poniedziałek, 14 marca 2016

Procesy uwierzytelniające i autoryzujące

Procesy uwierzytelniające i autoryzujące


Autor: Malina Wąsowska


SMS-y uwierzytelniające to kolejna niezwykle przydatna forma wykorzystywania krótkich wiadomości tekstowych. Zobacz, jak wiele ma zastosowań i pomyśl, czy nie mogłaby wzbogacić także Twoich projektów biznesowych.


SMS od skrzynki pocztowej


Już niedługo logując się do skrzynek jednego z dostawców zostaniemy zapytani nie tylko o nasze hasło, ale także o kod, który SMS-em w momencie logowania wyśle nam system. Firma powoli wprowadza dwuskładnikowe uwierzytelnienie we wszystkich swoich serwisach. Na czym polega dwuskładnikowe uwierzytelnienie? Podczas logowania się do usług oprócz hasła, trzeba będzie podać dodatkowo specjalny kod, który każdorazowo podczas logowania możemy otrzymać na kilka sposobów. System wyśle do nas SMS-a, zadzwoni do nas lub kod odczytamy z aplikacji na telefon komórkowy. Dzięki zaawansowanemu, 2-składnikowemu uwierzytelnieniu, nawet jeśli nasze hasło wycieknie albo ktoś je nam wykradnie/podsłucha — to atakujący nic nie będzie w stanie zrobić, dopóki nie ukradnie nam także telefonu…

Banki wybierają bezpieczne SMS-y

Jeden z serwisów przyjrzał się metodom uwierzytelniania i autoryzacji stosowanym przez polskie banki internetowe. Autor stwierdza w analizie, że wszystkie z ocenianych banków oferują dwustopniowy system zabezpieczeń: „Główną metodą uwierzytelniania podczas logowania do serwisu jest hasło, które musi wpisać klient po wejściu na stronę swojego banku. Hasło może być statyczne (klient zawsze musi podać całe hasło) lub maskowane (podaje się część hasła, za każdym razem inną). Czasem do tego dochodzi spersonalizowany obrazek. Hasła oczywiście można na różne sposoby wyłudzać. Dlatego jeszcze lepszym zabezpieczeniem jest hasło jednorazowe przesyłane SMS-em na komórkę za każdym razem, kiedy klient chce się zalogować do swojego banku”.

Krótkie wiadomości uwierzytelniają i autoryzują

Podanie hasła, które wcześniej otrzymaliśmy SMS-em znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa wszelkich usług związanych z dostępem zdalnym do pewnych informacji i możliwości dokonania operacji, np. bankowych.

SMS-y uwierzytelniające i autoryzujące są już powszechnie stosowane w wielu sektorach gospodarki. Najbardziej popularna forma ich wykorzystania to oczywiście dostęp do bankowości elektronicznej, w której aby wykonać przelew, musimy podać hasło wygenerowane przez system i przesłane SMS-em. Możliwości wykorzystania SMS-ów autoryzujących i uwierzytelniających transakcje i użytkowników są jednak dużo większe. Coraz powszechniejsze jest wykorzystywanie SMS-ów jako zabezpieczenie transakcji w serwisach aukcyjnych czy w dostępie do poczty elektronicznej. Ciekawe rozwiązanie wprowadził także jeden z kurierów: aby odebrać przesyłkę, wystarczy podać hasło otrzymane właśnie SMS-em. SMS-em możemy także otrzymać hasło dostępu do e-usług, czyli kontaktów z administracją publiczną, urzędem miasta, czy nawet lekarzem. W dobie coraz powszechniejszego wykorzystania nowych technologii internetowych i mobilnych, równocześnie z tym rozwojem musi iść dbałość o najwyższe bezpieczeństwo. Polacy są coraz bardziej świadomi, iż wygoda usług elektronicznych i zdalnych wymaga rozwagi i ostrożności.


Wyrażamy zgodę na przedruk całości artykułu lub jego części z podaniem linku www.SerwerSMS.pl - systemu masowej wysyłki SMS

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Personalizacja w marketingu

Personalizacja w marketingu


Autor: Malina Wąsowska


„Droga Pani Aniu, wszystkiego najlepszego z okazji urodzin od naszej firmy" - czy wyobrażają Państwo sobie, aby ktokolwiek mógł obrazić się o takiego SMS-a? Reklama budzi pozytywny odbiór i jest skuteczniejsza, gdy reklamowe komunikaty są spersonalizowane i fakt ten dotyczy każdej formy reklamy, także w formie SMS-ów.


Co to jest personalizacja?

Personalizacja to sposób przedstawienia treści dostosowanych do zawartych w bazach adresowych danych. Odchodząc jednak od aspektów wyłącznie technicznych, wchodzimy w sedno sprawy. Personalizacja to przekaz one-to-one, wyodrębnienie z grupy wielu tysięcy osób, tej która oczekuje na informacje przygotowane z myślą o jej indywidualnych potrzebach. Dzisiejszy konsument nie chce być zasypywany ofertami na których analizę brak mu czasu. Oczekuje, że nadawca wiadomości wykona za niego proces selekcji i zaprezentuje tylko to, co jest naprawdę interesujące (źródło: serwis „Marketingowiec")

Niezaprzeczalne dane

Zgodnie z najnowszym raportem Marketingu Sherpa "2011 E-mail Marketing Benchmark Report" aż 68 proc. respondentów największe wyzwanie w osiągnięciu wysokiej efektywności e-mail marketingu w kanale B2B dostrzega w dostarczaniu odpowiedniej treści do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Podobne wyzwania stoją przed marketerami w zakresie reklamy mobilnej, która przecież rządzi się wieloma podobnymi zasadami, jak inne kanały direct marketingu.

Czego potrzebujesz, aby korzystać z personalizacji?

O personalizacji swoich wysyłek musisz pomyśleć już w trakcie budowania bazy klientów. W miarę możliwości, staraj się tworzyć bazy o jak najbardziej szczegółowych danych. W personalizacji najbardziej przydatne będą kody pocztowe (personalizacja regionalna), a także informacje o wieku i płci. Najbardziej popularna personalizacja to imię adresata, podane w mianowniku lub wołaczu („witaj Ania" lub „witaj Aniu").

O czym pamiętać, wysyłając spersonalizowane SMS-y masowe?

Długości poszczególnych parametrów takich jak imię, nazwisko itp. w zależności od kontaktu mogą mieć różną ilość znaków (np. "Aleksandra Kowalewska" to 20 znaków, a "Jan Bąk" to zaledwie 6 znaków). Zalecane jest więc pozostawienie pewnego marginesu wolnych znaków w treści wiadomości SMS. Jeśli treść wiadomości po przetworzeniu okaże się zbyt długa (w zależności od wykupionego pakietu więcej niż 160 znaków lub max 612 znaków), wtedy zostanie ona przeniesiona do niewysłanych wiadomości wraz z odpowiednim opisem błędu i nie będzie wysłana do danego odbiorcy.

Personalnie czyli bardziej efektywnie

Personalizacja pozwala na wysyłkę masowych wiadomości z indywidualną treścią dla każdego z odbiorców. Można więc poprzez jedno kliknięcie wysłać np. 1000 wiadomości, gdzie treść SMS-a będzie skierowana bezpośrednio do osoby odbierającej SMS-a (np. imiennie). SerwerSMS zapewnia wsparcie dla spersonalizowanych SMS-ów zarówno dla wiadomości SMS typu Eco jak również Full.
Rozpocznij wysyłki spersonalizowane i przekonaj się, jak wzrośnie efektywność Twoich kampanii SMS-owych.


Wyrażamy zgodę na przedruk całości artykułu lub jego części z podaniem linku www.SerwerSMS.pl - systemu masowej wysyłki SMS

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Permission marketing czyli marketing za przyzwoleniem

Permission marketing czyli marketing za przyzwoleniem


Autor: Malina Wąsowska


Dziś o jednej z najważniejszych kwestii związanych z marketingiem mobilnym – o „marketingu za przyzwoleniem”. Przeczytaj, jeżeli jesteś przedsiębiorcą lub marketingowcem.


Pusty SMS pełen negatywnego przekazu


Marketing mobilny dynamicznie rozwija się na całym świecie. Wyrażają się o nim pochlebnie marketerzy po obu stronach oceanu, a i konsumenci coraz częściej godzą się na otrzymywanie reklamowych krótkich wiadomości, pod warunkiem, że będą wysyłane zgodnie z prawem i poszanowaniem ich prywatności. 46% niemieckich konsumentów nie ma nic przeciwko SMS-om reklamowym (źródło: Nordlight Research). W Polsce jednak sprawa wygląda nieco gorzej, a to dzięki kilku nagłośnionym przez media oszukańczym loteriom SMS-owym, przez które właściciele telefonów otrzymywali rachunki opiewające na kilkuset złotowe kwoty. Dlatego warto, aby odpowiedzialne marki branży mobile marketingu promowały etyczne zachowania biznesowe w zakresie reklamy w telefonach. Podstawową zasadą jest właśnie permission marketing, czyli reklamowanie się z poszanowaniem prywatności naszych klientów. Tylko w ten sposób jesteś w stanie budować pozytywny wizerunek swojej marki i tworzyć dużą grupę lojalnych klientów.

Buduj relację, zdobywaj lojalnych klientów

Permission marketing (marketing za przyzwoleniem) jest terminem używanym w marketingu relacji i określa sposób budowania i utrzymywania więzi z klientami.
Istota permission marketingu polega na uzyskaniu przyzwolenia/zgody klienta na otrzymywanie komunikatu marketingowego. Otrzymanie zgody jest punktem wyjścia do budowania komunikacji personalizowanej uwzględniającej osobiste preferencje, zainteresowania i potrzeby klienta.

Działania wykorzystujące zasady permission marketingu pozwalają na budowę lojalności konsumenckiej, utrzymywaniu relacji z klientami, budowę wizerunku firmy lub marki i sprzedaż. Permission marketing najczęściej wykorzystywany jest w narzędziach komunikacji E-mail marketingu: m.in. newsletterach, oraz Bluetooth Marketingu.
Twórcą pojęcia permission marketing jest Seth Godin uważany za guru marketingu i pioniera nowatorskiego podejścia do marketingu produktów i usług.

Odnoszenie się z szacunkiem do klienta, komunikowanie wprost polityki poszanowania prywatności wychodzi tylko na plus. Jeśli ktoś obdarza Cię szacunkiem, Ty również zaczynasz Go szanować. To jest reakcja dwustronna. Budowanie pozytywnej relacji marka-konsument to jest najlepsza i jedyna droga do sukcesu każdego projektu biznesowego, bez względu na to, czy mówimy o lokalnej pizzerii czy ogólnoświatowej korporacji finansowej.


Wyrażamy zgodę na przedruk całości artykułu lub jego części z podaniem linku www.SerwerSMS.pl - systemu masowej wysyłki SMS

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wyróżnić markę na konkurencyjnym rynku?

Jak wyróżnić markę na konkurencyjnym rynku?


Autor: Krzysztof Filipek2


Celem marketingowym firm jest wysoka świadomość marki i pozytywny wizerunek. Narzędziem marketingowym, które realizuje cele budowania wysokiej świadomości marki i kształtowanie wizerunku jest system identyfikacji wizualnej (Corporate Identity).


Nie ma logo zupełnie złych. Są tylko źle i nieefektywnie używane. Dobra nazwa, sugestywny symbol na pewno pomagają. Ale decyzja o zmianie nazwy lub rebrandingu poprzez modyfikację logo jest trudna. Czy można poprawić efektywność i skuteczność komunikacji bez ich wymiany? Tak. Odpowiedzią na to pytanie jest dobrze zaprojektowany system identyfikacji wizualnej, eksponujący w najlepszy możliwy sposób logo firmowe i jej nazwę marketingową.

Jaki powinien być system identyfikacji wizualnej?

Po pierwsze musi mieć indywidualny charakter i własny styl. Projektowanie identyfikacji wizualnej nie polega na oznakowaniu jak największym logo elementów działania firmy. Potrzeba przeanalizować oznakowanie konkurentów i zastanowić się jakimi elementami można się od nich odróżnić i wyróżnić.

Po drugie musi być kompletny i konsekwentny. Oznakować należy wszystkie elementy działania firmy. Oszczędności w oznakowaniu firmy zmniejszają szanse na jej zauważenie i zapamiętanie. Konsekwentny, to znaczy zachowujący jednakowe wzornictwo oznakowania na wszystkich elementach. Czyli te same motywy plastyczne powinny łączyć oznakowanie wizytówki i tablicy informacyjnej na budynku.

Po trzecie musi być dostosowany do charakteru i sposobu działania firmy. W zależności od rynku, sposoby działania i charakteru firmy różne grupy elementów pełnią wiodącą rolę w identyfikacji marki. Dla firmy transportowej oznakowanie samochodów jest elementem o kluczowym znaczeniu. Dla banków oznakowanie placówek pełni dominującą rolę w identyfikacji firmy. Dla przykładu firmy ubezpieczeniowe komunikują się z klientami za pomocą druków: regulaminów i polis. Nie znaczy to, że firmy te nie stosują innych elementów identyfikacji, lecz ich znaczenie jest niewspółmiernie mniejsze dla kształtowania obrazu i reputacji firmy.

Budowanie unikalnego wizerunku firmy.

W dobie silnej konkurencji zagadnienia miękkiego zarządzania organizacjami nabrały istotnego znaczenia. Jednym z takich zagadnień, obejmujących samą firmę jako organizację jest wizerunek firmy. Pod tym pojęciem rozumiana jest „osobowość” firmy, to znaczy unikalny zespół cech wyróżniających firmę spośród konkurentów. Cechy wizerunku decydują o niepowtarzalności i indywidualności firmy i jej oferty.

Celem kształtowania wizerunku jest budowanie pozytywnego wyróżnienia się firmy od otoczenia, w szczególności od konkurentów, zbudowanie rozpoznawalności na rynku oraz znajomości oferty przez potencjalnych klientów. Kolejną formą wykorzystywania wizerunku firmowego jest budowanie reputacji i budowanie pozytywnego nastawienia do oferty, czyli wspieranie samego procesu sprzedażowego. Wszystko to ma na celu pozyskanie zaufania otoczenia a w efekcie wsparcie wizerunkowe realizacji strategii i inicjatyw biznesowych firmy.

Należy zwrócić uwagę, że samo posiadanie wizerunku nie gwarantuje sukcesu. Musi on być tak dobrany do specyfiki przedsiębiorstwa, aby był zgodny z wizją i strategią działania firmy, zrozumiały i atrakcyjny dla otoczenia, oraz co najważniejsze trwały, lepiej przyjmowany i pozytywnie wyróżniający od konkurentów. Budowanie wizerunku nie polega na używaniu istniejących na rynku konwencji i standardów, a poszukiwaniu własnego indywidualnego stylu. Dopiero wtedy wizerunek winduje i wyróżnia nasze działania na wyższy poziom a nie upodabnia do otoczenia. Celem budowania wizerunku nie może być dorównywanie otoczeniu a jego wyprzedzanie. Bez odpowiedniego wizerunku trudno mówić o skutecznym marketingu. Słaby i nieefektywny marketing nie wspiera dostatecznie realizacji strategii biznesowej, co skutkuje kłopotami w realizacji założonych celów. Zastosowanie w praktyce tej prostej logiki wymaga jednak wyjątkowej konsekwencji, stałego monitorowania czy wizerunek się nie zdewaluował. Kształtowanie wizerunku jest procesem ciągłym. W takim rozumieniu marketing i branding są inwestycją, bo pojawia się bezpośrednia zależność między alokowaniem środków na wizerunek a efektami biznesowymi firmy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Logo, logotyp, logoznak. Jaki wybrać symbol firmowy dla naszego biznesu?

Logo, logotyp, logoznak. Jaki wybrać symbol firmowy dla naszego biznesu?


Autor: Krzysztof Filipek2


Każda firma ma swój indywidualny znak. Każda próbuje się odróżnić od konkurentów i wyróżnić pozytywnie na ich tle. Jak dobrać dobre logo? Jak rozpocząć budowanie wizerunku firmy? jakie rozwiązania pomagają osiągnąć sukces rynkowy?


Symbolika wizualna przejawia się w wielu formach. Loga, logotypy i logoznaki to niektóre z nich. Choć często używamy tych pojęć wymiennie, to jednak mają one odmienne znaczenia.

Po pierwsze – logotyp. Jest to symbol albo element symbolu będący zapisem nazwy lub sloganu, posługujący się wyłącznie literami i cyframi. Logotyp stosuje się jako samodzielny symbol, gdy najważniejsze dla komunikacji firmy lub produktu są słowa. Choć symbolika logotypu jest wtedy wtórna wobec symboliki nazwy, to jednak najważniejsze znaczenie ma kształt i kolor. Tym, co pozwala nadać logotypowi odpowiednie skojarzenia związane z nazwą, jest czcionka. W zależności od charakteru firmy, jest ona specjalnie stylizowana. Dla tych, które podkreślają swoją tradycję, wygląda jak odręcznie pisana (np. Wedel).

Logoznak to symbol, który został wkomponowany w logotyp. W tym przypadku bierze się pod uwagę zarówno obrazy, jak i słowa, a znak jest podporządkowany logotypowi. Niekiedy jednak zaczyna żyć własnym życiem. Przecinek nad „i” z logotypu Empik jest wykorzystywany autonomicznie, wchodzi również w skład innych symboli (np. znajduje się nad filiżanką w symbolu Empik Cafe).

Logo firmy to symbol graficzny, który składa się z logotypu i znaku graficznego lub elementów topograficznych i graficznych, razem tworzących pewną całość. Jest uznawany za podstawowy element symboliki wizualnej firm, jednocześnie jest jej najbardziej rozbudowaną formą.

Bez względu na to, czy firma posługuje się głównie logotypem, logoznakiem czy logo, wszystkie z nich służą budowaniu jej rozpoznawalności. Po pierwsze, mają sprawić, że firma będzie się odróżniała od konkurencji. Po drugie, jeśli będą odpowiednio zaprojektowane, powinny przyciągać klientów. Po trzecie, co najtrudniejsze, powinny mieć w sobie zakodowany indywidualny charakter firmy, co dodatkowo wzmocni jej komunikat marketingowy.

Czym jest logo i znak towarowy?

Znak towarowy to oznaczenie służące do odróżniania produktów (lub usług) pochodzących z jednego przedsiębiorstwa od tego samego bądź podobnego rodzaju produktów (lub usług) z innego przedsiębiorstwa. Znaki towarowe możemy podzielić na: słowne (wyrazy, slogany), obrazowe czyli graficzne jako logo, trójwymiarowe czyli przestrzenne, dźwiękowe, kombinowane (np. przestrzenno-słowno-graficzne) oraz kompozycje kolorystyczne.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.