środa, 30 stycznia 2013

Koncepcja kompleksowego zarządzania jakością

Koncepcja kompleksowego zarządzania jakością

Autorem artykułu jest leonidas kromek


Nowy, a zarazem najszerszy, jak dotychczas, wymiar uzyskuje kształtowanie jakości w koncepcji kompleksowego zarządzania jakością (TQM), w którego ramach jakość jest traktowana jako integralny element polityki przedsiębiorstwa, a jej kształtowanie znajduje się wśród zadań każdego pracownika. Koncepcj...

Nowy, a zarazem najszerszy, jak dotychczas, wymiar uzyskuje kształtowanie jakości w koncepcji kompleksowego zarządzania jakością (TQM), w którego ramach jakość jest traktowana jako integralny element polityki przedsiębiorstwa, a jej kształtowanie znajduje się wśród zadań każdego pracownika. Koncepcja TQM, wychodzi poza funkcję sterowania i kontroli jakości, uwzględniając także takie funkcje zarządzania, jak polityka przedsiębiorstwa, planowanie, organizacja, kierowanie personelem i tworzenie warunków do rozwoju zarządzania. Kolejną istotną cechą koncepcji TQM jest kompleksowa orientacja jakościowa wobec klienta. Powiązania między dostawcami i klientami, opierające się na zewnętrznej orientacji na klienta, rzutują także na konkretne działania (etapy pracy) w przedsiębiorstwie. Wdrożone w ten sposób w wewnętrzną strukturę zadań pracowników i w procesy realizacji w przedsiębiorstwie (wewnętrzna orientacja na klienta) zewnętrzne oczekiwania klientów przyczyniają się do poprawy rzeczywistego poziomu i jakości usług logistycznych świadczonych na rzecz klienta. W koncepcji TQM pojęcie jakości traci swoje pierwotne znaczenie i staje się warunkiem zaspokojenia wielorakich i wielowymiarowych potrzeb klientów. ( 3, str. 234-235)
Bliższą interpretację koncepcji kompleksowego zarządzania jakości , w aspekcie trzech składowych samego pojęcia TQM, przedstawiono w tabeli 2.
Pojęcie "Total" w koncepcji jakości odnosi się do integracji wszystkich współpracowników. Nic tylko określone działy, lecz także wszystkie struktury i procesy gospodarowania w przedsiębiorstwie kryją w sobie źródła i możliwości kształtowania jakości. Charakterystyczna dla pojęcia "Quality" w koncepcji TQM jest ponadto orientacja na klienta. Oznacza to, że jakość musi uwzględniać stale rosnące wymagania dotyczące zaspokojenia oczekiwań klientów. Wreszcie pojęcie "Management" podkreśla charakter 'TQM jako koncepcji zarządzania, która może być zastosowana w przedsiębiorstwie przez kształtowanie subsystemów zarządzania sferą jakości, tj. funkcjonalnych subsystemów: polityki, planowania, kontroli, organizacji i rozwoju kadr w omawianej dziedzinie.
Według zasad koncepcji TQM jakość działalności i świadczeń przedsiębiorstwa orientuje się na wymagania klienta. Wymagania te mogą się odnosić zarówno do rezultatów owej działalności, jak i do rodzajów i sposobów, za których pomocą będą oferowane i dostarczane klientowi niezbędne świadczenia.
T - Integracja wszystkich współpracowników
§ Każda czynność w przedsiębiorstwie wpływa na jakość działania§ Wszyscy współpracownicy są odpowiedzialni za jakość produktu i usług § Każdy współpracownik włącza się aktywnie w rozwiązywanie problemów związanych z jakością§ Pełne wykorzystanie specyficznej wiedzy i zaangażowania współpracowników§ Pracownicy znają wpływ swojej pracy na jakość produktu i jakość świadczonej usługi
Q - Orientacja jakościowa na klienta
§ Klient i jego oczekiwania wobec produktu i działalności usługowej znajdują się w centrum pojmowania i kształtowania jakości§ Oczekiwania klientów są zróżnicowane§ Jakość obejmuje wszystkie rodzaje korzyści prowadzące do zadowolenia lub do rozwiązania problemu od strony klienta§ Czynnikami determinującymi jakość są zarówno procesy produkcji jak i wszystkie procesy usługowe związane z produktem§ Funkcjonalne aspekty jakości oraz jej aspekty technologiczne są określane przez odczucia klientów
M - funkcje zarządzania w koncepcji TQM
§ Polityka przedsiębiorstwa w dziedzinie jakości jako funkcjonalny podsystem zarządzania § Planowanie jako funkcjonalny podsystem zarządzania .§ Kontrola jako funkcjonalny podsystem zarządzania§ Organizacja jako funkcjonalny podsystem zarządzania§ Kierowanie personelem jako funkcjonalny podsystem zarządzania§ Rozwój zarządzania (rozwój kadr) jako funkcjonalny podsystem zarządzania.
Wszystko o branży transport ,spedycja ,logistyka ,magazynowanie znajdziecie na stronach portalu easylogistyka, gdzie ponadto do waszej dyspozycji pozostanie bezpłatna giełda transportowa, ogłoszenia transportowe , forum logistyczne , euro 2012 , forum transportowe, baza firmy transportowe , firmy logistyczne i firmy spedycyjne. Wszystko dotyczące tematyki samochody , pkp, samoloty, statki, pociągi itd.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Emocje w biznesie

Emocje w biznesie

Autorem artykułu jest Ewelina Daniła


Należałoby po pierwsze zdać sobie sprawę, że Twoje uczucia są reakcjami na sytuacje. Na te uczucia TY SAM się decydujesz. Do napisania tego artykułu skłonił mnie mój własny przypadek oraz bardzo mądra wypowiedź pewnego przedsiębiorcy usłyszana przeze mnie na jakiejś konferencji.

Jakiś czas temu zleciłam pewną pracę pewnej firmie. Wiedziałam, że tym samym zajmuje się mój znajomy, za którym jednak nie przepadam i dlatego „ominęło” go moje zadanie i moje pieniądze. No i wyszłam na tym jak Zabłocki na mydle, gdyż wspomniana firma nie dość, że robiła to baaardzo długo to jeszcze zrobiła to nierzetelnie (o tym, że kosztowało mnie to kupę nerwów to nie wspomnę). Zaczęłam szukać innej firmy wciąż wzbraniając się przed zleceniem tego mojemu znajomemu. Aż w końcu otworzyły mi się oczy. Usłyszałam w końcu bardzo ważną prawdę. Że emocje w biznesie (przynajmniej takie, o których ja tutaj piszę) nie liczą się.

Jeśli ktoś jest w czymś dobry to nieważne czy się lubicie czy nie. Twój biznes tylko zyska jeśli zatrudnisz odpowiednią do danego zadania osobę. W takich sytuacjach nie warto patrzeć na styl pracy, sposób ubierania się czy mówienia. W takich sytuacjach liczy się tylko efekt i to jak najlepszy.

Postanowiłam zwrócić się z prośbą o wykonanie owej pracy do wspomnianego znajomego i jak na razie jestem z tego bardzo zadowolona.

To zdarzenie sprowokowało mnie do poszukania więcej informacji na temat emocji. Chcę się podzielić z Tobą moją wiedzą, żebyś stał się jeszcze bardziej skuteczniejszy w Twoim biznesie.

Należałoby po pierwsze zdać sobie sprawę, że Twoje uczucia są reakcjami na sytuacje. Na te uczucia TY SAM się decydujesz.

Dobre porównanie, które jest przywoływane raz na jakiś czas: Amerykanin po wypadku, cały w gipsie z wyciętą połową żołądka , leżący pod kroplówką na pytanie „Jak się czuje” odpowie z uśmiechem: „Świetnie!”. Polak zdrowy jak rydz, mający kochającą rodzinę wygrywa milion w totolotka. I co mówi: „Eee, tylko milion? I pewno muszę z tego duży podatek zapłacić tym złodziejom. Większość pieniędzy zaraz żona mi zabierze, a w ogóle to trzeba jechać aż do Warszawy po to a pogoda deszczowa...”.

"Nie widzimy rzeczy takimi, jakimi są. Widzimy je takimi, jakimi my jesteśmy." Anais Nin

Pamiętaj o tym, kiedy zarządzasz własną firmą (ale nie tylko, ta zasada jest godna zapamiętania w każdej dziedzinie życia). Bądź świadomy własnych uczuć a unikniesz błędów.

Każdy z nas sam decyduje w każdej chwili swego życia jak się czuje. To ty kontrolujesz swoje emocje. Kiedy to zrozumiesz Twoje życie (i Twój biznes) zmieni się na lepsze, bo Ty tak zadecydujesz.

Łatwo pisać, gorzej wykonać. Potrzeba do tego silnej woli, motywacji, dyscypliny i ...zrozumienia działania mózgu.

Nauka wykazała, że jeśli ta część mózgu, która odpowiada za emocje zostanie uszkodzona to nie tylko stracimy zdolność wyrażania gniewu czy radości ale i także możliwość podejmowania decyzji. Czyli można to podsumować tak: w konflikcie mózg-emocje wygrywają zawsze te ostatnie.

Być może słyszałeś też o innych badaniach, które miały na celu wykazać jak oddziałują na nas emocje innych. Badacze pokazywali zdjęcia różnych osób. Na jednych byli sfotografowani ludzie w ataku furii, złości, zrozpaczeni, smutni, rozgoryczeni. Druga grupa zdjęć przedstawiała roześmiane, szczęśliwe, sympatyczne twarze. Badani oglądając te fotografie przejmowali emocje widoczne na zdjęciach! I tak, jeśli oglądali rozzłoszczonych ludzi ich humor się pogarszał i sami byli rozdrażnieni. Kiedy patrzyli na śmiejące się twarze, oni także doznawali przyjemnych uczuć.
Dzięki temu eksperymentowi wiemy jak nie poddawać się złemu humorowi bądź innym negatywnym emocjom. Wystarczy popatrzeć na jakąś optymistyczną osobę albo na jej zdjęcie. Innym sposobem jest „sztuczny uśmiech”. Uśmiechnij się szeroko (nawet, gdy nie masz na to ochoty) i „trzymaj” ten uśmiech przez około minutę- dwie. Zobaczysz, że to działa! Twój mózg dostaje bowiem sygnał, że jesteś szczęśliwy (mózg nie wie, że udajesz) i wydziela więcej hormonu szczęścia, co sprawi że naprawdę poczujesz się znacznie lepiej.

W biznesie jest wiele takich sytuacji, gdzie emocje odgrywają znaczącą rolę. Ile razy zdarzyło Ci się zerwać współpracę bądź zrezygnować z klienta tylko dlatego, że „ktoś” grał Ci za bardzo na nerwach? Kiedy zrozumiesz, że nikt inny tylko TY SAM masz wpływ na to, jak reagujesz na wydarzenia będziesz miał więcej klientów, ujrzysz więcej okazji do zrobienia pieniędzy i będziesz pracował efektywniej.

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju
www.artofbusiness.pl
www.bizneszdusza.blog.onet.pl
---

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju www.artofbusiness.pl www.bizneszdusza.blog.onet.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wstęp do segmentacji rynku gastronomicznego

Wstęp do segmentacji rynku gastronomicznego

Autorem artykułu jest Katarzyna Zaniewska


Jak skutecznie docierać do konsumentów? Gdzie ich szukać? Czy badania marketingowe przychodzą nam z pomocą? W dzisiejszym świecie dużej konkurencji, kluczowe jest precyzyjne docieranie do określonej grupy konsumentów. Aby tego dokonać ważna jest dogłębna znajomość danego rynku (poszczególnych elementów z jakich się składa), zachowań i upodobań konsumentów, a w konsekwencji jego zrozumienie. Wszystko to jednak wymaga czasu. W zasadzie mamy dwa wyjścia albo robimy to empirycznie albo kupujemy wiedzę od ekspertów danego rynku.

Rynek gastronomiczny jak inne rynki w uniwersum, podlega segmentacji. Pierwszym kryterium jest demografia konsumentów drugim psychografia. Kolejnym wektorem pomagającym wyodrębnić określone grupy konsumentów jest specyfikacja samych miejsc gastronomicznych np.: miejsce (jego lokalizacja na mapie miasta, wystrój wnętrza, atrakcje jakie to miejsce oferuje dla konsumenta, funkcję jaką spełnia dla konsumenta ), obsługa – serwis (ubiór, styl bycia), asortyment oferowany.
Istniej również możliwość obserwowania konkurencji i działań jakie podejmuje ona w danych miejscach gastronomicznych. W tym przypadku trzeba jednak założyć, iż zna ona rynek i wie gdzie konsumenci jej produktu przebywają.

