środa, 27 listopada 2019

Jak wyprzedzić konkurencję?

Jak wyprzedzić konkurencję?


Autor: Waldemar Kubiak


Prowadzisz firmę i chcesz zacząć skutecznie sprzedawać swoje produkty i usługi w internecie? Odniesienie sukcesu w sieci nie jest łatwe ze względu na dość dużą konkurencję, ale znając pewne sposoby, z czasem osiągniesz swój cel. Dowiedz się, jakie działania pozwolą Ci zdobyć rozpoznawalność w internecie, znaleźć nowych klientów i czerpać zyski dla firmy.


Profesjonalna strona internetowa to podstawa

Metod na prześcignięcie konkurencji w internecie jest wiele. Pierwszym krokiem do rozpoczęcia działań w tym kierunku jest stworzenie strony bądź sklepu internetowego dopasowanych do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

Priorytetem jest wysoka jakość, jeżeli chcesz wzbudzić zaufanie w nowych klientach i zbudować z nimi trwałe relacje. Decydując się na stronę www musisz wiedzieć, że tylko profesjonalnie wykonany projekt będzie w stanie się przebić i trafić do znaczącego grona odbiorców usług bądź produktów oferowanych przez Twoją firmę. Użytkownicy internetu kierują się wygodą oraz oszczędnością czasu, dlatego tak istotne jest posiadanie strony www, która będzie odpowiadać tym właśnie oczekiwaniom. Jak powinna wyglądać strona internetowa, by zdobywała dla Ciebie wielu klientów? Najważniejsze elementy jakie powinna zawierać profesjonalna witryna to:

  • grafika np. profesjonalne zdjęcia, wysokiej jakości infografiki, które zwrócą uwagę najbardziej wymagających użytkowników internetu,

  • przemyślane rozmieszczenie wszystkich elementów strony, pozwalające odwiedzającym w łatwy sposób odnaleźć to czego potrzebują Twoi klienci,

  • treści napisane przez profesjonalnych copywriterów - zawierające tylko najważniejsze informacje dla Twoich klientów, zachęcą do złożenia zamówienia lub kontaktu,

Skuteczne sposoby na pokonanie konkurencji

Strona www bądź sklep to podstawa, jeżeli chcesz zaistnieć ze swoją firmą w internecie. Co zrobić, aby nie zaprzepaścić zainwestowanych pieniędzy i pracy włożonej w ich przygotowanie? Działania marketingowe zakrojone na szeroką skalę wypromują stronę www lub sklep, a zaliczamy do nich m.in.:

  • pozycjonowanie - dzięki tej usłudze Twoja strona www „wskoczy” na najwyższe pozycje na liście wyszukiwarki – zyska większą popularność, ponieważ będzie lepiej widoczna w sieci,

  • szeroko pojęte działania marketingowe jak np. reklama AdWords, obsługa mediów społecznościowych czy marketing szeptany sprawią, że dotrzesz do ogromnego grona osób, które aktualnie potrzebują Twoich produktów i usług.

Pamiętaj, konkurencja nie śpi. Strona www lub sklep to narzędzia, które są niezastąpione i pomogą wypromować Twój biznes w internecie. Pamiętaj jednak, że bez małego wsparcia nawet najlepsza strona zagubi się w gąszczu rywalizujących z Twoją witryn.


Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy na e-hermer.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Prosty i bezpłatny sposób na pozyskanie klientów z Internetu

Prosty i bezpłatny sposób na pozyskanie klientów z Internetu


Autor: Marcin Kowalczyk


Reklama w Internecie nie musi być droga. Prowadząc lokalny biznes, bez względu na to czy jest to sklep czy świadczenie usług, możesz reklamować się w sieci nie ponosząc żadnych kosztów! Całość prac możesz wykonać samemu przy użyciu podstawowych narzędzi tj. komputer, smartfon oraz skrzynka e-mail.


Rachunek za reklamę w Internecie może być duży. Po pierwsze strona www. Koszt w zależności od zastosowanych rozwiązań może wynieść od 500 do 3000 złotych. Do tego dochodzą dodatkowe roczne opłaty za domenę (od 70 do 130 złotych) oraz hosting (od 90 do 400 złotych). Alternatywą jest wykonanie strony samemu korzystając z płatnych lub bezpłatnych serwisów. Jednak cena tych pierwszych również może być sporym wydatkiem, a te drugie nie działają zbyt dobrze. Dodatkowo na wykonanie strony trzeba poświęcić czas oraz należy posiadać co najmniej podstawowe umiejętności kierunkowe. Stworzenie strony na dedykowanym do tego portalu nie zwalnia z konieczności opłacenia np. domeny.

Sama strona www to tylko początek drogi skutecznego marketingu w Internecie. Kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby potencjalny klient na tę stronę trafił. Sposobów jest kilka. Reklama w wyszukiwarce (pozycjonowanie oraz usługa Google AdWords), reklama na portalach społecznościowych, reklama na innych stronach internetowych. Każda z tych form reklamy może kosztować od 150 do ponad 1500 złotych miesięcznie.

Idealnym rozwiązaniem dla lokalnych firm są zatem działania marketingowe w Mapach Google. Dodanie wizytówki firmy do programu Google Moja Firma jest bezpłatne. Warto uzupełnić wszystkie dane w formularzu: wybór odpowiedniej kategorii firmy, dodanie pełnego adresu, godzin pracy, numeru telefonu oraz oferowanych usług. Korzystają ze smartfona warto zrobić i dodać zdjęcia firmy, w tym widok z ulicy, wewnątrz i w czasie pracy. Uzupełnienie wszystkich informacji spowoduje dodanie znacznika firmy na Mapach Google. Dzięki temu użytkownicy komputerów i smartfonów szukając usługi lub towaru łatwo namierzą Twoją firmę.

Google Moja Firma umożliwia jeszcze dwa dodatkowe rozwiązania. Pierwsze to dodawanie wpisów, wydarzeń i promocji. Możemy utworzyć wiadomości i oferty, które będą wyświetlać się obok informacji o firmie, a drugi to utworzenie strony internetowej. Korzystając z kreatora można za pomocą kilku kliknięć i poświęcając kilka minut utworzyć własną stronę internetową. Choć adres strony będzie w skomplikowanej na polskim rynku domenie ***.bussines.site to i tak warto stworzyć taką stronę. Umieszczenie w niej dodatkowych informacji spowoduje większe zainteresowanie ze strony klientów i lepszą widoczność firmy.


Na naszej stronie internetowej: http://3gstudio.pl/ znajdziecie film instruktażowy o tym jak od podstaw uruchomić wizytówkę.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kiedy i dlaczego warto zainwestować w analitykę internetową?

Kiedy i dlaczego warto zainwestować w analitykę internetową?


Autor: Ania Wilczak


Big data, internet of things, analityka webowa. Bardzo popularne ostatnimi czasy słowa, które szturmem wzięły branżę marketingową. W mgnieniu oka ludzie zaczęli zbierać bardzo duże ilości danych na temat swoich użytkowników.


Jednak to, w jaki sposób wyciągnąć prawdziwą wartość ze zebranych przez siebie danych jest prawdziwym problemem i zadaniem dla analityka.

Rewolucja od Google

Rewolucją w branży analityki internetowej było udostępnienie za darmo przez Google narzędzia Google Analytics. Od tego momentu każdy właściciel strony internetowej ma do dyspozycji potężną dawkę informacji, które wcześniej zarezerwowane były jedynie dla największych i najbogatszych graczy na rynku. Tych, który mogli pozwolić sobie na wydatki rzędu kilkudziesięciu tysięcy dolarów za implementację takich systemów jak chociażby Adobe Analytics. Nie wspominając nawet o kosztach utrzymania i codziennej pracy analityków przy interpretacji oraz wizualizacji danych.

Google Analytics jest narzędziem, które zbiera statystyki na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę. Dzieje się to za pomocą specjalnie wygenerowanego kodu JavaScript, który należy wkleić w sekcji w obrębie każdej z podstron. Dzięki tej implementacji, informacje na temat zachowań każdego z użytkowników w obrębie witryny zaczną być zliczane oraz przesyłane do GA, gdzie można się z nimi zapoznać.

Co da nam Google Analytics

Cały system działania GA oparty jest o zbieranie danych poprzez pliki cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe, które wysyłane są przez komputer użytkownika witryny na jej serwer. Zawierają one informacje na temat aktywności na stronie, które potem dostępne są do wglądu w formie raportu stworzonego przez Google Analytics.

Ilość informacji, które dostarcza nam te narzędzie może być dla laika nieco przytłaczająca. Korzystając z GA, na wyciągnięcie ręki znajdują się tajemniczo brzmiące wskaźniki, zrozumienie których jest podstawą do bezbłędnego czytania raportów i poruszaniu się w gąszczu informacji.

W centrum analityki webowej zawsze będzie użytkownik. To jego poczynania w sieci obserwujemy i na ich podstawie wyciągamy wnioski. Każde wejście użytkownika na naszą stronę internetową rozpoczyna w GA nową sesję, w ramach której zapisywane są informacje na temat działań użytkowników. Użytkownicy będą podzieleni na dwie grupy - nowych oraz powracających. Jest to ważna informacja o tyle, że prawo obowiązujące na terenie Unii Europejskiej nie pozwala na udzielania informacji, która pozwoliłaby ustalić dane personalne takiej osoby. To jest jedyne rozróżnienie, jakie jest dla nas dostępne.

Co może dać analityka?

Jak już wspomniałem, za pomocą Google Analytics jesteśmy w stanie śledzić akcję użytkowników naszej strony internetowej. Zapisywane jest to w postaci sesji - maksymalnie 30 minutowych okresów aktywności użytkownika na stronie, w trakcie której do GA przesyłane są wszystkie jego działania. Pierwszą informacją jaka zostaje zarejestrowana jest źródło, z którego użytkownik dostał się na witrynę. Ostatnią jest moment w którym ją opuścił.

Dzięki monitorowania źródeł wejścia, możemy sprawdzić charakterystykę naszego ruchu. Jaka jego część pochodzi z wejść organicznych, jaka jest efektem działań marketingowych a ile osób weszło na stronę dzięki sprawnemu remarketingowi. W ten sposób możemy również wyestymować opłacalność każdego z wymienionych wcześniej kanałów. Może się okazać, że jedno źródło ściągania leadów, które wydawało się nieefektywne jest bardziej dochodowe niż inne, w którym utopiliśmy morze funduszów.


Aby dowiedzieć się więcej na temat analityki internetowej, odwiedź blog Newmaketingweb.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jaki jest koszt pozycjonowanie strony internetowej?

Jaki jest koszt pozycjonowanie strony internetowej?


Autor: Michał Radwański


W dzisiejszych czasach pozycjonowanie strony internetowej jest obok kampanii Google Ads jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję w sieci. Wiążę się z nim jednak wiele mitów. Jednym z nich jest przeświadczenie, że pozycjonowanie to tania usługa. Niestety czasy, kiedy rzeczywiście tak było, minęły - najpewniej bezpowrotnie.


Jednym z faktów, które wpływają na błędny odbiór cen pozycjonowania przez klientów, jest ich niewiedza na temat samego pozycjonowania. Nierzadko kontrahenci myślą, że stanowi ono swego rodzaju magiczną usługę, która wymaga jedynie zdobycia bliżej nieokreślonych linków pozycjonujących. Oczywiście same odnośniki są istotne, ale nawet z nimi związane są liczne koszty, które dla przeciętnego zjadacza chleba nie są oczywiste.

Koszty związane z pozyskiwaniem linków

Za dobrej jakości link trzeba zapłacić. Niestety w polskim internecie rzadko kiedy mamy możliwość pozyskania odnośnika w sposób bezpłatny. Koszt pozyskania dobrej jakości linka zaczyna się najczęściej od około 200 złotych. Do tego dochodzi najczęściej konieczność przygotowania treści przez copywritera. To kolejny wydatek rzędu około 50 złotych. W przypadku wielu branży, aby osiągnąć sukces, konieczne jest zdobycie dużej liczby linków, co oczywiście znacznie podnosi koszty działań.

Narzędzia SEO

W celu znalezienia miejsca na dobrej jakości odnośniki, konieczne jest korzystanie ze specjalistycznych narzędzi SEO. Cena najlepszego z nich - Ahrfes - to aż wydatek około 400 złotych miesięcznie. Za połowę tej ceny możemy skorzystać też z innych narzędzi, takich jak Majestic. Jednakże nie posiadają one wielu przydatnych funkcjonalności, które dostarcza aHrefs. Należy pamiętać, że praca przy stronie w kontekście pozycjonowania nie ogranicza się jedynie do pozyskiwania linków. Konieczne są także analizy słów kluczowych czy badanie struktury witryny pod kątem rozbudowy. Wiąże się to zainwestowaniem w następne narzędzia SEO. Potrzebne będą programy takie jak Senuto, KWFinder czy Screaming Frog, których koszt to wydatek około kolejnych 400 złotych miesięcznie.

Czas pracy i wiedza

Kolejne koszty związane z pozycjonowaniem dotyczą czasu, które musi poświęcić nad stroną specjalista SEO. Dotyczy to nie tylko bieżących prac, czy przygotowywania treści, lecz także uczestniczenia w kursach na temat pozycjonowania oraz ciągłego czytania lektury na temat SEO. Jeśli pozycjoner sam nie przygotowuje odpowiednich treści, generuje to dodatkowe koszty związane z opłaceniem copywritera. W przypadku dużych sklepów internetowych może to być koszt przekraczający nawet 1000 zł miesięcznie.

Pozycjonowanie nie jest tanią usługą

Ogromny nakład czasu pracy w połączeniu z koniecznością korzystania z wielu narzędzi oraz płacenia za wartościowe linki sprawia, że pozycjonowanie nie jest tanie. W przypadku branży mających dużą konkurencję trzeba liczyć się z wydatkami liczonymi nie w setkach, lecz tysiącach złotych.


Artykuł powstał we wspołpracy z twórcą strony: SeoKaktus - pozycjonowanie Gliwice.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

10 tanich sposobów na promowanie treści nudnej marki

10 tanich sposobów na promowanie treści nudnej marki


Autor: Agnieszka Szynal-Tuleja


Wiesz dlaczego twój content marketing jest skazany na porażkę? Bo jesteś nudny? Nie, bo nie umiesz wypromować swoich treści.


Możesz tworzyć świetne treści, ale jeśli nikt do nich nie dociera umieszczanie ich w sieci nie ma najmniejszego sensu. Content marketing to nie tylko doskonale skrojony tekst czy wideo, a przede wszystkim promocja.

W poniższym artykule znajdziesz kilka skutecznych sposobów promowania atrakcyjnych treści dla mało atrakcyjnej marki.

Łatwa promocja dla trudnej treści?

Niektórzy twierdzą, że promowanie świetnego contentu to bułka z masłem. Wystarczy wykorzystać takie dobrodziejstwa jak Facebook czy Twitter.

Tak, ale łatwo jest zdobyć obserwujących czy fanów wokół atrakcyjnej i popularnej marki, z którą każdy chce się utożsamiać. Taki boom przeżywają teraz wszelkiego rodzaju fanpage promujące zdrowy tryb życia. Wystarczy zobaczyć ilu fanów ma Ewa Chodakowska czy sieć siłowni Pure Jatomi Fitness Polska.

Prawdziwym wyzwaniem jest promowanie i stworzenie społeczności wiernych odbiorców dla producenta kociej karmy, kredytów hiopotecznych, sklepu budowlanego czy innej równie nieciekawej i mało angażującej firmy.

W jaki sposób promować content nudnej marki? Najpierw sprawdź, czy masz do zaoferowania co najmniej 5 dobrych treści – artykułów, infografik, prezentacji, czegokolwiek.

Jeśli tak – możesz czytać dalej, ale ostrzegam, że łatwo nie będzie.

Stwórz listę “kanałów” promocji

Bez względu na to jak trudną branżą się zajmujesz w sieci istnieje wielu blogerów, wiele stron internetowych czy aktywnych użytkowników portali społecznościowych, którzy wypowiadają się na interesujące cię tematy.

Przykład. Produkujesz karmę dla kotów. W internecie jest wielu miłośników sierściuchów, którzy prowadzą blogi, strony poświęcone hodowli zwierząt domowych czy socjomaniaków postujących o swoich pupilach.

To może potrwać, ale stwórz listę blogów, stron i użytkowników, którzy w jakiś sposób nawiązują do twojego produktu lub usługi.

Tworząc wykaz pamiętaj, by:

  • zawierał co najmniej 400 adresów mailowych,
  • upewnij się, że żaden z adresatów nie produkuje i nie sprzedaje podobnych produktów lub usług,
  • lista zawierała tylko aktywnych użytkowników – daj sobie spokój z nieaktualnymi blogami i kontami społecznościowymi,
  • upewnij się czy twoja lista zawiera pełne informacje (imię i nazwisko użytkownika, adres URL i nazwę bloga, konta czy strony oraz adres mailowy).

9 dobrych sposobów na marketing trudnej treści

1. Zadbaj o podstawowe SEO
Upewnij się, że twoja treść jest widoczna dla wyszukiwarek.

  • Dobierz słowa kluczowe, by trafić do konkretnej grupy, która szuka informacji.
  • Zadbaj o zgodność swojego tekstu z zasadami SEO (struktura, słowa kluczowe, metaopisy).
  • Mądrze linkuj do innych swoich artykułów lub wartościowych witryn.

2. Wpisy gościnne
Wykorzystaj listę z adresami blogerów i zacznij wysyłać do nich maile z pytaniem o możliwość wpisu gościnnego w ich witrynie. Taka wiadomość mogłaby wyglądać tak:

Temat: Powinnaś napisać o ekologicznej karmie dla kotów

Marianno (imię blogera), jako stały czytelnik Twojego bloga Kotomaniaczka.eu (nazwa bloga) chciałbym przeczytać artykuł o ekologicznej karmie dla kotów. Myślę, że inni czytelnicy też byliby zainteresowani. Teraz jest tyle chemii w jedzeniu dla zwierzaków.

Twoje teksty o naturalnej pielęgnacji sierści persów i najlepszych drapakach z drewna dla kotów są świetne. Myślę, że artykuł o ekologicznej karmie byłby ich doskonałym uzupełnieniem.

Jesteś pewnie bardzo zajęta, więc mógłbym napisać taki artykuł dla Ciebie. Tak się składa, że całkiem nieźle znam się na rzeczy. Nie martw się, pisanie idzie mi świetnie – zobacz sama …… (linki do 2 artykułów na twoim blogu).

Napisz, jeśli jesteś zainteresowana. Myślę, że dobrze znam Twojego bloga i czytelników (w końcu jestem jednym z nich) i poradzę sobie z artykułem.

Czekam na odpowiedź,

Mikołaj Kociarz

Nie każdy zgodzi się na taką propozycję, ale dla wielu blogerów to ciekawe urozmaicenie. Pisząc gościnny artykuł pamiętaj, by zrobić to najlepiej jak potrafisz i podpisanie się wraz z podaniem adresu twojej witryny.

Zapraszaj także do gościnnych wpisów na twoim blogu.

3. Artykuły do przedruku
Pisz artykuły do dalszego przedruku. To nie tylko dobra i darmowa reklama, ale także pomoc w kształtowaniu wizerunku eksperta w danej branży i sposób na wsparcie SEO przez zdobycie linków do witryny.

4. Powoływanie się na innych
Pisząc nowy post na bloga umieść w nim odwołania do 2-3 artykułów z innych wartościowych źródeł dotyczących opisywanego zagadnienia. Jeśli powołujesz się na czyjś tekst nie zapomnij poinformować go o tym, np. poprzez wysłanie prywatnej wiadomości z informacją o podaniu wypowiedzi jako źródła i linkiem do artykułu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że cytowana osoba lub portal pochwali się wzmianką na swoim blogu lub w portalach społecznościowych.

Dobrym pomysłem jest też oznaczenie danej osoby podczas udostępniania tekstu na Facebooku. Twój wpis wyświetli się na tablicy tej osoby i dotrze do jej fanów.

5. Bądź pomocny
Nie odmawiaj pomocy swoim czytelnikom. Odpisuj na każdego maila i wiadomość w serwisach społecznościowych, niech odbiorcy wiedzą, że mogą na ciebie liczyć i zawsze postarasz się im pomóc.

Co więcej, pytania od użytkowników mogą być podstawą do stworzenia nowych treści. Dzięki nim wiesz jakich informacji potrzebuje twój potencjalny klient.

6. Reklama na Facebooku
Wygenerowanie naturalnego ruchu na portalach społecznościowych udaje się niewielu. Zwłaszcza teraz, gdy Facebook coraz bardziej ogranicza widoczność postów marek. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest płatne promowanie postów nawet małymi nakładami finansowymi. Nie promuj w ten sposób każdej udostępnianej treści – wybierz te najlepsze, na których najbardziej ci zależy.

Nie zapomnij o odpowiednim oznaczeniu posta przez hashtagi (coraz popularniejsze na Facebooku) i zachęceniu do jego dalszego udostępniania.

7. Top lista
Stwórz na swoim blogu listę najlepszych stron lub blogów o pokrewnej tematyce. Możesz umieścić ją w stałym miejscu np. widgetach albo w jednym z postów np. 15 najpoczytniejszych kociarskich blogów. Oczywiście nie zapomnij poinformować o tym właścicieli serwisów.

Dlaczego warto zamieszczać na swoim blogu linki do innych serwisów?

Zestawienia wartościowych treści są pomocne i użyteczne dla czytelników.
Rankingi prowokują do dyskusji i udostępniania dalej. Zwłaszcza jeśli dotyczą "najlepszych”.
Wymienione w rankingu blogi i serwisy chętnie chwalą się tym na swoich stronach czy profilach społecznościowych.

8. Linki i wpisy wzajemne
Równie dobrym pomysłem może okazać się wymiana wpisów i linków z innym blogerem, portalem, serwisem. Praktyka często krytykowana przez specjalistów od SEO, ale niekiedy bardzo skuteczna.

9. Komentarze u innych
Dla niektórych komentowanie postów i artykułów na innych blogach i serwisach może być nudne i żmudne, ale to zło konieczne. Czytelnicy zaglądający na inne blogi, widząc twój komentarz mogą przejść na twoją witrynę, by zobaczyć co jeszcze masz do powiedzenia.

Zostawiaj co najmniej 5 nowych komentarzy dziennie. Ale pamiętaj, by wypowiadać się konkretnie bez niepotrzebnego spamu i autoreklamy. Od czasu do czasu możesz dodać odnośnik do swojego artykułu, który szerzej rozwija komentowany temat.

Komentując używaj swojego prawdziwego imienia i nazwiska oraz adresu URL do serwisu.

10. Fora i strony branżowe
W mediach i na portalach branżowych umieszczaj pożyteczne i wartościowe treści. Niemal na każdym pod twoim wpisem dostępna jest wizytówka autora z krótką informacją i adresem www.

Udzielaj się na forach internetowych w tematach, które dotyczą twojej branży. Pomagaj użytkownikom, rozwiązuj ich problemy i twórz wizerunek eksperta. Często na forum możesz dodać podpis z linkiem do swojej witryny. Nie tylko skieruje zainteresowanych czytelników do twoich treści, ale także pomoże w pozycjonowaniu twojej strony.

Na forach możesz umieszczać także posty reklamujące oferowane przez ciebie produktu i usługi.

Marketing nudnej treści może być niedrogi, ale wymaga dużego nakładu pracy, czasu i cierpliwości. Mało popularne produkty i usługi to prawdziwe wyzwanie zarówno dla twórców contentu, jak i specjalistów od jego promowania.
Ważne, by wypróbować kilka sposobów promocji i konsekwentnie działać wybierając te, które przynoszą najlepsze efekty. Dla jednej marki będą to wartościowe wpisy gościnne dla innej kreowanie wizerunku eksperta na forach i portalach branżowych.


Content marketing
Strony internetowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.