sobota, 22 października 2016

Lista mailingowa – 6 najważniejszych powodów, dla których jest niezbędna

Lista mailingowa – 6 najważniejszych powodów, dla których jest niezbędna


Autor: Ewelina Friese


Kiedy zaczynałam interesować się marketingiem internetowym, z każdej strony słyszałam, jak ważna jest lista mailingowa. Z tym, że słyszeć to jedno, a wiedzieć po co, to już całkiem co innego. No właśnie, a ja nie wiedziałam po co mam ją tworzyć i do czego ma mi służyć.


Tak było kilka lat temu, dziś nie wyobrażam sobie już prowadzenia jakiegokolwiek biznesu, bez jej zastosowania.

Jeżeli jesteś osobą, która jeszcze nie posiada swojej bazy mailingowej, koniecznie przeczytaj ten artykuł a zawarte w nim porady, zacznij wykorzystywać w swoim biznesie.

Czym jest lista mailingowa?

Najprościej mówiąc, lista mailingowa to zbiór kontaktów.

Zapewne nie raz słyszałeś, że lista mailingowa to złoto internetu. Przyznam się Tobie, że ja nie do końca się z tym zgadzam. Otóż, moim zdaniem, sukces nie tkwi w samej liście mailingowej, ale w ludziach, którzy tę listę tworzą. Być może uznasz, że czepiam się szczegółów, chcę jednak abyś zrozumiał dokładnie, jaka jest różnica. A diabeł tkwi w szczegółach, jak zwykle… :) Abyś to dobrze zrozumiał, zacznę od tego, co daje nam lista mailingowa.

Korzyści z posiadania listy mailingowej

Jeżeli w jakikolwiek sposób wykorzystujesz internet w swoim biznesie, a nie masz listy mailingowej, każdego dnia tracisz klientów i pieniądze, jakie mogliby zostawić u Ciebie! Nie wierzysz? Pozwól, że wyjaśnię Ci to na przykładzie sklepu internetowego.

Przyjmijmy, że prowadzisz sklep internetowy. Aby trafiali do niego ludzie, musisz go reklamować. Każdego dnia kosztuje Cię to niemałe pieniądze. Zdajesz sobie jednak sprawę, że 99 osób na 100, które wejdzie do Twojego sklepu, niczego nie kupi. Dzieje się tak dlatego, że np. akurat na pierwszej stronie nie znaleźli sukienki dla siebie, może w tym miesiącu nie mogli sobie pozwolić na droższy produkt, który Ty promowałeś, a może w dniu dzisiejszym tylko się rozglądają, aby za tydzień-dwa coś faktycznie kupić. Jeżeli w momencie ich pierwszego wejścia na Twoją stronę nie zebrałeś do nich kontaktu, przegrałeś! Dla Ciebie to strata klienta, który kosztował Cię określoną liczbę pieniędzy, ale który nie zostawił w zamian ani złotówki. A co najgorsze, pewnie nigdy już jej nie zostawi.

Wyobraź sobie teraz sytuację, że na stronie Twojego sklepu, każda osoba, która wejdzie po raz pierwszy, zostawi do siebie kontakt, chociażby mailowy. Co dzięki temu zyskasz?

  1. Możliwość przedstawienia oferty ponownie, bez ponoszenia po raz drugi kosztów reklamy!

Spójrz na poniższy schemat

lista mailingowa

Wiesz już, że dzięki liście mailingowej, możesz ponownie wysłać ofertę do tej samej osoby, wielokrotnie i bez dodatkowych kosztów. Jakie inne korzyści daje posiadanie listy?

  1. Oszczędzasz na kosztach reklamy. 99% osób, które wejdą po raz pierwszy na Twoją stronę internetową, niczego nie kupi. Nie łódź się również, że wróci sama z siebie. To oczywiste, że jeśli chcesz o sobie przypomnieć po raz drugi, trzeci, czwarty, reklamujesz się za każdym razem. Jeżeli jednak każda z tych osób, która weszła po raz pierwszy zostawi na Twojej stronie maila do siebie, możesz wysyłać przypomnienia z ofertą za każdym razem, kiedy masz to ochotę.

  2. Każdą nową promocję czy kolekcję możesz wysyłać do tych samych, zainteresowanych osób. Jeżeli komuś spodobała się Twoja kolekcja jesienna, istnieje bardzo duża szansa, że przypadnie mu do gustu ta najnowsza, zimowa. Posiadając dane kontaktowe tej osoby, wysyłasz jej najnowsze oferty za każdym razem, kiedy tylko się pojawią.

  3. Przywiązujesz do siebie klientów. Uwierz mi, łatwiej i taniej jest sprzedać coś drugi, trzeci i czwarty raz osobie, która już jest Twoim klientem, niż znaleźć nowego. Dzięki posiadaniu listy mailingowej, możesz wysyłać swoje oferty wielokrotnie. Istnieje bardzo duża szansa na to, że jeśli klient otrzyma sekwencję maili z ofertą, w końcu skusi się na zakup. A jeśli zrobi to chociaż raz, jest duże prawdopodobieństwo, że zrobi to kolejny. Jeśli będzie zadowolony z Twoich produktów, zapewne nie będzie chciał szukać innego sklepu.

  4. Kreujesz się na eksperta. Jeśli sprzedajesz produkty informacyjne, możesz wysyłać osobom ze swojej listy mailingowej darmowe porady, które będą pomagały rozwiązywać ich problemy. Dzięki temu, Ty w oczach innych staniesz się ekspertem. Dobrym pomysłem jest stworzenie poradnika, czy ebooka. To również podnosi Twój prestiż. Jeżeli poinformujesz swoich czytelników o nowym poradniku, który właśnie dla nich stworzyłeś, dodatkowo zyskasz w ich oczach.

  5. Zarabiasz na ofertach typu upsell i downsell, nie wydając przy tym żadnych dodatkowych pieniędzy na reklamę.

Od czego zacząć budowanie listy mailingowej?

Jeżeli jeszcze nie posiadasz żadnej listy mailingowej, nie jesteś ekspertem ani znaną osobą, najłatwiej będzie Ci zacząć, stosując „przynętę”. W praktyce oznacza to tyle, że możesz rozdawać ludziom coś za darmo. Nie musi być to produkt fizyczny, ale może. Ważne, aby przynęta była wartościowa dla osób, które chcesz mieć na swojej liście. Jeżeli po przeczytaniu tych słów wpadłeś w panikę myśląc, że przecież nie masz żadnej przynęty, którą możesz zaoferować, chcę Cię uspokoić. Każdy z nas posiada wiedzę z jakiejś dziedziny, którą może oferować w formie raportu, ebooka, czy nagrania wideo.

Jeżeli posiadasz firmę ubezpieczeniową, takim wabikiem dla Twoich potencjalnych klientów może być raport wyjaśniający, jakie są formy ubezpieczeń, na co zwracać uwagę podczas ich wyboru, jak wybrać ofertę dostosowaną do swoich potrzeb.

Jeśli szukasz partnerów do biznesu typu mlm, możesz stworzyć raport na temat tej formy współpracy: jej zalet, możliwości, planu marketingowego.

Jeżeli pracujesz w danej branży, bądź masz jakiekolwiek doświadczenie, sporządzenie takiej kilku lub kilkunasto stronnicowej broszury, nie powinno Ci zająć więcej, niż 2 godziny.

Innym przykładem wabików, które możesz wykorzystywać, aby budować listę mailingową, jest rozdawanie darmowych próbek produktu.

Jeżeli jesteś coachem lub konsultantem, możesz zaproponować np. 15 minutowe darmowe konsultacje. Aby się na nie zapisać, taka osoba musi podać adres email, imię, może nawet numer telefonu. Ten rodzaj wabika ma swoje dodatkowe korzyści. Jeżeli Twoje porady okażą się łatwe i szybkie do zastosowania, subskrybent widząc efekty, zapewne sam zgłosi się do Ciebie w celu wykupienia kolejnych konsultacji czy treningów.

Ja swoją pierwszą listę mailingową wybudowałam kilka lat temu. Jedna z moich stron internetowych, jest skierowana do kobiet i zawiera porady dotyczące pielęgnacji, makijażu oraz kosmetyków naturalnych, które można wykonać samemu w domu. Na stronie, w widocznym miejscu umieściłam informację, że każda osoba, która wyśle mi na maila swoje zdjęcie, otrzyma bezpłatną poradę polegającą na indywidualnym doborze makijażu oraz fryzury. W ten prosty sposób, w bardzo krótkim czasie zebrałam sporą listę, do której cały czas wysyłam mailing z darmowymi poradami, ale również zarabiam na tej liście, sprzedając jej konkretne produkty.

Jak widzisz, sposobów na zebranie swojej pierwszej listy jest wiele i tak naprawdę zależy to tylko od Ciebie i Twoich chęci.

Narzędzia służące do zbierania listy mailingowej

Skoro jesteśmy w temacie budowania listy, muszę Ci powiedzieć o jeszcze jednej rzeczy: narzędziach, które służą do zbierania maili.

Zazwyczaj takimi narzędziami są strony typu squeeze page oraz autorespondery. Więcej na ich temat przeczytasz w innych moich artykułach, tutaj chciałam tylko zaznaczyć co to są za narzędzia i do czego konkretnie służą.

  • Strony typu Squeeze page

    Inne nazwy stron typu squeeze page (SP), z którymi możesz się spotkać, to strony lądowania (SL), wyciskacze lub strony zapisu. Mają one tak naprawdę tylko jedno główne zadanie – pozyskać dane kontaktowe odwiedzających. Bardzo często są to osobne strony, których jedyną zawartością jest opis produktu, który oferujesz, obrazek oraz formularz zapisu. Obowiązuje tutaj zasada, że mniej znaczy lepiej – czym mniej elementów, które mogą rozpraszać uwagę czytelnika, tym większa szansa konwersji.

  • Autorespondery

    Są to zautomatyzowane narzędzia, które wysyłają mailing do wszystkich osób z listy, za Ciebie. Nie musisz dzięki temu spędzać wielu godzin dziennie przed komputerem, aby wysyłać maile do każdego z osobna. Ten system zrobi to szybko i skutecznie, bez Twojego udziału.

Pewnie zastanawiasz się teraz jak to działa w praktyce? Koniecznie przeczytaj artykuł „Jak ustawić system na autopilocie? – 7 kroków”, w którym wyjaśniam działanie całego systemu oraz poszczególnych narzędzi.

Czy to jest legalne?

Zbieranie listy mailingowej oraz wysyłanie wiadomości, jest jak najbardziej legalne. Przecież osoby, które podały swój adres email, zrobiły to dobrowolnie. Dopiero wtedy mogły trafić na Twoją listę adresową. Jednak, aby wszystko było do końca zgodne z wymogami prawnymi, powinieneś przestrzegać kilku ważnych zasad.

  1. Podczas zapisu na listę, subskrybent powinien być poinformowany o polityce prywatności, na którą wyraża zgodę w momencie zapisu.

  2. Kolejną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest możliwość wypisania się z Twojej listy w dowolnej chwili. Dlatego też w wiadomości mailowej powinien znajdować się link, który powoduje wypisanie z listy mailingowej. Po kliknięciu w niego wszystkie dane subskrybenta zostaną usunięte i już więcej nie dostanie on od Ciebie wiadomości z tej listy mailingowej. Taki link zazwyczaj znajduje się na samym dole wiadomości.

  3. Warto zastosować strategię Double Opt-in. Oznacza to, że subskrybent musi podwójnie potwierdzić zapis za Twoją listę. Po raz pierwszy robi to podając adres mailowy i zgadzając się polityką prywatności, drugi raz po otrzymaniu maila, z potwierdzeniem subskrypcji. Wystarczy wtedy, aby kliknął w link aktywacyjny.

    Co prawda zastosowanie strategii Double Opt-in, znacznie zmniejszy zapis na listę, jednak masz pewność, że działasz zgodnie z prawem. Co równie ważne, wartość takiej listy jest dużo większa, gdyż zapiszą się osoby, które naprawdę są zainteresowane danym tematem.

  4. Zarejestruj swoją bazę w GIODO (Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych). Sprawuje on pieczę nad przestrzeganiem ustawy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe zgodnie z ustawą stanowią m.in. adres email, IP komputera, z którego się łączysz, czy nr telefonu. Jako, że zdaniem GIODO adres mailowy prezentuje dane osobowe, zatem zgodnie z ustawą bazę mailingową należy zarejestrować w GIODO. Na szczęście nie jest to jakoś bardzo skomplikowane. Należy wypełnić wniosek, dołączyć dwa załączniki i wysłać.

Na początku tego artykułu napisałam, że złoto internetu to nie lista mailingowa, lecz ludzie, którzy się na niej znajdują. Myślę, że po przeczytaniu artykułu wiesz już, dlaczego tak sądzę. Przede wszystkim, samo posiadanie kontaktów jeszcze nic Tobie nie daje. Tak naprawdę, lista mailingowa ma sens wtedy, gdy budujesz relacje z ludźmi, którzy się na niej znajdują. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że lista mailingowa „odpali” i zacznie przynosić Tobie zyski.


Abyś dobrze to wszystko zrozumiał i zastosował u siebie, stworzyłam bezpłatny raport, z którego dowiesz się, w jaki sposób tworzyć listy mailingowe przy wykorzystaniu stron przechwytujących.

Autor: Ewelina Friese. Więcej artykułów znajdziesz na www.ewelinafriese.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest wielokrotny autoresponder?

Czym jest wielokrotny autoresponder?


Autor: Ewelina Friese


Jednym z podstawowych narzędzi w e-biznesie jest wielokrotny autoresponder. Nie tylko pozwala zaprezentować produkt czy usługę, pozyskać nowych klientów, ale również pomaga w zdobyciu pozycji eksperta.


Czym jest wielokrotny autoresponder?

Wielokrotny autoresponder (nazywany również inteligentnym autoresponderem), jest rozbudowaną wersją zwykłego autorespondera. Wyjaśnijmy więc sobie najpierw, czym jest autoresponder.

Autoresponder jest narzędziem, które umożliwia wysłanie automatycznej wiadomości e-mail do osoby, która do nas napisała.

Jeżeli prowadzisz własny biznes a chcesz pojechać na wakacje, jesteś pracownikiem, którego nikt nie zastępuje podczas nieobecności, możesz ustawić wiadomość, która będzie wysyłana automatycznie do każdej osoby, która do Ciebie napisze. Najlepszym przykładem jest tutaj moja własna sytuacja. Posiadam kredyt hipoteczny i od czasu do czasu kontaktuję się z Panią, która obsługuje mój kredyt. Kiedy przebywa na urlopie, a ja akurat napiszę do niej w jakiejś sprawie, otrzymuję następującą wiadomość „Dnia 02. 05.2014 r. oraz 05.05.2014 r przebywam na urlopie. W pilnych sprawach proszę o kontakt z Panią …. pod numerem telefony …”. Oczywiście, ta wiadomość jest ustawiona wcześniej i system sam mi ją wysyła, w odpowiedzi na mojego maila.

Taką wiadomość możesz ustawić np. na zwykłej poczcie Gmail. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, koniecznie zobacz wideo i zacznij korzystać z tej możliwości.

Jeżeli spodobała Ci się ta funkcja, to zapewne będziesz zachwycony tym, co potrafi wielokrotny autoresponder. Jest to zdecydowanie bardziej zaawansowane narzędzie, które pełni kilka funkcji (umożliwia stały kontakt z subskrybentami, pozwala za darmo reklamować produkty, które sprzedajemy, automatyzuje biznes) . Główną zaletą jednak jest fakt, że możemy ustawić kolejkę maili na bardzo długi czas, a nie tylko jednorazową wiadomość.

Podstawowe zadania, które spełnia wielokrotny autoresponder
1. Buduje listę mailingową

Wielokrotny autoresponder sam w sobie nie buduje listy mailingowej w taki sposób jak robią to strony typu squeeze page, ale zezwala na gromadzenie maili subskrybentów. Dzięki niemu możesz przechowywać adresy mailowe osób, które do Ciebie napisały a następnie, wysyłać do nich wiadomości. Bez wielokrotnego autorespondera strony przechwytujące po prostu nie miałyby sensu.

2. Umożliwia stały kontakt

Dzięki temu narzędziu, możemy utrzymywać stały kontakt z naszymi klientami. Wysyłając co jakiś czas maila do subskrybentów, przypominamy o sobie, naszej stronie internetowej, produkcie. Dzięki temu mamy pewność, że odbiorcy nie zapomną o nas, częściej będą również zaglądać do naszego sklepu. Wielokrotny autoresponder buduje stałe relacje pomiędzy nami a subskrybentami.

3. Automatycznie wysyła mailing

Tak jak pisałam wyżej, wielokrotny autoresponder nie tylko wysyła ustawioną wcześniej wiadomość o naszej nieobecności w pracy, ale pozwala na systematyczne wysyłanie mailingu, bez naszego udziału. Jak to dokładnie działa?

Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę, która zajmuje się sprzedażą kursów z marketingu. Możesz stworzyć taki kurs online i podzielić go na kilka lekcji. Każdą z nich umieszczasz w osobnym mailu i wstawiasz do wielokrotnego autorespondera. Możesz ustawić sobie opcję, że każda osoba, która zapisze się na Twój kurs, codziennie otrzyma jedną lekcję. Możesz również zaznaczyć, że lekcje mają być wysyłane np. raz w tygodniu, bądź raz w miesiącu. Dzięki wielokrotnemu autoresponderowi nie musisz wysyłać każdej wiadomości osobiście, ponieważ system zrobi to za Ciebie. Co bardzo ważne, wielokrotny autoresponder pozwala na stworzenie kolejki maili na bardzo długi okres, nawet na rok. Dzięki zastosowaniu tego narzędzia, możesz zajmować się innymi pilnymi sprawami, a system sam „będzie pamiętał”, kiedy, do kogo i co ma wysłać.

4. Przygotowuje raporty, analizuje statystyki dotyczące listy mailingowej

Większość wielokrotnych autoresponderów ma wbudowane statystyki. Dzięki nim możesz zobaczyć, ile osób otrzymało danego dnia maila od Ciebie, ile z tych osób otworzyło Twoją wiadomość, ile zareagowało. Dzięki raportom zdobędziesz informacje, które maile cieszyły się największą popularnością, a których prawie nikt nie przeczytał. Taka wiedza pozwoli Tobie na analizę biznesu oraz poprawienie oferty, mailingu, produktu. W konsekwencji daje Tobie to ogromną przewagę nad konkurencją.

5. Pozwala edukować czytelników

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, a Twój produkt nie cieszy się zbyt duża popularnością, bądź po prostu chcesz zwiększyć zyski, warto posłużyć się wielokrotnym autoresponderem. Możesz np. napisać poradnik dotyczący Twojego produktu i rozesłać go do swoich subskrybentów. Świetnym posunięciem będzie również wysyłanie dokładnego opisu każdego nowego produktu, który Twoja firma oferuje. Jeżeli klient pozna dokładnie produkt, będzie wiedział do czego służy i jak z niego korzystać, częściej zdecyduje się na jego zakup.

6. Umożliwia darmową reklamę

Dzięki wykorzystaniu wielokrotnego autorespondera, możesz wysyłać wiadomości do swoich subskrybentów za każdym razem, gdy pojawia się nowy produkt lub usługa, którą oferujesz. Dzięki temu, nie ponosisz kosztów reklamy zamieszczanej zazwyczaj na Adwords lub Facebooku. Dodatkowo, możesz ustawić kolejkę maili sprzedażowych na miesiąc. Pamiętaj, że większość osób, która po raz pierwszy zetknie się z Twoją ofertą, nie zostanie Twoim klientem. Jednak znaczną część z nich można pozyskać w przeciągu roku, dzięki systematycznym kontaktom. W tym wypadku wielokrotny autoresponder oszczędza nie tylko Twoje pieniądze, ale również czas.

7. Pozwala budować wizerunek eksperta

Systematyczne wysyłanie wartościowej treści do subskrybentów, automatycznie stawia nas w roli osoby, która zna się w danym temacie. Jeżeli dzielisz się z subskrybentami cennymi uwagami, podsyłasz linki do nowych rozwiązań, podsyłasz kursy, dzięki którym podnoszą swoją wiedzę w danym temacie, w pewnym momencie w ich oczach będziesz jawił się w roli eksperta. To z kolei przełoży się po pewnym czasie na Twoje zarobki.

8. Automatyzuje biznes

Najważniejszą zaletą wielokrotnych autoresponderów jest fakt, że wystarczy, iż raz ustawisz całą kolejkę maili, a system sam będzie je rozsyłał w kolejności jaką ustalisz, w wyznaczonym przez Ciebie odstępie czasu, do właściwych osób. Narzędzie pracuje 24 h/dobę bez względu na to, czy spędzasz akurat czas przy komputerze, czy odpoczywasz na drugim końcu świata.

Na polskim rynku działa kilka wielokrotnych autoresponderów. Jedne są całkowicie darmowe (FreeBot), inne płatne (ImpeBot, GetResponse), a jeszcze inne umożliwiają dodatkowo zarabianie, dzięki programom partnerskim (GVO, AIOP). Jeżeli chcesz dowiedzieć się o nich nieco więcej, koniecznie przeczytaj artykuł „Który autoresponder wybrać?”.

Jak widzisz, jest to rozwiązanie absolutnie niezbędne dla każdej osoby, która działa w internecie. Jeżeli ty również działasz lub dopiero chcesz spróbować swoich sił w e-biznesie, wielokrotny autoresponder jest narzędziem nie tylko bardzo pożytecznym, ale wręcz koniecznym.


Abyś dobrze to wszystko zrozumiał i zastosował u siebie, stworzyłam bezpłatny raport, z którego dowiesz się, w jaki sposób tworzyć listy mailingowe przy wykorzystaniu stron przechwytujących.

Autor: Ewelina Friese. Więcej artykułów znajdziesz na www.ewelinafriese.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczna reklama mobilna - to możliwe

Skuteczna reklama mobilna - to możliwe


Autor: Marcelina Walijska


Rynek jest obecnie zalewany przez coraz to nowsze urządzenia mobilne - smartfony, tablety, smartwatche, iPady. Reklamodawcy rozszerzają więc swoje usługi oraz dopasowują przekaz reklamowy do pojawiającego się sprzętu.


Reklama mobilna różni się jednak od desktopowej i dlatego przy jej tworzeniu warto kierować się nieco innymi wyznacznikami.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Reklama na urządzeniach mobilnych powinna być dobrze dopasowana do wielkości strony - działa tu ta sama zasada, co w przypadku witryn internetowych. Jeśli użytkownik, przeglądając sieć na smartfonie, trafi na stronę, którą trzeba powiększać lub przesuwać, aby cokolwiek odczytać, szybko się zniechęci. Niedostosowana reklama ma jeszcze jedną wadę - zasłania witrynę, co prowadzi do niechcianych kliknięć.

Także duża ilość reklam na jednej stronie mobilnej może zirytować przeglądającego. Lepiej więc postawić na mniejszą ich liczbę, a będą bardziej skuteczne.

Dopasowanie do rodzaju aktywności

O pozytywny odbiór reklamy najłatwiej, gdy użytkownik przegląda strony “od niechcenia”, w ramach czasu wolnego. Wtedy mamy największą szansę, że nasz spot zostanie zauważony i kliknięty. Odwrotna sytuacja to poszukiwanie w internecie konkretnych informacji, np. w pracy. Wtedy wyskakująca reklama jedynie irytuje i powoduje, że odbiorca jak najszybciej opuszcza stronę.

Jaka pora dnia jest najlepsza do wyświetlania reklam w internecie? Według badań są to: godziny poranne - 8:00 - 9:00, popołudniowe - 17:00 - 19:00, oraz wieczorne - 21:00.

Odpowiednie targetowanie

Niestety, “ciasteczka”, czyli cookies, dopasowujące użytkownikom reklamy według odwiedzanych stron, nie działają na urządzeniach mobilnych tak dobrze, jak na desktopowych. Warto jednak dołożyć wszelkich starań, aby poznać swoich odbiorców, ich zainteresowania i preferencje, a będziemy mogli idealnie dopasować do nich nasz przekaz reklamowy.

Rozpowszechniający się trend mobilny nie na darmo bywa nazywany przyszłością reklamy. Przenośnych urządzeń łączących się z internetem przybywa, więc dobrze “zrobiona” reklama mobilna może przyczynić się do znacznego rozbudowania sieci naszych klientów.


Polecamy przejrzeć również ofertę reklamy na pojazdach

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 19 września 2016

5 elementów, które musi zawierać oferta jednorazowa OTO

5 elementów, które musi zawierać oferta jednorazowa OTO


Autor: Ewelina Friese


Jednorazowa oferta OTO jest Tobie po prostu niezbędna. Jeśli jej nie posiadasz, to każdego dnia tracisz po prostu sporo pieniędzy. Tylko ten jeden element wprowadzony do biznesu, może podnieść zyski firmy o kilkadziesiąt procent!


Czym jest jednorazowa oferta? Dlaczego jest niezbędna w biznesie i jakie elementy powinna zabierać?

Jednorazowa oferta (z ang. One Time Offer) to jedna z najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Polega ona na tym, że proponujemy leadowi, który zapisał się na naszą listę mailingową produkt jednorazowo w atrakcyjnej cenie. Inny sposób na wykorzystanie tej metody to zaproponowanie naszemu klientowi, który zakupił u nas produkt tańszy - dodatkowy, droższy produkt w ofercie jednorazowej.

Metoda ta jest niezwykle skuteczna, ponieważ wykorzystuje kilka bardzo ważnych elementów sprzedażowych: ograniczenie w czasie, ograniczenie ilości, olbrzymi rabat oraz niepowtarzalność oferty. Przede wszystkim jednak jednorazowa oferta bazuje na emocjach klienta - głównym czynniku decydującym o zakupie. Jeżeli klient wie, że musi podjąć decyzję teraz, aby skorzystać z promocji, jednocześnie zna wartość produktu - będzie czuł potrzebę, aby dokonać zakupu. Tak naprawdę lęk przed możliwością utraty czegoś bardziej motywuje do zakupu, niż dodatkowe bonusy w ofercie.

Ofertę jednorazową najlepiej umieścić na stronie z podziękowaniem za zapis na listę lub zakup produktu. Dzięki temu, że wykorzystuje ona element zaskoczenia, ponieważ klient nie spodziewa się w tym miejscu oferty sprzedażowej, odnosi tak dużą skuteczność.

Przy tworzeniu strony z jednorazową ofertą warto zastosować skrypt oparty na ciasteczkach. Dzięki temu osoba, która odświeży lub wyłączy stronę, utraci możliwość ponownego otrzymania tej oferty.

5 elementów, które musi zawierać jednorazowa oferta:

1. Nagłówek. Na samej górze strony umieść zdanie, że dziękujesz za zakup produktu lub zapis na listę. Poinformuj w nim, że zamawiany produkt właśnie został wysłany. Zachęć klienta do odsłuchania kilkuminutowego nagrania, które dla niego przygotowałeś. Pominięcie tego elementu spowoduje, że ludzie będą zamykali stronę.

2. Wideo. W ofercie jednorazowej bardzo istotną rolę odgrywa wideo. Nagranie powinno być krótkie, kilkuminutowe. Wyjaśnij w nim kim jesteś, co oferujesz i co to da klientowi. Na samym końcu umieść wezwanie do akcji, czyli poinformuj słuchacza co musi zrobić, aby zdobyć Twój produkt. Materiał wideo powinien mieć funkcję autopley, co oznacza, że powinien od razu się włączać. Taką funkcję znajdziesz w serwisie YouTube.
Uwaga! Testowałam strony OTO bez wideo - miały dużo mniejszą skuteczność, niż strony zawierające nagranie. Dlatego też nie pomijaj tego elementu podczas tworzenie stron z jednorazową ofertą.

3. Promocyjna cena. Cały sekret stron z jednorazową ofertą polega na tym, że oferują one produkty w cenie obniżonej o kilkadziesiąt procent. To musi być oferta z serii tych nie do odrzucenia. W połączeniu z kolejnym elementem, powinna stanowić wyjątkową okazję.

4. Ograniczenie w czasie/ilości. Piorunujący efekt można uzyskać, dodając do oferty ograniczenia w czasie lub ilości. Wstawienie zegara, która będzie odliczał czas promocji niesamowicie działa na podświadomość, emocje, a więc sprzymierzeńców każdego sprzedawcy.

5. Bonusy. Warto oferować dodatkowe bonusy, których nie dodajesz w ofercie standardowej. Najlepiej umieścić 2-5 bonusów. Jeśli nie masz takiej możliwości, umieść chociaż jeden. Bardzo często klienci kupują produkt właśnie ze względu na bonus, dołączany do produktu głównego.

Zastosowanie powyższych elementów na stronach z jednorazową ofertą, pomoże Tobie zwiększyć sprzedaż kilkukrotnie. Nie odkładaj zatem decyzji o tworzeniu tego typu ofert na później.


Abyś dobrze to wszystko zrozumiał i zastosował u siebie, stworzyłam bezpłatny raport, z którego dowiesz się, w jaki sposób tworzyć listy mailingowe przy wykorzystaniu stron przechwytujących.

Autor: Ewelina Friese. Więcej artykułów znajdziesz na www.ewelinafriese.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zwiększyć sprzedaż? – 7 technik sprzedaży

Jak zwiększyć sprzedaż? – 7 technik sprzedaży


Autor: Ewelina Friese


Większość właścicieli biznesów zadaje sobie każdego dnia pytania „Jak zwiększyć sprzedaż? W jaki sposób przyciągnąć więcej klientów? Jak podwoić zyski?”. Jeżeli prowadzisz biznes, zapewne choć raz zdarzyły się Tobie podobne myślI.


Większość właścicieli biznesów zadaje sobie każdego dnia pytania „Jak zwiększyć sprzedaż? W jaki sposób przyciągnąć więcej klientów? Jak podwoić zyski?”. Jeżeli prowadzisz biznes, zapewne choć raz zdarzyły się Tobie podobne myśli.

Tak naprawdę zaledwie garstka przedsiębiorców odnosi spektakularne sukcesy. Różnica pomiędzy tymi, którym „udało się” a całą resztą polega na tym, że Ci pierwsi bardzo dokładnie poznali mechanizmy odpowiedzialne za sprzedaż. Po drugie wdrożyli gotowe rozwiązania do swojego biznesu.

Poniżej znajdziesz kilka gotowych rozwiązań, dzięki którym Twoja sprzedaż poszybuje w górę, a zyski zdecydowanie wzrosną. Pod warunkiem, że tą wiedzę wykorzystasz…

Jak zwiększyć sprzedaż?

1. Wprowadź do oferty upsell. Czym jest upselling? Up-sell pochodzi z języka angielskiego. Up – oznacza w górę, sell – sprzedaż – tłumacząc to bezpośrednio na język polski wyjdzie „sprzedaż w górę”. Up-sell w sprzedaży, to inaczej sprzedaż istniejącemu klientowi lepszego/wyższego niż do tej pory pakietu usług/produktów.

Przykładowo, firmy telekomunikacyjne dzwoniąc do swoich klientów, proponują im wyższy niż dotychczas pakiet usług. Jeżeli klient się zgodzi zapłacić wyższą kwotę, otrzyma dodatkowo np. więcej darmowych minut oraz smsów do wykorzystania, a dodatkowo dostęp do internetu i pakiet 10 GB transferu danych.

Innym przykładem są producenci sprzętów RTV czy AGD. Jeszcze w dniu zakupu, najdalej kilka dni później, dzwonią do swoich klientów, oferując im dodatkową gwarancję na sprzęt. Bardzo często z taką ofertą możesz spotkać się już w sklepie, przy kasie.

Bez względu na to, czy jako klientom podoba nam się taka forma sprzedaży, czy też nie, jest ona bardzo skuteczna.

2. Wykorzystuj efekt followup. Zakładam, że prowadzisz biznes w oparciu o bazy mailingowe. Jeżeli nie, koniecznie przeczytaj ten raport. Kampanie typu followup, polegają na sekwencyjnym wysyłaniu maila z przypomnieniem. Wysyłając ofertę sprzedażową, zastosuj kampanię 4-dniową. Nie pozostawiaj nic przypadkowi.

Jeżeli przedstawiłeś klientowi ofertę mailową, warto również wesprzeć ją rozmową telefoniczną. Powtarzanie oferty spowoduje, że więcej osób na nią zareaguje.

3. Stosuj marketing hybrydowy. Większość firm wykorzystuje tylko jedną formę marketingu: online lub offline. To bardzo duży błąd. Szczególnie marketing online’owy stał się w ostatnim czasie bardzo popularny. Przede wszystkim jego zaletami są praktycznie nieograniczony zasięg oraz dużo niższe koszty. Nie należy pomijać jednak marketingu tradycyjnego. Skupiając się tylko na jednym sposobie dotarcia do klienta, tracisz sporą część rynku.

4. Walcz o klienta jakością, nie ceną. Od kilku już lat na dobre rozgorzała cenowa walka o klienta. Wielu właścicieli biznesu nie potrafi zrozumieć jednak, że spora część klientów nad cenę przedkłada jakość produktu oraz obsługi. Szczególnie, jeśli idzie o klientów biznesowych.

Innym powodem, dla którego nie należy walczyć ceną, jest bardzo ograniczony pułap, do którego ta walka może się toczyć. Obniżając cenę, możesz pozyskać klienta jednorazowego. Żaden biznes nie przetrwa jednak, stosując tą technikę w nieskończoność. Pomyśl, co się stanie kiedy na Twój rynek wejdzie nowy gracz, z dużym budżetem, dzięki któremu będzie w stanie konkurować ceną przez dłuższy czas? Jak długo Twój biznes się utrzyma?

5. Wprowadź produkty w kilku opcjach cenowych. Jeżeli tylko to możliwe w Twoim biznesie, stosuj kilka pułapów cenowych tego samego produktu. Może to być wersja srebrna, złota i platynowa. Zauważ, że bardzo często ta metoda wykorzystywana jest podczas różnych szkoleń na żywo. Zwykły bilet kosztuje np 500 zł, za miejsca przy scenie zapłacić trzeba 750 zł, a płacąc 1000 zł w cenie masz nie tylko miejsce VIP, ale również możliwość zjedzenia obiadu oraz konsultacji z prowadzącym.

Podobne techniki wykorzystywane są podczas sprzedaży biletów na koncert. Cena jest uzależniona nie tylko od miejsca, ale również innych korzyści (np. spotkania z gwiazdą).

Zawsze znajdą się klienci, którzy wybiorą wersję najdroższą. Wykorzystaj to, aby zwiększyć swoje zyski.

6. Utrzymuj kontakt z klientami. Staraj się utrzymywać zarówno kontakt telefoniczny, jak i mailowy ze swoimi klientami. Przypominaj o sobie, swoim biznesie, informuj o najciekawszych ofertach oraz nowościach. Systematyczny kontakt pozwoli nawiązać relacje, wyedukować klienta i przekonać do zakupu.

7. Stosuj ograniczenia w czasie/w ilości. Pamiętaj, że sprzedajemy za pomocą emocji. To one wpływają na decyzję zakupową. Klient, widząc dobrą ofertę ograniczoną w czasie, nie będzie odwlekał zakupów w nieskończoność. To przełoży się na ilość sprzedaży. Pamiętaj, że jeżeli klient może coś zrobić jutro, pojutrze, za tydzień, to w 90 % nie zrobi tego nigdy.

Innym dobrym sposobem jest zastosowanie ograniczenia ilości produktów. Zastosowanie tego elementu psychologicznego spowoduje, że klient w obawie przed możliwością utraty „okazji”, podejmie decyzję o zakupie natychmiast.


Więcej technik podpowiadających jak zwiększyć sprzedaż, znajdziesz na moim kanale naYouTube.

Ewelina Friese

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.