować i śledzić poprawności wpisów w blogach, a raczej powinien wykazać zaufanie wobec swoich pracowników w tym zakresie;
7. Każdy z autorów utrzymuje swojego bloga samodzielnie (opłaty pokrywające hosting, domenę, itp.);
8. Domeny blogów pracowniczych nie mogą być pochodnymi domeny firmowej (np. domena firmy abc.pl, bloga - abc.pl/blog-rafal-chmielewski - to jest niedopuszczalne z punktu widzenia skuteczności pozycjonowania);
9. Pracodawca powinien wydać regulamin, w którym omówi podstawowe zasady prowadzenia prawniczych blogów pracowniczych (np. klauzule wyłączające odpowiedzialność firmy za treść zamieszczoną w tych blogach).

Wyobraźcie sobie, jaki potencjał marketingowy dla firmy prawniczej tkwi w systemie takich blogów. Każdy z nich pracuje na dobre imię swojego autora, a także dobre imię kancelarii, w której on pracuje. Każdy gość odwiedzający takiego bloga, nabiera zaufania nie tylko do jego twórcy, ale również do samej firmy.

Prawdziwy power! Czyż nie? :)

Prawnicy - pracodawcy... zmotywójcie swoich pracowników do pisania blogów! To wam się naprawdę opłaci!

Więcej o e-marketingu prawniczym znajdziecie w blogu e-MarketingPrawniczy.pl

---

Rafał Chmielewski jest pierwszym w Polsce znawcą zagadnień e-marketingu prawniczego. Jego strona to e-MarketingPrawniczy.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 29 maja 2011

Serwisy społecznościowe – bądź tam, gdzie Twój konsument

Serwisy społecznościowe – bądź tam, gdzie Twój konsument

Autorem artykułu jest Marta Dzietczyk



Według najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję Society of Digital Agencies (SoDA) aż 81% brandmanagerów spodziewa się wzrostu inwestycji na projekty związane z nowymi mediami w 2010 roku.

W cytowanym badaniu największe agencje marketingowe i interaktywne wskazały narzędzia marketingowe i ePRowe, w które zamierzają zainwestować w tym roku. Wyniki badania zostały opublikowane w raporcie „2010 Digital Marketing Outlook".

Z badań „2010 Digital Marketing Outlook" wynika, że 54% respondentów zamierza przeznaczyć cześć budżetu poświęconego dotychczas na reklamę w tradycyjnych środkach przekazu na promocję w nowych mediach. Warto podkreślić, że firmy coraz częściej zwracają się
do opiniotwórczych internautów - bloggerów. Wagę kontaktów z nimi podkreśla 44% osób.
Marketing e-mailowy, jeden z najbardziej tradycyjnych sposobów marketingu w Internecie,
także nie traci na popularności, jest on istotnym elementem kampanii dla 57% badanych. Kampanie wirusowe są ważne i bardzo ważne dla siedmiu na dziesięciu badanych. Zaskakujące jest słabe zainteresowanie grami online - największa grupa respondentów (ponad 60% odpowiedzi) uważa je za mało ważne narzędzie marketingowe. Niewątpliwie priorytetem roku 2010 będą działania prowadzone na serwisach społecznościowych.Serwisy społecznościowe – bądź tam, gdzie Twój konsument

Marketingowcy zapytani o ich priorytety w tym roku, stawiali przede wszystkim na obecność na portalach społecznościowych. 45% badanych nadała temu działaniu najwyższą rangę. Popularność tych serwisów wśród marketerów jest uzasadniona, wiąże się to z niskimi kosztami kampanii dotyczących kreowania wizerunku. Na serwisach społecznościowych każda z firm niejednokrotnie możne za darmo założyć profil swojego brandu.
Osoby, które dołączają do „fanclubu" niejednokrotnie stają się dodatkowym kanałem komunikacyjnym. Informacje zamieszczone na profilu firmy docierają do najbliższego otoczenia fanów produktu. W ten sposób łatwo jest rozpocząć kampanię marketingu szeptanego.
Kolejnym sposobem działań promocyjnych np. na Facebooku jest możliwość utworzenia własnych aplikacji promocyjnych bądź quizów na temat marki.

Działalność na portalach społecznościowych niesie ze sobą spory potencjał, w związku z tym również polskie firmy decydują się na prowadzenie takiej działalności promocyjnej. Często zdarza się jednak, że marketingowcy nie rozumiejąc specyfiki tego środowiska, popełniają wiele błędów. Jakie są najczęściej popełniane? Wg agencji Praktycy.com* są to:

1.Brak spójnej strategii komunikacji
2.Kierowanie się modą na serwisy społecznościowe
3.Nachalna reklama produktu i marki
4.Jednostronna komunikacja - mówienie tylko o swojej firmie i produktach
5.Zamknięcie na opinie odbiorców
6.Krótkotrwałe zaangażowanie
7.Brak cierpliwości

Działania komunikacyjne przeprowadzane na serwisach społecznościowych są dobrym wsparciem dla prowadzonych przez firmę działań wizerunkowych. Wraz z rosnącym zainteresowaniem tego typu serwisami, tworzą one coraz ciekawsze narzędzia marketingowe. Dlatego warto być
na bieżąco z powiększającą się ofertą marketingowo-promocyjną, która oddają nam do dyspozycji portale.

* 7 praktycznych zasad skutecznej komunikacji Web 2.0 dostępnych jest na stronie: http://www.praktycy.com/infoteka/artykuly.html

Marta Dzietczyk
tel. (071) 734 57 82
Praktycy.com

***
O Praktycy.com
Praktycy.com jest zespołem doświadczonych ekspertów, którzy w sposób kompleksowy i strategiczny budują komunikację marketingową i PR-ową, kreują wizerunek oraz promują kluczowe polskie i międzynarodowe marki w świecie rzeczywistym i online.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl