środa, 30 stycznia 2013

Elita wie, że prawdziwa agencja reklamowa ma własną osobowość...

Elita wie, że prawdziwa agencja reklamowa ma własną osobowość...

Autorem artykułu jest MEGAMOCNY


Od wieków człowiek otrzymuje różnego rodzaju przekazy, na początku było ich kilka, następnie kilkaset a dzisiaj otrzymujemy ich kilka tysięcy. Jak wyodrębnić właściwie, jak znaleźć pośród nich własny (lub naszej firmy) ?
Walka Agencji Reklamowych o obecnych czasach.

Tak naprawdę 90% procent agencji wymyśla działania marketingowe ujednolicone, dlatego też skuteczność takich kampanii waha się od 1% do 5%. Gdzie 5% to tak naprawdę sukces agencji. Niestety jest to jedna z największych prawd i tragiczna w obecnych czasach dla klienta. Większość agencji ukrywa ten fakt przed klientami, dlaczego? Ponieważ większość z nich po prostu traciłaby prawo bytu.

W tym momencie, nie staje się wrogiem agencji reklamowych, popieram ich działania, gdyż czasami odnajduje w nich prawdziwe perełki, prawdziwe samorodki złota, które potrafią przekształcić się w miliony obrotów sprzedaży.

Są to bardzo kreatywni ludzie, ale hamowani przez utarte szlaki, większość boi się wybić ponad wszystkich i iść własną drogą. Te agencje, które idą własną drogą, to prawdzie kopalnie złota, które produkują nie miliony, ale miliardy obrotów dla klienta. I mam nadzieję, że tylko takie będziecie dostrzegać. Prawdziwa kampania reklamowa nie przynosi wzrostu sprzedaży, ale zmienia cały świat firmy, sprzedaż rośnie nie o 5 czy 10%, ale o 50% czy 70%.
I tego właśnie życzę każdej firmie, aby dokonywała właściwych wyborów...
---

Szachogłuchowicz skuteczna Reklama w internecie----------------------------------------------------- Fotografia ślubna

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Perswazyjny sposób na komunikację. A może perswazyjny marketing?

Perswazyjny sposób na komunikację.A może perswazyjny marketing?

Autorem artykułu jest MEGAMOCNY


Wielu ludzi wypowiada się na temat efektywnego komunikowania się, czy to w życiu prywatnym, czy w świecie biznesu. Tak naprawdę istnieją proste podstawy i sposoby skutecznej i perswazyjnej komunikacji. Można się ich wyuczyć w ciągu kilu tygodni... Perswazja czy manipulacja?
Tutaj istnieje mało widoczna granica dla ludzi, jednak bardzo znacząca i w niektórych przypadkach niszcząca. Jednak na samym początku musimy rozgraniczyć tą różnicę.

Manipulacja jest to wpływanie na ludzi, w określonym celu, aby zdobyć jednorazowy efekt ( na przykład namówić do kupna pralki). Jednak jest to bardzo destruktywna metoda, co prowadzi do niechęci i zniszczenia relacji międzyludzkich (także między firmą a klientami). Niestety jest to droga w jedną stronę, ponieważ w większości przypadków niemożliwe jest odbudowanie nowych relacji.

Perswazja jest odpowiednim sposobem komunikacji międzyludzkich, dzięki której zdobędziemy szacunek, zaufanie i szczerość wyboru. Jest to odpowiedni typ komunikacji w związku, w biznesie, w relacjach przyjacielskich czy znajomościach. Nie narusza dobra drugiej osoby i pozostawia wolność wyboru, dzięki czemu druga osoba czuje się szczęśliwa.

Cztery sposoby na perswazyjną komunikację.
1. Szacunek.
Zawsze należy okazywać szacunek drugiej osoby, nie tylko w mowie, ale także w gestach i zachowaniu. Brak szacunku, ignorowanie, przerywanie jego myśli
2. Osobowość rozmówcy
Ma istotny wpływ na wynik rozmowy, na wynik przekazu który pozostaje w myślach drugiej osoby. Jest istotną częścią komunikatu który chcemy przekazać, bez znajomości osoby, zainteresowań, czy nawet problemów nie potrafimy w efektywny sposób dostosować naszej rozmowy.
3. Regulowanie zainteresowania tematem
Zdobycie zainteresowania rozmówcy jednorazowo jest bardzo łatwe. Przez znaną osobę, pytaniem lub trafnym stwierdzeniem. Jednak po kilku chwilach u naszego odbiorcy spada zainteresowanie tematem. Wtedy najlepszym sposobem jest „podrzucanie grudek soli”. Są to ciekawe, trafne nowe stwierdzenia odnośnie tematu, dzięki którym nasz rozmówca będzie utrzymywał poziom zainteresowania tematem. Niewątpliwie, najlepszym rozwiązaniem są stwierdzenia dotyczące bezpośrednio Niego.
4. Mowa obrazowa.
Tak naprawdę przekonując czy partnera czy klienta, odbywamy rozmowę w jedną stronę. Nasz odbiorca nie potrafi wczuć się w to co myślimy czy co czujemy, dopóki sam nie stanie w naszej sytuacji. Pomóc nam może w tym mowa obrazowa. Musimy zobrazować odbiorcy naszego przekazu sytuację (najlepiej jakaś historyjka prawdziwa bądź wymyślona), w którą będzie potrafił się wczuć, aby mógł poczuć dokładnie to samo co chcemy mu przekazać i co w danym momencie czujemy.
---

Krystian Szachogłuchowicz http://szachogluchowicz.info

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Badania społeczne - jakościowe i ilościowe

Badania społeczne - jakościowe i ilościowe

Autorem artykułu jest Miron Kłosek


Badania społeczne to najlepszy sposób na poznanie opinii, preferencji i potrzeb społeczeństwa. Dzięki nim łatwo jest stworzyć obraz społeczeństwa i wyjść naprzeciw oczekiwaniom, jakie przedstawiają ludzie w różnym wieku, o różnym statusie społecznym, różnorodnym zawodzie, o poszczególnych zainteresowaniach, czy też o danym wyznaniu lub pochodzeniu. Badania społeczne to najlepszy sposób na poznanie opinii, preferencji i potrzeb społeczeństwa. Dzięki nim łatwo jest stworzyć obraz społeczeństwa i wyjść naprzeciw oczekiwaniom, jakie przedstawiają ludzie w różnym wieku, o różnym statusie społecznym, różnorodnym zawodzie, o poszczególnych zainteresowaniach, czy też o danym wyznaniu lub pochodzeniu. Badania społeczne odgrywają znaczącą rolę w wielu dziedzinach i są przeprowadzane przez wszystkich tych, którzy w swoich działaniach chcą uwzględniać także zdanie innych ludzi. Badania społeczne możemy podzielić na badania jakościowe oraz badania ilościowe. Badania ilościowe bardzo łatwo przeprowadzić za pomocą różnego rodzaju kwestionariuszy. Pozwalają na uogólnienie wyników i po przeprowadzeniu badań na określonej próbie, pozwalają na przypisanie wyników dla całego społeczeństwa czy też jakiejś jego warstwy. Ważne jest jednak, by dana próba była dla społeczeństwa reprezentatywna, czyli w swej strukturze przypominała strukturę społeczeństwa. W ten sposób wyniki badań przeprowadzonych na próbie w dużej mierze odpowiadają wynikom badań, jakie można by przeprowadzić na całym społeczeństwie. Badania ilościowe przeprowadza się przy użyciu formularzy, które wypełnia respondent, bądź też osoba przeprowadzająca wywiad. Badania ilościowe za główny cel maja poznanie częstotliwości występowania danej opinii w społeczeństwie. Inaczej przedstawia się to wszystko, gdy przeprowadzamy badania jakościowe. Badania jakościowe maja na celu wyjaśnienia pewnych motywów (głównie motywów postępowania) osób badanych. Przeprowadza się je zwykle przy użyciu tzw. wywiadu otwartego, który polega na swobodnym udzielaniu odpowiedzi (brak jest tutaj narzuconych możliwości odpowiedzi). Wyników tych badań nie da się raczej uogólniać, gdyż motywy postępowania przypisane są danej jednostce, nie zaś całemu społeczeństwu, gdyż są one kwestią indywidualności każdego człowieka. Badania społeczne to doskonały sposób na poznanie preferencji społeczeństwa. Profesjonalnie przeprowadzone są kopalnią informacji na jego temat. Informacje te mogą być użyteczne dla wielu różnych celów, w niemal każdej dziedzinie życia. Od społeczeństwa w dużej mierze zależy sukces lub porażka wielu firm. Warto korzystać z profesjonalnie przeprowadzonych badań społecznych choćby przy budowie nowej instytucji czy wdrażaniu na rynku produktów nowego towaru. ---

Butch Chat o firmach - opinie o firmach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Niech twoja wizytówka będzie cennym kontaktem

Niech twoja wizytówka będzie cennym kontaktem

Autorem artykułu jest Joanna Wiejak


Jeśli mówisz „jakoś to będzie” – nie dawaj mi swojej wizytówki. Jutro nie spotkamy się już w biznesie. Znasz zapewne statystyki – 90% firm upada w ciągu pierwszych lat działalności, w tym 80% z powodu utraty płynności finansowej. A ja chcę, aby twoja wizytówka była dla mnie cennym kontaktem w świecie biznesu. Jeśli mówisz, jakoś to będzie

Mój znajomy, ceniony doradca finansowy ma takie powiedzenie: „Jeśli mówisz „jakoś to będzie” – nie dawaj mi swojej wizytówki. Jutro nie spotkamy się już w biznesie”. Znasz zapewne statystyki – 80% firm bankrutuje z powodu utraty płynności finansowej. 90% firm upada w ciągu pierwszych lat prowadzenia działalności.
Zobacz, jak niewielki procent firm i przedsięwzięć ma szanse osiągnąć sukces. Jeśli połowa z nich miała szczęście, trafiła na niszę produktów lub usług w swojej branży, wstrzeliła się w zapotrzebowanie rynku, skorzystała na złej passie konkurencji, to pomyśl, jak niewiele jest firm, które efektywnie planują swój sukces.

Zwiększaj obroty

Aby efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem trzeba mieć kontrolę nad poszczególnymi działami, procesami i zadaniami realizowanymi przez firmę. Zapewnić koordynację pracy, efektywnie planować inwestycje, wdrażać nowe technologie, budować i wykorzystać bazy danych. Trzeba badać potrzeby klientów, aby budować silne związki i lojalność w sprzedaży, analizować potrzeby organizacji, motywować zespoły, określać potencjał rozwoju, ścieżki awansu i kariery. Poprzez efektywne planowanie, rozsądne wykorzystanie posiadanych środków, mądre inwestycje i sprawne zarządzanie personelem rozwijać organizację. Zapewnić jej nie tylko przetrwanie, ale nieograniczoną, efektywną ekspansję na nowe rynki. To niełatwe zadanie dla właścicieli i menedżerów, aby zwiększać obroty firmy, dbając przy tym o zyski i efektywność finansową przedsiębiorstwa.

Zyski, straty, cash flow

Dla zapewnienia efektywności działań i sukcesu przedsiębiorstwa niesłychanie ważne jest zachowanie płynności finansowej. Utrata płynności finansowej firmy, nawet przy dodatnich wskaźnikach rentowności, to podstawowy czynnik kryzysu finansowego w firmie. Więcej, to świadome dążenie do upadku, skazanie firmy na bankructwo.

Sprawozdania finansowe wykazują zyski osiągnięte przez firmę i poniesione przez nią straty. Zysk firmy wykazany na papierze, to jednak nie to samo, co kwota faktycznie wpływająca na konto. Koszty działalności firmy nie są równoznaczne aktualnym wydatkom, tak jak przychody nie odzwierciedlają bieżących wpływów do kasy. W rachunku wyników dokonuje się porównania osiągniętych przez firmę przychodów i poniesionych kosztów ich uzyskania. Zestawienie cash flow porównuje wpływy i wydatki środków pieniężnych.

Efektywne zarządzanie w działalności gospodarczej nie polega tylko na umiejętności czytania bilansu, rachunku wyników i sprawozdań finansowych, ale na umiejętności prognozowania wydatków i wpływów na tle ogólnej sytuacji rynkowej firmy oraz dokładnej, systematycznej kontroli budżetu i przepływu środków pieniężnych. Istotnym czynnikiem oceny kondycji firmy jest również określenie udziału środków własnych we wpływach firmy. Tendencje spadkowe w tym zakresie to sygnał ostrzegawczy o zbliżającym się niebezpieczeństwie.

Wyróżnij się pozytywnie

Zaplanuj strategię swojego biznesu, dbaj o marketing, promocję i efektywność finansową. Wizja menadżera odnośnie strategii biznesu i pozyskanie realizatorów to połowa sukcesu firmy. Druga połowa to efektywność finansowania, struktury kapitału, płynności finansowej i zarządzania zasobami przedsiębiorstwa.

Chcę, aby twoja wizytówka, kiedy ją otrzymam była dla mnie cennym kontaktem w świecie biznesu. ---

Joanna Wiejak

- Zobacz, jak podejmować decyzje finansowe >>
- Przyjdź i spełnij swoje finansowe marzenia >>

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Największe przestępstwo jakie możesz popełnić na głównej stronie www Twojej firmy

Największe przestępstwo jakie możesz popełnić na głównej stronie www Twojej firmy.

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Zanim przeczytasz ten artykuł do końca, chciałbym abyś wyobraził sobie następującą sytuację: Przychodzisz do sklepu, którego adres znalazłeś gdzieś w książce telefonicznej. Produkt, który chcesz tu kupić bardzo Ci jest potrzebny. Stajesz przed okazałymi i bogato ozdobionymi drzwiami sklepu... Zanim przeczytasz ten artykuł do końca, chciałbym abyś wyobraził sobie następującą sytuację:

----------
Przychodzisz do sklepu, którego adres znalazłeś gdzieś w książce telefonicznej. Produkt, który chcesz tu kupić bardzo Ci jest potrzebny. Stajesz przed okazałymi i bogato ozdobionymi drzwiami do sklepu.

Chcesz wejść do środka, ale wcześniej musisz oglądnąć jakąś dziwną prezentację na zawieszonym w drzwiach przez właściciela monitorze. Dopiero po oglądnięciu całego filmu powitalnego otwierają się drzwi i możesz wejść do środka.

Oczywiście wtedy dopiero zauważasz, że klamka do drzwi była gdzieś ukryta nisko nad ich progiem, czyli w miejscu w którym nigdy nie szukałbyś jej.

Tak nawiasem mówiąc, przed Tobą było wielu potencjalnych klientów tego sklepu, którzy jednak mieli mniej czasu i nie obejrzeli całego filmu powitalnego w drzwiach, tylko zrezygnowali i poszli kupić u konkurencji.

Ale Ty, bardziej wytrwały, jesteś już w środku. Myślisz, że zaraz szybko kupisz produkt, którego poszukujesz, ale ...

No właśnie ...

Z głębi sklepu wita Cię sprzedawca i mówi coś takiego:

"... jesteśmy firmą, która zatrudnia 1000 osób, mamy 10 takich sklepów w różnych miastach, istniejemy od 1965r, nasz asortyment jest najlepszy, nasi sprzedawcy rozmawiają w trzech językach obcych, ostatnio o nas można było przeczytać w gazecie ..." itd. itd.

Chcesz uzyskać informację o produkcie żeby go kupić, a sprzedawca dalej ciągnie jak mantre swoją wypowiedź o tym, jaka to wspaniała firma ma ten sklep i jacy cudowni w niej ludzie pracują i jak bardzo zachwycają się swoimi produktami.

Zdenerwowany rezygnujesz z zakupu i jak najszybciej wychodzisz ze sklepu. I tak straciłeś bardzo dużo cennego czasu.
----------


Wiem, pomyślisz taka sytuacja jest nieracjonalna.


Czy jednak jest ona podobna do tego z czym spotykasz się na co dzień?


Zastanów się teraz.



Ile to firmowych stron www najpierw zmuszało Cię do oglądnięcia tzw. intra, abyś mógł podziwiać kunszt grafika, który je robił bo przecież zawsze masz "dużo czasu".

A potem gdy cudem przebrnąłeś przez owo intro, zamiast trafić na informację o korzyściach jakie odniesiesz z zakupu poszukiwanego przez Ciebie produktu trafiłeś na bombardowanie informacjami o firmie i jej historii.

A Ty w tej chwili chciałeś dowiedzieć się tylko o produkcie, o tym co będziesz miał z jego posiadania i jeśli ta informacja przekona Cię, chciałeś go w wygodny sposób kupić. Bez zbędnego wczytywania się w to, że firma, która go Tobie oferuje jest najwspanialsza, pierwsza, jest liderem itd.


Jeśli ich produkt zainteresowałby Ciebie na tyle żeby go kupić, zapewne sam odnalazłbyś informację O FIRMIE aby ją przeczytać!


Swoją drogą ciekawe, czy ktoś w firmach posiadających takie strony www sprawdza ilu klientów codziennie odchodzi "spod ich drzwi". Pewnie nie mają o tym nawet pojęcia. W przeciwnym wypadku firmy takie nigdy nie pozwoliliby sobie aby w tak nieprzemyślany i lekkomyślny sposób zniechęcać klientów.

Problemem są także ludzie, którzy profesjonalnie zajmują się tworzeniem stron www. Bardzo często zdarza się, ze nie mają oni pojęcia o skutecznych strategiach i marketingu w internecie. Wydaje im się, że jedynie znajomość tworzenia kodu źródłowego i wyglądu graficznego dla serwisów www w różnych aplikacjach i językach programowania robi z nich specjalistów od skutecznych stron www.


Takie podejście do internetu jest tragiczne, gdyż firmy są naciągane na ogromne kwoty, a korzyści z tak stworzonych stron www są mierne.


Dlatego właśnie musisz wiedzieć, że nie wystarczy mieć wspaniałą kolorową stronę internetową z wodotryskami aby Twoja firma dzięki temu zarabiała fortunę.

Musisz poznać specyficzne internetowe strategie, skuteczne techniki marketingowe i psychologię funkcjonowania tego najpotężniejszego z mediów, abyś pozbył się na zawsze nieufności i respektu wobec internetu.


Aby internet nareszcie zaczął pracować także dla Twojej firmy i przynosił Ci zyski.
---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Jak Napisać Ofertę firmy i zdobyć 1000 klientów?

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl