poniedziałek, 11 lutego 2013

Jak zarabiać na newsletterze? (wstęp)

Jak zarabiać na newsletterze? (wstęp)

Autorem artykułu jest Piotr Kaminiok


Pamiętaj, że głównym zadaniem jakie ma newsletter, jest budowanie relacji z klientem. To jest podstawa (fundament) z której bierze początek dobry newsletter. Dobre relacje z klientem, w dłuższej perspektywie czasu, przekładają się na... Pamiętaj, że głównym zadaniem jakie ma newsletter, jest budowanie relacji z klientem. To jest podstawa (fundament) z której bierze początek dobry newsletter. Dobre relacje z klientem, w dłuższej perspektywie czasu, przekładają się na więcej ludzi na liście i większe dochody np. z mailingu czy innych form promocji.

Nie myl newslettera z czystym sprzedawaniem. Między newsletterem a mailingiem sprzedażowym, jest duża różnica i przeginanie w którąkolwiek stronę, będzie dla Ciebie szkodliwe (szczególnie jeśli chodzi o sprzedawanie).

Ale może najpierw wyjaśnię czego nie robić, jeśli chcesz zarabiać na newsletterze.

eżeli chcesz zarabiać na newsletterze J, to nie wysyłaj samych reklam i „promocji”. Dobre relacje z klientem nie polegają na samym, sprzedaj-kup. Najpierw postaraj się zdobyć, zaufanie i przychylność klienta. Jak to zrobić? To proste. Musisz dać coś wartościowego od siebie. Nie chodzi mi tutaj o danie kilku darmowych ebooków, które możesz znaleźć wszędzie. Chodzi mi raczej o danie unikalnej wartości, ludziom na swojej liście.

Dajesz im coś od siebie, a oni odwdzięczają Ci się, swoim zaufaniem i np. polecaniem Twojego newslettera znajomym. Tak to działa. Pamiętaj, traktuj swoich klientów dokładnie tak jakbyś, sam chciał być traktowany.

Podsumowując

Pierwszą zasadą zarabiania na newsletterze jest:

Najpierw daj coś od siebie, dopiero potem proś o cokolwiek. ---

copywriting, obsługa klienta, relacje z klientem, prowadzenie sklepu, newsletter

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Projektowanie ulotek i projektowanie etykiet

Projektowanie ulotek i projektowanie etykiet

Autorem artykułu jest Przemysław S


Marketing stał się sztuką odnajdowania najlepszej i najskuteczniejszej metody dotarcia do klienta. Czy odpowiednie projektowanie ulotek, etykiet lub ogłoszeń prasowych jest najlepszą metodą dotarcia do klienta? Niemal w każdej sekundzie jesteśmy zasypywani tysiącem reklam towarów i usług, ogłoszeń, ulotek i etykiet. Obrazy i dźwięki pozostawiają w naszym umyśle ślad, a jeśli były naprawdę skuteczne, wpłyną na nasz wybór przy dokonywaniu zakupów czy poszukiwaniu różnego rodzaju usług. Sztuką jest aby w gąszczu reklam i ofert stworzyć coś oryginalnego, zwracającego uwagę jednocześnie mając do dyspozycji dość proste i stosunkowo mało kosztowne środki.
Mimo, że wykorzystywane w reklamie od wielu lat, nadal cieszą się dużą popularnością: ulotki, ogłoszenia i etykiety. Projektowanie ogłoszeń wbrew pozorom nie jest wcale łatwe, a od tego czy zostanie ono przygotowane w sposób właściwy zależy w dużej części pozytywny rezultat całej akcji marketingowej. W tej chwili działa na rynku mnóstwo firm profesjonalnie zajmujących się projektowaniem ogłoszeń. Warto skorzystać z doświadczenia jednaj z nich, tak aby zoptymalizować spodziewane korzyści. Firmy te z reguły projektują ogłoszenia pod kontem konkretnych środków masowego przekazu, w których miałoby się ono ukazać.
Jako jedna z najskuteczniejszych metod reklamy bezpośredniej, na popularności od lat nie traci również projektowanie ulotek. W tym przypadku jednak oprócz czysto marketingowego podejścia, konieczny jest także spory wkład graficzny. Najlepiej aby ulotka była oryginalna, łatwo „wpadająca w oko”, ale jednocześnie przejrzysta i czytelna. I tutaj również najlepiej skorzystać z doświadczenia profesjonalnych firm reklamowych specjalizujących się w projektowaniu ulotek. Uwzględnią one wszystkie potrzeby zleceniodawcy i jednocześnie zaproponują ich optymalne wyróżnienie na tak niewielkiej przestrzeni jaka daje powierzchnia ulotki.
Sporych umiejętności graficznych wymaga również projektowanie etykiet. Można powiedzieć, że w przypadku tego narzędzia reklamowego grafika jest nawet ważniejsza od samej treści umieszczonej na etykiecie. Istotą jest tutaj ścisłe powiązanie danego towaru z etykietą, która powinna zachęcać potencjalnych klientów do zakupu, być wyrazista, estetyczna i w miarę możliwości niebanalna. Nie jest jednak łatwo o oryginalny projekt etykiety wśród setek podobnych produktów. Do wyboru mamy etykiety papierowe błyszczące, półbłyszczące lub matowe. Jeśli w danym przypadku szczególnie ważna jest trwałość stosuje się tzw. etykiety termoczułe lub etykiety samoprzylepne foliowe. Zarówno jedne jak i drugie charakteryzują się wysoka odpornością na czynniki zewnętrzne. Oczywiście rodzaj i wzór etykiet musi być dostosowany do specyfiki towaru, na jakim będą widnieć. Całkiem różne będą projekty etykiet do produktów spożywczych, medycznych czy farmaceutycznych, a jeszcze inne będą etykiety adresowe czy informacyjne.
Projektowanie ogłoszeń, etykiet i ulotek choć na pozór wydaje się zajęciem dość łatwym i prozaicznym, jest bardzo istotnym elementem działań marketingowych. Ich sukces w dużej mierze zależy właśnie od dobrze wykonanej pracy grafików czy specjalistów od układania tekstów reklamowych. Nie warto zatem tak istotnych prac powierzać mało doświadczonym czy niesprawdzonym firmom. Dziś projektowaniem ogłoszeń czy ulotek zajmuje się tak wiele agencji reklamowych, że nie jest problemem wybór kilku naprawdę godnych polecenia.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Koniec kłamstw w reklamie

Koniec kłamstw w reklamie

Autorem artykułu jest Marcin Kalisz


Od 21 grudnia obowiązuje nowa ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom handlowym. Poza mniej kontrowersyjnymi zapisami pojawia się też zakaz manipulowania przekazem reklamowym mogącym wprowadzać w błąd konsumenta. Wszystko pięknie, ale co z tego wyniknie w praktyce?

Od 21 grudnia obowiązuje nowa ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom handlowym. Poza mniej kontrowersyjnymi zapisami pojawia się też zakaz manipulowania przekazem reklamowym mogącym wprowadzać w błąd konsumenta. Wszystko pięknie, ale co z tego wyniknie w praktyce?


Domniemanie winy przedsiębiorcy.

Do tej pory konsument, którego przedsiębiorca „wyprowadził w pole” musiał się ostro napracować by udowodnić swoją krzywdę. Rzeczywistość była więc dość nieprzyjazna poszkodowanemu klientowi. Zorganizowanie adwokata oraz same rozprawy sądowe oznaczały na tyle niekorzystną perspektywę, że zazwyczaj konsument odchodził od jakichkolwiek roszczeń z tytułu oszustwa. Ta sytuacja zmienia się o 180 stopni. Po raz pierwszy obowiązuje zasada domniemania winy przedsiębiorcy. Oznacza to, że po zgłoszeniu skargi przez klienta to strona oskarżona będzie musiała udowadniać, że oszustwa czy manipulacji się nie dopuściła. Za manipulację lub oszustwo ustawa uznaje wszelkie informacje, które mogą doprowadzić do podjęcia pozytywnej decyzji konsumenta, a jakiej w normalnych warunkach wspomniany konsument by nie podjął. Oznacza to mi.in. koniec z biletami lotniczymi za 0zł, do których oczywiście doliczyć należy opłaty lotniskowe. Znikną więc wszelkie opłaty ukryte będące plagą dzisiejszego marketingu bankowego i telefonii komórkowych.


Druga strona medalu

Zwyczajem jest w naszym kraju, że po wprowadzeniu nowej ustawy pojawiają się głosy ekspertów wykazujące liczne nieścisłości prowadzące w prostej linii do nadużyć i nieporozumień. Nie inaczej jest tym razem. Już środowy komentarz prowadzącego jeden z telewizyjnych programów informacyjnych budzi pewien niepokój. Podczas wyświetlania na ekranie fragmentu reklamy popularnego napoju energetycznego spiker pozwolił sobie na osobliwy wniosek, że od piątku będzie można domagać się zadośćuczynienia w przypadku gdy nie wyrosną nam skrzydła. Czy ta niefortunna wypowiedź może zwiastować równie niefortunne interpretacje sądowe dotyczące metafor użytych w przekazie reklamowym? Ustawa opisuje ściśle przypadki, w jakich można stwierdzić manipulację informacją w reklamie, nie wiadomo jednak w jakim stopniu opisy te umożliwiają swobodę interpretowania. Jest to choroba tak silnie zakorzeniona w polskim prawie, że pozostaje jedynie wyczekiwać pierwszego pozwu gospodyni domowej, której podłoga nie lśni, choć jest wyraźnie czysta. Ale...


Przedsiębiorcy bez paniki, konsumenci bardziej ufni.


Na szczęście taki czarny scenariusz raczej się nie zdarzy. Konsumenci z natury działają w dobrej wierze i ostatnią rzeczą jaka mogłaby przyjść im do głowy jest zakupienie produktu celem pozwania producenta. Statystyki także uspokajają rozgorączkowanych przedsiębiorców - przeciętny konsument nie zna swoich praw nawet w przypadku ewidentnego oszustwa, a co dopiero by wykorzystywał prawne niejasności do pozywania firmy o duże odszkodowanie w sytuacji, gdy do manipulacji nie doszło.

Wydaje się więc, że ustawa może przynieść nowy porządek na rynku reklamowym. Porządek, w którym konsument nie będzie czytał 10 razy tego samego zdania w umowie doszukując się haczyka. Klient będzie więc otrzymywał czarno na białym informację jaki produkt i na jakich warunkach kupuje i nie będzie już miejsca na celowe niedomówienia. Przynajmniej tak to wynika z teorii, bo jak wiemy przedsiębiorcy swoje sposoby na ominięcie ograniczeń mają od lat. Niech za przykład posłuży choćby słynne już piwo... bezalkoholowe.

---

Autorem tekstu jest Marcin Kalisz.
Żele UV

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Promocja turystyki biznesowej w Internecie

Promocja turystyki biznesowej w Internecie

Autorem artykułu jest Grzegorz Malinowski


Zapraszamy do zapoznania się serwisami, których oferta może wpłynąć korzystnie na promocje prezentowanych organizatorów turystyki biznesowej. Szeroko rozumiana turystyka to nie tylko wypoczynek i rekreacja poza miejscem zamieszkania, ale także wszelkie przemieszczanie się osób poza miejsce stałego zamieszkania, na czas nie dłuższy niż 12 miesięcy. Takie podejście do zjawiska pozwala zauważyć, że podróże w interesach, spotkania handlowe to także turystyka - turystyka biznesowa.

Turystyka biznesowa generuje duże korzyści zarówno dla hoteli i bezpośrednich organizatorów jak również dla całego regionu. W tym celu konieczne staje wspólne działanie jednostek samorządowy razem z organizacja i firmami prywatnymi będącymi organizatorami turystyki konferencyjnej, kongresowej w celu promocji turystyki biznesowej. O istotnej roli turystyki biznesowej może świadczyć fakt, iż ponad 50% dochodów biur podróży pochodzi właśnie z organizacji tego typu wyjazdów. Wielkie organizacje gospodarcze wydają miesięcznie na podróże służbowe i organizacje spotkań konferencyjnych ogromne środki pieniężne. To może stanowić szanse rozwoju i osiągnięcia ogromnych zysków dla hoteli i pensjonatów zajmujących się zawodowo aranżacją tego typu spotkań.

Obiekty konferencyjne swoją bazę sal konferencyjnych coraz bardziej dostosowują do potrzeb firm szkoleniowych i przedsiębiorstw wysyłających całe grupy pracowników na specjalnie przygotowane szkolenia, konferencje, imprezy integracyjne mając na celu dokształcanie oraz w celach motywacyjnych. Sale konferencyjne są miejscem narad, konferencji, szkoleń, nieoficjalnych spotkań, wyjazdów integracyjnych.

Wiele ciekawych informacji na temat turystyki biznesowej można znaleźć na stronach http://www.e-konferencje.pl/artykuly.php

Ważnym elementem promocji silnej marki w branży turystyki biznesowej stanowi Internet. Aktualnie istnieje wiele serwisów internetowych mogący wspomóc skutecznie w promocji własnej oferty wśród nich www.e-konferencje.pl www.konferencyjne.pl www.organizatorzyimprez.pl www.szkolenia24h.pl www.konferencje24h.pl

Zapraszamy do zapoznania się serwisami, których oferta może wpłynąć korzystnie na promocje prezentowanych organizatorów turystyki biznesowej. Dobrze przeprowadzona akcja promocyjna spotkania biznesowego firmy lub ośrodka konferencyjnego może przyczynić się do zwiększenia wiedzy na temat tego typu wydarzeń i miejsc oraz sprawić, że nasze przedsiębiorstwo stanie się bardziej konkurencyjne i rozpoznawane w realiach wolnego rynku.

Pragniemy aby umieszczone informacje w naszych serwisach przyczyniły się do pełnego wykorzystania możliwości obiektów w ciągu całego roku, a potencjalni Klienci mieli możliwość pozyskiwania wiarygodnych i sprawdzonych danych pomocnych przy organizacji konferencji, kursów, szkoleń, spotkań integracyjnych, kongresów itp.


Zapraszamy do zapoznania się: promowane ośrodki konferencyjne, artykuły wiadomości z branży turystyki biznesowe.


---

promocja turystyki biznesowej

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu internetowego

Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu internetowego

Autorem artykułu jest Joanna Nowak


Im lepiej poprowadzisz osoby odwiedzające Twój serwis internetowy, tym łatwiej będzie Ci osiągnąć zakładany cel. Pomogą Ci w tym teksty zachęcające czytelników do przechodzenia z jednej podstrony na drugą. Niby prosta rzecz, a znacząco wpływa na zwiększenie skuteczności witryny. O tym, że żeby zapewnić skuteczność tekstom marketingowym trzeba przyciągnąć i utrzymać uwagę czytelników aż do momentu, w którym ich wzrok pada na zachętę do kontaktu lub formularz zamówienia, wiadomo już od dawna. Niektórzy uważają nawet, że formularz zamówienia lub zachęta do działania powinny być pisane w pierwszej kolejności po to, żeby pracując nad tekstem, cały czas pamiętać o tym, do czego ma zachęcać.

Firmowy serwis internetowy również jest takim tekstem marketingowym, który powinien przyciągnąć uwagę czytelnika i utrzymać ją aż do momentu, w którym jest on przekonany i gotowy do podjęcia pożądanych przez nas działań. Tymczasem, w wielu serwisach internetowych poszczególne strony słabo ze sobą współpracują. Często podstrona się po prostu kończy, nie zachęcając odbiorcy do odwiedzenia innego miejsca na stronie.

Pojedyncza podstrona rzadko wystarcza do przekonania potencjalnego klienta do podjęcia określonych działań. Choć pisząc teksty zawsze staramy się napisać je tak, żeby były skuteczne, zwykle tekst każdej podstrony może być dodatkowo „wzmocniony” informacjami zawartymi w innych częściach serwisu. Dlatego najskuteczniejsze bywa reklamowanie kolejnej podstrony na końcu każdego bloku tekstu. W taki sposób, żeby czytelnik miał wrażenie, że strona nie wykorzystuje w pełni tematu, a najlepsze informacje dopiero mają nadejść.

Kiedy zastanowisz się, czego na Twojej stronie szuka przeciętny potencjalny klient, najprawdopodobniej okaże się, że będzie chciał zrealizować tam tylko jeden czy dwa cele. Tworząc w swoim serwisie proste ścieżki, które ułatwią realizację każdego z nich pomożesz potencjalnym klientom dotrzeć do informacji, które ich interesują. A to pomoże Tobie osiągnąć zakładane cele.

Dlaczego czytelnik nie może sobie po prostu wrócić do dobrze wyeksponowanego menu i stamtąd pójść w miejsce, które go interesuje?

Oczywiście może i wielu z pewnością tak zrobi, ale wiadomo, że każdy serwis internetowy jest zbudowany w inny sposób. Osoba, która po raz pierwszy znajdzie się w Twoim serwisie musi dopiero poznać jego strukturę. Dlatego, zanim pomyślisz o sprzedawaniu, najpierw pomyśl o tym, jak pomóc potencjalnemu klientowi znaleźć to, czego szuka. Im lepiej go po serwisie poprowadzisz, tym będzie on skuteczniejszy.
---

Joanna Nowak specjalizuje się w tworzeniu tekstów na potrzeby marketingu internetowego i optymalizacji serwisów internetowych. Joanna jest właścicielką serwisu Teksty marketingowe i optymalizacja stron WWW.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl