piątek, 20 listopada 2015

Zanox tworzy największą w Europie sieć afiliacyjną

zanox tworzy największą w Europie sieć afiliacyjną


Autor: Agnieszka Gorecka


zanox Group stworzył największy podmiot na rynku marketingu afiliacyjnego w Europie. Axel Springer oraz PubliGroupe przeniosły większość udziałów Digital Window, lidera marketingu afiliacyjnego w Wielkiej Brytanii do swojej spółki zależnej, zanox.


zanox Group stworzył największy podmiot na rynku marketingu afiliacyjnego w Europie. Axel Springer oraz PubliGroupe przeniosły większość udziałów Digital Window, lidera marketingu afiliacyjnego w Wielkiej Brytanii do swojej spółki zależnej, zanox.

Z przychodami za 2009 r. na poziomie 323 mln euro, grupa składająca się z zanox, Digital Window, właściciela Affiliate Window, oraz buy.at staje się liderem na naszym kontynencie. Pomimo sceptycznych prognoz rynkowych, firma wypracowała wzrost przychodów w 2009 r.

- Po przejęciu Digital Window grupa zanox będzie największą firmą na rynku marketingu efektywnościowego w Wielkiej Brytanii. Umocni to naszą wiodącą pozycję w Europie - mówi Philipp Justus CEO zanox - Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym reklamodawcom jeszcze szerszy i bezpośredni dostęp do rynków europejskich. Nasi wydawcy będą mogli skorzystać z nowych, atrakcyjnych programów partnerskich - dodaje Philipp Justus.

Poza ekonomicznymi wynikami, swoją pozycję lidera na rynku europejskim zanox zawdzięcza rozbudowanej sieci reklamodawców. Połączenie z Affiliate Window i buy.at skutkuje przyłączeniem 1300 międzynarodowych klientów do dotychczasowych 2000 reklamodawców w sieci zanox.

W zależności od lokalnych uwarunkowań rynkowych, zanox będzie obecny na rynkach pod marką własną lub parterów. W części kontynentalnej Europy, włączając skandynawskich i holenderskich klientów buy.at, sieć będzie działać pod szyldem zanox. W Wielkiej Brytanii aktywny będzie pod nazwami Affiliate Window i buy.at. Dlatego też w przyszłości klienci zanox z tego kraju będą obsługiwani przez Affiliate Window. Czwarta marka w grupie zanox, agencja marketingu afiliacyjnego eprofessional, będzie kontynuować działalność głównie w krajach niemieckojęzycznych.

- Również Polska skorzysta na tej współpracy. Polscy klienci będą mogli sprzedawać swoje produkty i usługi w Wielkiej Brytanii, a brytyjscy reklamodawcy promować się na polskim rynku - uważa Alexander Kudlich Regional Manager APAC and CEE, odpowiedzialny m.in. za polski oddział zanox.- Polska odgrywa bardzo ważną rolę w umacnianiu pozycji zanox jako europejskiego lidera. Naszymi klientami są m.in. Netia, PKO, Orange, PLL LOT. Dzięki kolejnym inwestycjom i wsparciu naszych właścicieli Axel Springer i PubliGroupe będziemy mogli umacniać naszą pozycję w Polsce - dodaje Alexander Kudlich.

Kolejną zmianą w firmie jest nowy wiceprezes w zarządzie zanox. W lipcu 2009 r. na stanowisku tym zasiadł Joachim Piroth, odpowiedzialny za finanse, controlling i rozwój zanox. Będzie pracować w berlińskiej centrali firmy, zarządzając strategią na międzynarodowym poziomie.

Joachim Piroth przeszedł do zanox z BT Germany, spółki British Telecommunications Group, gdzie od początku 2006 r. pełnił funkcję Chief Financial Officer (CFO). Wcześniej pracował w sektorze telekomunikacyjnym m.in. dla Mannesmann Mobilfunk/D2 (obecnie Vodafone D2), Arcor, LambdaNet AG. W latach 2005 - 2006 odpowiadał za finanse w Versatel.

Z przychodami za 2009 r. na poziomie 323 mln euro, grupa składająca się z zanox, Digital Window, właściciela Affiliate Window, oraz buy.at staje się liderem na naszym kontynencie. Pomimo sceptycznych prognoz rynkowych, firma wypracowała wzrost przychodów w 2009 r.

- Po przejęciu Digital Window grupa zanox będzie największą firmą na rynku marketingu efektywnościowego w Wielkiej Brytanii. Umocni to naszą wiodącą pozycję w Europie – mówi Philipp Justus CEO zanox – Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym reklamodawcom jeszcze szerszy i bezpośredni dostęp do rynków europejskich. Nasi wydawcy będą mogli skorzystać z nowych, atrakcyjnych programów partnerskich – dodaje Philipp Justus.

Poza ekonomicznymi wynikami, swoją pozycję lidera na rynku europejskim zanox zawdzięcza rozbudowanej sieci reklamodawców. Połączenie z Affiliate Window i buy.at skutkuje przyłączeniem 1300 międzynarodowych klientów do dotychczasowych 2000 reklamodawców w sieci zanox.

W zależności od lokalnych uwarunkowań rynkowych, zanox będzie obecny na rynkach pod marką własną lub parterów. W części kontynentalnej Europy, włączając skandynawskich i holenderskich klientów buy.at, sieć będzie działać pod szyldem zanox. W Wielkiej Brytanii aktywny będzie pod nazwami Affiliate Window i buy.at. Dlatego też w przyszłości klienci zanox z tego kraju będą obsługiwani przez Affiliate Window. Czwarta marka w grupie zanox, agencja marketingu afiliacyjnego eprofessional, będzie kontynuować działalność głównie w krajach niemieckojęzycznych.

- Również Polska skorzysta na tej współpracy. Polscy klienci będą mogli sprzedawać swoje produkty i usługi w Wielkiej Brytanii, a brytyjscy reklamodawcy promować się na polskim rynku – uważa Alexander Kudlich Regional Manager APAC and CEE, odpowiedzialny m.in. za polski oddział zanox.– Polska odgrywa bardzo ważną rolę w umacnianiu pozycji zanox jako europejskiego lidera. Naszymi klientami są m.in. Netia, PKO, Orange, PLL LOT. Dzięki kolejnym inwestycjom i wsparciu naszych właścicieli Axel Springer i PubliGroupe będziemy mogli umacniać naszą pozycję w Polsce – dodaje Alexander Kudlich.

Kolejną zmianą w firmie jest nowy wiceprezes w zarządzie zanox. W lipcu 2009 r. na stanowisku tym zasiadł Joachim Piroth, odpowiedzialny za finanse, controlling i rozwój zanox. Będzie pracować w berlińskiej centrali firmy, zarządzając strategią na międzynarodowym poziomie.

Joachim Piroth przeszedł do zanox z BT Germany, spółki British Telecommunications Group, gdzie od początku 2006 r. pełnił funkcję Chief Financial Officer (CFO). Wcześniej pracował w sektorze telekomunikacyjnym m.in. dla Mannesmann Mobilfunk/D2 (obecnie Vodafone D2), Arcor, LambdaNet AG. W latach 2005 – 2006 odpowiadał za finanse w Versatel.


Agnieszka Górecka Praktycy.com Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jakie wideo wybrać???

Jakie wideo wybrać???


Autor: agata


Jeśli dałeś się przekonać , że videomarketing to jedna z najskuteczniejszych form promocji w sieci to teraz musisz zrobić kolejny krok. Jeśli jesteś gotów na stworzenie własnego video musisz odpowiedzieć sobie na pytanie – jakie rodzaj video będzie dla ciebie najlepszy.


Zanim zdecydujesz jakie video chcesz zrobić musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jakie są cele dla twojego video i co chcesz dzięki niemu osiągnąć.

Oto kilkanaście najpopularniejszych rodzajów video, przeczytaj i zastanów się który rodzaj będzie najlepszy dla ciebie

1)Zabawne- śmieszne video filmiki cieszą się największą popularnością wśród internautów, sukces polega na tym, że na całym świecie ludzi śmieszy praktycznie to samo, co więcej ludzie uwielbiają się śmiać, a dobry video filmik może im to zapewnić, dlatego producenci chętnie wykorzystują pozytywne emocje jakie wzbudza zabawne video, które dodatkowo pomaga odbiorcom się zrelaksować przez co są oni bardziej skłonni do zakupu produktów przedstawionych właśnie w taki zabawny sposób,

2)Informacyjne, zwykle w prosty i jasny sposób mają poinformować o nowej usłudze/produkcie, to właśnie internet jest miejscem gdzie ludzie szukają niezbędnych informacji, tego rodzaju video będzie dobrym rozwiązaniem dla firm o ugruntowanej pozycji na rynku i wyrobionej marce, która jest na tyle znana , że nie musi się reklamować za pomocą sensacyjnych videorozwiązań, ponieważ nie ma ono na celu rozbawienia internautów jest przez to mniejsza szansa na jego wirusowe rozprzestrzenienie

3)Demonstracyjne, to jedno z bardziej skutecznych sposobów na zwrócenie uwagi konsumentów na produkt lub usługę, jeśli chcesz sprzedać w sieci jakiś produkt przygotuj prezentacje i pokaż internautom jak należy go używać, do czego może służyć itp.,

4)video – opinia, czyli takie video, w którym przedstawisz co na temat twojego produktu myślą inni, pamiętaj jednak by były to autentyczne osoby i autentyczne opinie, jeśli wynajmiesz do tego celu zawodowych aktorów którzy przedstawią wyuczoną kwestię nie tylko nie zyskasz klientów ale stracisz na wiarygodności w ich oczach, wybierz osoby z ciekawą osobowością i charyzmą tak by nie zanudziły odbiorców

5)video – rozmowa lub video – wywiad, ten rodzaj video zyskuje coraz więcej zwolenników, daje on ogromne możliwości, odbiorca może bowiem widzieć osobę, która się wypowiada, a nie tylko słyszeć jej głos, może to być rozmowa która poprowadzisz z twoimi pracownikami, lub z jakimś ekspertem z danej dziedziny, znacznie podniesie wiarygodność twojej firmy w oczach potencjalnych klientów,

6)Video – przedstawienie, idealne dla przedsiębiorców z branży muzycznej, piosenkarzy, muzyków, po prostu ustaw kamerę i rób to w czym jesteś dobry, śpiewaj, graj na gitarze, powiedz wiersz, idealny sposób na zaprezentowanie swoich umiejętności

7)artystyczne, idealnie pokażesz na nim część swojej sztuki, np. etapy powstawania obrazu, rzeźby itp., jest to bardzo dobry sposób na pokazanie swoich artystycznych talentów,

8)szokujące, nie ważne czy będzie straszyć, czy też wzbudzi niesmak – ma zaskoczyć i zszokować odbiorcę, budzenie u odbiorców skrajnych odczuć gwarantuje to, że zostaniemy zapamiętani, mało tego to idealny sposób na to by stało się wirusem, jeśli uda ci się zaskoczyć odbiorcę będzie on przekazywał informacji o tym video swoim znajomym a ci swoim i tak dalej,

9)zmiksowane, łączące kilka z powyższych rodzajów,

Oczywiście takich rodzajów video można by wymienić jeszcze sporo sporo więcej. Tak naprawdę ile ludzi tyle pomysłów. Sam musisz zdecydować jakie video będzie najlepsze dla ciebie.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-mail marketing - 4 wskazówki

E-mail marketing - 4 wskazówki


Autor: W. Orzechowski


Cztery proste wskazówki jak zwiększyć skuteczność e-mail marketingu. Nie jest to "wiedza tajemna", ale kilka zasad, o których często wielu marketingowców zapomina.


Wyrażaj się jasno


E-mail to krótka forma komunikacji. Nie ma w nim miejsca dla kwiecistego języka i długich, wielokrotnie złożonych zdań. Oczywiście trzeba stosować podstawowe zwroty grzecznościowe takie jak odpowiednie powitanie czytelnika itp., ale jako całość wiadomość e-mail powinna być krótka i jasna. Przejdź do meritum tak szybko, jak to tylko możliwe. Daj swojemu nadawcy jasno do zrozumienia, czego od niego oczekujesz, co uzyska dzięki twojej wiadomości i w jaki sposób może to uzyskać (na przykład, żeby uzyskać zniżkę musi być wśród pierwszej setki osób, które odwiedzą daną stronę internetową).


Oferuj wartość, a nie informację


Zachęcaj swojego odbiorcę do tego, żeby przeczytał wiadomość i kliknął na odnośnik, który się w niej znajduje. Nie dziw się, że nudne, przydługawe wiadomości e-mail są kasowane natychmiast po tym jak czytelnik przeczyta kilka pierwszych linijek. Zachęcaj, ale nie dawaj zbyt wielu informacji w treści twojej wiadomości. Twoja strona ma być źródłem informacji - e-mail newsletter służy do komunikacji - pamiętaj o tym, jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing.


Preferuj tekst


Grafiki zajmują dużo czasu do załadowania i często wiadomości e-mail z grafikami i załącznikami są niezwłocznie kasowane albo oznaczane jako SPAM. Prowadząc kompleksowy e-mail marketing nie możesz sobie pozwolić na bycie zakwalifikowanym jako spamer.


Używaj tagu ‘alt', jeżeli stosujesz grafiki


Niektórzy ludzie widzą tylko tekst wiadomości e-mail, kiedy używają do jej odczytywania klienta WWW. Jeżeli zdecydujesz się na zawarcie grafik w swojej wiadomości, ale zapomnisz o tagach ‘alt' to cała wiadomość może dla odbiorcy nie mieć sensu lub czytelnik może nie zostać skłoniony do podjęcia pożądanego działania. Wypełnienie tagu ‘alt' pozwala na pokazanie co powinno znajdować się w tym miejscu wiadomości.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-mail marketing - trzy porady

E-mail marketing - trzy porady


Autor: W. Orzechowski


Trzy krótkie, proste i podstawowe porady, które pozwolą uczynić prowadzony przez ciebie e-mail marketing profesjonalnym i uchronią cie przed posądzeniem o SPAM.


Unikaj zbyt długich adresów URL


Linki o zbyt długich adresach URL mogą być ciężkie do kliknięcie, ponieważ jeżeli nie zmieszczą się w jednej linijce wiadomości e-mail, to ulegną „złamaniu" na dwie linie. Niektóre programy pocztowe potraktują taki link jako dwa osobne odnośniki, przez co kliknięcie użytkownika nie przeniesie go tam, gdzie byśmy chcieli. Tak samo jest z obecnością niektórych znaków specjalnych w adresie URL, na przykład ‘#'.


Postaraj się, aby twoje linki mieściły się w jednej linijce. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to skracaj tekst linku lub korzystaj ze skracarek linków. W ostateczności możesz podać link w formie zwykłego tekstu (bez klikanego odnośnika) i poprosić czytelnika o wklejenie danego linka do paska adresu jego przeglądarki. Jednak jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing to nie stosuj takiego rozwiązania.


Unikaj pisania wielkimi literami i wykrzykników


To jest podstawowa zasada e-mail etykiety i netykiety. W Internecie przyjęło się, że pisanie WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk. Wykrzyknik raczej też jest jednoznacznie kojarzony. Pomyśl, czy twoi potencjalni klienci byliby zachwyceni, gdybyś na nich krzyczał w rzeczywistości? Nie sądzę - tak samo jest z e-mail newsletterami.

Oferuj opcję wypisania się z listy mailingowej


Zawsze dawaj szansę swoim subskrybentom na wypisanie się z Twojej listy e-mailingowej. Przeważnie link umożliwiający wypisanie się z newslettera jest oczekiwany na końcu wiadomości. Prowadząc kompleksowy e-mail marketing musisz zawrzeć taki link w każdej swojej wiadomości. Jego obecność pokazuje twoim odbiorcom, że ich szanujesz i dbasz o nich. Poza tym ludzie wolą zawsze mieć wolny wybór niż być do czegoś zmuszani.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Video online w promocji marek

Video online w promocji marek


Autor: TVIP


Nie podlega dyskusji fakt, iż kanałów, za pomocą których możemy prezentować reklamy jest wiele, jak i to, że nie wolno ograniczać się tylko do jednego z nich.


W zależności od rodzaju produktu, jaki oferujemy, możemy skupić się mniej lub bardziej na danym, dla nas przeznaczonym, typie video online. Jesteśmy już świadomi, iż w dzisiejszym świecie Nowych Mediów, najbardziej efektywnym miejscem promowania produktów i usług jest Internet. Pierwszy krok więc za nami.

– Każda firma, której zależy na umocnieniu swojego brandu w świecie coraz liczniejszych świadomych konsumentów, powinna inwestować nie tylko w markę produktów bądź usług ale również w to, jak jest postrzegana jako pracodawca. Chcemy pokazać, kto w oczach studentów jest pracodawcą z wyboru a nie z konieczności – mówi Jakub Jański, Specjalista Employer Branding, Universum Polska, współtwórca ogólnopolskiego badania Universum Student Survey przeprowadzonego w okresie od 9 listopada 2009 r. do 6 kwietnia 2010 r, gdzie studenci oceniali firmy na podstawie przekazów, które do nich docierają różnymi kanałami medialnymi, ale także same przekazy.

Jaka jest różnica pomiędzy działaniem mającym na celu wypromowanie soku marki X, a dążeniem do wykreowania wizerunku danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy? – Zasadniczo, consumer branding i employer branding mają ten sam cel, czyli taki którego zadaniem jest przekonanie ludzi do myślenia w określony sposób – twierdzi Małgorzata Szoka, Marketing Project Manager, Universum. Jej zdaniem nadal jest za mało współpracy pomiędzy działem HR i marketingu. – Wiele organizacji zyskałoby na skuteczności, gdyby połączyły employer i consumer branding. Nawet jeśli kreowanie wizerunku firmy wśród potencjalnych pracowników odbywa się na innych zasadach niż promocja produktów, to nie wolno zapominać o tym, że chodzi o reklamę tej samej marki – dodaje.

Przyjrzyjmy się ostatniej z kampani firmy Rockwool Polska, która pod hasłem „Ociepl ściany i jedź do ciepłych krajów!” zainicjowała konkurs promujący produkowane przez nią systemy i materiały ociepleniowe, w związku z czym uruchomiła kanał poradnikowy na portalu YouTube dostępny pod adresem: www.youtube.com/kanalrockwool.

Znajdują się tam filmy prezentujące jak prawidłowo wykonać ocieplenie domu oraz jakie korzyści można uzyskać dzięki lepszej izolacji. Rolę przewodnika po zagadnieniach związanych z ociepleniem domu pełni wirtualny doradca techniczny – Jan Skała.

Ponadto, firma Rockwool Polska uruchomiła nowy serwis internetowy: www.dom.rockwool.pl przygotowany z myślą o inwestorach indywidualnych, którzy rozważają lub planują ocieplenie domu i chcieliby zasięgnąć dodatkowych informacji w tym temacie.

Firma zaplanowała akcję promocyjną do końca stycznia przyszłego roku. Kreację i zasady promocji przygotowała agencja reklamowa GPD, która odpowiada też za obsługę konkursu.

Kolejnym z przykładów niech będzie product firmy Danone, która uruchomiła serwis Actimel Pogromca Mitów mający za zadanie rozprawiać się z rzekomo nieprawdziwymi teoriami dotyczącymi probiotyków i Actimela. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, serwis „walczy z tym, co niezgodne z prawdą, a jednocześnie wyjaśnia, czym jest Actimel i na czym polega jego dobroczynne działanie.” Na tej stronie będę gromił mity o Actimelu – zapowiada dr Adam Adamek, ekspert zdrowia publicznego oraz manager do spraw badań naukowych w firmie Danone.

Z serwisu dowiadujemy się, iż Actimel to produkt probiotyczny zawierający specjalne, dobroczynne bakterie, które pomagają wzmacniać odporność. Nasza odporność stale narażona jest na szkodliwe czynniki zewnętrzne – pogodę, stres, szkodliwe bakterie czy niewłaściwą dietę. To może powodować ubytki w naturalnej barierze ochronnej obecnej w naszych jelitach. Właśnie tam – w jelitowym układzie GALT (czyli jelitowej tkance limfatycznej), gdzie znajduje się 70% wyspecjalizowanych komórek immunologicznych, odpowiedzialnych za naszą odporność – ma działać Actimel.

Ricky Van Veen, współtwórca słynnej strony www.collegehumor.com na szczycie medialnym w Nowym Jorku przedstawił 10 nieskutecznych teorii na temat promocji produktu w Internecie. Radził jak zmienić niezadowolonego odbiorcę w szczęśliwego klienta. Poniżej prezentujemy pięć, najważniejszych naszym zdaniem, mitów.

Mit 1. Odbiorcy będą zadowoleni mając możliwość obejrzenia Twojego video w sieci.

To nie wystarczy, video musi mieć cel; jeśli sam nie jesteś w stanie odpowiedzieć na pytanie dlaczego ktoś miałby obejrzeć Twoją video prezentację powinieneś zrezygnować z tego pomysłu. Jeśli nie przekonasz siebie, nikogo nie będziesz w stanie przekonać.

Mit 2. Odbiorcy obejrzą Twoje video w skupieniu.

„Nie możesz posadzić ludzi i zmusić ich do oglądania czegokolwiek”- mówi Veen. Podczas, gdy reklama telewizyjna jest pasywna i można połączyć oglądanie spotu z inną czynnością, video w Internecie wymaga wyłączności i walczy o uwagę z innymi forami na przykład dużą konkurencję stanowią baner. Treści musisz przekazać więc w szybki i interesujący sposób.

Mit 3. Odbiorcy sami znajdą Twoje video.

Niestety, ale nie. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie go na stronie internetowej i You Tubie. Veen przestrzega też przed stratą dużej ilości czasu na umieszczenie filmu na wielu platformach, wiadomo, że i tak najwięcej przekierowań otrzymamy z You Tuba.

Mit 4. Zbudujmy naszą własną społeczność i dajmy jej odpowiednie narzędzia.

Nie ma sensu tracić cennego czasu na coś co już istnieje, z Facebookiem i Twitterem bardzo trudno konkurować. Lepszym rozwiązaniem jest więc założenie firmowego konta na istniejącym już portalu, chyba, że mamy pomysł, który zaskoczy wszystkich.

Mit 5. Profesjonalizm ponad wszystko.

Firmy promujące swoje produkty w sieci często nie chcą i obawiają się prezentacji marki od kuchni. Tymczasem to najbardziej interesuje potencjalnych odbiorców. Nie bójmy się więc wrzucać nawet słabej jakości zdjęć, zrobionych na przykład telefonem komórkowym takie amatorskie fotki często oddają atmosferę panującą w firmie i zachęcają do odwiedzin nie tylko wirtualnych.

Z powyższego wynika więc, iż w przygotowaniach do promocji marki w Internecie warto pójść własną drogą i odrzucić obowiązujące schematy. Taka strategia może przynieść niespodziewane korzyści w postaci nowych klientów, a o to przecież w tym wszystkim chodzi. Wolną rękę w tej kwestii pozostawmy jednak profesjonalistom.

Źródła:
http://www.mediabistro.com,
http://videomarketing.net.pl,
http://artelis.pl


Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.