Internetowe kampanie reklamowe. Co warto o nich wiedzieć?
Autor: Paweł Mazur
Internetowa kampania reklamowa jest szybkim, ale zarazem bardzo skutecznym sposobem na promocję danej firmy w sieci i nie idzie tu wyłącznie o posiadanie ciekawej i przyciągającej uwagę strony www...
Na całą kampanię reklamową w Internecie składa się szereg przemyślanych wcześniej i zaplanowanych działań. Dlatego już przed ich rozpoczęciem warto wszystko dokładnie przygotować.
Planowanie kampanii reklamowej należy rozpocząć od jasnego zdefiniowania swoich celów, np. czy zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży czy może jednak bardziej na rozpoznawalności naszej marki lub też oferowanego przez nas produktu. Przecież w konsekwencji i tak doprowadzi to do pierwszego.
Kiedy cele zostaną już jasno określone trzeba przygotować plan marketingowy, który stanowi zbiór wspomnianych już wcześniej – konkretnych, zaplanowanych działań niezbędnych do tego, aby nasza kampania odniosła pełen sukces. Mogą się one różnić pomiędzy sobą ze względu na zawartość elementów składowych, instrumentów marketingowych czy analizy oraz ilości zgromadzonych informacji.
Za przykład mogą posłużyć tu plany marketingowe dla produktów wprowadzonych już na rynek oraz dla zupełnie nowych. Te pierwsze posiadają mocniej rozbudowaną część analityczną.
Pamiętajmy, że Internet jest naprawdę wspaniałym narzędziem, które w znacznym stopniu umożliwia przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej. Jednak do czego i dlaczego właściwie potrzebna jest nam reklama w sieci?
Ogromna część marketingowców uważa, iż reklama internetowa jest najbardziej przydatna małym lub średnim przedsiębiorstwom. Dlaczego? Wielkie i rozpoznawalne marki, koncerny i firmy, o ugruntowanej pozycji nie muszą liczyć się tak bardzo z funduszami przeznaczonymi na działania promocyjne. Mogą więc pozwolić sobie na spoty w telewizji, reklamy w ogólnopolskiej prasie czy największych stacjach radiowych.
Najważniejsze jest to, aby poprzez użycie internetowej reklamy zachęcić potencjalnego klienta do korzystania z oferowanych usług, bądź też do zrobienia zakupów. Korzystanie z możliwości marketingu internetowego posiada wiele zalet. Dlaczego?
W zależności od naszych potrzeb oraz oczekiwań, mogą zostać one skierowane wyłącznie do wąskiej grupy odbiorców, ale również szerokiego grona potencjalnych klientów. Inną równie ważną zaletą prowadzenie kampanii reklamowych w internecie są dość niskie koszty jej przeprowadzenia. Dodatkowo możliwym jest osiągnięcie efektów, nawet o wiele większych niż oczekiwaliśmy w krótkim czasie.
Artykuł powstał przy współpracy z http://havasmedia.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Super! Bardzo ciekawy temat! :)
OdpowiedzUsuńW artykule same fakty, a ja i tak zawsze podkreślam wartość materiałów reklamowych fizycznych, zajmuje mnie głównie druk opakowań reklamowych i wiem jaki efekty wywołuje dobrze przeprowadzona kampania na wszystkich płaszczyznach
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o wsparcie kampanii marketingowych i zwiększenie sprzedaży to tutaj pomocne są tego typu oprogramowania https://craftware.pl/ . W każdej firmie która myśli o stałym rozwoju można znaleźć tego typu rozwiązanie
OdpowiedzUsuńSkoro juz tak się dzieje, to ja zastanawiam sie nad tym czy wiecie może coś o takich rozwiązaniach jak opisane tutaj https://push-ad.com/pl/blog/jak-planowac-nowoczesne-kampanie/ notyfikacje push, które pozwalają na zwiekszenie i to podobno spore sprzedaży w sklepie internetowym. Co o tym sądzicie?
OdpowiedzUsuń