poniedziałek, 21 grudnia 2015

Sposób na „samopromocję”

Sposób na „samopromocję”


Autor: Tomasz Galicki


Marketing jest bardzo ważnym elementem każdej firmy. To dzięki niemu firmy zyskują klientów, bez których, oczywiście, nie miałyby racji bytu. I właśnie dlatego warto o niego zadbać. Kreowanie wizerunku firmy powinno znajdować się na szczycie jej strategii, dlatego nie można tego bagatelizować.


W jaki sposób promować firmę?

Obecnie, coraz częstszym rozwiązaniem jest promowanie się w sieci. Każda firma powinna mieć swoją wizytówkę lub sklep internetowy, jeśli sprzedaje różnego rodzaju towary lub usługi. Dzięki temu wzrasta target ludzi, którym można je sprzedać. W takiej sytuacji warto zaistnieć w różnego rodzaju serwisach społecznościowych uzależnionych od branży, jaką oferujemy. Dobrze jest więc mieć profil w serwisach społecznościowych, takich jak facebook czy nasza klasa, a także w serwisach mikroblogowych, takich jak twitter czy blip. Dzięki tym zabiegom można na bieżąco informować klientów i potencjalnych klientów o nowościach w firmie, a także o promocjach. Nie można o tym zapominać, ponieważ kontakt firma-klient to kluczowy aspekt dla każdej firmy. Jeśli dodatkowo, chce się sprzedawać produkty przez internet, warto pomyśleć o pozycjonowaniu, które wzbije na szczyty wyszukiwarek nasz sklep.

Jeśli jednak podchodzi się z dystansem do promocji w internecie, można również, a nawet powinno się jako dopełnienie, skorzystać z tradycyjnych strategii marketingowych. Jedną z bardziej popularnych są różnego rodzaju gadżety reklamowe. To właśnie one należą do serii „samopromujących się”. Jednymi z tego typu akcesoriów są czapki z nadrukiem. Nadruk może prezentować logo naszej firmy, dzięki czemu każdy, kto będzie ją nosił, będzie ją jednocześnie promował. Inwestycje w tego typu gadżety są raczej pewne i nie powinno być problemów ze zwróceniem się. Warto przemyśleć tego rodzaju zabiegi, ponieważ stosunkowo niskim kosztem możemy uzyskać zapamiętanie naszej marki przez potencjalnych klientów, a co z tym idzie zwiększyć przychody naszej firmy.

Jest wiele innych strategii marketingowych i nie warto rezygnować z jakichkolwiek, bo większość z nich może przynieść tylko pozytywny skutek. Warto więc dokładnie przemyśleć wszystkie i zabrać się do pracy odpowiedzialnie i sposób przemyślany, bo dzięki temu wzbogacamy naszą firmę o bezcennych klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocja marki

Promocja marki


Autor: Tomasz Galicki


Każdy, kto otwiera swoją firmę, chce ją w jakiś sposób wypromować. I nie powinno to dziwić, bo przecież konkurencja jest silna, ma się dobrze, a przede wszystkim nie śpi.


Nie można więc lekceważyć żadnych elementów marketingowych. Należy dokładnie przemyśleć strategię reklamową i uderzyć w rynek jak najmocniej i jak najszybciej.

Jest wiele sposobów na promowanie naszej marki. Do głównych elementów obecnie należy kreowanie wizerunku w sieci, do czego przyda się marketing internetowy i pozycjonowanie. Obecnie coraz więcej osób poszukuje czegoś w internecie, dlatego nie można o tym miejscu zapomnieć, a raczej uznać je za kluczowe do pozyskiwania klientów. Ze względu na branżę danej firmy, warto pomyśleć nad zaistnieniem w serwisach społecznościowych, takich jak nasza klasa i Facebook oraz w serwisach mikroblogowych, takich jak twitter czy blip, na których będzie można na bieżąco informować klientów o wszelkich zmianach. Ostatnio coraz istotniejsze staje się zakładanie poprzez poszczególne firmy blogów firmowych. To właśnie one sprawiają, że zmniejsza się przepaść firma-klient. To nigdy nie zaszkodzi, a może pomóc.

Kolejna sprawa, to pozycjonowanie. Nawet jeśli nie posiadamy sklepu internetowego, a fizyczną firmę, możemy stworzyć wizytówkę, która będzie zapraszać potencjalnych klientów do sklepu i ją promować w wyszukiwarkach. I właśnie dlatego warto być w internecie – poprzez to medium, zwabimy do siebie nowych ludzi, co jednoznacznie wiąże się z kolejnymi zarobkami. Każdy, kto chce skorzystać z usługi pozycjonowania, może to zrobić samemu, poprzez długie i żmudne miesiące, ale może to też zlecić firmie, która się tym zajmuje zawodowo – ostatnio to coraz popularniejsza opcja.

A jeśli nie sieć, to co? Otóż to. Promocja marki w sieci jest bardzo ważna, ale nie może pozostać jedyna. Bardzo ważne są również wszelkiego rodzaju akcesoria reklamowe, które rozdawane przypadkowym ludziom mogą nam pomóc zapamiętać markę. Są to różnego rodzaju gadżety, takie jak smycze czy breloczki na klucze. Ludzie chętnie biorą takie elementy, bo są darmowe i nie zdają sobie sprawy z tego, że mogą w ten sposób przyczynić się do promocji marki. Ludzie są wzrokowcami, zapamiętają nazwę firmy albo jej logo i w późniejszym czasie rośnie prawdopodobieństwo, że z niej skorzystają.

Jeśli jest to duża firma i promocja ma się odbywać na naprawdę szeroką skalę, warto uderzyć w reklamę do telewizji, ponieważ jest to wciąż duża siła przebicia.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Strategie cen

Strategie cen


Autor: Magdalena Hojnor


Jednym z czterech elementów marketingu- mix jest cena. Jest ona bardzo ważnym czynnikiem determinującym popyt i podaż na dane dobro czy usługę. Dodatkowo jest to niezwykle ważne narzędzie, wykorzystywane w strategii innowatora, wprowadzającego nowy produkt na rynek. Strategia cenowa czyli kształtowanie i zmiana cen.


Wśród różnych klasyfikacji tejże strategi jest podział na:
-strategię wysokich cen,
-strategię niskich cen,
-strategię neutralnych cen.

Strategia wysokich cen (tzw. "strategi zbierania śmietanki")- polega na wyznaczeniu relatywnie wysokiego poziomu cen (powyżej cen przeciętnych na danym rynku dla produktu nowego, innowacyjnego). Strategia ta posiada wady i zalety. Są to np. szybki zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych, osiągnięcie pożądanego poziomu zysku jednostkowego. Im wyższa cena produktu tym wyższa ocena walorów funkcjonalno – użytkowych produktu przez nabywców. Produkt drogi postrzegany jest jako luksusowy. Dodatkowym atutem jest fakt, że producent w każdej chili może cenę obniżyć. Do wad stosowania tej strategi zaliczymy fakt, że strategia pomija dużą część społeczeństw, które są bardzo wrażliwe na ceny i taki produkt nie znajdzie się na ich liście zakupów. Wysoka cena zniechęci ich do wypróbowania nowości. Oprócz tego wysokie ceny produktu/usługi przyciągną konkurencję do tego sektora.

Innowator może więc zastosować alternatywną strategię - cen niskich (penetracji rynku). Polega ona na wyznaczeniu poziomu cen poniżej cen przeciętnych na danym rynku produktowym czy usługowym.Strategia ta zakłada szybkie opanowanie rynku i osiągnięcie dużych rozmiarów sprzedaży ale przy małym zysku na jednostkę produktu. Strategia penetracji zakłada także intensywne stosowanie trzech elementów marketingu – mix. Wszystko po to, aby szybko pozyskać dużą liczbę nabywców. Nie obejdzie się bez zalet i wat takiej działalności.
Niska cena obejmuje szerokie grono potencjalnych klientów, co w dłuższym okresie niesie duże zyski dla przedsiębiorstwa. Dzięki niskim cenom innowator może zwiększać sprzedaż lepiej angażując moce produkcyjne. Konieczne jest poszukiwanie i skupienie się na ciągłym obniżeniu kosztów. Niska cena produktu nie stanowi atrakcyjnego rynku dla konkurentów. Wadą może być fakt, że niska cena towaru/usługi kojarzona będzie z niską jakością. Wadą jest również to, że czas zwrotu nakładów inwestycyjnych wydłuży się.

Marketing wyróżnia oprócz tego strategię cen neutralnych. Jest to rozwiązanie pośrednie dla innowatora. Strategia ta polega na określeniu takiego poziomu cen danego produktu, który jest zbliżony do wysokości cen przeciętnych w danym sektorze usług czy produktów.
Strategia ta niesie następujące korzyści: możliwość obsługiwania segmentów rynku średniej klasy społecznej (warto dodać, że jest to klasa najliczniejsza). Oprócz tego przy takiej strategi schemat decyzyjny przedsiębiorstwa będzie uproszczony a elastyczność i możliwość zmiany cen będzie ograniczona. Poza tym średnia cena nie wyróżni produktu czy usługi od innych ofert na rynku.

Przedsiębiorstwo czy innowator tworzący strategię cen zawsze musi wziąć pod uwagę wiele czynników. Przykładowo mogą to być :szybkość rozszerzania się rynku, liczba potencjalnych konkurentów, cechy produktu, jego cykl życia, znaczenie struktury kosztów dla przedsiębiorstwa itp.


Magdalena Hojnor

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Firmowo

Firmowo


Autor: Artur Piórkowski


Nie od dziś wiadomo, że wraz z powstaniem firmy wiążą się niekończące wydatki. W jaki sposób skoordynować pracę aby koszty nie przekroczyły przychodów przedsiębiorstwa?.


Zanim odpowiem na powyższe pytanie warto zadać sobie kolejne: czy jest sens otwierania firmy w internecie?.

Firmy w sieci powstają jak grzyby po deszczu, a 80% z nich nie dożywa swoich drugich urodzin. Podstawowym błędem popełnianym przez większość właścicieli opisuje zdanie: nie skupiamy się na szczegółach lecz pragniemy czerpać korzyści (zyski) z wszystkiego dookoła. Pamiętaj zanim przejdziesz do promocji firmy pomyśl do kogo oferujesz dany towar/usługę. Wyznacz grupę docelową, poznaj konkurencje, a najważniejsze to mierz siły na zamiary. (Przykład: tworzenie stron internetowych – wybierz czy pragniesz tworzyć dla klientów indywidualnych, małych firm, a może dużych korporacji?). Nie rób wszystkiego dla wszystkich, ponieważ taka zasada zniszczy Twoje marzenia!.

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie działalności w sieci warto pomyśleć o promocji. Nie zapominaj, że wszystkie twoje działania wiążą się z większymi lub mniejszymi kosztami. Każdy z etapów ma być dokładnie przemyślany, poznaj takie hasła jak: pozycjonowanie stron internetowych, e-marketing co ułatwi tobie komunikację z firmami, które już oferują takie usługi na rynku. Ponadto jeśli Twoja wiedza na temat tworzenia stron internetowych jest niewielka, zleć ten etap profesjonalistom.

Trzymaj się złotej zasady biznesu: „kto mało płaci ten dwa razy płaci”. Nie daj się nabrać jeśli ktoś zaproponuje wypromowanie Twojej marki/firmy za 100zł/m-c..

Wiedz, że sposobów na reklamę firmy w internecie jest mnóstwo: pozycjonowanie stron, e-mail marketing, reklama na Facebook itd. Korzystając z któregokolwiek z nich w sposób szybszy lub wolniejszy budujesz/wzmacniasz swoją markę.

Więc odpowiadając na pytanie: Czy jest sens otwierania firmy w internecie?, twierdzę, że jest, ale tylko wtedy gdy wiemy jakie będą nasze następne kroki. Planowanie jest kluczem do sukcesu.

Podsumowanie

W jaki sposób skoordynować pracę aby koszty nie przekroczyły przychodów przedsiębiorstwa?.

W sposób, który odpowiada dokładnie twojemu budżetowi. Stwórz biznes plan, który będzie obejmował cały rok twoich działań. Musisz planować krok po kroku i trzymać się złotej zasady biznesu!.

Powodzenia.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co zrobić by nasza strona internetowa była widoczna w internecie?

Co zrobić by nasza strona internetowa była widoczna w internecie?


Autor: MJ


By nasza strona internetowa miała większą liczbę odwiedzin musimy pilnować by nasz PageRank był na wysokim poziomie a tego możemy dokonać poprzez odpowiednie pozycjonowanie naszej strony internetowej. Pozycjonować stronę możemy różnymi sposobami.


PageRank jest to metoda nadawania stronom internetowym wartości liczbowej która określa jej jakość. Algorytm ten został opracowanych w 1998 roku przez założycieli najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie Google. Informację o PR( w slangu pozycjonowania stron internetowych tak właśnie w skrócie nazywa się PageRank) możemy uzyskać poprzez zainstalowanie aplikacji Google Toolbar do naszej przeglądarki ale informację możemy uzyskać równie poprzez użycie kilku niezależnych portali internetowych.

Pozycjonowanie albo inaczej Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest to proces którego zadaniem jest osiągnięcie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń czy słów kluczowych. Odpowiednie wypromowanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne gdyż jest tylu użytkowników internetu, jest tyle stron internetowych, że samo stworzenie strony internetowej nie sprawią, że ludzie będą wchodzić na naszą stronę. Postęp w pozycjonowaniu możemy zauważyć poprzez monitorowanie PR strony internetowej oraz poprzez fakt, że nasza strona internetowa będzie coraz wyżej w wynikach wyszukiwarki.

Do pozycjonowania naszej strony internetowej możemy zatrudnić firmę informatyczną albo możemy zrobić to sami. Przy ograniczonych zasobach pieniężnych i przy posiadaniu wolnego czasu możemy sami zatroszczyć się o pozycjonowanie naszej strony internetowej. Istnieje kilka bardzo popularnych sposobów na wypozycjonowanie strony internetowej. Może dodawać adres naszej strony internetowej do katalogów branżowych, kolejnym sposobem jest stworzenie artykułów tematycznych w których treści dodaliśmy linki do naszej strony internetowej ale najskuteczniejszym sposobem rozprowadzenia linku do naszej strony internetowej jest wymiana linków ze stronami o wysokim PageRanku i pokrewnej tematyce.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.