niedziela, 18 września 2016

Jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy?

Jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy?


Autor: Grażyna Sielewicz


Różni ludzie, różne potrzeby - jak głosiła kiedyś pierwsza część hasła jednego z suplementów z witaminami. Również na strony internetowe możemy patrzeć jak na te witaminy - inne porcje dla całkowicie różnych osób.


Ważne okazuje się nie tylko dopasowanie strony internetowej do potrzeb prowadzonej działalności, ale i również do zapotrzebowania odbiorców. Dlatego właśnie strony, jakie pojawiają się dziś w wirtualnej sieci, dzielimy na kilka kategorii. Chcesz dowiedzieć się, która z nich będzie najbardziej pasować do Twojej firmy?

Wizytówka – propozycja dla minimalistów

Pierwszą z nich stanowi wizytówka. Ten minimalistyczny koncept składa się zazwyczaj z jednej tylko strony, a podajemy na niej informacje o firmie w telegraficznym skrócie. Znajdują się tu również dane kontaktowe. Jej prostota potrafi jednak irytować, użytkownik nie znajdując wystarczająco wielu informacji, prawdopodobnie wróci do wyszukiwarki i rozpocznie poszukiwania na nowo.

Wizerunkowa – współtworzy sukces marki

Czym charakteryzuje się i jak wygląda wizerunkowa strona www? Do jej zasadniczych funkcji należą dwie – informacyjna i sprzedażowa. Musi przyciągać wzrok – atrakcyjność wizualną strony bowiem ocenia się natychmiastowo, w ciągu 1/20 sekundy. Ten typ strony zwraca uwagę na mocne strony firmy oraz buduje świadomość marki w sposób przemyślany.

Zawarcie na niej funkcjonalności interaktywnych i elementów dynamicznych zwiększa jej użyteczność. Mogą to być slajdery, interaktywne wykresy i diagramy oraz schematy, a także opcja dynamicznego przewijania strony po kliknięciu przycisku w menu. W ten sposób wzbogaconą stronę łatwiej się zapamiętuje.

Strona wizerunkowa powinna być spójna tematycznie, „mówić” językiem odbiorców, składać się z co najmniej kilku podstron (lub kilku ekranów w przypadku strony przewijalnej tzw. onepage lub parallax), wyczerpywać temat. Ponadto pamiętajmy o częstej jej aktualizacji – a więc powinna zostać wyposażona w CMS – co zapewnia lepsze wyniki w wyszukiwarkach.

Sprzedażowa – generuje przychody i konwersje

Jednak wizerunek to nie wszystko. Niektóre strony internetowe sprzedają skuteczniej od innych, czyli powodują, że użytkownik częściej wykonuje pożądaną przez nas akcję. Jak tego dokonać? Posłużmy się często wykorzystywaną, a jednocześnie ciągle aktualną zasadą AIDA. Co ona oznacza? Stanowi akronim od kolejnych słów, które rozwijamy następująco: przyciągnięcie uwagi (attention), zainteresowanie (interest), rozbudzenie zapotrzebowania odbiorcy (desire) oraz przekonanie go do akcji (action). Niektórzy do AIDA dopisują jeszcze litery S i L, czyli satysfakcję i lojalność.

Strona sprzedażowa zatem ma za zadanie tak zaintrygować odbiorcę, aby już dłużej się nie wahał i zamówił produkt lub usługę. Ten typ strony zyskuje na popularności, ich przykładem mogą być sklepy internetowe oraz witryny internetowe typu landing page skoncentrowane na sprzedaży.

Strona sprzedażowa zazwyczaj posiada:

- prezentację produktu – najlepiej w formie video (np. animacji), która wyjaśni klientowi funkcjonowanie produktu i przedstawi w skrócie korzyści, jakie wynikają dla niego z zakupu;

- informację o dodatkowych oszczędnościach, promocjach – baner z wiadomością typu „Kup 3 w cenie 2”, „Tylko dziś rabat 50% z uwagi na dzień wiosny” stanowi skuteczną zachętę dla części klientów; podawanie powodu obniżki ceny zwiększa wiarygodność tego, że jest to rzeczywiście niepowtarzalna okazja;

- FAQ – zbiór pytań i odpowiedzi, dzięki czemu potencjalny klient otrzymuje wszelkie interesujące go informacje w formie ograniczonej do minimum;

- opcję zapisania się do newslettera, co zapewnia otrzymywanie cyklicznych informacji o danym temacie, produkcie lub usłudze, które z czasem wpłyną na decyzję części subskrybentów o zakupie;

- link do bloga firmy – to blog pokazuje, że osoba oferująca usługę jest również pasjonatem tego, co sama sprzedaje. Zamieszczenie w nim dodatkowych informacji o produkcie spowoduje, że czytelnicy zapoznają się z naszym komunikatem i podejmą decyzję, czy chcą dowiedzieć się o nim więcej lub od razu go zakupić twierdzą specjaliści z agencji świadczącej usługi marketingowe Scorise.

- referencje dotychczasowych klientów – dla wielu internautów niebagatelne znaczenie mają opinie na temat produktu. Więcej niż 6 na 10 kobiet kupujących w sieci buty i ubrania kieruje się opiniami na ich temat.

- wtyczki społecznościowe – dzięki nim użytkownik widzi, jak wielu ludzi zaufało danemu produktowi lub danej marce, a to stanowi społeczny dowód słuszności wpływający na naszą wiarygodność.

- widoczny formularz na stronie głównej – wypełnienie go powinno być banalnie proste i szybkie (im mniej pól, tym lepiej), najlepiej by pola do wprowadzenia informacji wyróżniały się kolorem od tych ze wskazówkami, jak je właściwie wypełnić. Wtedy minimalizuje to możliwość błędów, jak wynika z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Bazylejskim.

Landing page – zaprasza do zakupu

Landing pagejest stroną, na którą użytkownik zostaje przekierowywany najczęściej po kliknięciu w baner reklamowy lub w kreację przesłaną e-mailem. Jej zasadnicza cechę stanowi tzw. call to action. Witryna składa się zazwyczaj z jednej strony, to na niej powinien rozpocząć się proces zakupu, a więc m.in. pozostawienie danych kontaktowych, zarejestrowanie w serwisie czy powiadomienie o niej innych. Według badań Fireclick Index 2-3% osób, które na nią trafiają, podejmuje się chociaż jednego z tych działań.

Zapotrzebowanie na wyżej opisane typy stron wykazują zazwyczaj przedsiębiorstwa, które sprzedają swoje produkty lub usługi. O innych rodzajach stron internetowych – przeznaczonych zwłaszcza dla osób indywidualnych – przeczytasz w kolejnym artykule z serii.


Źródło danych (naszego autorstwa): http://www.mentora.pl/marketing/czy-twoja-strona-wystarczajaco-przykuwa-uwage-i-wzbudza-zainteresowanie-twoich-klientow

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobre praktyki mediowe, czyli od czego powinno się zacząć, aby plan mediowy był prawidłowo skonstruowany.

Dobre praktyki mediowe, czyli od czego powinno się zacząć, aby plan mediowy był prawidłowo skonstruowany.


Autor: Małgorzata Hampel


Myślimy o kampanii reklamowej dla naszego produktu czy marki, ale często nie wiemy jak się do tego zabrać. Przyda się więc kilka wskazówek ułatwiających to zadanie.


Będą to dla jednych prawdy oczywiste, dla innych kwestie warte zanotowania, a dla jeszcze innych coś podobnego do "odkrycia Ameryki".
Tak czy siak, przez kilkanaście lat pracy w mediach w korpo-sektorze FMCG pomagały mi z powodzeniem usystematyzować wiedzę marketingowo - mediową przed rozpoczęciem właściwego planowania kampanii mediowych i właśnie się nimi teraz z Wami podzielę.

Otóż...
pierwszym zadaniem jakie musimy wykonać, aby rzetelnie przygotować się do zaplanowania komunikacji mediowej, jest określenie zakresu funkcjonowania marki: jaka jest jej historia, aktualna pozycja na rynku, jak sobie radzi w swojej kategorii? Czy można ją określić jako lidera w swojej kategorii, czy tzw. followera? Jeśli jest liderem, to z jaką przewagą % do najbliższego konkurenta? Ilu jest aktywnych reklamowo graczy w kategorii?
Gdy to już wiemy, ustalamy z jakimi problemami marka się boryka, jakie są potencjalne możliwości jej rozwoju? Co stanowi jej mocne strony? To taki swoisty "rachunek sumienia" marki, który powinno się regularnie sporządzać, wszak rynek to środowisko dynamicznie się zmieniające z każdym kolejnym miesiącem.

Teraz przychodzi czas na zdefiniowanie konkurencji: musisz wiedzieć kto jest „wrogiem” oraz to, czy postępuje podobnie do Ciebie czy też może robi coś zupełnie innego? Posługując się badaniami monitoringu mediów z łatwością możemy się o tym przekonać. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że postępowanie w inny sposób niż konkurenci nie znaczy, że idziemy złą drogą! Często można osiągnąć ten sam cel na wiele sposobów, a różni je zasadniczo tylko koszt dotarcia do konsumenta.

Zdefiniuj grupę docelową: kto ma największy potencjał zakupowy, kto jest tzw. heavy userem naszego produktu/marki? Warto się również zastanowić, kto będzie najważniejszą częścią określonej grupy docelowej za kilka/kilkanaście lat? Należałoby poświęcić tym potencjalnie przyszłym konsumentom nieco uwagi już teraz, aby nie dojść do wniosku za jakiś czas, że nasza grupa docelowa się "zestarzała", a nasz produkt jest wobec tego błędnie pozycjonowany. Albo mówimy do ludzi, których już nie ma tam, gdzie według nas powinni się znajdować. Oba scenariusze są groźne z punktu widzenia inwestycji mediowych.

Określ rolę reklamy: co media mają „naprawić”, jaki problem marki mają rozwiązać? Co chcemy osiągnąć inwestując pieniądze w reklamę?
To istotna kwestia, warta dogłębnego przemyślenia, albowiem zakup mediów, jak powszechnie wiadomo, to dość kosztowna sprawa.

Zgromadź i wykorzystaj przy planowaniu doświadczenie z poprzednich kampanii reklamowych: co zadziałało, a co było błędem? Skoreluj wyniki sprzedażowe (i jeśli posiadasz koniecznie badania piramidy marki) z okresem, kiedy realizowane były wcześniejsze kampanie mediowe. Wyniki analizy mogą wiele wyjaśnić i postawić najbliższe działania reklamowe w całkiem nowym świetle.

Powodzenia!


Małgorzata Hampel

http://malgorzatahampel.blogspot.com/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

7 najczęściej popełnianych błędów w Email Marketingu

7 najczęściej popełnianych błędów w Email Marketingu.


Autor: Karol Świerz


Zobacz jakie są najczęściej popełniane błędy w email marketingu, które musisz unikać aby zbudować skuteczny system email marketingowy.


E-mail marketing jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży. Model ten umożliwia handlowcom i usługodawcom łatwo wysyłać oferty, promocje i ogłoszenia, jak również prowadzić nową działalność poprzez dotarcie do potencjalnych klientów a także do “podgrzewania atmosfery”.

Uruchomienie skutecznej kampanii e-mail marketingowej, wymaga umiejętności jest formą sztuki. Korzystanie z nieskutecznych technik marketingowych i strategii e-mail nie będzie po prostu nam przynosiło pożądanych rezultatów, ale może nawet zaszkodzić naszej marce.

Istnieje wiele elementów, które trzeba wykonać aby stworzyć świetną kampanię e-mail. Dwa podstawowe to OFERTA I WIADOMOŚĆ, które obejmują wszystko od tworzenia atrakcyjnych tytułów do nawoływania do akcji np. “zapisz się teraz”
Jednak posiadanie dobrego produktu lub usługi, skutecznej oferty, nie wystarczy do stworzenia skutecznej kampanii.

Inne kwestie takie jak:
-skuteczność stron lądowania (split testy)
-do kogo informacje są adresowane (targetowanie odbiorców)
-sposób dostarczenia informacji/produktu
-otwieralność e-maili (skuteczne tytuły, nagłówki)
są niezbędne w email marketingu.

Musisz, we właściwym czasie dotrzeć z właściwą wiadomością do właściwej osoby. Brzmi to trochę śmiesznie ale tak właśnie to działa.

Poniżej przedstawiam najczęściej popełniane błędy, których trzeba unikać aby stworzyć skuteczny system email marketingowy.

1. Niewłaściwi odbiorcy.

Rozwiązania e-mail marketingu ułatwiają wysyłanie wiadomości do wszystkich klientów w zaledwie kilku kliknięciach, ale wysyłanie tego samego e-maila do wszystkich jest nieskuteczną strategia. Upewnij się, że wysyłasz odpowiedni komunikat do właściwych odbiorców poprzez segmentację klientów. Osoba interesująca się łowieniem ryb, prawdopodobnie nie będzie zainteresowana informacjami nt. inwestowania na forexie. Poświęć czas na poznanie Twojego idealnego klienta a uzyskasz lepsze wyniki. Jest to kluczowe aby osiągnąć sukces w e-mail marketingu.

2. Kupowanie ogromnych baz e-mailowych.

Jest na rynku wiele ofert, gdzie sprzedawcy proponują nam za nie małą cenę, zakup bazy adresowej. Ktoś sobie pomyśli “Większa baza to więcej klientów i więcej zarobię”. Jest to prawdą pod warunkiem że posiadasz bazę osób zainteresowanych oferowanymi przez ciebie usługami i które wyraziły chęć otrzymywania od Ciebie wiadomości. Bazy oferowane np na allegro, są zazwyczaj nie aktywne (brak otwieralności maili) i nielegalnie zdobyte. Wysyłając do nich maile bez ich pozwolenia, możesz zostać posądzony o spam.

3. Brak szablonu kompatybilnego z urządzeniami mobilnymi.

Obecnie około 50% emaili jest otwierana na telefonach lub tabletach. Rzecz jasna, osoby nie posiadające szablonów “responsive”, tracą czytelników, klientów. Wysyłając wiadomość do czytelnika, musisz się liczyć z tym, że otworzy ją np na telefonie. Jeśli Twój mail odsyła czytelnika przykładowo do bloga, który ma “zwykły” szablon, to go stracisz, ponieważ zobaczy on rozsypany blog lub będzie zmuszony do powiększania/zmniejszania i przewijania strony na boki co szybko go zniechęci. Szablon responywny zapewni widoczność Twojego bloga taką jaka powinna być.
Ciekawe i tanie szablony oferuje themeforest

4. Brak możliwości wypisania się z listy.

Klienci muszą być w stanie zrezygnować z otrzymywania wiadomości od Ciebie w maksymalnie dwóch kliknięciach, bez konieczności wypisywania danych i logowania na konto. Jeśli utrudnisz odbiorcom wypisanie się, może to mieć tylko jeden skutek: będą narzekać i oznaczać wiadomości jako spam, lub blokować Cię jako nadawę.

Jeśli wielu odbiorców podejmie te działania, reputacja nadawcy zacznie się pogorszy, a twoje wiadomości będą dostarczane do spamu.

5. Brak analizy i testów.

Wiele osób pisze do swoich czytelników i dziwi się że Ci nie reagują. Powodem tego jest: brak statystyk. Musisz zbierać informacje o tym, co jest skuteczne i wywołuje reakcję subskrybenta. Testuj tematy, nagłówki, strony lądowania, typ wiadomości (tekst, wideo), czas wysyłki – wszystko. Jeszcze raz – TESTUJ.

6. Brak zaangażowania

Zdarzyło Ci się w jednym tygodniu wysłać kilka ciekawych wiadomości do czytelników a potem przez miesiąc o nich zapomnieć? Hmm to pierwszy krok do wymarcia twojej listy. Musisz stale podtrzymywać kontakt z użytkownikami i wchodzić w interakcję z nimi. Zapraszaj ich do komentowania i sam udzielaj się w dyskusji z nimi.

7. Nie powiększanie listy mailingowej.

Masz na swojej liście przykładowo 5 tysięcy adresów i uważasz ze to wystarczy? Niestety jesteś w błędzie. Musisz się liczyć z tym, że z czasem lista będzie tracić na wartości. Niektórzy klienci z czasem się wypiszą lub staną nieaktywni. Więc jeśli chcesz aby Twój biznes nie upadł, musisz stele zdobywać nowych klientów.


karolswierz.pl

Strategie Marketingowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama mobilna – wyznacz trasy w swoim mieście

Reklama mobilna – wyznacz trasy w swoim mieście


Autor: Gaja Lisiecka


Reklama mobilna jest jedną z bardziej ekstrawaganckich, powodujących różne opinie w społeczeństwie formą reklamy. Na szczęście nie zawsze i nie każda. Na pewno bardzo przykuwa uwagę samochód oklejony hasłem reklamowym, z jakimś rzucającym się w oczy logo czy zdjęciem.


Tego typu usługi są coraz częściej oferowane przez agencje reklamowe. Należy się jednak zastanowić na jest skuteczna reklama mobilna i co takiego ciekawego wnosi do naszego codziennego życia.

Reklama powinna wyróżniać się – kształtem, kolorem, formą, osobami lub postaciami, które w niej występują lub innymi czynnikami, które sprawiają, że wyróżnia się w tłumie. Przywykliśmy do reklam z numerami telefonów na samochodach, haseł i sloganów. Obecnie coraz częściej pojawiają się jednak reklamy emitowane na żywo, wydobywające się przez głośnik przymocowany do pojazdu, samochody, które nie służą niczemu innemu niż byciu reklamą, przewożeniu ogromnego baneru na swoim dachu. Takie rozwiązania są skuteczne pod jednym warunkiem – że nie zakłócają zanadto życia publicznego – pracy w bankach, szkołach, na uczelniach czy w bibliotekach. Firmy decydujące się na tego typu reklamę powinny uważać, by nie powstał efekt odwrotny do zamierzonego – wszyscy dosłownie toniemy w reklamach (radiowych i telewizyjnych) i dlatego należy uważać z tą ciekawą, ale niebezpieczną jej formą.

Jeśli decydujesz się na reklamę mobilną, zaplanuj sobie trasy, którymi pojazdy reklamowe będą się poruszały. Reklama mobilna to bardzo dobry sposób na rozgłoszenie całemu miastu o tym, co robisz, pod warunkiem, że jest to dla nich rzeczywiście istotne. W innym wypadku może być odebrane jako niepotrzebne, hałaśliwe (jeśli reklama zawiera elementy dźwiękowe) i powodujące przede wszystkim korki – należy pamiętać, że reklama mobilna nie jest wyłączona z praw ruchu drogowego i może dla kogoś stać się przyczyną spóźnienia do pracy, a to nie jest zapowiedź zbyt owocnej współpracy z potencjalnym klientem.

Dobrze będzie więc, jeśli wybierając reklamę mobilną, ustalisz również trasy, którymi ma się poruszać. Pamiętaj przy tym, aby nie były to ulice najbardziej zakorkowane w ciągu godzin szczytu, ponieważ twoja reklama zginie w natłoku innych pojazdów, a dodatkowo może być irytująca. Reklama mobilna powinna być – jak sama nazwa wskazuje – w ciągłym ruchu. Powinien móc ją zobaczyć każdy, kto aktualnie znajduje się na ulicy – a nie tylko wybrane osoby, którym reklama ta w jakiś sposób utrudnia życie.


Czy reklama mobilna jest dobrym pomysłem na promocję naszej marki? Pozostawiam tękwestię otwartą.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing relacji – skuteczna metoda budowania lojalności klientów

Marketing relacji – skuteczna metoda budowania lojalności klientów


Autor: Marcin Kwiatkowski


Marketing jest obszarem niezbędnym w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego wielkości i charakteru działalności. Poprzez działania marketingowe, firma ma realne możliwości rozwoju i promocji, dzięki czemu możliwe jest szybkie osiągnięcie przez nią sukcesu.


Jest to również niezwykle wartościowy sposób na komunikację oraz budowanie trwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentami. Jest to aspekt szczególnie istotny w jednej z jego licznych odmian, a mianowicie w marketingu relacji.

Marketing relacji - charakterystyka

Marketing relacji to nowoczesny sposób komunikowania przedsiębiorstwa z indywidualnym konsumentem. Za pomocą tej formy, firma przekazuje swoim klientom różnego rodzaju informacje dotyczące jej asortymentu bądź świadczonych usług. Celem marketingu relacji jest przede wszystkim nieustanny rozwój długoterminowej relacji pomiędzy obydwoma stronami, z której każda czerpie korzyści.

Ponadto, marketing relacji skupia się przede wszystkim na tworzeniu i podtrzymywaniu więzi z klientem. Jest to działanie zgodne z powszechnie znaną zasadą, iż dużo łatwiej i taniej jest utrzymać lojalność klienta niż zdobyć nowego. Dlatego też, szczególnie w tym kontekście, marketing relacji zyskuje współcześnie na znaczeniu. To właśnie w tym rodzaju marketingu, klient jest i pozostaje najważniejszy na każdym z poszczególnych jego etapów.

Idea marketingu relacji

Marketing relacji doskonalone wpasowuje się w popularną obecnie koncepcję orientacji rynkowej. Idea ta jest stosowana przede wszystkim przez firmy, którym zależy na ciągłym zdobywaniu nowych klientów i budowaniu z nimi długotrwałych relacji. Poprzez tak zdobytą konsumencką lojalność, przedsiębiorstwo skutecznie motywuje i zachęca swoich klientów do zakupu produktów i usług właśnie w danej, a nie konkurencyjnej firmie.

Zasadniczym celem marketingu partnerskiego jest bowiem osiągnięcie przez przedsiębiorstwo celów strategicznych, gdzie skuteczność osiągnięcia określonych celów jest uwarunkowana przez zbudowanie partnerskich relacji nie tylko z klientami, ale także strategicznymi kontrahentami biznesowymi.

Należy jednocześnie podkreślić, iż niezwykle istotne, w przypadku marketingu relacji, jest indywidualne podejście do każdego z klientów, i to zarówno przez sprzedającego, ekspedienta i doradcy. Każdy z nich musi wyczuć, czego dany klient oczekuje i w jaki sposób należy się z nimi komunikować. Co ważne, każdy z nich ma wyłącznie jeden moment, aby zyskać przychylność klienta. Jeśli trafi w jego rzeczywiste potrzeby, firma zyska nie tylko nowego klienta, ale również korzyści dodatkowe, w tym te finansowe i wizerunkowe.


Artykuł powstał przy współpracy z http://www.motivationdirect.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.