wtorek, 13 października 2015

Skuteczny social marketing

Skuteczny social marketing


Autor: agata


Coraz więcej firm próbuje pokazać siebie poprzez social marketing.Celem jest przekonanie większego grona odbiorców do oferowanych przez nas usług czy produktów...


Możemy także poznać lepiej odbiorców i dowiedzieć się czego od nas oczekują.

Do tej pory portale społecznościowe traktowane były głównie jako rozrywka. Teraz jednak właściciele firm dostrzegli drzemiący w nich duży potencjał dla biznesu.

Coraz więcej firm decyduje się ma promocję własnej marki właśnie za pośrednictwem internetowych portali społecznościowych. Według raportu przedstawionego na początku 2010 roku przez firmę Burson-Marstell na 100 firm aż 79 korzysta z możliwości promowania się na portalach społecznościowych. Najpopularniejszy jest Twitter oraz Facebook.

Ale social marketing to nie tylko portale społecznościowe. Równie popularne jest zamieszczanie promocyjnych filmików na serwisie YouTube oraz prowadzenie firmowego bloga.

Z raportu wynika, że tego typu działania są coraz bardziej popularne i coraz więcej firm decyduje się na taką formę promocji.

Tego typu przykładów wykorzystywania możliwości sieci nie brak także na naszym rodzimym rynku. Posiadanie konta na NaszejKlasie czy innym tego typu serwisie jest szansą na wypromowanie się głównie dla małych i średnich firm. Poprzez kontakt za swoimi klientami nie tylko mają możliwość aktywnego promowania swoich usług wśród szerszego grona jakim są internauci, ale także jest to szansa na wyróżnienie się spośród konkurencji.

Oto kilka zasad jak skutecznie promować swoją firmę poprzez portale społecznościowe:

pierwszym krokiem powinno być odnowienie swojej strony internetowej. Strony, które są mało dynamiczne i rzadko unowocześniane nie będą skutecznie promowały firmy na portalach

ważne jest maksymalne ułatwienie dodawania zakładek lub dodawania do ulubionych do portali, umożliwi to sprawne dodanie serwisu do stron na portalach społecznościowych

każdemu działaniu należy trochę dopomóc, warto umieszczać własne treści w postaci PDF czy materiałów video w sieci. Dzięki temu zdobędziesz więcej linków do swojej strony

użyczaj własnych treści innym, dzięki temu grono odbiorców naszych treści automatycznie wzrasta. Sam korzystaj z informacji innych, nawet konkurencyjnych firm, dzięki temu stajesz się wiarygodnym źródłem informacji

bądź aktywnym uczestnikiem, bierz udział w życiu portalu, komentuj, udzielaj sią na forum

postaw na aktualność i oryginalność, nie bój się próbować nowych rzeczy, rób coś czego nikt inny przed tobą nie robił

poznaj członków własnej społeczności, dzięki temu będziesz wiedział jak i z czym możesz do nich dotrzeć

Portale społecznościowe w Polsce cały czas dynamicznie się rozwijają. Warto więc wykorzystać ich potencjał.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Social marketing jest jedną z form reklamy. Tak samo jak i pozycjonowanie i przeprowadzanie audytu strony www https://dolp.pl/audyt-stron dzięki któremu można poznać słabe i mocne strony naszej witryny. Jest to rzecz można powiedzieć niezbędna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, iż również pozycjonowanie stron www jest najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Niedawno nawet pisano o tym w https://www.dziennikwschodni.pl/artykuly-sponsorowane/pozycjonowanie-stron-internetowych-co-musisz-wiedziec,n,1000263764.html gdzie jak sądzę, jest to profesjonalny sposób na promocję naszej firmy. W końcu, iż teraz dużo firm reklamuje się w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak naprawdę takie działania jak najbardziej są ważne i moim zdaniem również warto jest wiedzieć komu np. zlecić stworzenie strony internetowej. Ja polegałam na firmie https://haiku.com.pl/ i już teraz wiem, że ten wybór był bardzo mądry.

    OdpowiedzUsuń