Personalizacja w marketingu
Autor: Malina Wąsowska
„Droga Pani Aniu, wszystkiego najlepszego z okazji urodzin od naszej firmy" - czy wyobrażają Państwo sobie, aby ktokolwiek mógł obrazić się o takiego SMS-a? Reklama budzi pozytywny odbiór i jest skuteczniejsza, gdy reklamowe komunikaty są spersonalizowane i fakt ten dotyczy każdej formy reklamy, także w formie SMS-ów.
Co to jest personalizacja?
Personalizacja to sposób przedstawienia treści dostosowanych do zawartych w bazach adresowych danych. Odchodząc jednak od aspektów wyłącznie technicznych, wchodzimy w sedno sprawy. Personalizacja to przekaz one-to-one, wyodrębnienie z grupy wielu tysięcy osób, tej która oczekuje na informacje przygotowane z myślą o jej indywidualnych potrzebach. Dzisiejszy konsument nie chce być zasypywany ofertami na których analizę brak mu czasu. Oczekuje, że nadawca wiadomości wykona za niego proces selekcji i zaprezentuje tylko to, co jest naprawdę interesujące (źródło: serwis „Marketingowiec")
Niezaprzeczalne dane
Zgodnie z najnowszym raportem Marketingu Sherpa "2011 E-mail Marketing Benchmark Report" aż 68 proc. respondentów największe wyzwanie w osiągnięciu wysokiej efektywności e-mail marketingu w kanale B2B dostrzega w dostarczaniu odpowiedniej treści do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Podobne wyzwania stoją przed marketerami w zakresie reklamy mobilnej, która przecież rządzi się wieloma podobnymi zasadami, jak inne kanały direct marketingu.
Czego potrzebujesz, aby korzystać z personalizacji?
O personalizacji swoich wysyłek musisz pomyśleć już w trakcie budowania bazy klientów. W miarę możliwości, staraj się tworzyć bazy o jak najbardziej szczegółowych danych. W personalizacji najbardziej przydatne będą kody pocztowe (personalizacja regionalna), a także informacje o wieku i płci. Najbardziej popularna personalizacja to imię adresata, podane w mianowniku lub wołaczu („witaj Ania" lub „witaj Aniu").
O czym pamiętać, wysyłając spersonalizowane SMS-y masowe?
Długości poszczególnych parametrów takich jak imię, nazwisko itp. w zależności od kontaktu mogą mieć różną ilość znaków (np. "Aleksandra Kowalewska" to 20 znaków, a "Jan Bąk" to zaledwie 6 znaków). Zalecane jest więc pozostawienie pewnego marginesu wolnych znaków w treści wiadomości SMS. Jeśli treść wiadomości po przetworzeniu okaże się zbyt długa (w zależności od wykupionego pakietu więcej niż 160 znaków lub max 612 znaków), wtedy zostanie ona przeniesiona do niewysłanych wiadomości wraz z odpowiednim opisem błędu i nie będzie wysłana do danego odbiorcy.
Personalnie czyli bardziej efektywnie
Personalizacja pozwala na wysyłkę masowych wiadomości z indywidualną treścią dla każdego z odbiorców. Można więc poprzez jedno kliknięcie wysłać np. 1000 wiadomości, gdzie treść SMS-a będzie skierowana bezpośrednio do osoby odbierającej SMS-a (np. imiennie). SerwerSMS zapewnia wsparcie dla spersonalizowanych SMS-ów zarówno dla wiadomości SMS typu Eco jak również Full.
Rozpocznij wysyłki spersonalizowane i przekonaj się, jak wzrośnie efektywność Twoich kampanii SMS-owych.
Wyrażamy zgodę na przedruk całości artykułu lub jego części z podaniem linku www.SerwerSMS.pl - systemu masowej wysyłki SMS
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz