wtorek, 13 października 2015

E-marketing i komunikacja z klientem

E-marketing i komunikacja z klientem


Autor: seo-webmaster


Niekonwencjonalne formy promocji są coraz częściej wykorzystywane w polskim e-marketingu i reklamie. Taka sytuacja ma miejsce dzięki nieustannemu rozwojowi i popularyzacji internetu. Także rynek promocji nie stoi w miejscu i stara się wykorzystywać nowoczesne sposoby komunikacji.


Obok treści emitowanych na zlecenie firm przez masowe media jak prasa, radio i telewizja, coraz chętniej wykorzystywane są bezpośrednie formy dotarcia do odbiorcy za pośrednictwem sieci internetowej. Działy marketingowe w celu zwiększenia skuteczności prowadzonych działań, coraz częściej różnicują instrumenty marketingowe, uzupełniając je o formy promocji i dystrybucji informacji w sieci. Kompozycja różnych sposobów komunikacji z odbiorcą niewątpliwie zwiększa skuteczność i siłę oddziaływania na odbiorcę. Internet oraz jego właściwości sprawiają, że klienci zmieniają swoje zachowania. Dlatego kanał dystrybucji i forma reklamy oraz promocji ulega modyfikacji. Obserwuje się coraz większy udział internetowego marketingu bezpośredniego, który wymaga indywidualizacji zarówno promocji jak i relacji z klientem. Obecne zachowania i oczekiwania klientów powodują, że marketing wykorzystuje łączenie komunikacji masowej przez prasę, radio i telewizję wraz z instrumentami komunikacji bezpośredniej przy wykorzystaniu internetu.

Chcąc wykorzystać bezpośredni metody kontaktu z klientem, mamy do dyspozycji wiele możliwości, np:
- wysyłki folderów, katalogów pocztą,
- prowadzenie telemarketingu,
- telefonia komórkową i usługi SMS,
- internet a w nim usługi; www (social media, blogi, fora), e-mail, komunikatory etc.

Zwłaszcza ostatnie medium - internet, stwarza ogromne możliwości w kontaktach bezpośrednich z klientem. Dzięki szybkości dystrybucji informacji oraz interaktywności - dwukierunkowości wymiany danych jest to doskonała platforma do indywidualizacji przekazu marketingowego i bezpośredniej komunikacji marketingowej z klientem. Interaktywność dodatkowo ma także zastosowanie w prowadzeniu marketingu szeptanego oraz marketingu i reklamy wirusowej. Oba te instrumenty korzystają z odbiorcy przekazu marketingowego jako nośnika informacji. Internauci sami między sobą wymieniają się informacjami, rekomendują i polecają innym różne treści przygotowane przez działy marketingowe. Takie relacje są szczególnie nawiązywane w social mediach - serwisach społecznościowych, blogach czy forach dyskusyjnych. Jakość i pochodzenie tych rekomendacji często rodzi za sobą wiele wątpliwości, czy pochodzą od firmy, czy od prawdziwych i zadowolonych klientów. Wydaję się, że słabe kampanie, która nie wywołuje zainteresowania u odbiorców, jest sztucznie napędzania spamującymi osobami na mikro blogach i forach. Tylko świetnie przygotowane i ujmujące koncepcje mają szansę na to, by internauci sami ja rozpowszechniali, chcieli je polecać innym. Marketing szeptany oraz reklama wirusowa ma sens tylko, jeśli faktycznie na popularność zasługuje. Ocenią to odbiorcy, a sztuczne napędzanie i szemranie przeistaczające się w spamowanie internetu, komentarze pochodzące od samych działów marketingowych niczego nie uratują. W takiej sytuacji, jest to sygnał, ze kampania nie jest skuteczna i traci na tym przede wszystkim firma zlecająca taka formę reklamy.


theWebmaster.pl - e-marketing Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-marketing, czyli reklama w sieci

E-marketing, czyli reklama w sieci


Autor: syriusz


E-marketing staje się powoli coraz popularniejszą formą reklamy. Pozostałe media dawno zdążyły już odpaść w tej konkurencji i stanowią raczej dodatkowe wsparcie kampanii promocyjnej. E-marketing posiada dużą przewagę nad pozostałymi formami - dociera do praktycznie każdego w sposób sprawiający wrażenie naturalnego.


E-marketing staje się powoli coraz popularniejszą formą reklamy. Pozostałe media dawno zdążyły już odpaść w tej konkurencji i stanowią raczej dodatkowe wsparcie kampanii promocyjnej. Nazwę można przetłumaczyć jako reklamę w Internecie. E-marketing posiada dużą przewagę nad pozostałymi formami - dociera do praktycznie każdego w sposób sprawiający wrażenie naturalnego. Przede wszystkim bywa nienachalny, a często jest tak subtelny, że jego działanie wygląda na przypadkowe i niezaplanowane. Dlatego tak wiele osób wybiera tę formę reklamy - informacja rozprzestrzenia się spontanicznie w sieci, internauci przekazują sobie nawzajem wiadomości dotyczące danej usługi, marki, produktu, firmy. Czynności te są tylko częściowo sterowane, pozostaje zostawiony margines na swobodne i intuicyjne akcje internautów. Sposobów na rozprzestrzenienie pożądanej treści jest wiele. Popularne stało się doklejanie do e-maili konkretnej oferty albo wysyłanie samych listów, które nawiązują swoją formą do tradycyjnej poczty internetowej. Specjaliści potrafią sprawić, że taka wiadomość na pierwszy rzut oka jest nie do rozpoznania - sprawia wrażenie prywatnej. E-marketing dzieli się na wiele rodzajów i ciągle się rozwija. Jego kolejną zaletą jest fakt, że jest jedną z najefektywniejszych form reklamy - wiadomo zazwyczaj, kto jest zainteresowany ofertą i do kogo ona trafia, łatwo stwierdzić ilość wejść na konkretną witrynę internetową oraz czas na niej spędzony. Często też reklama w Internecie jest tańsza niż jej odpowiedniczka w telewizji, radiu czy prasie, ponieważ treści występują bez ograniczeń, nie płaci się za godzinę konkretnej emisji ani za jednorazowo poświęcone miejsce. Taka reklama może jeszcze przez wiele lat przebywać w sieci - zwłaszcza jeśli okazała się wystarczająco dobrą i popularną, by zainteresować kolejnych internautów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczny social marketing

Skuteczny social marketing


Autor: agata


Coraz więcej firm próbuje pokazać siebie poprzez social marketing.Celem jest przekonanie większego grona odbiorców do oferowanych przez nas usług czy produktów...


Możemy także poznać lepiej odbiorców i dowiedzieć się czego od nas oczekują.

Do tej pory portale społecznościowe traktowane były głównie jako rozrywka. Teraz jednak właściciele firm dostrzegli drzemiący w nich duży potencjał dla biznesu.

Coraz więcej firm decyduje się ma promocję własnej marki właśnie za pośrednictwem internetowych portali społecznościowych. Według raportu przedstawionego na początku 2010 roku przez firmę Burson-Marstell na 100 firm aż 79 korzysta z możliwości promowania się na portalach społecznościowych. Najpopularniejszy jest Twitter oraz Facebook.

Ale social marketing to nie tylko portale społecznościowe. Równie popularne jest zamieszczanie promocyjnych filmików na serwisie YouTube oraz prowadzenie firmowego bloga.

Z raportu wynika, że tego typu działania są coraz bardziej popularne i coraz więcej firm decyduje się na taką formę promocji.

Tego typu przykładów wykorzystywania możliwości sieci nie brak także na naszym rodzimym rynku. Posiadanie konta na NaszejKlasie czy innym tego typu serwisie jest szansą na wypromowanie się głównie dla małych i średnich firm. Poprzez kontakt za swoimi klientami nie tylko mają możliwość aktywnego promowania swoich usług wśród szerszego grona jakim są internauci, ale także jest to szansa na wyróżnienie się spośród konkurencji.

Oto kilka zasad jak skutecznie promować swoją firmę poprzez portale społecznościowe:

pierwszym krokiem powinno być odnowienie swojej strony internetowej. Strony, które są mało dynamiczne i rzadko unowocześniane nie będą skutecznie promowały firmy na portalach

ważne jest maksymalne ułatwienie dodawania zakładek lub dodawania do ulubionych do portali, umożliwi to sprawne dodanie serwisu do stron na portalach społecznościowych

każdemu działaniu należy trochę dopomóc, warto umieszczać własne treści w postaci PDF czy materiałów video w sieci. Dzięki temu zdobędziesz więcej linków do swojej strony

użyczaj własnych treści innym, dzięki temu grono odbiorców naszych treści automatycznie wzrasta. Sam korzystaj z informacji innych, nawet konkurencyjnych firm, dzięki temu stajesz się wiarygodnym źródłem informacji

bądź aktywnym uczestnikiem, bierz udział w życiu portalu, komentuj, udzielaj sią na forum

postaw na aktualność i oryginalność, nie bój się próbować nowych rzeczy, rób coś czego nikt inny przed tobą nie robił

poznaj członków własnej społeczności, dzięki temu będziesz wiedział jak i z czym możesz do nich dotrzeć

Portale społecznościowe w Polsce cały czas dynamicznie się rozwijają. Warto więc wykorzystać ich potencjał.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banner Flash - najlepsza reklama wizualna w internecie

Banner Flash - najlepsza reklama wizualna w internecie


Autor: SpeedLog


Pewno nie jednokrotnie zdarzało Ci się zauważyć w internecie animowaną reklamę. Większość animowanych reklam jest stworzonych w technologii Flash, ale istnieje również inna technologia, starsza - pliki GIF. Którą technologię wykorzystać? Czym one się różnią? Na te pytania postaram się odpowiedzieć właśnie w tym artykule.


Animowana reklama - bannery Flash oraz GIF

Większość reklam, które widzisz w internecie to są właśnie animacje. Ta forma jest o wiele skuteczniejsza niż statyczny obrazek i daje o wiele więcej możliwości do ciekawej prezentacji produktu/usług. Wszystko co się rusza na ekranie mimowolnie przyciąga wzrok internauty.To na jak długo zależy między innymi od treści oraz jakości bannera.

Bannery Flash Bannery GIF


Zalety:

+ lepsza jakość (brak ograniczenia kolorów)
+ mały rozmiar pliku przy długiej animacji
+ możliwość interakcji na działania internauty (np. po najechaniu na dany element zmiana animacji)
+ możliwość wstawiania filmów oraz dźwięków


Zalety:

+ odtwarzana na większości komputerów (nie ma potrzeby instalacji dodatkowych programów)
+ używanie tej technologii jest możliwe w większości serwisów np. na aukcjach allegro
+ duży wybór gotowych animacji GIF w internecie

Wady:

- należy zainstalować odpowiedni plug-in do przeglądarki, aby mieć możliwość oglądania filmów
Wady:

- duży rozmiar pliku
- tylko 256 kolorów
- brak możliwości interakcji na działania internauty

Podsumowując

Technologia Flash jest o wiele lepsza niż animacje GIF. Główną zaletą jest mały rozmiar pliku - zazwyczaj w serwisach reklamowych jest ograniczenie rozmiaru pliku, aby reklama szybko się ładowała.

Jednak nie zawsze możemy skorzystać z animacji Flash. Na aukcjach allegro nie ma możliwości dodawania bannerów Flash. Jednak to możemy obejść za pomocą banneru GIF. Mimo wad technologii GIF, krótka animacja może być wykorzystana na aukcji allegro zwiększając atrakcyjność opisu!

Przykładowe animacje GIF:

Banner Flash - najlepsza reklama wizualna w internecie
Banner Flash - najlepsza reklama wizualna w internecie

Przykładowe bannery Flash można znaleźć w portfolio:
http://speedlog.pl/bannery_flash.html

Bannery graficzne mogą być również wykorzystywane w kampaniach reklamowych Google AdWords. Tutaj z kolei nie ma ograniczenia technologicznego. Jedyne co to banner musi mieć do 35kB, posiadać jeden z rozmiarów (szerokość i wysokość) dozwolonych przez Google oraz akcja kliknięcia musi być podłączona do zmiennej clickTAG zamiast bezpośrednio do adresu.

Banner Flash to doskonała reklama - dlatego jest tak popularna w internecie.


Profesjonalne rozwiązania internetowe - www.speedlog.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rzeczywistość mocno poszerzona – nowatorski projekt „Biura Podróży Reklamy” dla Samsung Electronics Polska

Rzeczywistość mocno poszerzona – nowatorski projekt „Biura Podróży Reklamy” dla Samsung Electronics Polska


Autor: BPR BPR


Samsung Electronics Polska wraz z agencją innowacyjnego marketingu internetowego „Biuro Podróży Reklamy" realizuje nowatorski projekt reklamowy wykorzystujący w zaawansowany sposób narzędzia Augmented Reality.


Już dziś startuje zaawansowana aplikacja Augmented Reality (AR). Jest ona dostępna na specjalnie przygotowanej w tym celu stronie http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/. Internauci mogą ściągać aplikację na dyski komputerów, ale aby ją zobaczyć muszą wydrukować potrzebny do poprawnego działania aplikacji znacznik. Na stronie http://www.youtube.com/watch?v=m0fUNO78u4Y&feature=player_embedded dostępny jest także film z prezentacją możliwości aplikacji AR.

Użytkownik ze strony http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/ ściąga na swój komputer aplikację AR oraz drukuje kartkę ze znacznikiem, który wywołuje efekt Augmented Reality. Następnie operuje kartką ze znacznikiem w polu widzenia kamery internetowej współpracującej z komputerem. Po przyłożeniu znacznika (wydrukowanego na kartce papieru) do kamery, z wirtualnej kartki (widocznej na ekranie) wysuwa się podstawka, na której pojawia się wirtualny telewizor. Wszystko to widzimy oczywiście na ekranie monitora, jednak użytkownik odbiera sytuację tak, jakby wirtualny obraz pojawił się w rzeczywistości, ponieważ tłem jest nadal projekcja z kamery użytkownika, a jego ruchy i ruchy kartki przenoszą się na wirtualny model telewizora Samsung 3D LED TV.

Całościową koncepcję projektu Augmented Reality dla Samsung Electronics Polska stworzyła agencja „Biuro Podróży Reklamy", w tym również microsite http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/ oraz film video prezentujący działanie aplikacji AR. Agencja przygotowała także wspierającą tę akcję kampanię internetową, obejmującą m.in. reklamy graficzne w serwisach rozrywkowych, reklamę graficzną na blogach (o profilach: technologia, marketing, innowacje), obecność w serwisach społecznościowych (social media marketing) oraz kampanię bannerową i mailingową w wybranych sieciach afiliacyjnych.

„Samsung jako pierwszy producent - nie tylko w Polsce, ale i na świecie - wprowadził do sprzedaży telewizory 3D LED TV. Jest to rewolucyjny produkt , dlatego też działania reklamowe towarzyszące wprowadzeniu na rynek takiego sprzętu muszą być niestandardowe i nowatorskie" - mówi Michał Grzeliński, CE Marketing Manager z Samsung Electronics Polska - „Projekt przygotowany przez „Biuro Podróży Reklamy" doskonale wpisuje się w założenia naszej strategii dla linii produktów 3D LED TV" prezentując zalety technologii 3D w telewizorach Samsung".

Projekt Augmented Reality jest uzupełnieniem kampanii reklamowej prowadzonej obecnie przez Samsunga,

która ma na celu zainteresowanie potencjalnych nabywców telewizorami LED wykorzystującymi technologię 3D. Kampania pod hasłem "Pierwszy na świecie Samsung 3D LED TV. Przełącz się na 3D. Przeżyj więcej" potrwa do połowy czerwca. Działania obejmują telewizję (15-, 30- sekundowe spoty), prasę (magazyny, prasa specjalistyczna i dzienniki) oraz internet (największe portale).


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.