Żywa Komunikacja kontra martwa informacja.
Autor: Oscar Klus
Był czas animowanych logotypów, latających ikonek i migających napisów. Mieliśmy również szał fleszowych wywijasów i ładujących się godzinami prezentacji. Jaka jest przyszłość stron, wyszukiwarek i sklepów internetowych?
Czy znasz Ms. Dewey?
Pani o tej dźwięcznej nazwie, to wyszukiwarka internetowa, która ujrzała światło dzienne w październiku 2006 roku.
Do stycznia 2009 roku włącznie pełniła rolę marketingu wirusowego firmy Microsoft.
Przechodząc do rzeczy, Ms. Dewy to nic innego jak inteligentny asystent (lingubot).
Świetnie zgrane sekwencje wideo z bazą wiedzy oraz wyszukiwarką.
Ms. Dewy to sprawiająca wrażenie „żywej” osoby asystentka, która miała za zadanie pomagać w znalezieniu interesujących użytkownika Internetu wyników.
Co więcej, można było z nią porozmawiać na każdy temat, a odpowiedzi były niesamowicie trafne.
Oczywiście, nie brakowało wpadek, ale były one raczej zabawne i nieszkodliwe.
Nic dziwnego. Liczba fraz oraz ich kombinacji na jakie Lingubot musiał reagować była imponująca.
Temat jest bardzo szeroki, więc może przejdźmy do rzeczy.
Przyszłość aplikacji internetowych mających na celu komunikację, sprzedaż oraz wyszukiwanie informacji leży w rozwiązaniach inteligentnych.
Aktualnie większość z Internautów dysponuje dobrym łączem oraz sprzętem pozwalającym na płynne działanie Lingubotów.
Czas cierpliwości Internauty bardzo się skraca, a oczekiwania wobec funkcjonalności stron, sklepów, wyszukiwarek rosną.
Lingubot w sklepie internetowym.
Wyobraźmy sobie sklep internetowy, w którym nie ma półek, nie ma tysiąca wyeksponowanych produktów.
Jest za to powabna sprzedawczyni lub sprzedawca.
Co więcej, posiada wiedzę na temat produktów, potrafi doradzić i porozmawiać z Tobą nawet o pogodzie.
Jeśli jesteś stałym Klientem, sprzedawca używa Twojego imienia, a nawet pamięta Twoje ostatnie zakupy.
Co jeśli będziesz mógł negocjować z nim cenę?
To wszystko jest już możliwe, a powstanie takich sklepów jest tylko kwestią czasu.
Do lamusa odejdzie przewijanie stron, ładowanie się odnośników do strony głównej.
Sprzedaż będzie opierać się na ogromnej bazie wiedzy wirtualnego asystenta:
- doradzi
- pomoże wybrać / zawęzić grupę produktów
- wynegocjuje cenę
- sprawdzi stan magazynu
- zapyta o Twoje preferencje
- poprowadzi konkursy
- poleci produkty, etc.
Lingubot może obsłużyć tysiące różnych osób w tym samym czasie.
Pracuje 24/7/365, a jego wiedza oraz inteligencja może być udoskonalana praktycznie każdego dnia.
Systemy lingubotowe są na tyle inteligentne, że ponad 83% osób pytanych czy rozmawiało z automatem, czy też człowiekiem, odpowiada: - że rozmowa była prowadzona z żywą osobą.
Ciekawostką jest to, że aplikacje musiał zostać wyposażone w specjalny program emulujący zachowanie człowieka. W tym wypadku wprowadzono opóźnienia w wysyłaniu odpowiedzi kierowanej przez system do użytkownika.
Wszystko w jednym celu, aby Internauta miał wrażenie, że wirtualny asystent musi pomyśleć, zanim udzieli odpowiedzi.
lingubot, e-commerce, sklepy internetowe, wirtualny asystent.
Lingubot w wyszukiwarkach i stronach www.
Zastosowań może być wiele.
Od zabawnych po bardzo profesjonalne, działające non-stop Biuro Obsługi Klienta.
Niesamowite jest to, że lingubot zapisuje wszelkie problemy z udzieleniem odpowiedzi.
Następnie grupa specjalistów uzupełnia bazę o kolejne dawki informacji.
Dzięki temu, baza wiedzy lingubota rozwija się.
Dla firm oznacza to:
- profesjonalne podejście do konsumenta
- obsługa 24/7/365
- ogromne oszczędności
To nie koniec.
Lingubot może współpracować z takimi narzędziami jak: SMS/ MMS /IVR /GPS oraz sieciami kiosków multimedialnych.
Wszystko w rękach odważnych firm, ponieważ technologie już istnieją.
Teraz czas na nowatorskie podejście do biznesu i wyzbycie się obaw przed nowinkami.
Być może już wkrótce, Państwa zlecenie na taxi przyjmie zawsze miły Lingubot.
Opracowanie: Egelados Entertainment Ltd.
Dobry link do e-marketingu. Egelados Entertainment Ltd www.blog.egelados.eu Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz