niedziela, 20 marca 2016

Facebook: 4 proste kroki do rozpoczęcia biznes marketingu i zdobycia większej liczby klientów

Facebook: 4 proste kroki do rozpoczęcia biznes marketingu i zdobycia większej liczby klientów


Autor: Urszula Phelep


Czy Facebook może pomóc małym firmom w promocji ich biznesu, zyskaniu nowych potencjalnych klientów i sprzedaży? Odpowiedź jest prosta: jak najbardziej!


Facebook jest niezwykle potężnym środkiem marketingowym dla małych przedsiębiorstw. Jest to miejsce, w którym TRZEBA BYĆ. Cytując Clare Shih, autorkę książki „The Facebook Era” (2009): „Musisz być tam, gdzie znajdują się Twoi klienci i Twoi potencjalni klienci”.

Wyobraź sobie miejsce skupiające około 800 milionów „aktywnych” osób z całego świata (liczba ta ciągle wzrasta), ogromny i różnorodny rynek, na którym 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu odbywa się nieustanna wymiana opinii, idei i komentarzy, na którym każdy przedsiębiorca znajdzie swoich docelowych odbiorców. A najlepsze jest to, że marketing na Facebooku jest ... DARMOWY!

Czy przekonałam Cię?

Jeśli tak, to oto parę niezbędnych i prostych kroków do zaistnienia, jako biznes na Facebooku:

1. Załóż „Stronę” Twojej firmy
- wpisz konkretną nazwę firmy (np. „Bielscy”),
- dodaj zdjęcie (logo lub zdjęcie Twojej osoby – polecam to drugie do zbudowania zaufania i bliskich kontaktów z klientami),
- dodaj adres firmy,
- stwórz krótką ale pełną i konkretną informacje o prowadzonym biznesie,
- dodaj przycisk „Lubię”!

2. Kontaktuj się z potencjalnymi klientami i z istniejącymi klientami
- pisz na Facebooku regularnie (wystarczy 2-3 postów dziennie, 10 minut każdego dnia)
- odpowiadaj na pytania i komentarze osób piszących na Twojej stronie,
- dziel się interesującymi i wartościowymi informacjami (artykuł, cytat, film, wywiad, itp.),
- zadawaj pytania by poznać bliżej Twoich klientów i ich potrzeby, oraz nawiązać z nimi bezpośredni kontakt,
- sprawdzaj posty i komentarze Twoich odbiorców każdego dnia.

3. Reklamuj Twoją stronę Facebooka poza nim
Dodaj przycisk „Facebook” na stronie Internetowej Twojej firmy, na Twoim blogu, wklej do wysyłanych przez Ciebie profesjonalnych wiadomości (email, broszura, newsletter, itp.).

4. Ważne: na Facebooku nie chodzi tylko i wyłącznie o promocję i sprzedaż!
Pamiętaj o tym, że:
- Facebook to miejsce, gdzie przedsiębiorcy nawiązują bezpośrednie kontakty z klientami, gdzie wymiana zdań jest obustronna. Jeżeli osoby przychodzące na Twoją stronę zadają Ci, jako firmie, pytania, musisz na nie odpowiedzieć; inaczej stracisz potencjalnych klientów,
- słuchaj, czytaj i angażuj się w rozmowy,
- bezpośrednie hasła reklamowe nie pomogą Ci w znalezieniu nowych odbiorców.

I jeszcze jedno: nie oczekuj, że w ciągu jednej nocy setki ludzi wcisną przycisk „Lubię” na Twojej stronie Facebooka. Do tego potrzeba czasu, cierpliwości i PRACY.


Urszula PHELEP
Info Marketing
http://urszula-phelep.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing interaktywny, czyli szansa na skuteczną reklamę w Internecie

Marketing interaktywny, czyli szansa na skuteczną reklamę w Internecie


Autor: SEO & SEM


Bazując na doświadczeniach ostatnich lat, nie da się uniknąć wrażenia, że Internet wyrasta na dominujące źródło informacji i komunikacji. Jest to również doskonałe miejsce do kreowania wizerunku marki lub produktu i przyciągnięcia pożądanej grupy docelowej. Ogromną rolę odgrywa tu marketing interaktywny, jednak czym tak naprawdę jest?


Rynek reklamy dynamicznie podąża za zmieniającymi się trendami, które zaobserwować możemy w społeczeństwie. Ogromna popularność Internetu sprawiła, że rozpoczęto wdrażanie kampanii reklamowych na strony internetowe o określonej tematyce i z konkretną grupą docelową, co pozwoliło na bardzo wysoki współczynnik konwersji nowych klientów czy użytkowników. Jednak działania z zakresu marketingu interaktywnego to nie tylko reklamy wyświetlane na stronach, ale również dużo bardziej wyrafinowane sposoby zwiększenia zainteresowania wśród internautów, takie jak na przykład marketing szeptany, kampanie na Facebooku czy marketing wirusowy, które postaram się pokrótce wytłumaczyć.

Jedną z najciekawszych metod pozyskiwania klientów jest marketing szeptany, który wywodzi się bezpośrednio z pojęcia "poczty pantoflowej", czyli słownej rekomendacji określonej usługi lub produktu pomiedzy znajomymi, rodziną itp., co stawało się zupełnie niezamierzoną, ale wyjątkowo skuteczną, formą promocji. Aktualnie pojęcie to dotyczy świadomego i kontrolowanego inicjowania dyskusji i rozpowszechniania informacji o produkcie przez zwykłych użytkowników sieci np. na specjalistycznych forach internetowych, portalach społecznościowych lub innych popularnych miejscach służących do wymiany opinii. Podstawowym filarem, na którym powinna opierać się cała komunikacja, jest wiarygodność, bez której ciężko jest przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z oferowanych usług.

Inną drogą dotarcia do klienta może być wykorzystanie największego portalu społecznościowego w Internecie, czyli Facebooka. Kompleksowe kampanie na Facebooku opierają się w głównej mierze na przygotowaniu dedykowanej strony (tzw. fanpage), na której gromadzone będą najnowsze informacje, zdjęcia, promocje czy komunikacja z internautami oraz stworzeniu aplikacji powiązanej z naszym produktem, którą bardzo często są zabawne gry, czy też integracja strony firmowej z Facebookiem poprzez dostępne API.

Pojęciem niezwykle zbliżonym do marketingu szeptanego jest marketing wirusowy, czyli działania mające na celu zainicjowanie bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się contentu bezpośrednio związanego z naszą marką lub usługami. Niejednokrotnie otrzymujemy od znajomych zabawne, krótkie filmy zawierające bardzo konkretny przekaz reklamowy, ale będące jednocześnie na tyle atrakcyjne, że zaczynają bardzo szybko "krążyć" w Intenecie, a powstające modyfikacje źródłowego filmu trudno zliczyć.

Będąc wystarczająco zdeterminowanym, wszystkie powyższe działania możemy przeprowadzić na własną rękę. Jesli jednak nie czujemy się na siłach, pomocna może okazać się agencja interaktywna, czyli agencja reklamowa zajmująca się wyłącznie jednym medium reklamowym, czyli Internetem. W dobie coraz większej konkurencji w praktycznie każdym sektorze biznesowym, nie możemy zignorować niezwykłej siły reklamy internetowej.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak sprawić, aby klient ponownie skorzystał z naszych usług

Jak sprawić, aby klient ponownie skorzystał z naszych usług


Autor: Paweł Pawłowski


Każdy biznesmen wie, że jego 'być albo nie być' zależne jest od skuteczności sprzedaży produktów bądź usług. Często gwarantem powyższego są stali, regularnie powracający klienci. Jak więc spowodować, aby kolejny klient wrócił ponownie, by skorzystać z naszych usług?


Dobrze zorganizowany marketing to podstawa działalności najlepszych firm na rynku. Odwiecznym pytaniem, na które szukają odpowiedzi specjaliści marketingu z całego świata, brzmi: jak sprawić, aby klient wrócił po nasz produkt lub usługę? Podejmuje się mnóstwo działań, które jednak nie zawsze bywają skuteczne.

Jednak pewne jest to, że nic nie ucieszy klienta bardziej, niż mały podarunek. Jeżeli otrzymuje on coś za darmo, to na pewno będzie mile wspominał współpracę. Przykładem takiego upominku mogą być długopisy reklamowe. Na takim produkcie zwykle znajdziemy logo przedsiębiorstwa. Taki mały zabieg reklamowy powoduje, że klient podświadomie promuje daną markę. Korzystając z długopisu będzie sobie utrwalał dobre wrażenie, które wywarła na nim ta konkretna firma. Dzięki temu, przy rozmowie ze znajomym, może polecić dany Brand, jako godny zaufania. A przecież nie ma lepszej formy promocji od tzw. ‘poczty pantoflowej’.

Wydawałoby się, że to mało znaczący drobiazg. Rzeczywistość pokazuje jednak, że drobiazgi takiej długopisy reklamowe, kalendarze czy kubki z logo firmy kreują potencjalnego klienta powracającego, co w wielu branżach jest kluczem do odniesienia sukcesu finansowego.

Ponadto, takie działania marketingowe nie generują zbyt wielkich kosztów. W ostatnim czasie powstało multum firm, które zajmują się przygotowaniem takich reklamowych gadżetów. Ceny nie są wygórowane, a przy hurtowych ilościach można wynegocjować jeszcze lepsze warunki współpracy, niż przy pojedynczych i małych zamówieniach.


Nie wiesz gdzie zamówić tego typu gadżety? Odwiedź tę stronę ---> Dlugopisy reklamowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mały przewodnik po świątecznych upominkach

Mały przewodnik po świątecznych upominkach


Autor: agata


święta Bożego Narodzenia to czas niezwykłej atmosfery rodzinnej, podsumowań oraz postanowień na nadchodzący rok. Warto wykorzystać ten czas także na budowanie relacji ze swoimi klientami i kontrahentami.


Tak jak bliscy obdarowują siebie w tym czasie prezentami tak i właściciele firm wysyłają do swoich klientów lub współpracowników upominki. Motywem obdarowywania może być chęć utrwalenia i podtrzymania współpracy, wyrażenie wdzięczności za dotychczasową współpracę. Dzięki upominkom pomagamy w budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z marką, co może się przełożyć na konkretne decyzje biznesowe.

CO?

prezent nie może być zbyt wartościowy, inaczej strona obdarowywana może poczuć się niezręcznie oraz będzie czuła obowiązek odwdzięczenia się

kupujmy prezenty tylko dobrej jakości – nawet jeśli jest to zwykły gadżet biurowy niech to będzie coś porządnego – długopis czy notes który rozpadnie się przy pierwszym użyciu raczej nie wpłynie na pozytywne skojarzenia z naszą firmą

prezent nie powinien być przypadkowy, ma on być sygnałem, że wiemy co dana osoba lubi i czym się interesuje, może to być związane z branżą, zainteresowaniami itp.

personalizacja jest super – prezenty kierowany do konkretnej osoby sprawią, że poczuje się ona wyjątkowa i z pewnością zapamięta tego kto sprawił jej taką radość

upominek wcale nie musi być związany z charakterem naszej firmy – może to być inny gadżet związany właśnie ze świętami na którym umieszczone będzie logo naszej firmy i np. krótkie życzenia

JAK?

Prezent można wysłać tradycyjną pocztą lub mailem – jeśli jest to np. świąteczna kartka. Jeśli jednak jest to bardziej osobisty i wartościowy upominek najlepiej wręczyć do osobiście. Oczywiście najpierw należy umówić się na spotkanie – będziemy mieć pewność, że klient ma dla nas czas a nie będzie się właśnie śpieszył na spotkanie. Wręczeniu prezentu powinno towarzyszyć złożenie życzeń i uścisk dłoni, który podkreśli relacyjny charakter upominku. Przekazywanie upominku przez kuriera czy osoby trzecie jest absolutnie niedopuszczalne i świadczy o braku szacunku dla obdarowywanego.

KIEDY?

Wybierzmy taki moment, w którym nasz upominek będzie miał szansę być zauważony i nie zniknie w tłumie innych upominków z innych firm. Dobrym rozwiązaniem jest przekazywanie upominków przed świętami lub zaraz po Nowym Roku.

Kilka sprawdzonych pomysłów na świąteczne upominki

Świetnie sprawdzają się praktyczne gadżety, których można używać na co dzień – dlatego tak popularne są wszelkiego rodzaju artykuły piśmiennicze typu notesy, długopisy, podkładki pod myszkę, a także kalendarze, kubeczki z logiem itp. Dobrym rozwiązaniem są także książki, dobre wino czy drobne gadżety typu zapachowe zawieszki w kształcie choinki czy bombki z naszym logiem, które będzie można zawiesić na firmowej choince. Bardzo oryginalnym pomysłem są życzenia ułożone z czekoladowych tabliczek z wydrążonymi literkami lub po prostu dobrej marki czekoladki. Jeśli nie masz funduszy na kupowanie prezentów i kontrahentów możesz zwyczajnie wysłać mailem ciekawe kartki świąteczne zaprojektowane przez Twojego grafika. Na pewno będzie to miły akcent.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 14 marca 2016

Flash podbija Internet, ale czy ma przyszłość?

Flash podbija Internet, ale czy ma przyszłość?


Autor: Reklama internetowa


Technologia Flash uczyniła Internet medium multimedialnym. Coraz więcej stron tworzonych jest za pomocą Flasha. Co takiego wnosi Flash? Jakie ma zalety i wady w stosunku do tradycyjnej technologii HTML? Dla kogo są strony zbudowane w oparciu o tę technologię? Wreszcie: czy Flash ma przyszłość?


Większość z nas zapewne pamięta zmiany, jakie zaszły we wszelkiego rodzaju programach telewizyjnych. Na początku były to czarno – białe produkcje, bardzo statyczne. W chwili obecnej programy są już oczywiście w kolorze, ale główna zmiana polega na sposobie ich realizacji. Dzisiejsze programy są dynamiczne, kręcone przeważnie z przenośnych kamer. Zmiany te w największym stopniu dotknęły telewizję skierowaną do młodzieży (przykład MTV). Podobne zmiany technologiczne sięgnęły także Internetu, a dokładnie sposobu budowania stron www.

Flash jako nowa technologia w budowie stron www

W początkowej fazie rozwoju Internetu, programiści przy tworzeniu stron www mieli do dyspozycji właściwie tylko język HTML. Pozwalał on na tworzenie prostych stron internetowych, o statycznym charakterze. W dłuższej perspektywie technologia ta nie mogła sprostać oczekiwaniom współczesnych Internautów, czy to prywatnych użytkowników czy też firm. Szukano rozwiązań bardziej przystających do współczesnego świata. Szybkiego, barwnego, zmieniającego się i bardzo dynamicznego. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszła technologia Flash, umożliwiająca tworzenie animacji z wykorzystaniem grafiki wektorowej na zasadzie klatek kluczowych. Tak powstałe pliki można odtwarzać na stronie za pomocą przeglądarki internetowej z zainstalowaną wtyczką (np. Adobe Flash Player) lub w oddzielnym programie do tego przeznaczonym. Od czasu pojawienia się wersji Flash 5 można tworzyć interaktywne animacje i programy. Pliki Flash najczęściej są wykorzystywane do znienawidzonych przez internautów reklam i prezentacji.

Flash jest trendy

Flash to mała rewolucja w Internecie. Coraz więcej stron jest budowanych w tej technologii. W chwili obecnej to już właściwie nie moda a konieczność. Flash to głównie animacja i efektowna grafika. To także możliwość oglądania filmów w oknie przeglądarki. Stron zbudowanych z użyciem HTML i Flasha nie sposób pomylić. Strona we Flashu to nie tylko nowoczesny wygląd, ale także możliwości interaktywne. Większe możliwości jednak kosztują. Zbudowanie strony we Flashu jest droższe niż w HTML. Technologia ta jest bardziej skomplikowana, choć w prosty sposób możliwe jest osiągniecie rzeczy niemożliwych do zrobienia w HTML. Technologia Flash jest trochę bardziej pracochłonna. Właściwie każdy projekt powstawać musi od podstaw. Często istnieje także konieczność zbudowania alternatywnej wersji w HTML (dla grupy starszych internautów), co zwiększa koszty całego projektu strony. Na dodatek efekty wynikające z technologii flash nie są dostępne dla wszystkich. Konieczne jest tutaj zainstalowanie odpowiedniej wtyczki. Problemem jest także zapanowanie nad tak zbudowaną stroną internetową w niektórych przeglądarkach. Mówiąc jaśniej, strony zbudowane z myślą o przeglądarce jednej firmy, w wielu przypadkach wyglądają inaczej (czytaj: nieczytelnie) w innych przeglądarkach. Te i inne pomniejsze niedogodności nie przerażają jednak zarówno webmasterów jak i firm. Ekspansja Flasha trwa.

Dla kogo Flash?

Technologia Flash w największym stopniu zadomowiła się na stronach skierowanych do młodych odbiorców. Strony efektowne wizualnie bardziej przemawiają do tej grupy użytkowników. To oni poszukują w Internecie gier, interaktywnych zabaw, animacji, teledysków muzycznych. Dla młodego pokolenia, które w wirtualny świat wkroczyło niedawno, multimedialne strony internetowe są niejako normalnością. Nieco inaczej do tego typu nowinek zawsze podchodzą osoby starsze. Nie można się temu dziwić. One z kolei w Internecie poszukują innych treści niż ich dzieci. Dla nich liczy się bardziej merytoryczna i rzeczowa informacja, niż multimedialne gadżety. W wielu przypadkach te flaszowe fajerwerki przeszkadzają starszym użytkownikom w przeglądaniu strony. Zresztą kogo z nas nie irytują coraz wymyślniejsze reklamy, pojawiające się z zaskoczenia na wielu stronach. Trudno się zatem dziwić, że technologia ta nie zadomowiła się tak mocno na wielu stronach branżowych i informacyjnych. Jeśli nawet ich webmasterzy posługują się tą techniką, to z umiarem. Za to strony, których głównym odbiorcą są najmłodsi internauci, prześcigają się w coraz wymyślniejszych gadżetach multimedialnych. W przypadku stron dla najmłodszych, jakiś nowy efektowny trik, zrobiony we Flashu, często decyduje o ich popularności.

Mity związane z pozycjonowaniem stron we Flashu

Jednym z czynników, który ujemnie wpłynął i nadal wpływa na popularyzację technologii Flash, jest opinia dużej grupy fachowców, że strony z użyciem Flasha nie dają się skutecznie pozycjonować. Obecnie przeważa opinia, że jest to raczej mit, wykreowany przez „leniwych” pozycjonerów. Jeszcze niedawno pozycjonowanie takich stron wymagało kompleksowego

przystosowania strony pod kątem wyszukiwarek. W większości przypadków taki efekt uzyskiwało się przez stworzenie alternatywnej strony w języku HTML, widocznej tylko dla robota wyszukiwarki. Niedawno jednak doszło do porozumienia między Adobe i Google w kontekście indeksowania stron WWW. Efektem współpracy jest poprawa algorytmu odpowiedzialnego za indeksację stron - Google zaczyna „czytać” Flasha. Stąd dziś wydaje się, że opinia o trudnościach w pozycjonowaniu stron, zrobionych na Flashu, to tylko mit, który dalej jest rozpowszechniany na mało fachowych forach. Profesjonalni pozycjonerzy potwierdzają: strony oparte na Flashu da się efektywnie pozycjonować. Oczywiście promocja stron internetowych opartych o technologię Flash wymaga o wiele większej wiedzy, doświadczenia oraz nakładu pracy. Kod źródłowy strony opartej na Flashu musi być mimo wszystko odpowiednio zoptymalizowany. Najlepiej o tym pomyśleć już w czasie projektu strony, podczas którego dobrze jest połączyć atrakcyjne, flashowe animacje z funkcjonalnościami jakie oferuje „zwykła” strona oparta o HTML. Warto także dodać, że technologia Flash została tak dopracowana, że aktualizowanie stron nie jest już tak uciążliwe jak kiedyś.

Wady i zalety Flash – o czym należy pamiętać?

Technologia Flash jak każda technologia ma swoje wady i zalety. Do zalet niewątpliwie można zaliczyć:

- możliwość tworzenia multimedialnych gadżetów, podnoszących atrakcyjność strony

(np. gier on-line),

- możliwość lepszego prezentowania nagrań audio/video bezpośrednio na stronie,

- możliwość prezentowania dynamicznych wykresów,

- efekt wizualny strony.

Wśród wad technologii Flash można wymienić:

- konieczność zainstalowania specjalnego oprogramowania w celu pełnego

korzystania z możliwości Flasha,

- wolniejsze wczytywanie się stron zbudowanych we Flashu, spowalnianie działania

przeglądarki,

- wyższe wymagania sprzętowe,

- niedostępność lub ograniczona dostępność technologii Flash w urządzeniach

mobilnych,

- utrudniona możliwość pozycjonowania, potrzeba większych nakładów pracy,

- wysokie koszty stworzenia od podstaw strony internetowej,

- nieco gorsza funkcjonalność stron.

Często wśród wad technologii Flash wymienia się brak dostępności takich stron dla osób niepełnosprawnych np. niewidomych i niedowidzących. Większość programistów jednakże nie podziela tej opinii. Przyznają oni, że dotychczasowe strony stworzone we Flashu na ogół są niedostępne dla osób niepełnosprawnych, jednak nie z powodu ułomności technologii, ale z winy programistów tworzących strony. Wskazują oni, że w przyszłości większość stron dla osób niepełnosprawnych będzie tworzona w technologii Flash. Daje ona więcej możliwości w tym względzie niż HTML. W chwili obecnej już są dostępne systemy, w których nawigacja po stronie odbywa się jedynie poprzez ruchy głowy użytkownika, a ruchy te są odczytywane poprzez kamerę internetową podłączoną do komputera. To głównie zasługa technologii Flash. Uznaje się, że technologia Flash oraz system rozpoznawania mowy zrewolucjonizują dostępność stron dla niepełnosprawnych internautów. Obecne narzekania niektórych Internautów na multimedialność stron internetowych zbudowanych we flashu zdają się przypominać te sprzed kilkunastu lat, kiedy to zmieniała się telewizja. Rzeczywiście w początkowej fazie, podobnie zresztą jak pierwsze programy MTV, strony flaszowe były zbyt trudne do ogarnięcia dla oka i męczące. Wynikało to z dwóch powodów. Na początku technologia flash była jeszcze niezbyt dopracowana, a programiści przyzwyczajeni do HTML, mieli z nią problem. Może nie konkretnie z jej zastosowaniem, ale raczej z umiarem w jej stosowaniu. Obecne strony zbudowane przy jej użyciu są już bardziej przyjazne użytkownikowi. Wydaje się, że od technologii flash nie ma odwrotu, czego dowodem jest coraz więcej stron zbudowanych z jej pomocą. Oczywiście nie ma szans, aby flash opanował cały Internet. Tak jak w przypadku telewizji, część stron nadal będzie tworzona w sposób klasyczny. Odbiorcy większości stron fachowych i informacyjnych zapewne nigdy nie zaakceptują, irytujących fajerwerków tworzonych w Flash.


http://tense.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.