piątek, 7 marca 2014

Promocje sprzedaż

Promocje sprzedaż


Autor: Grzegorz Malinowski


Promocją nazywamy krótkookresowe zabiegi mające na celu zachęcić konsumentów aby względnie szybko dokonali zakupu danego produktu / usługi. Promocja obejmuje kilka typów działań ukierunkowanych albo na zwiększenie atrakcyjności produktu poprzez dołączenie do niego innych produktów lub usług albo obniżenie jego ceny.


Promocją nazywamy krótkookresowe zabiegi mające na celu zachęcić konsumentów aby względnie szybko dokonali zakupu danego produktu / usługi. Promocja obejmuje kilka typów działań ukierunkowanych albo na zwiększenie atrakcyjności produktu poprzez dołączenie do niego innych produktów lub usług albo obniżenie jego ceny. Promocje skierowane mogą być do detalisty, hurtownika, konsumenta instytucjonalnego, jak też konsumenta indywidualnego. Wysiłki i kampanie promocyjne próbują stymulowac nie tylko cel finalny czyli zakup danego produktu lub usługi, ale także wzbudzenie zainteresowania nim lub wywołanie samej chęci zakupu. Wśród zasadniczych instrumentów wykorzystywanych w akcjach promocyjnych znaleźć możemy rabaty i obniżki cen, kupony promocyjne, gratisowe próbki produktu (szczególnie kosmetyki), premie i bonusy, prezentacje na których można dokonać tańszego zakupu, organizowanie konkursów z nagrodami, telemarketing i kilka innych. W tym miejscu warto wyjaśnić kilka z nich dokładniej.

· Rabaty i obniżki cen. Ta opcja obejmuje zarówno obniżkę ceny detalicznej produktu / usługi albo dodanie do niego określonego innego produktu. Zwiększona sprzedaż odbywa się kosztem utraty części zysku dlatego producenci i sprzedawcy stosują takie akcje ostrożnie. Producenci ponadto muszą dbać aby nadmierna obniżka ceny nie wpłynęła
negatywnie na postrzeganie marki przez lojalnych konsumentów.

· Kupony promocyjne to kolejny instrument zachęcający do wyboru danego produktu lub marki. Mogą być one dołączane do sprzedawanych produktów zachęcając do ich powtórnego zakupu (stosowane raczej dla produktów o wyższej częstotliwości konsumpcji, np. artykuły spożywcze, kosmetyki), jak też do innych artykułów. Przykładem ostatniego może być np. kupon rabatowy na zakup ekskluzywnej biżuterii dołączony do czasopisma o wysokiej reputacji wśród biznesmenów.

· Prezent – jest bardzo popularną techniką promocyjną. Technika ta zwana jest również ‘premium promotion’ i polega na tym, że klient otrzymuje coś jako dodatek do zakupu. Typowym przykładem takiej akcji promocyjnej są czasopisma z dodatkiem filmu DVD, próbki kosmetyków, czy też zabawki dla dziecka.

· Konkursy z losowaniem nagród. Istotą takiej kampanii promocyjnej jest zebranie pewnej ilości atrybutów danego produktu (np. etykiety lub kapsle), przesłanie ich do producenta, a następnie w drodze komisyjnego losowania następuje podział nagród. Oprócz limitowanej liczby poważnych nagród (np. samochody lub telewizory) często konsumenci otrzymują drobne nagrody i gadżety reklamowe.

· Częściowy zwrot ceny zakupu. W tym przypadku klient otrzymuje częściowy zwrot ceny produktu gdy dowód jego zakupu przedstawi producentowi. W polskiej praktyce ta technika stosowana jest znacznie rzadziej, z uwagi na skomplikowane procedury, niewspółmierny zwrot w stosunku do poniesionych wysiłków lub też zwykły brak zaufania.

· Dowody zaufania – stosowane dla stałych klientów danej marki. Są to różnego rodzaju zachęty dla stałych klientów aby podtrzymać ich lojalność wobec marki. Przykładami mogą być tańsze bilety lotnicze dla często podróżujących, obniżone stawki za korzystanie z parkingów, drobne prezenty, upusty przy zakupach innych produktów, przynależność do klubu, itd.

· Prezentacje i demonstracje należą do kolejnych względnie popularnych inicjatyw promocyjnych. Wykorzystywana jest tutaj psychologia zachowań nabywcy, który jest bardziej skłonny kupić produkt będący w zainteresowaniu innych ludzi, a demonstracje takie skupiają wokół siebie od kilku do kilkudziesięciu obserwatorów, np. w holu galerii handlowej. Inną odmianą tej promocji jest zakładanie małych punktów informacyjnych w dużych centrach handlowych, np. punkty telewizji cyfrowej.

Zapraszamy aktualne promocje okazje konkursy wyprzedazy - - oferty promocyjne
Promocje okazje ofert promocyjne http://www.ofertypromocje.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Stoiska targowe

Stoiska targowe


Autor: Robert Kiesiak


Planując udział w targach każdy wystawca staje przed problemem jakie stoisko targowe wybrać. Do wyboru ma zlecenie zaprojektowania stoiska indywidualnego lub wykorzystanie jednego z wielu dostępnych na rynku systemów wystawienniczych.


Firma czy instytucja planująca wziąć udział w imprezie targowej staje przed koniecznością wyboru stoiska targowego. Znając już budżet przeznaczony na jedną lub kilka imprez targowych wybrać trzeba typ stoiska oraz jego powierzchnię. Kolejnym etapem jest wybór systemu targowego. Najogólniej stoiska targowe podzielić możemy na stoiska indywidualne budowane na specjalne zamówienie wystawcy oraz stoiska tworzone ze standardowych systemów wystawienniczych.

Indywidualne stoiska targowe są zazwyczaj najefektowniejsze, ale kosztują krocie i nie wszystkie firmy mogą sobie na nie pozwolić. Rozłożenie i złożenie takiego stoiska wymaga ekipy specjalistów. Transport i składowanie wymaga dużej ilości miejsca.

Alternatywą dla stoisk indywidualnych jest wykorzystanie standardowych systemów wystawienniczych. Systemy wystawiennicze pozwalają na tworzenie bardzo ciekawej zabudowy. Jednymi z najpopularniejszych są systemy panelowe. Te, mobilne systemy pozwalają na konstruowanie dowolnej wielkości i konfiguracji stoisk. Istotną zaletą tak zbudowanego stoiska jest możliwość jego wykorzystania na wielu imprezach targowych nawet wtedy kiedy powierzchnia i rodzaj stoiska ulegają zmianom. Przy odpowiednio zaprojektowanej grafice stoisko można przebudowywać jak domek z klocków.

artelis_stoisko

Kolejną zaletą stoisk targowych budowanych przy użyciu standardowych systemów wystawienniczych jest łatwość ich transportu i składowania. Zajmują o wiele mniej miejsca niż stoiska indywidualne co dodatkowo zmniejsza koszty udziału w targach.
Scandinavia Display Systems Int. jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę systemów wystawienniczych szwedzkiej firmy Mark Bric. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak utworzyć efektywną reklamę AdWords w Sieci reklamowej Google?

Jak utworzyć efektywną reklamę AdWords w Sieci reklamowej Google?


Autor: Mariusz Gąsiewski


Jak generalnie wiadomo kampanie AdWords kierowane za pomocą słów kluczowych mogą być wyświetlane zarówno w wyszukiwarace Google, Sieci wyszukiwania Google jak również w Sieci partnerskiej. Mechanizm tworzenia kampanii AdWords dla Sieci Partnerskiej jest zupełnie inny od tego stosowanego na wyszukiwarce.


Wynik Jakości reklamy


Czynniki, które wpływają na Wynik Jakości AdWords potrzebny do ustalenia, czy reklama będzie wyświetlana w określonej witrynie sieci partnerskiej, oraz do określenia jej pozycji w tej witrynie:
• Dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych
• Trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam dla witryny
Jakość strony docelowej
• Inne czynniki wpływające na trafność

Dobór słów kluczowych


Dobierając słowa kluczowe na potrzeby kampanii AdWords kierowanej za pomocą słów kluczowych na witryny Sieci partnerskiej należy pamiętać o tym, że:
• Wynik Jakości dla tych reklam jest ustalany na poziomie grupy reklamowej, a nie słowa kluczowego;
• System dobiera strony, na których będzie wyświetlana reklama na podstawie ogólnego wzorca odczytanego z słów kluczowych w obrębie grupy reklamowej;
• Dodając słowa kluczowe warto dodawać zarówno formy liczby pojedynczej i mnogiej;
• Blokowanie wyświetlania reklamy na określonych stronach może być rozwijane poprzez: negatywne słowa kluczowe i negatywne strony reklamowe.

Ze względu na te zależności dobieranie słów kluczowych do grupy reklamowej najlepiej jest tworzyć na bazie niedużej ilości powiązanych ze sobą słów kluczowych (10-30 słów kluczowych). To, na co warto jednak zwrócić uwagę to fakt, iż w tym przypadku nie warto się skupiać na szczegółowych słowach kluczowych, które jak wiadomo bardzo dobrze się sprawdzają na kampaniach na wyszukiwarce.

Bardzo szczegółowe słowa kluczowe (np. stosowanie marek przy produktowych słowach kluczowych) utrudnia systemowi ustalenie odpowiedniego wzorca dla przygotowywanej grupy reklamowej.

Przykład:

Jeżeli tworzymy grupę reklamową, która ma reklamować “wycieczki do grecji” przykładowy zestaw słów kluczowych może wyglądać następująco:
grecja
wycieczki
opinie
grecji
wyjazdy
do grecji
wyspy greckie

Wybór tekstu reklamowego


Reklamy wyświetlane witrynach Sieci Partnerskiej nierzadko mają trochę innych odbiorców niż reklamy wyświetlane na wyszukiwarce. Reklamy w wyszukiwarce trafiają najczęściej do użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają, podczas gdy reklamy w obrębie Sieci Partnerskiej widzą często użytkownicy, którym dopiero trzeba uświadomić ich potrzebę.

Z tego względu reklamy na treści powinny być moim zdaniem trochę bardziej kreatywne od tych wyświetlanych na wyszukiwarce. Powinny zawierać więcej elementów zaciekawiających użytkownika.

Przykład:
Masz już dość tej pogody?
2 tygodnie w Tajlandii za 3675zł
Spędź urlop w słońcu pod palmami!


Reklamy na wyszukiwarce dają odpowiedź na wyszukanie użytkownika, a reklamy w Sieci partnerskiej opisują określoną wartość, więc, aby być skuteczne powinny się wyróżniać z otoczenia i możliwie najszerzej przedstawiać ofertę reklamodawcy.

Autor znanego bloga Marketing w Internecie, kursu Google AdWords, kursu Google Analytics Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mobilne systemy wystawiennicze

mobilne systemy wystawiennicze


Autor: Robert Kiesiak


Mobilne systemy wystawiennicze pojawiły się w Polsce na początku lat 90-tych. Od tego czasu zmieniają się banery, ścianki reklamowe czy stojaki reklamowe. Na rynku wciąż pojawiają się nowe, ciekawe rozwiązania.


Od wielu lat w Polsce prężnie rozwija się rynek dostawców mobilnych systemów wystawienniczych. Jednym z najpopularniejszych narzędzi oprócz stojaków reklamowych są ścianki reklamowe. Na początku (lata 80) na rynku pojawiły się ścianki modułowe takie jak np. Flexiframe. Ścianki te budowane były z ram połączonych konektorami. Wszystkie systemy modułowe różniły się przede wszystkim sposobem łączenia ram. Modułowe systemy wystawiennicze mają mocną pozycję na rynku do dzisiaj mimo pojawienia się nowszych form przekazu reklamy wizualnej.

Kolejnymi chronologicznie mobilnymi ściankami reklamowymi stały się banery automatycznie rolowane (rollup'y, rollbanery). Pojawiły się na rynku w latach 90 tych i do dziś są najpopularniejszym medium reklamowych. Stojaki RollUp doczekały się wielu modyfikacji. Występują w wersji jednostronnej jak i dwustronnej. Roll-up'y stosuje się także do budowy ścianek poprzez ustawienie kilku banerów obok siebie. Największe z pojedynczych rollbanerów maja nawet 4,5 metra kwadratowego powierzchni (np. BannerUp Big Plus).

Rollbanery były na początku narzędziami drogimi dlatego na rynku pojawiły się stojaki banerowe. Spełniają one podobną funkcję co roll-up'y, nie posiadają natomiast mechanizmu zwijającego grafikę ani kasety. Stojaki banerowe wykorzystywane są głównie do prezentacji grafiki reklamowej w stałej ekspozycji. Ideą rollbanerów jest możliwość przenoszenia ich w wiele miejsc. Mechanizm rolujący pozwala na szybkie rozstawienie i zwinięcie banera. Grafika reklamowa po zwinięciu chowa się do metalowej kasety i stanowi jej ochronę na czas transportu i składowania.

Najnowszymi rozwiązaniami wśród mobilnych systemów wystawienniczych są ścianki PopUp. W porównaniu do ścianek banerowych i panelowych ścianki PopUp nie posiadają widocznych podziałów na grafice. Panele graficzne trzymają się konstrukcji za pomocą taśm magnetycznych. Tego typu ścianki zobaczyć możemy w tle wszystkich konferencji prasowych firm czy polityków. Najnowszym rodzajem ścianek PopUp są ścianki STRETCH – drukowane na jednym wielkim kawałku materiału.
Scandinavia Display Systems Int. jest prekursorem na polskim rynku mobilnych systemów wystawienniczych. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy Twoja witryna zachęca do eksploracji?

Czy Twoja witryna zachęca do eksploracji?


Autor: Bartłomiej Dymecki


Dobry serwis internetowy musi spełniać szereg kryteriów. Dla mnie jedno z nich to “zachęta do eksploracji”. Czy strona zachęca do tego, aby zagłębiać się w jej treść? Czy obcowanie z nią to forma internetowej przygody czy raczej powolne przedzieranie się przez trudny do przebycia gąszcz, który na dodatek jest niezwykle monotonny?


Serwis powinien wzbudzać zainteresowanie, chęć zagłębiania się w jego zakamarki. Chyba “eksploracja” jest więc tutaj dobrym określeniem.

A w jaki sposób można tworzyć wrażenie odbywania wirtualnej przygody? Ja widzę co najmniej kilka elementów:

* Budowa społeczności. Warto pomyśleć o takich elementach, jak wygodny w użyciu system komentarzy czy forum dyskusyjne. Nie trzeba od razu tworzyć bardzo zaawansowanych funkcji rodem z portali społecznościowych. Wystarczy nawet kilka prostych funkcjonalności, które będą stymulować tworzenie się społeczności i sprawiać odpowiednie wrażenie na odwiedzających.
* Różnorodność formy. Dzisiaj dobrze jest nie ograniczać się jedynie do tekstu. Ilustracje, nagrania wideo i podcasty zapewnią serwisowi odpowiednie zróżnicowanie, co zapobiegnie monotonii. Także artykuły warto publikować w różnych formułach - poradniki, felietony, czasem teksty dłuższe, a czasem krótsze.
* Częste aktualizacje. Witryna nie może popaść w stagnacje. Coś musi się na niej dziać. Martwa witryna, choćby jej archiwum było fascynujące, nie zachęca do eksploracji.
* Dostęp do starszych treści. Koniecznie powinieneś zapewnić łatwy dostęp do starszych treści. Archiwum musi być przejrzyste. Jego struktura powinna być prosta do zrozumienia. Kategorie muszą być logiczne i nie powinno ich być zbyt wielu. Pamiętaj, że zbyt duża liczba kliknięć potrzebnych do dotarcia do starszych treści skutecznie do tego zniechęca.
* Dostarcz to, czego nie dostarcza konkurencja. Zapewnienie treści, której nie dostarcza konkurencja będzie dobrą zachęta do obcowania z serwisem. Co to może być? Np. elitarne treści, których nikt inny nie zdobędzie, materiały o wyższym poziomie merytorycznym, świeże aktualności.

Jest jedna metoda zachęcania do eksploracji, której zdecydowanie nie polecam: komplikowanie serwisu :-) Są osoby, którym wydaje się, że pogmatwany serwis sprawi, że użytkownik spędzi na nim więcej czasu. Jeżeli szuka konkretnej informacji, to tak się może stać. Jednak możemy zapomnieć o dobrowolnej eksploracji, o pozytywnych skojarzeniach i tak dalej. Jest to więc zdecydowanie zła droga.

Czy jeszcze coś może sprawić, że użytkownik chętnie będzie zagłębiać się w zakamarki serwisu? Zapraszam do dzielenia się uwagami w komentarzach.

Bartłomiej Dymecki na co dzień zajmuje się usability, UX, analityką webową i optymalizacją serwisów internetowych. Prowadzi blog na temat user experience.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.