Pomocne są również badania rynku przeprowadzane przez profesjonalistów. Na rynku Polskim pojawiło się pierwsze badania oparte o segmentacje „Horeca Road Map”, przeprowadzone przez dwie firmy Horeca Strategies i Kinoulty Research.
---

Katarzyna Zaniewska http://www.horeca.com.pl http://www.zmontowane.pl/catalog

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nuda (?) w biznesie

Nuda (?) w biznesie

Autorem artykułu jest Ewelina Daniła


Kto bez chwili wahania może powiedzieć, że nie nudzi się w pracy? Że to, co robi sprawia mu niesamowitą frajdę i tylko czeka kolejnego poranka, by zerwać się i z zapałem móc pracować do późnych godzin? Z czego wynika nasz ludzka nuda? I jak ona się ma do naszej pracy? Kto bez chwili wahania może powiedzieć, że nie nudzi się w pracy? Że to, co robi sprawia mu niesamowitą frajdę i tylko czeka kolejnego poranka, by zerwać się i z zapałem móc pracować do późnych godzin?
Z czego wynika nasz ludzka nuda? I jak ona się ma do naszej pracy?

W tym artykule zaprezentuję kilka sprzecznych ze sobą poglądów. Uznałam, ze warto, byś się z nimi zapoznał Drogi Czytelniku i wybrał to, co jest dla Ciebie prawdziwe (a nie bardziej użyteczne).
Naukowcy tacy jak Marvin Zuckerman oraz Hans Evsenck twierdzą, że nuda jest uwarunkowana genetycznie. Za nudę bowiem odpowiedzialne są pewne reakcje w mózgu (Zuckerman) albo/i pewien układ w mózgu odpowiadający za nasz poziom aktywacji (Evsenck).

Jeszcze inny naukowiec, niejaki dr Richard Ralley doszedł do wniosku, że nuda jest naturalną emocją, podobnie jak złość czy radość. Uważa, że dzięki nudzeniu się oszczędzamy energię, aby ją później celowo i z sensem spożytkować.

Jak to wszystko przełożyć na nasz życie zawodowe? Kiedy szef każe nam zrobić coś po raz tysięczny a klient domaga się wciąż tego samego nie pomagają nam żadne teorie dotyczące jakiś tam neuroprzekaźników. Nudzimy się i już! I nic nas nie może zmotywować do działania.

„Człowiek jest jedynym zwierzęciem, które potrafi się nudzić. To wielki przywilej, to część ludzkiej godności. Czy widziałeś kiedyś znudzonego byka albo osła? One się nie nudzą. Nuda oznacza po prostu, że wybrałeś błędny sposób na życie. Skoro więc to do ciebie nie dotarło, to wspaniale- zrozumiałeś, że potrzebne będą pewne zmiany.” Tak pisał Osho. I czy nie ma racji? Czy Twoja nuda nie wynika właśnie z tego, że robisz coś, co Cię nudzi? Wydaje się, że to „masło maślane” ale spójrz na to z takiej perspektywy: Czy jeśli robiłbyś to, co kochasz to czy nudziłbyś się mniej? Gdybyś robił to, co naprawdę chcesz robić, nie odczuwałbyś znudzenia.

Przypuśćmy, że Twoją pasją jest granie na pianinie. Czy kiedykolwiek znudziłeś się uderzając w klawisze? Jeśli lubisz sklejać modele samolotów, czy robiłeś to kiedyś z przymusu? Czy za Twoją nudą w pracy nie kryje się zniechęcenie, bierność, apatia? Zadaj sobie pytanie: czy teraz nudząc się robiąc to, co robię osiągam sukces? Jeśli tak, to jakim kosztem? Czy jeśli zaryzykowałbym rzucenie nudnej roboty i zajęcie się tym, co kocham osiągnę sukces? Będę mniej (wcale) się nudzić? Wracając do Osho: „Jedynie osoba autentyczna nie odczuwa nudy. Osoby fałszywe są na nie skazane.”
Co więc robić, by się nie nudzić? Przypuśćmy, że na ten moment nie masz możliwości (choćbyś nie wiem jak się starał i bardzo chciał) zmiany tego, co robisz. A obecna praca nie sprawia Ci satysfakcji i nudzisz się w niej jak mops.

Wykorzystuj cudowną filozofię „Jak gdyby” prof. Hansa Vaihingera, który radzi, aby działać tak „jak gdybyś” był szczęśliwy. Pracuj więc tak „jak gdybyś’ był zachwycony swoją pracą a Twoje zainteresowanie nią stanie się faktem. Pomoże Ci to również przezwyciężyć zmęczenie, napięcie i wszelkie kłopoty.
Według mnie nie jest to zbyt dobre rozwiązanie ale w niektórych przypadkach działa bardzo skutecznie i warto je chociażby wypróbować.

Mówią, że nuda jest czasem szatana ale z drugiej może jednak warto czasem się ponudzić?

Ostatnio spotkałam się z taką teorią, że z nudy rodzi się intuicja, inspiracja i refleksja, że nuda jest ważnym elementem procesu dochodzenia do ważnych rozwiązań. Człowiek powinien wręcz się nudzić, by móc zobaczyć jasny kierunek, w którym chcemy zmierzać, wpaść na jakiś rewelacyjny pomysł na swój własny biznes czy przemyśleć swoje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenia.

Bez wątpienia dużo racji jest w tym, że nuda jest niemile widziana w pracy. Jest w opozycji do pracowitości mającej przynieść zysk i sukces. W naszym społeczeństwie ludzie po prostu już nie umieją się nudzić. Zabijają te bezcenne chwile ciszy elektroniczną stymulacją, czczymi pogaduszkami, bezwiednym surfowaniem po internecie.

Hm, ciężko wybrać co jest prawdą. Jak zawsze decyzja należy do Ciebie. To Ty przeżywasz swoje życie i tylko Ty decydujesz, jakie ono będzie, czy pełne znudzenia w nudnej pracy, czy pełne pasji przy robieniu tego, co uwielbiasz robić, czy też pełne radosnych chwil z odrobiną twórczej nudy.

A tak na marginesie podobno jedyna czynnością, która nigdy nie nudzi człowieka jest ponoć jedzenie:).

Ewelina Daniła- właścicielka firmy Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju.
www.artofbusiness.pl
www.bizneszdusza.blog.onet.pl
---

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju www.artofbusiness.pl www.bizneszdusza.blog.onet.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gadżety kluczem do efektywnej kampanii

Gadżety kluczem do efektywnej kampanii

Autorem artykułu jest Paweł Gąsowski


Odpowiednio dobrane gadżety reklamowe są niekiedy kluczem do celnej kampanii, pociągającej za sobą wzrosty sprzedaży i wysoką agregację kapitału. Dzięki nim, promocja reklamowa przestaje być jedynie mechanicznym bombardowaniem informacyjnym ludzkich oczu i uszu...

Odpowiednio dobrane gadżety reklamowe są niekiedy kluczem do celnej kampanii, pociągającej za sobą wzrosty sprzedaży i wysoką agregację kapitału. Dzięki nim, promocja reklamowa przestaje być jedynie mechanicznym bombardowaniem informacyjnym ludzkich oczu i uszu, które i tak pozostają ustawicznie zmęczone zbyt intensywnym natłokiem bezużytecznych informacji.

Koszulki reklamowe, kubki z logo naszej kampanii, galanteria biurowa, breloczki, smycze, maskotki... kreatywność twórców kampanii gadżetowych nie ma właściwie ograniczeń.

Problematycznym może jedynie być pytanie – jakie gadżety reklamowe są najbardziej odpowiednie do naszej kampanii? Na pytanie to nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Dość powiedzieć, że liczy się cała gama mierzalnych czynników począwszy na wieku grupy docelowej, a skończywszy na ograniczeniach finansowych naszej kampanii. W świecie marketingu liczy się jednak przede wszystkim czas i umiejętność szybkiego reagowania. Te wytyczne pozwalają na sprecyzowanie kilku wskazówek dotyczących doboru gadżetów promujących naszą markę.

Przede wszystkim powinniśmy brać pod uwagę mobilność gadżetu i jego szanse na stanie się ikoną kampanii. Wyposażając klientów w gadżety reklamowe pozwalamy naszym komunikatom reklamowym na przysłowiowe “trafienie pod strzechy”. Pozwalamy naszej kampanii, by kreowała się właściwie sama – jedynie dzięki interakcjom naszych klientów między sobą. Trafnie dobrane kampanie mogą doprowadzić do wykreowania swoistej mody na daną markę. A wiadomo doskonale, że marka modna, to marka o najwyższym potencjale.

---

Reklama w internecie - MaiPa.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl