poniedziałek, 28 stycznia 2019

What a good IT project manager remembers about?

What a good IT project manager remembers about?


Autor: Ania Wilczak


The principle of communication in project management is simple. A good communication contributes to the success of the project, and a bad one – to its failure.


However, it is not that the more communication the better. Too extensive communication can lead to chaos. So, how to find the happy medium and be a good project manager?

Communication in project management – why does it matter?

It is said (Project Management Institution) that 20% of projects end up with failure because of inefficient communication. For that reason, project managers should spend as many as 90% of their time communicating. Why is it that important? Well, a good communication in project management is an essential condition for the commencement, maintenance and positive completion of every undertaking. Long story short, a good communication transforms into the finalization of the project on time and under the planned budget.

How to be a good IT project manager?

If you work as an IT project manager, you have to face work with a diversified team. It consists of programmers, graphic designers, copywriters, SEO specialists, as well as clients with a differentiated level of technological knowledge. An IT project manager, like any other PM, must remember that people whose work is coordinated must get a clear communication about:

  • project goals/vision,
  • the responsibility of each team member,
  • client’s expectations regarding every aspect of work on the project,
  • feedback,
  • regular project status.

Remember that a good IT project manager is always present and extremely involved. He or she understands both the client's needs as well as the constraints and needs of the team. Also, such person is a kind of psychologist who recognizes feelings that can be key drivers that affect the performance of the project. To summarize, you can identify a good PM by making all team members work as seamless and comfortable as possible.

Communication in project management – 3 tips for an IT project manager

Carrying out any project, remember to:

  • Listen, listen, and listen again. Communication is not only about talking. As you need to understand the needs, doubts, limitations and even frustrations of each side of the team you create, you must be open to observe, listen, and then draw conclusions.
  • Manage the information you get. Project management is about gaining information, but you do not have to share all of it with the world. You should know what information you can pass on, what information you should convert before passing on, and finally, what information you need to keep for yourself.
  • Take care of relationships in the team. To communicate effectively in a team, mutual trust and respect are necessary. A good IT project manager wants to build such a work environment. For this reason, he or she cares for relationships in a team and at the same time builds his or her position as a leader.

Read also: communication in project management

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kodowanie mailingu i nie tylko, czyli 3 zasady dobrego e-mail marketingu

Kodowanie mailingu i nie tylko, czyli 3 zasady dobrego e-mail marketingu


Autor: Ania Wilczak


Mailing to potężne narzędzie marketingu internetowego. Jednak aby był skuteczny, musi być tworzony z zachowaniem określonych standardów i zasad.


Kodowanie mailingu, personalizacja odbiorców czy dbałość o higienę bazy – zobacz, na co zwrócić uwagę, projektując mailing!

Kodowanie mailingu – o czym pamiętać?

Aby adresaci mogli zapoznać się z twoją reklamą, kod wiadomości musi być kompatybilny z poszczególnymi aplikacjami pocztowymi, do których trafi twoja wysyłka. Kodowanie mailingu musi uwzględniać więc na przykład poniższe niuanse:

  • szerokość szablonu wynoszącą 600px (mailing wyświetli się poprawnie na urządzeniach o różnych rozdzielczościach),
  • używanie przestrzeni barw HEX lub RGB (inne przestrzenie często są nieobsługiwane przez wiele aplikacji pocztowych),
  • ryzyko, że animowane gify nie zostaną wyświetlone w większości programów pocztowych (w związku z tym warto z ostatniej klatki animacji uczynić także pierwszą),
  • kodowanie mailingu z uwzględnieniem tekstów alternatywnych dla obrazków, tzw. (w przeciwnym wypadku grafiki twojej wiadomości mogą nie zostać odczytane przez aplikacje pocztowe),
  • inne.

Zainteresuj, ale nie traf do SPAMU!

Dobry mailing wzbudza ciekawość odbiorców, zachęcając ich do otwarcia wiadomości, a w idealnym modelu także do kliknięcia w CTA i w końcu – na przykład do dokonania transakcji w twoim sklepie internetowym. Jak zaprojektować chwytliwy mailing, który popchnie adresatów do działania?

Stosuj kontrowersyjne tematy wiadomości lub tematy zawierające element pilności, np. Zniżka jest ważna tylko do jutra!

Personalizuj komunikat. Możesz imiennie zwrócić się do adresata, ale wiadomość spersonalizujesz także np. poprzez stwierdzenia typu: Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy! To szczególnie ważne w przypadku tytułu e-maila, bo wpływa na to, czy adresat kliknie w wiadomość czy nie.

Pamiętaj o stosowaniu w treści wezwań do działania, tzw. CTA (call to action). Są to zachęty typu: Dowiedz się więcej! Kliknij, aby poznać ofertę!

Pamiętaj, że jeżeli stosowane przez ciebie CTA będą zbyt nachalne (np. Kup teraz!), tytuł napisany będzie wielkimi literami, w treści użyjesz zbyt wielu znaków interpunkcyjnych czy grafik, a fragmenty tekstu będą agresywnie czerwone, niebieskie lub zielone – możesz zostać uznany za spamera, a twój mailing nigdy nie trafi do odbiorców.

Dbaj o higienę bazy i jakość odbiorców

Regularnie dbaj o bazę swoich odbiorców. Jest to ważne, ponieważ słabej jakości lista adresatów zmniejsza wskaźnik dostarczalności mailingu. Jak dbać o higienę bazy?

Nigdy nie kupuj bazy odbiorców. Możesz przez to wpaść w pułapkę tzw. spamtrapów, co może skutkować całkowitym zablokowaniem twoich wysyłek przez programy pocztowe.

Odbiorców, którzy nie otwierają twoich e-maili lub oznaczają je jako spam, możesz spróbować zaktywizować, a jeśli okaże się to bezskuteczne, po prostu usuń ich z bazy. Tacy odbiorcy nie są ci potrzebni, a jedynie obniżają współczynnik dostarczalności mailingu.

Wysyłaj mailing adekwatny do zachowania odbiorcy. Co to oznacza? Na podstawie kodów trackingowych możesz na przykład ustalić, że wiadomość zostanie wysłana do odbiorcy dopiero po wykonaniu przez niego określonej czynności na stronie internetowej, np. zaraz po porzuceniu koszyka. Wiedząc, na jakim etapie zakupu znalazł się twój odbiorca, masz większą szansę na skierowanie do niego trafnego komunikatu, który odpowie na potrzeby adresata.

Powyższe zasady to tylko niektóre z dobrych praktyk tworzenia e-maili reklamowych. Więcej wskazówek znajdziesz na stronach internetowych platform oferujących wysyłkę lub kodowanie mailingu.


Sprawdź również: cut PSD to HTML

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Coraz więcej graczy na rynku zamawiania jedzenia online

Coraz więcej graczy na rynku zamawiania jedzenia online


Autor: Zbigniew Drozdz


Polscy internauci coraz chętniej decydują się na zamawianie jedzenia online. Według danych udostępnianych przez Puls Biznesu wartość tego rynku to około 600 milionów złotych rocznie. Nie dziwi więc fakt, że pojawia się coraz więcej firm oferujących systemy zamówień jedzenia online.


Dwaj królowie, czyli portale

Zdecydowaną większość obrotów na rynku zamówień jedzenia online generują dwaj najwięksi gracze, jakimi są portale: pyszne.pl i pizzaportal.pl. Swoją popularność zawdzięczają one nie tylko wysokim inwestycjom w reklamę, ale też niezwykle szeroką ofertą. Zrzeszają one bowiem tysiące restauracji z różnych miast, które swoim Klientom oferują sprzedaż jedzenia z dowozem. Dzięki temu każdy internauta jest w stanie znaleźć restaurację, która będzie w stanie dostarczyć posiłek na wskazany przez niego adres.

W ostatnim czasie biznesmeni prowadzący własne restauracje postanowili nieco uniezależnić się od portali. Wykorzystały to firmy tworzący specjalne oprogramowanie do zamawiania jedzenia za pośrednictwem strony internetowej.

Własne systemy zamówień jedzenia

W efekcie na rynku działa obecnie kilka firm oferujących autorskie rozwiązania pozwalające na uruchomienie systemu zamówień za pośrednictwem strony internetowej dowolnej restauracji. Prym wiodą tutaj dwie firmy o najdłuższym stażu: upmenu.pl oraz restaumatic.com. Dołączyć do nich regularnie próbują jednak kolejne startupy takie jak: MojeGastro.pl, xgg.pl czy topmenu.pl, które chcąc rywalizować z bardziej doświadczoną konkurencją swoje usługi oferują na naprawdę korzystnych warunkach.

Restauratorzy chętnie korzystają z tego typu systemów, co z kolei przekłada się na dynamiczny rozwój oprogramowania tworzonego przez wspomniane firmy. Producenci za sprawą wysokiej konkurencji zmuszeni są bowiem do szybkiego rozwoju swoich rozwiązań. Obecnie korzystając z tego typu systemów można nie tylko pozwolić na składanie zamówienia jedzenia online. Restauratorzy śmiało uruchamiać mogą rożnego rodzaju promocje, systemy lojalnościowe, wysyłkę kampanii e-mail marketingowych czy sms. Możliwości są ogromne, nie dziwi więc fakt, że na każdej już niemal stronie restauracji znaleźć można tego typu system. O ile oczywiście oferuje ona jedzenie na dowóz.

Na rynku z pewnością utrzymają się tylko najlepsi gracze. A warto o to walczyć, bowiem w ciągu kilku najbliższych lat powinien on jeszcze urosnąć.


Zbigniew Dróżdż,

Restaumatic.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Work with PSD files? Check out 5 web design trends you should know in 2018

Work with PSD files? Check out 5 web design trends you should know in 2018


Autor: Ania Wilczak


If you work with Photoshop creating beautiful websites for your clients, you should know what to add to your designs to be cutting-edge. Check out how to convert PSD to HTML in 2018 to wow your customers.


Playful animations, GIFs, and cinemagraphs

Web animations are simply about making communication appealing and easier to understand. Animations serve both information, and a dynamic content. If you work with Photoshop, in 2018, you will have to figure out how to convert PSD to HTML a bit differently. Why? Well, it is because you will hear a lot of buzz about:

  • Micro-interactions, which are tiny animations that help users perform better on your page. These little design features can make your website fun, effective, user-friendly, and human.
  • Animated logotypes and brand systems.
  • GIFs and SVGs presenting ideas and processes. You can add them, for example, to your newsletters to make the communication more intelligent and engaging.
  • Cinemagraphs that are coming back this year to websites, social media campaigns, and applications.

Responsive logos

In 2017, the usage of mobile overtook the desktop one. For that reason, in 2018, you will cut PSD files for a mobile audience the most. So, focus on creating your design more intuitive (micro-interactions, gestures), and your users’ experience more sophisticated. In 2018, to respect the mobile first rule, the logical step will be for brands to simplify their logos, to the signatures, so that they look good on mobile devices.

Photoshop subtle gradients + adventurous colors

Flat design becomes passé, but not completely. In 2018, it will survive under a slightly refreshed character. It will be enlivened by gradients and shadows. Do not worry – they will be dynamic gradients of subtler transitions. Fashionable will also be a new Photoshop color palette, inspired by the style of the 80's and 90's.

Creative layouts

Not only web designers, but also customers are becoming bolder when it comes to the layout of websites. In 2018, you will convert PSD to HTML designing more asymmetrical and creative layouts. And vice versa – there will be less and less schematic solutions with symmetrical columns and boxes.

Bold typography

There are some ever-green rules for typography. One of them says that no serif typefaces are used in digital. Otherwise, even if you've already used a serif font, you should not combine it with another serif. In 2018, the immortal rules of typography will be broken. Of course, well-designed fonts, like Helvetica, will still remain fashionable, but designers will opt more for using:

  • serif fonts often,
  • artistic effects,
  • extra-large font sizes,
  • huge headlines.

This courage is possible mainly thanks to the fact that device resolutions are getting sharper and legible.


Check how to convert psd to html

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak i gdzie znaleźć idealny szablon WordPress?

Jak i gdzie znaleźć idealny szablon WordPress?


Autor: Ania Wilczak


Szablon WordPress (a tak naprawdę motyw WordPress) to nic innego jak wygląd twojej strony internetowej. WordPress oferuje dziesiątki tysięcy motywów do wyboru, a każdy z nich może wzbogacić twoją witrynę o inne funkcjonalności.


Zobacz, jak i gdzie znaleźć motyw idealny dla twojej strony www.

Szablon WordPress czy motyw?

Na początku warto przypomnieć o różnicy między motywami i szablonami WordPress (inaczej zwanymi templatkami WordPressa). Mimo iż większość społeczności WP traktuje je synonimicznie, warto wiedzieć, że:

motyw WordPress, inaczej zwany tematem lub szatą graficzną, określa wygląd twojej strony, jest niejako jej front-endem,

szablon WordPress, inaczej zwany templatką lub szablonem zawartości, to plik składowy motywu. Np. dany motyw może zawierać w sobie opcję szablonu Landing Page.

Jak i gdzie znaleźć motyw WordPress

Aby mieć pewność, że wybrany motyw jest idealnym dla twojej strony, przed jego wyborem przeanalizuj poniższe 3 aspekty:

Jaki wygląd strony chcesz uzyskać? Czy projekt będzie pasował do planowanych przez ciebie treści? Czy nawigacja jest dobrze przemyślana i strona będzie łatwa w użyciu? Czy motyw przewiduje odpowiednie długości wierszy i odpowiednio duże światła między nimi? Czy zasoby, które posiadasz, np. fotografie, będą dobrze prezentowały się akurat w tym motywie? Czy motyw przewiduje różne hierarchie nagłówków?

Jakich funkcjonalności oczekujesz? Np. czy strona ma opcję wielojęzyczności? Pamiętaj jednak, że im więcej funkcjonalności na stronie, tym częstsza potrzeba ich aktualizacji. Wiele opcji to także ryzyko częstych problemów wynikających z ich niepoprawnego działania.

Czy motyw jest dobrze zbudowany technicznie? Czy zapewnia responsywność twojej strony internetowej? Czy jest wydajny, a strona ładuje się szybko? Czy jest przyjazny późniejszemu pozycjonowaniu strony pod kątem SEO? Czy kod jest jakościowy i np. pozbawiony luk?

Motyw darmowy czy płatny?

Wybierając motyw dla witryny, zadaj sobie pytanie, czy potrzeby i wielkość twojej strony wymagają zakupu motywu płatnego (ich ceny w większości nie przekraczają 100 dolarów), czy może wystarczy ci korzystanie z opcji darmowych. Zaletą płatnych motywów jest przede wszystkim to, że są w najwyższym stopniu dopracowane technicznie. Oprócz wysokiej jakości twórcy płatnych motywów zazwyczaj zapewniają swoim klientom także stały support, regularne aktualizacje motywu czy instrukcję jego obsługi i opis wszystkich funkcjonalności. Płatny motyw to także szansa na oryginalny wygląd twojej strony.

Gdzie szukać motywów WordPressa?

Płatne motywy znajdziesz na stronach typu themeforest.net czy templatemonster.com. Rozwiązań darmowych szukaj natomiast:

  • w oficjalnym repozytorium WordPressa, które dostępne jest z poziomu twojego kokpitu lub na stronie pl.wordpress.org/themes/,
  • na stronach z darmowymi motywami, np. fabthemes.com.

Kompleksowym źródłem tematów jest także bestofthemes.com. Strona zbiera różne motywy (zarówno płatne, jak i darmowe), które dedykowane są różnym platformom (nie tylko WordPressowi, ale także np. Drupalowi czy Joomli!).

O tym pamiętaj podczas poszukiwań

Przeszukuj Internet nie tylko wpisując w wyszukiwarkę frazy takie jak: motywy WordPress, darmowe motywy WordPress etc. Pamiętaj także o formalnie niepoprawnych, ale będących w powszechnym użyciu, frazach: szablon WordPress, darmowe templatki WordPress etc.

Wpadł ci w oko motyw innej strony internetowej?

Jeśli przeglądając Internet wpadł ci w oko wygląd jakiejś strony internetowej, jej motyw możesz sprawdzić pod adresem satoristudio.net/what-wordpress-theme/.


Zobacz, jak zainstalować szablon WordPress

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.