niedziela, 18 września 2016

Wszystko o 'sem' - konkretne informacje

Wszystko o 'sem' - konkretne informacje


Autor: Artur Wiktor


Wiele razy słyszałeś pojęcia takie jak SEM, SEO czy PPC? Dalej jednak do końca nie wiesz z czym tak naprawdę to się je i do czego służy? Dzisiejszy artykuł poświęcam na przybliżenie Ci wiadomości dotyczącej właśnie sfery marketingu internetowego


Powszechnie wiadomo, że Internet stał się świetnym źródłem na przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji. Dlaczegóż więc nie wykorzystać go w celach reklamowych? SEM, czyli Search Engine Marketing, to działania, które wiążą się z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach. Swoim zasięgiem obejmuje szereg czynności związanych na przykład z optymalizacją stron www, pozycjonowaniem czy również prowadzeniem kampanii linków. Twego typu zabiegi zbliżają właścicieli serwisów, stron internetowych czy blogów do wypromowania swojej działalności w sieci, wykorzystując do tego możliwości i funkcjonalność wyszukiwarek, stosując odpowiednie taktyki reklamowe. Wyszukiwarki internetowe są swojego rodzaju kanałami komunikacji, zapewniają dotarcie do klienta i dają szerokie spektrum. Mówiąc krótko, dzięki wsparciu SEM możemy zaciekawić internautów swoimi produktami i pozyskać potencjalnych klientów, którzy z chęcią będą korzystać z naszych usług w Internecie.

SEM obecnie jest jedną z najpowszechniejszych form dotarcia do klienta. Posiada szereg różnych narzędzi i metod, których wykorzystanie umożliwia dotarcie do jak najszerszego grona internautów i zaciekawienie ich posiadaną przez nas ofertą. Stosowany marketing w wyszukiwarkach określa się bardzo często za pomocą równania: SEM=SEO+PPC , gdzie SEO oznacza Search Engine Optimalization, a PPC Pay per Click.

SEO, czyli po prostu tak zwane pozycjonowanie za pomocą wyszukiwarek, jest procesem długotrwałym i wymaga nieustannego zaangażowania i wiedzy ze strony właściciela. Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty wyszukiwania i zwiększać ruch na swojej stronie bądź blogu, musimy uzbroić się w cierpliwość i na wyniki wszelkich akcji czekać nawet do kilku tygodni od pojawienia się nowej witryny. Właściciele muszą korzystać z takich zabiegów marketingowych by ich strona pojawiała się coraz wyżej w wynikach wyszukiwarek. Jednym z takich zabiegów jest na przykład korzystanie ze słów kluczowych. Dzięki temu mamy pewność, że dana fraza, coraz częściej powtarzana, ma szansę być wykorzystana przez internautów i wpisywana w wyszukiwarkę w celu znalezienia interesującego artykułu czy konkretnej tematyki.

Natomiast PPC , jak sama nazwa wskazuje, są to kampanie, które namawiają do korzystania z linków sponsorowanych pojawiających się na danych witrynach, związanych z określonymi frazami. Takiego rodzaju reklama wyświetla się najczęściej po prawej stronie wyników wyszukiwania lub jako link reklamowy. PPC stanowi bardzo elastyczne narzędzie gdyż umożliwia szybkie uruchomienie kampanii, a także, dzięki stosowaniu fraz kluczowych modeluje wysokość cen za kliknięcie. Korzystanie z linków sponsorowanych, to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Wyróżnia się bowiem wysoką trafnością i szybkością w dotarciu do zainteresowanych klientów, elastycznością, gdyż reklamodawca może dokonać zmian w prowadzonych kampaniach, których efekty są natychmiastowo widoczne, a także odznacza się dużą efektywnością, rozliczenie następuje wyłącznie po przejściu użytkownika na stronę internetową.

Warto korzystać z możliwości jakie daje SEM. Wszystko zależy jednak od środków jakie posiadamy, a także zaangażowania i chęci odniesienia sukcesu. Nic bowiem nie przychodzi w tempie natychmiastowym. Każdy biznes wymaga pielęgnacji, SEM jedynie ułatwia uzyskanie zadowalających efektów.

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz na moim blogu "Skuteczna Dźwignia Zarobkowa"


Uśmiechnij się :)

Zdj Artura

Baw się dobrze!

Pozdrawiam

Artur Wiktor

Skuteczna Dźwignia Zarobkowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Męska sprawa – ostatnia walka Pawła Nastuli

Męska sprawa – ostatnia walka Pawła Nastuli


Autor: Mild



6 grudnia 2014 roku Paweł Nastula, mistrz olimpijski, dwukrotny mistrz świata w judo stoczył swoją pożegnalną walkę.

Na gali KSW w Krakowie skrzyżował swoje rękawice z Mariuszem Pudzianowskim, okrzykniętym najsilniejszym człowiekiem świata. Była to ostatnia okazja dla kibiców, aby zobaczyć mistrza na zawodowym ringu i podziękować mu za godne reprezentowanie Polski oraz emocje jakich dostarczał sympatykom sztuk walki przez wszystkie lata swojej kariery.

29 Gala KSW cieszyła się z rekordowym zainteresowaniem – wszystkie bilety na Krakowską Arenę zostały wyprzedane, pobity został również rekord sprzedaży pay-per-view.

Promując ostatnie starcie mistrza przygotowano serię reklam i artykułów, które zostały opublikowane w popularnych mediach sportowych i ogólnoinformacyjnych. Zrealizowano również dwa ekskluzywne wywiady z Pawłem Nastulą oraz zajawki reklamujące walkę, które uzyskały ponad milion odsłon. Całość działań promocyjnych dopełniała dedykowana aplikacja konkursowa „Weekend z Mistrzem”, w której do wygrania był indywidualny trening pod okiem Pawła Nastuli połączony z noclegiem w Hotelu Marriott i kolacją z mistrzem.


Mild - oficjalny sponsor Pawła Nastuli

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Internetowe kampanie reklamowe. Co warto o nich wiedzieć?

Internetowe kampanie reklamowe. Co warto o nich wiedzieć?


Autor: Paweł Mazur


Internetowa kampania reklamowa jest szybkim, ale zarazem bardzo skutecznym sposobem na promocję danej firmy w sieci i nie idzie tu wyłącznie o posiadanie ciekawej i przyciągającej uwagę strony www...


Na całą kampanię reklamową w Internecie składa się szereg przemyślanych wcześniej i zaplanowanych działań. Dlatego już przed ich rozpoczęciem warto wszystko dokładnie przygotować.


Planowanie kampanii reklamowej należy rozpocząć od jasnego zdefiniowania swoich celów, np. czy zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży czy może jednak bardziej na rozpoznawalności naszej marki lub też oferowanego przez nas produktu. Przecież w konsekwencji i tak doprowadzi to do pierwszego.


Kiedy cele zostaną już jasno określone trzeba przygotować plan marketingowy, który stanowi zbiór wspomnianych już wcześniej – konkretnych, zaplanowanych działań niezbędnych do tego, aby nasza kampania odniosła pełen sukces. Mogą się one różnić pomiędzy sobą ze względu na zawartość elementów składowych, instrumentów marketingowych czy analizy oraz ilości zgromadzonych informacji.


Za przykład mogą posłużyć tu plany marketingowe dla produktów wprowadzonych już na rynek oraz dla zupełnie nowych. Te pierwsze posiadają mocniej rozbudowaną część analityczną.


Pamiętajmy, że Internet jest naprawdę wspaniałym narzędziem, które w znacznym stopniu umożliwia przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej. Jednak do czego i dlaczego właściwie potrzebna jest nam reklama w sieci?


Ogromna część marketingowców uważa, iż reklama internetowa jest najbardziej przydatna małym lub średnim przedsiębiorstwom. Dlaczego? Wielkie i rozpoznawalne marki, koncerny i firmy, o ugruntowanej pozycji nie muszą liczyć się tak bardzo z funduszami przeznaczonymi na działania promocyjne. Mogą więc pozwolić sobie na spoty w telewizji, reklamy w ogólnopolskiej prasie czy największych stacjach radiowych.


Najważniejsze jest to, aby poprzez użycie internetowej reklamy zachęcić potencjalnego klienta do korzystania z oferowanych usług, bądź też do zrobienia zakupów. Korzystanie z możliwości marketingu internetowego posiada wiele zalet. Dlaczego?


W zależności od naszych potrzeb oraz oczekiwań, mogą zostać one skierowane wyłącznie do wąskiej grupy odbiorców, ale również szerokiego grona potencjalnych klientów. Inną równie ważną zaletą prowadzenie kampanii reklamowych w internecie są dość niskie koszty jej przeprowadzenia. Dodatkowo możliwym jest osiągnięcie efektów, nawet o wiele większych niż oczekiwaliśmy w krótkim czasie.


Artykuł powstał przy współpracy z http://havasmedia.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kreatywne rozwiązania marketingowe

Kreatywne rozwiązania marketingowe


Autor: Jakub Nowak


Nawet najlepiej funkcjonująca i innowacyjna firma nie odniesie sukcesu, jeżeli o jej działalności nie dowie się odpowiednio duża grupa odbiorców.


Skuteczne zamanifestowanie swojej obecności na rynku to absolutna podstawa do osiągnięcia realnych korzyści finansowych i pozyskania wartościowych klientów, którzy trwale przywiążą się do marki. Aby osiągnąć pożądane efekty, należy skorzystać z kreatywnych rozwiązań marketingowych i wypromować firmę zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w Internecie.

Strony internetowe

Oczywiście podstawą działalności każdej nowoczesnej firmy jest strona internetowa – bez tego ani rusz. To właśnie pozycjonowanie oraz prowadzenie aktywnych kampanii reklamowych w sieci pozwala dotrzeć do największej liczby klientów. Firmowa witryna jest najważniejszą i najbardziej miarodajną wizytówką naszej działalności – większość klientów wyrabia sobie opinie o usługodawcy po wejściu na stronę główną. Jeżeli chcemy zainteresować potencjalnego Klienta, musimy zatroszczyć się nie tylko o stronę wizualną, ale także stworzyć atrakcyjną ofertę i zapełnić stronę wartościowymi artykułami i tekstami związanymi z branżą.

Ulotki

Jeżeli firma jest niewielka i działa jedynie lokalnie, najskuteczniejszym sposobem reklamy są ulotki roznoszone po domach. Oczywiście, aby ulotka reklamowa spełniła swoją funkcję, musi być przede wszystkim czytelna i atrakcyjna pod względem wizualnym. Często zdarza się, że klienci lekceważą przekaz marketingowy, zwłaszcza jeżeli są zewsząd bombardowani ulotkami, gazetami i innego typu drukami reklamowymi. Pamiętajmy jednak, że ulotka wyrzucona do kosza nie zawsze jest świadectwem braku zainteresowania – większość osób przegląda druki i zapamiętuje część rzeczy nań zawartych. Aby potencjalny Klient zanotował w pamięci jak największą liczbę szczegółów, bardzo ważna jest konstrukcja ulotki. Na każdym druku powinno znaleźć się kilka elementów: logo, nazwa firmy, dane kontaktowe oraz skrócony opis oferty. Zbyt duże nasycenie kolorów, wielość detali i krzykliwy design, na pewno nie ułatwią odbiorcy zadania. Pamiętajmy – mniej znaczy więcej.

Kubki reklamowe, smycze i długopisy

Smycze, długopisy, kalendarze, notesy – chyba każdy z nas lubi otrzymywać drobne upominki. Oczywiście wiąże się to z dodatkowymi kosztami i lekkim obciążeniem budżetu firmy, niemniej efekty są bardzo zadowalające. Po pierwsze budujemy pozytywne więzi z klientem i zatrzymujemy go przy sobie, po wtóre – organizujemy sobie darmową reklamę. Długopis z nazwą firmy czy notes z logo trafiają do powszechnego obiegu jako przedmioty użytkowe, a jednocześnie gadżety reklamowe. To naprawdę się opłaca.

Strona internetowa, ulotki, gratisy – to tylko niektóre rozwiązania marketingowe, które możemy wykorzystać w promocji naszej firmy. Istnieje wiele form reklamy i wszystko zależy od tego, jakimi środkami dysponujemy i ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na rozwój działalności. Reklama nie musi być droga, ważne aby trafiała w gusta odbiorców i poruszała istotne, z marketingowego punktu widzenia, treści.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy?

Jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa dla firmy?


Autor: Grażyna Sielewicz


Różni ludzie, różne potrzeby - jak głosiła kiedyś pierwsza część hasła jednego z suplementów z witaminami. Również na strony internetowe możemy patrzeć jak na te witaminy - inne porcje dla całkowicie różnych osób.


Ważne okazuje się nie tylko dopasowanie strony internetowej do potrzeb prowadzonej działalności, ale i również do zapotrzebowania odbiorców. Dlatego właśnie strony, jakie pojawiają się dziś w wirtualnej sieci, dzielimy na kilka kategorii. Chcesz dowiedzieć się, która z nich będzie najbardziej pasować do Twojej firmy?

Wizytówka – propozycja dla minimalistów

Pierwszą z nich stanowi wizytówka. Ten minimalistyczny koncept składa się zazwyczaj z jednej tylko strony, a podajemy na niej informacje o firmie w telegraficznym skrócie. Znajdują się tu również dane kontaktowe. Jej prostota potrafi jednak irytować, użytkownik nie znajdując wystarczająco wielu informacji, prawdopodobnie wróci do wyszukiwarki i rozpocznie poszukiwania na nowo.

Wizerunkowa – współtworzy sukces marki

Czym charakteryzuje się i jak wygląda wizerunkowa strona www? Do jej zasadniczych funkcji należą dwie – informacyjna i sprzedażowa. Musi przyciągać wzrok – atrakcyjność wizualną strony bowiem ocenia się natychmiastowo, w ciągu 1/20 sekundy. Ten typ strony zwraca uwagę na mocne strony firmy oraz buduje świadomość marki w sposób przemyślany.

Zawarcie na niej funkcjonalności interaktywnych i elementów dynamicznych zwiększa jej użyteczność. Mogą to być slajdery, interaktywne wykresy i diagramy oraz schematy, a także opcja dynamicznego przewijania strony po kliknięciu przycisku w menu. W ten sposób wzbogaconą stronę łatwiej się zapamiętuje.

Strona wizerunkowa powinna być spójna tematycznie, „mówić” językiem odbiorców, składać się z co najmniej kilku podstron (lub kilku ekranów w przypadku strony przewijalnej tzw. onepage lub parallax), wyczerpywać temat. Ponadto pamiętajmy o częstej jej aktualizacji – a więc powinna zostać wyposażona w CMS – co zapewnia lepsze wyniki w wyszukiwarkach.

Sprzedażowa – generuje przychody i konwersje

Jednak wizerunek to nie wszystko. Niektóre strony internetowe sprzedają skuteczniej od innych, czyli powodują, że użytkownik częściej wykonuje pożądaną przez nas akcję. Jak tego dokonać? Posłużmy się często wykorzystywaną, a jednocześnie ciągle aktualną zasadą AIDA. Co ona oznacza? Stanowi akronim od kolejnych słów, które rozwijamy następująco: przyciągnięcie uwagi (attention), zainteresowanie (interest), rozbudzenie zapotrzebowania odbiorcy (desire) oraz przekonanie go do akcji (action). Niektórzy do AIDA dopisują jeszcze litery S i L, czyli satysfakcję i lojalność.

Strona sprzedażowa zatem ma za zadanie tak zaintrygować odbiorcę, aby już dłużej się nie wahał i zamówił produkt lub usługę. Ten typ strony zyskuje na popularności, ich przykładem mogą być sklepy internetowe oraz witryny internetowe typu landing page skoncentrowane na sprzedaży.

Strona sprzedażowa zazwyczaj posiada:

- prezentację produktu – najlepiej w formie video (np. animacji), która wyjaśni klientowi funkcjonowanie produktu i przedstawi w skrócie korzyści, jakie wynikają dla niego z zakupu;

- informację o dodatkowych oszczędnościach, promocjach – baner z wiadomością typu „Kup 3 w cenie 2”, „Tylko dziś rabat 50% z uwagi na dzień wiosny” stanowi skuteczną zachętę dla części klientów; podawanie powodu obniżki ceny zwiększa wiarygodność tego, że jest to rzeczywiście niepowtarzalna okazja;

- FAQ – zbiór pytań i odpowiedzi, dzięki czemu potencjalny klient otrzymuje wszelkie interesujące go informacje w formie ograniczonej do minimum;

- opcję zapisania się do newslettera, co zapewnia otrzymywanie cyklicznych informacji o danym temacie, produkcie lub usłudze, które z czasem wpłyną na decyzję części subskrybentów o zakupie;

- link do bloga firmy – to blog pokazuje, że osoba oferująca usługę jest również pasjonatem tego, co sama sprzedaje. Zamieszczenie w nim dodatkowych informacji o produkcie spowoduje, że czytelnicy zapoznają się z naszym komunikatem i podejmą decyzję, czy chcą dowiedzieć się o nim więcej lub od razu go zakupić twierdzą specjaliści z agencji świadczącej usługi marketingowe Scorise.

- referencje dotychczasowych klientów – dla wielu internautów niebagatelne znaczenie mają opinie na temat produktu. Więcej niż 6 na 10 kobiet kupujących w sieci buty i ubrania kieruje się opiniami na ich temat.

- wtyczki społecznościowe – dzięki nim użytkownik widzi, jak wielu ludzi zaufało danemu produktowi lub danej marce, a to stanowi społeczny dowód słuszności wpływający na naszą wiarygodność.

- widoczny formularz na stronie głównej – wypełnienie go powinno być banalnie proste i szybkie (im mniej pól, tym lepiej), najlepiej by pola do wprowadzenia informacji wyróżniały się kolorem od tych ze wskazówkami, jak je właściwie wypełnić. Wtedy minimalizuje to możliwość błędów, jak wynika z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Bazylejskim.

Landing page – zaprasza do zakupu

Landing pagejest stroną, na którą użytkownik zostaje przekierowywany najczęściej po kliknięciu w baner reklamowy lub w kreację przesłaną e-mailem. Jej zasadnicza cechę stanowi tzw. call to action. Witryna składa się zazwyczaj z jednej strony, to na niej powinien rozpocząć się proces zakupu, a więc m.in. pozostawienie danych kontaktowych, zarejestrowanie w serwisie czy powiadomienie o niej innych. Według badań Fireclick Index 2-3% osób, które na nią trafiają, podejmuje się chociaż jednego z tych działań.

Zapotrzebowanie na wyżej opisane typy stron wykazują zazwyczaj przedsiębiorstwa, które sprzedają swoje produkty lub usługi. O innych rodzajach stron internetowych – przeznaczonych zwłaszcza dla osób indywidualnych – przeczytasz w kolejnym artykule z serii.


Źródło danych (naszego autorstwa): http://www.mentora.pl/marketing/czy-twoja-strona-wystarczajaco-przykuwa-uwage-i-wzbudza-zainteresowanie-twoich-klientow

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.