poniedziałek, 28 stycznia 2019

Coraz więcej graczy na rynku zamawiania jedzenia online

Coraz więcej graczy na rynku zamawiania jedzenia online


Autor: Zbigniew Drozdz


Polscy internauci coraz chętniej decydują się na zamawianie jedzenia online. Według danych udostępnianych przez Puls Biznesu wartość tego rynku to około 600 milionów złotych rocznie. Nie dziwi więc fakt, że pojawia się coraz więcej firm oferujących systemy zamówień jedzenia online.


Dwaj królowie, czyli portale

Zdecydowaną większość obrotów na rynku zamówień jedzenia online generują dwaj najwięksi gracze, jakimi są portale: pyszne.pl i pizzaportal.pl. Swoją popularność zawdzięczają one nie tylko wysokim inwestycjom w reklamę, ale też niezwykle szeroką ofertą. Zrzeszają one bowiem tysiące restauracji z różnych miast, które swoim Klientom oferują sprzedaż jedzenia z dowozem. Dzięki temu każdy internauta jest w stanie znaleźć restaurację, która będzie w stanie dostarczyć posiłek na wskazany przez niego adres.

W ostatnim czasie biznesmeni prowadzący własne restauracje postanowili nieco uniezależnić się od portali. Wykorzystały to firmy tworzący specjalne oprogramowanie do zamawiania jedzenia za pośrednictwem strony internetowej.

Własne systemy zamówień jedzenia

W efekcie na rynku działa obecnie kilka firm oferujących autorskie rozwiązania pozwalające na uruchomienie systemu zamówień za pośrednictwem strony internetowej dowolnej restauracji. Prym wiodą tutaj dwie firmy o najdłuższym stażu: upmenu.pl oraz restaumatic.com. Dołączyć do nich regularnie próbują jednak kolejne startupy takie jak: MojeGastro.pl, xgg.pl czy topmenu.pl, które chcąc rywalizować z bardziej doświadczoną konkurencją swoje usługi oferują na naprawdę korzystnych warunkach.

Restauratorzy chętnie korzystają z tego typu systemów, co z kolei przekłada się na dynamiczny rozwój oprogramowania tworzonego przez wspomniane firmy. Producenci za sprawą wysokiej konkurencji zmuszeni są bowiem do szybkiego rozwoju swoich rozwiązań. Obecnie korzystając z tego typu systemów można nie tylko pozwolić na składanie zamówienia jedzenia online. Restauratorzy śmiało uruchamiać mogą rożnego rodzaju promocje, systemy lojalnościowe, wysyłkę kampanii e-mail marketingowych czy sms. Możliwości są ogromne, nie dziwi więc fakt, że na każdej już niemal stronie restauracji znaleźć można tego typu system. O ile oczywiście oferuje ona jedzenie na dowóz.

Na rynku z pewnością utrzymają się tylko najlepsi gracze. A warto o to walczyć, bowiem w ciągu kilku najbliższych lat powinien on jeszcze urosnąć.


Zbigniew Dróżdż,

Restaumatic.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Myślę, że system zamawiania jedzenia na własnej stronie jest dobry, ale i tak najwięcej zamówień przychodzić będzie z pyszne albo pizzaportal. Są to obecnie dwa największe portale, które ciężko będzie wygryźć z branży. Ogólnie polski rynek e-grocery jest jeszcze na słabym poziomie, ale myślę, że w skali najbliższych lat powinno się to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń